مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ابزار Polygonal Lasso در فتوشاپ


ابزار Polygonal Lasso در فتوشاپ

ابزار Polygonal Lasso ، یکی دیگر از ابزارهای اصلی انتخاب فتوشاپ است که تا حدودی مابین دو ابزار Rectangular Marquee و ابزار استاندارد Lasso عمل می کند ، که هر دو مورد را در آموزش های قبلی بررسی کرده ایم. این ابزار به ما امکان می دهد تا بر اساس اشکال چند ضلعی ، خطوط طرح انتخاب خود را به راحتی ترسیم کنیم. در حالی که ابزار Rectangular Marquee  ، ما را فقط به ترسیم 4 ضلعی ها (مستطیل یا مربع) محدود می کند ، اما با استفاده از ابزار Polygonal Lasso  می توانیم هر تعداد اضلاع که نیاز داریم ، با همان آزادی عملی که ابزار Lasso در اختیار ما قرار می دهد تا به هر جهتی که می خواهیم حرکت کنیم، کار ترسیم طرح انتخاب خود را انجام دهیم!

به طور پیش فرض ، ابزار Polygonal Lasso در پشت ابزار Lasso استاندارد در پنل Tools پنهان شده است. برای دستیابی به آن ، بر روی ابزار Lasso کلیک کنید ، سپس کلید ماوس را پایین نگه دارید تا یک منو ظاهر شود و ابزارهای اضافی موجود را نشان دهد. ابزار Polygonal Lasso را از لیست انتخاب کنید:

پس از انتخاب این ابزار ، به جای ابزار استاندارد Lasso ، ابزار Polygonal Lasso در پنل Tools ظاهر می شود. برای بازگشت دوباره به ابزار استاندارد Lasso ، روی Polygonal Lasso  کلیک کرده و آن را نگه دارید ، سپس ابزار Lasso را از فهرست انتخاب کنید:

با پایین نگه داشتن کلید Shift و فشار دادن مکرر حرف L بر روی صفحه کلید ، می توانید بین سه ابزار مختلف Lasso ( ابزار Lasso ، ابزار Polygonal Lasso  و ابزار Magnetic Lasso ) حرکت کنید.

طراحی انتخاب های چند ضلعی

 ترسیم انتخاب ها با ابزار Polygonal Lasso بسیار شبیه ترسیم مسیرهای مستقیم با ابزار Pen است. ابتدا با کلیک کردن روی جایی در امتداد لبه شیء یا منطقه ای که باید انتخاب کنید ، کار را شروع کنید ، سپس کلید ماوس خود را رها کنید. این کار باعث می شود که یک نقطه که معمولاً لنگرگاه (anchor) یا نقطه اتصال نامیده می شود ، به سند اضافه شود. هنگامی که ابزار Polygonal Lasso را از این نقطه دور می کنید ، یک خط مستقیم نازک را می بینید که از مکان نما ماوس شما بیرون می آید و کمی شبیه عنکبوتی است که در حال بافت یک تار است و انتهای دیگر آن خط به نقطه لنگرگاه متصل شده است. مجدداً کلیک کنید تا نقطه دوم اضافه شود ، سپس کلید ماوس خود را رها کنید. اکنون هر دو نقطه با خط مستقیم به هم متصل شده اند.

به حرکت در اطراف شیء یا منطقه موردنظر خود ادامه دهید ، کلیک کنید تا نقطه جدیدی را در هر جایی که نیاز است تغییر جهت دهید ، اضافه نمایید و انتهای خط را با یک نقطه جدید به تصویر اتصال دهید. برخلاف ابزار استاندارد Lasso و هم چنین بسیاری دیگر از ابزارهای انتخاب Photoshop ، هنگام حرکت از نقطه ای به نقطه دیگر نیازی به پایین نگه داشتن کلید ماوس نیست. برای افزودن یک نقطه کافیست کلیک کنید ، کلید ماوس خود را رها کنید ، به نقطه بعدی که خط باید تغییر جهت دهد ، بروید ، سپس برای افزودن نقطه جدید کلیک کنید:

پس از حرکت در اطراف شیء یا منطقه موردنظر ، با کلیک مجدد بر روی نقطه اولیه شروع کار ، انتخاب خود را کامل کنید. فتوشاپ تمام خطوط مستقیم را به یک طرح انتخاب تبدیل می کند. هنگامی که به نقطه اولیه نزدیک می شوید تا انتخاب کامل را کنید ، یک دایره کوچک در گوشه پایین سمت راست مکان نما ظاهر می شود. در تصویر زیر موارد را بزرگ تر کرده ایم تا دایره را راحت تر ببینید:

با استفاده از ابزار Polygonal Lasso  می توانید به سادگی با دوبار کلیک کردن در یک قسمت ، انتخاب خود را ببندید. فتوشاپ به طور خودکار طرح انتخاب را با یک خط مستقیم از نقطه ای که روی آن کلیک کرده اید تا نقطه شروع اولیه شما می بندد.

 

در این جا تصویری را می بینید که ما در فتوشاپ باز کرده ایم و نشان می دهد که یک بیلبورد بزرگ خالی در کنار یک ساختمان آویزان است. می خواهیم عکسی را به این بیلبورد اضافه کنیم ، این بدان معناست که ابتدا باید بیلبورد را انتخاب کنیم:

در نگاه اول ، ممکن است فکر کنید بیلبورد به شکل مستطیل است ، پس چرا وقتی ابزار Rectangular Marquee به خوبی کار می کند ، کار را با ابزار Polygonal Lasso  سخت تر کنیم؟ بیایید امتحان کنیم.

با فشار دادن کلید M بر روی صفحه کلید خود ، ابزار Rectangular Marquee را به سرعت انتخاب می کنیم ، سپس در گوشه سمت چپ بالای بیلبورد کلیک می کنیم تا انتخاب ما شروع شود و ماوس را به پایین گوشه سمت راست می کشیم. برای تکمیل انتخاب ، کلید ماوس را رها می کنیم:

همان طور که می بینید ، حتی اگر بیلبورد مستقیماً در مقابل آن بایستیم به نظر مستطیل می آید ، اما زاویه دید عکس ، شکل آن را مخدوش می کند و در پایان کار ، ابزار Rectangular Marquee  انتخابی درستی را انجام نمی دهد.

 

کلیدهای (Ctrl + D (Win) / Command + D (Mac  را فشار می دهیم تا طرح اصلی ناموفق خود را حذف کنیم. این بار ، بیایید سعی کنیم بیلبورد را با استفاده از ابزار Polygonal Lasso  انتخاب کنیم. همان طور که قبلاً دیدیم ، از پنل Tools ابزار Polygonal Lasso را بر می داریم ، سپس برای شروع انتخاب ، در گوشه سمت چپ بالای بیلبورد کلیک می کنیم و کلید ماوس را رها می کنیم. با این کار نقطه شروع اولیه ما برای انتخاب تعیین می شود. به گوشه بالا سمت راست حرکت کرده و کلیک می کنیم تا نکته دوم اضافه شود. فتوشاپ با یک خط مستقیم نازک دو نقطه را بهم متصل می کند. دوباره کلیک می کنیم تا نقطه سوم را در گوشه پایین سمت راست اضافه کنیم ، سپس کلیک می کنیم تا نقطه چهارم را در گوشه پایین سمت چپ اضافه نماییم ، و در حالی که دور بیلبورد می چرخیم ، خط مستقیم را به یک نقطه جدید اتصال می دهیم. باز هم ، وقتی از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت می کنیم ، کلید ماوس را پایین نگه نمی داریم. به سادگی با کلیک کردن ، نقاط جدید را اضافه می کنیم و هر بار کلید ماوس را رها می کنیم:

اگر اشتباه کنید و با کلیک خود ، یک نقطه را در جای اشتباهی اضافه کنید ، نیازی به شروع مجدد نیست. کافیست کلید (Backspace (Win) / Delete (Mac صفحه کلید را فشار دهید تا آخرین نقطه ای که اضافه کرده اید ، حذف شود و به عقب بازگردید. اگر لازم باشد می توانید با فشار دادن چند باره کلید
 (Backspace (Win) / Delete (Mac  ، چندین نقطه را به عقب باز گردانید.

 

برای تکمیل انتخاب خود ، دوباره بر روی نقطه شروع اولیه انتخاب در گوشه سمت راست بالای بیلبورد کلیک کرده ، سپس کلید ماوس را رها می کنیم. فتوشاپ تمام خطوط مستقیم بین نقاط را به رئوس طرح انتخابی ما تبدیل می کند و همان طور که در شکل زیر می بینید ، این بار توانستیم کار بسیار بهتری را در انتخاب بیلبورد انجام دهیم:

اکنون که بیلبورد انتخاب شده است ، تصویری را که می خواهیم به آن اضافه کنیم ، باز می نماییم:

 

کلیدهای (Ctrl + A (Win) / Command + A (Mac  را فشار می دهیم تا به سرعت کل تصویر انتخاب شود ، سپس کلیدهای
 (Ctrl + C (Win) / Command + C (Mac  را برای کپی کردن تصویر در کلیپ بورد رایانه خود ، فشار می دهیم. برای افزودن تصویر به بیلبورد ، دوباره به عکس اصلی خود باز می گردیم ، سپس به منوی Edit در بالای صفحه می رویم و دستور Paste Into را انتخاب می کنیم:

این کار عکس دوم را مستقیماً در قسمت انتخاب شده قرار می دهد و پس از کمی تغییر اندازه با دستور Free Transform فتوشاپ ، تصویر در بیلبورد نمایش داده می شود تا همه آن را ببینند:

 

برای توضیح دقیق تر نحوه چسباندن یک تصویر به تصویر دیگر ، حتماً به آموزش قرار دادن تصویر در داخل تصویر دیگر در فتوشاپ مراجعه کنید.

 

در مرحله بعدی ، ما خواهیم دید که چگونه ابزار Polygonal Lasso  چیزی پیچیده تر از یک بیلبورد چهار گوشه را انتخاب می کند و وقتی که ما با یک شیئی که دارای بخش گرد یا خمیده ای است ، روبرو می شویم ، چه اتفاقی می افتد!

 

همه مواردی که می خواهید با ابزار Polygonal Lasso  انتخاب کنید ، به اندازه انتخاب یک بیلبورد چهار گوشه ساده نخواهد بود ، اما مراحل کار همیشه یکسان هستند. برای افزودن نقاط در امتداد شیء ، در نقاطی که طرح اصلی انتخاب باید تغییر جهت دهد ، کلیک کنید ، سپس روی نقطه شروع اولیه کلیک کنید تا انتخاب انجام شود.

 

در اینجا عکس یک ساختمان قدیمی را داریم. می خواهیم آسمان را در عکس جایگزین کنیم ، این بدان معناست که باید ابتدا آسمان را انتخاب کنیم. بخشی از انتخاب خود را در بالا و بخش دیگر را در اطراف ساختمان ترسیم می کنیم. از آن جا که ساختمان تقریباً به طور کامل از سطوح صاف تشکیل شده است ، ابزار Polygonal Lasso  باید این کار را آسان کند:

انتخاب خود را در جایی در سمت چپ ساختمان شروع کرده و کلیک می کنیم تا نقطه شروع خود را تنظیم کنیم ، سپس به آرامی در لبه خارجی ساختمان حرکت می کنیم و در صورت لزوم برای اضافه کردن نقاط ، کلیک می کنیم. با فشار دادن چند باره کلیدهای (Ctrl++ (Win) / Command++ (Mac ، کمی تصویر را بزرگنمایی می کنیم ، تا بهتر ببینم چه کاری انجام می دهیم. برای پیمایش تصویر در داخل پنجره سند ، کلید space را پایین نگه دارید ، که بتوانید به طور موقت به ابزار Hand سوئیچ کنید. سپس روی تصویر کلیک کرده و ماوس خود را بکشید تا تصویر حرکت کند. برای بازگشت به ابزار Polygonal Lasso ، کلید space را رها کنید:

جابجایی بین ابزار Polygonal Lasso و Standard Lasso Tool

همان طور که از بالای ساختمان عبور می کنیم ، به جایی برخورد می کنیم که به نظر می رسد کمی مشکل تر است. در واقع بخشی از طراحی سقف گرد است ، که برای ابزار Polygonal Lasso  خبر بدی است ؛ زیرا این ابزار فقط می تواند انتخاب های مستقیم را انجام دهد. خوشبختانه ، فتوشاپ امکان جابجایی بین ابزار Polygonal Lasso و ابزار استاندارد Lasso  را برای مواردی از این قبیل ، آسان کرده است. به سادگی کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را پایین نگه داشته و سپس با ماوس ، شروع به کشیدن کنید. این کار شما را به طور موقت به ابزار استاندارد Lasso انتقال می دهد و با استفاده از آن می توانید به راحتی اطراف مناطق گرد یا منحنی وار یک شیء طرح انتخاب را ترسیم کنید:

هنگامی که در امتداد لبه سطح گرد یا خمیده طرح انتخاب خود را ترسیم کردید ، کلید Alt / Option را رها کنید ، سپس کلید ماوس را رها کنید. دوباره به ابزار Polygonal Lasso  باز خواهید گشت ، در این صورت می توانید به حرکت در اطراف شیء ادامه دهید و برای افزودن نقاط بیشتر کلیک کنید:

هنگامی که طرح انتخاب خود را در اطراف ساختمان ترسیم کردیم ، با کلیک روی ابزار Polygonal Lasso در قسمت مقوای خاکستری اطراف عکس ، اطمینان حاصل می کنیم که تمام پیکسل های لبه را در امتداد کناره ها و بالای عکس انتخاب کرده ایم.  اگر نتوانستید ناحیه مقوایی را ببینید ، کلیدهای
  - + Ctrl + - (Win) / Command را چند بار فشار دهید تا از حالت بزرگنمایی خارج شوید و  کناره های مقوای ظاهر شوند. فتوشاپ مقوا را انتخاب نمی کند ، فقط پیکسل های تصویر را انتخاب می کند:

برای تکمیل انتخاب ، یک بار دیگر روی نقطه شروع اولیه خود کلیک می کنیم ، و اکنون آسمان عکس انتخاب شده است:

 

با فشار دادن کلیدهای (Ctrl + Alt + 0 (Win) / Command + Option + 0 (Mac  دوباره به سطح بزرگنمایی 100٪ می رویم. اگر به پنل Layers  ما نگاه کنید ، می بینید که سند ما از دو لایه تشکیل شده است. عکس ساختمان در لایه بالایی قرار دارد و عکسی از آسمان تاریک و ابری روی لایه پس زمینه زیر آن نشسته است:

با انتخاب لایه بالایی ، کلید Alt (Win) / Option (Mac)  را نگه داریم و بر روی آیکون Layer Mask در پایین پنل Layers کلیک می کنیم. با این کار انتخاب ما به یک لایه ماسک تبدیل می شود و می توانیم ببینیم که یک تصویر کوچک از لایه ماسک به لایه بالایی اضافه شده است. به طور معمول ، شیء یا ناحیه ای که انتخاب شده است ، در سند قابل مشاهده خواهد بود ؛در حالی که هر آن چه که انتخاب نشده است ، از دید پنهان می ماند. اما با نگه داشتن کلید Alt / Option ، ماسک لایه را برعکس می کنیم تا آسمان مخفی شود ( منطقه انتخاب شده) و ساختمان (منطقه انتخاب نشده) را قابل مشاهده نگه می داریم:

اکنون ، در عکس ساختمان ، ابرهای موجود در عکس پایینی سند دیده می شود:

حذف یک انتخاب

در مثال بالا ، وقتی ما آن را به ماسک لایه تبدیل کردیم ، رئوس طرح انتخابی ناپدید شدند. اما به طور معمول ، وقتی انتخاب شما با ابزار Polygonal Lasso ایجاد شد ، می توانید با رفتن به منوی select در بالا ، آن را با انتخاب گزینه Deselect ، از صفحه نمایش حذف کنید ، یا می توانید میانبر صفحه کلید
(Ctrl+D (Win) / Command+D (Mac  را فشار دهید. هم چنین می توانید در حالی که ابزار Polygonal Lasso  یا سایر ابزارهای انتخاب فتوشاپ فعال هستند ، به راحتی روی هر قسمت از سند کلیک کنید.

بعد کجا بریم ...

در مرحله بعدی ، سومین ابزار lasso را که فتوشاپ در اختیار ما قرار می دهد ، بررسی می کنیم ، یعنی ابزار Magnetic Lasso .

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید