مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ابزار Magnetic Lasso در فتوشاپ


ابزار Magnetic Lasso در فتوشاپ

اگر کسی به شما بگوید که ابزار انتخابی در فتوشاپ وجود دارد که می تواند با دقت 100٪ یک شیء را در یک عکس انتخاب کند و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با ماوس خود یک طرح انتخاب کج و کوله را بکشید ، آیا حرف او را باور می کنید؟ نه؟ خوب است! آن شخص فقط سر به سر شما می گذارد!

اما اگر کسی به شما بگوید ابزاری برای انتخاب وجود دارد که می تواند یک شیء را با دقت 80-90٪ انتخاب کند و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که همان طرح کج و کوله را به دور آن بکشید چه؟ حالا او را باور می کنید؟ هنوز نه؟ خوب ، این خیلی بد است ؛ زیرا در واقع چنین ابزار انتخابی وجود دارد. این ابزار Magnetic Lasso  نامیده می شود ، و با کمی تمرین و درک اساسی از نحوه کار آن ، نه تنها به آن ایمان خواهید آورد ، بلکه ممکن است جذب آن نیز شوید.

ابزار Magnetic Lasso ، یکی از سه ابزار lasso در فتوشاپ است. ما در آموزش های قبلی دو مورد از آنها  - ابزار استاندارد Lasso و ابزار Polygonal Lasso  -  را بررسی کرده ایم. مانند ابزار Polygonal Lasso  ، ابزار Magnetic Lasso را می توان در پشت ابزار استاندارد Lasso در پنل Tools پیدا کرد. برای دسترسی به آن ، روی ابزار Lasso کلیک کرده و کلید ماوس خود را پایین نگه دارید تا یک منو ظاهر شود ، سپس ابزار Magnetic Lasso  را از لیست انتخاب کنید:

هنگامی که ابزار Magnetic Lasso  را انتخاب کردید ، به جای ابزار استاندارد Lasso در پنل Tools ، این ابزار ظاهر می شود. برای بازگشت دوباره به ابزار Lasso یا انتخاب ابزار Polygonal Lasso ، روی ابزار Magnetic Lasso کلیک کنید و آن را نگه دارید تا منو دوباره ظاهر شود ، سپس یکی از دو ابزار دیگر lasso را از لیست انتخاب کنید:

می توانید بین سه ابزار lasso از طریق صفحه کلید حرکت کنید. فقط کافیست کلید Shift را نگه دارید و حرف L را بر روی صفحه کلید خود چند بار فشار دهید تا بین آنها جابجا شوید (توجه داشته باشید که بسته به نحوه تنظیمات انجام شده در بخش Preferences فتوشاپ ، ممکن است نیازی به کلید Shift نباشد).

چرا به این ابزار Magnetic Lasso  گفته می شود؟ خوب ، برخلاف ابزار استاندارد Lasso که به شما هیچ کمکی نمی کند و کاملاً به توانایی شما در ردیابی دستی اطراف شیء متکی است ، Magnet Lasso  ابزاری برای تشخیص لبه هاست. به این معنی که همان طور که در اطراف شیء خود در تصویر حرکت می کنید ، این ابزار فعالانه لبه های شیء را جستجو می کند ، سپس با کشیدن طرح انتخاب خود ، این ابزار رئوس طرح را مانند یک آهنربا به دور آن می چسباند!

 

آیا این بدان معنی است که فتوشاپ در واقع شیء موجود در عکس را که می خواهید انتخاب کنید ، تشخیص می دهد؟ مطمئناً می تواند آن طور ظاهر شود ، اما پاسخ خیر است. همان طور که قبلاً یاد گرفتیم که چرا باید در فتوشاپ انتخاب کنیم ، تمام آن چه که فتوشاپ می بیند ، پیکسل های مختلف با سطوح رنگ و روشنایی متفاوت است. بنابراین ابزار Magnet Lasso  با جستجوی تفاوت در مقادیر رنگ و روشنایی بین جسمی که می خواهید انتخاب کنید و پس زمینه آن ، به تشخیص لبه های آن جسم می پردازد.

آیکونی بهتر برای انتخاب های بهتر

مطمئناً ، اگر ابزار Magnet Lasso  مجبور باشد همیشه در یافتن لبه های شیء شما ، کل تصویر را داشته باشد ، احتمال اینکه کار خیلی خوبی انجام ندهد ، وجود دارد. بنابراین برای ساده نگه داشتن کارها ، جایی که این ابزار به دنبال لبه ها است ، فتوشاپ مساحت را محدود می کند. مشکل این است که به طور پیش فرض ، ما هیچ راهی برای دیدن این وسعت نداریم و این بدان دلیل است که مکان نما ماوس برای ابزار Magnet Lasso  واقعاً چیزی در این مورد به ما نمی گوید. البته آهنربای کوچک فقط به ما اطلاع می دهد که ابزار Magnet Lasso را انتخاب کرده ایم:

برای داشتن یک آیکون بسیار مفیدتر ، کلید Caps Lock را روی صفحه کلید خود فشار دهید. این کار آیکون را به دایره ای تغییر می دهد که دارای خط متقاطع کوچک در مرکز آن است. دایره نشان دهنده عرض ناحیه ای است که فتوشاپ به دنبال لبه های آن است. فقط به ناحیه داخل دایره توجه می شود. همه چیز خارج از آن نادیده گرفته می شود. هر چه لبه به خط دایره در وسط آن نزدیک تر باشد ، اهمیت تعیین محل لبه های شیء برای فتوشاپ بیشتر است:

 

استفاده از ابزار Magnet Lasso

این عکسی است که ما در فتوشاپ از یک مجسمه چینی باز کرده ایم. لبه های مجسمه کاملاً مشخص است ، بنابراین می توانیم برای ردیابی لبه های آن ، ابزار استاندارد Lasso را انتخاب کنیم. اما در این جا ابزار Magnet Lasso ، گزینه بسیار بهتری می تواند باشد ؛ زیرا در نهایت بیشتر کارها را برای ما انجام می دهد:

برای شروع انتخاب با ابزار Magnet Lasso  ، کافیست خط متقاطع در وسط دایره را مستقیماً از لبه جسم حرکت دهیم و یک بار کلیک کنیم ، سپس کلید ماوس خود را رها کنیم. این کار یک نقطه شروع را برای انتخاب تعیین می کند. پس از دستیابی به نقطه شروع ، ابزار Magnet Lasso  را در اطراف جسم حرکت می دهیم و لبه ها را همیشه در مرز دایره نگه می دهیم. هنگام کشیدن ، یک خط نازک از مکان نما به سمت بیرون مشاهده می کنید. فتوشاپ به طور خودکار خط را به لبه شیء می چسباند و نقاط لنگرگاه را اضافه می کند تا خط ثابت بماند. برخلاف ابزار استاندارد Lasso ، هنگام کشیدن طرح انتخاب در اطراف شیء ، نیازی به نگه داشتن کلید ماوس نیست:

برای بزرگنمایی تصویر هنگام کشیدن لبه ها ، کلید (Ctrl ++ (Win) / Command ++ (Mac  را فشار دهید. فشار دادن کلیدهای
(Ctrl + - (Win) / Command + - (Mac  ، تصویر را از حالت بزرگنمایی خارج می کند. هنگام بزرگنمایی برای پیمایش تصویر در داخل پنجره سند ، کلید space خود را پایین نگه دارید ، تا به طور موقت به ابزار Hand سوئیچ کنید. سپس روی تصویر کلیک کنید و در صورت لزوم آن را بکشید. پس از پایان کار ، کلید space را رها کنید.

تغییر عرض دایره

با استفاده از گزینه Width در نوار Options ، می توانید عرض دایره را تنظیم کنید ، تا اندازه ناحیه ای را که فتوشاپ برای تشخیص لبه ها در نظر گرفته است ، تغییر دهید. اگر جسمی را که انتخاب می کنید دارای لبه کاملاً مشخص است ، می توانید از تنظیمات عرض بزرگتری استفاده کنید که به شما امکان می دهد سریع تر و آزادانه تر در اطراف جسم حرکت کنید. از تنظیمات عرض کمتر زمانی استفاده کنید که به آرامی در اطراف اجسامی که لبه آنها به خوبی مشخص نیست ، حرکت کنید.

تنها مشکل گزینه Width در نوار Options  این است که برای شروع انتخاب خود باید آن را قبل از کلیک کردن تنظیم کنید و پس از کشیدن طرح انتخاب در اطراف شیء ، دیگر راهی برای تغییر آن وجود ندارد. یک روش راحت تر برای تنظیم عرض دایره ، استفاده از کلیدهای براکت چپ و راست صفحه کلید ([ و ]) است. این کار به شما امکان می دهد تا هنگام کار اندازه دایره را تنظیم کنید ، که بسیار عالی است ؛ زیرا هنگام عبور از قسمتهای مختلف تصویر ، اغلب باید اندازه آن را تنظیم کنید. کلید براکت سمت راست ([) را فشار دهید تا دایره کوچک تر شود ، یا کلید براکت سمت چپ (]) را فشار دهید ، تا عرض دایره بزرگ تر شود. با فشار دادن این کلیدها ، مقدار گزینه Width در نوار Options  تغییر می کند. تغییر اندازه عرض دایره را در پنجره سند مشاهده خواهید کرد:

کنتراست لبه

در حالی که عرض دایره ، اندازه ناحیه ای را که فتوشاپ برای تشخیص لبه ها بررسی می کند ، تعیین می نماید ، یک گزینه دوم و به همان اندازه مهم هنگام استفاده از ابزار Magnet Lasso   وجود دارد که Edge Contrast می باشد و تعیین می کند که چه میزان اختلاف رنگ یا روشنایی بین شیء و پس زمینه آن وجود داشته باشد تا فتوشاپ آن را به عنوان یک لبه در نظر بگیرد.

 

گزینه Edge Contrast را در نوار Options ، در سمت راست گزینه Width پیدا خواهید کرد. برای مناطقی که کنتراست زیادی بین سوژه و پس زمینه آن وجود دارد ، می توانید از مقدار Edge Contrast بالاتر ، همراه با مقدار Width بزرگ تر (دایره بزرگ تر) استفاده کنید. از مقادیر پایین تر Edge Contrast و عرض کوچک تر برای نواحی با کنتراست ضعیف بین شیء و پس زمینه استفاده کنید:

مانند گزینه Width ، مقدار Edge Contrast در نوار options فقط می تواند قبل از کلیک برای شروع انتخاب تنظیم شود ، که این کار چندان مفیدی نیست. برای تغییر دادن آن در حین کار ، کلید period ( . ) را در صفحه کلید فشار دهید تا مقدار کنتراست افزایش یابد ، یا کلید comma (,) را فشار دهید تا مقدار آن کم شود. تغییر مقدار را در نوار options مشاهده خواهید کرد.

فرکانس

همان طور که به دور جسم می چرخید ، فتوشاپ به طور خودکار نقاط لنگرگاه (مربع های کوچک) را در امتداد لبه قرار می دهد تا خط را در جای خود بست کند. اگر متوجه شدید که فاصله زیادی بین نقاط لنگرگاه وجود دارد ، و نگه داشتن خط در لبه را دشوار می کند ، می توانید تعداد دفعاتی که فتوشاپ نقاط لنگر را اضافه می کند ، در نوار Options با گزینه Frequency تنظیم کنید ، اگرچه دوباره ، لازم است این گزینه را قبل از کلیک برای شروع انتخاب تنظیم کنید. هرچه مقدار این گزینه بالاتر باشد ، نقاط لنگرگاه بیشتری اضافه می شود ، اما به طور کلی ، مقدار پیش فرض 57 به کار می رود.

به جای تغییر مقدار فرکانس ، یک راه ساده تر برای این کار ، این است که هر وقت به یک نقطه لنگرگاه نیاز داشتید ، به راحتی آن را به صورت دستی اضافه کنید.

اگر به نظر برسد که فتوشاپ در ثابت نگه داشتن خط در یک نقطه خاص با مشکل روبرو شده است ، کافیست روی لبه جسم کلیک کنید تا یک نقطه لنگر را به صورت دستی اضافه کنید ، سپس کلید ماوس خود را رها کنید و کار را ادامه دهید.

رفع اشتباهات

اگر یک نقطه لنگرگاه ، توسط شما یا فتوشاپ در یک نقطه اشتباه اضافه شود ، کلید (Backspace (Win) / Delete (Mac  را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا آخرین نقطه لنگرگاه اضافه شده ، حذف گردد. اگر به فشار دادن کلید Backspace / Delete ادامه دهید ، نقاط اضافی را از انتها حذف می کنید. در اینجا ، موهای کنار صورت مجسمه کاملاً از دست رفته است ، بنابراین لازم است چند بار کلید Backspace / Delete را فشار دهیم تا نقاط لنگرگاه ناخواسته حذف شوند ، سپس دوباره امتحان کنیم:

 

این بار با استفاده از عرض دایره بسیار کمتر ، شانس بیشتری داریم. در چنین مواردی ، افزودن دستی برخی از نقاط لنگرگاه به ما کمک می کند:

اگر کاملاً با ابزار Magnetic Lasso اشتباه کردید و باید از ابتدا شروع کنید ، کلید Esc را فشار دهید تا تمام کارهایی که انجام داده اید ، پاک شود.

جابجایی بین ابزارهای Lasso

ابزار Magnetic Lasso ، اغلب به تنهایی می تواند کار شگفت انگیزی را در انتخاب شیء انجام دهد ؛ اما در صورت لزوم ، فتوشاپ امکان دسترسی آسان به دو ابزار دیگر را نیز می دهد. برای جابه جایی موقت بین ابزار استاندارد Lasso یا Polygonal Lasso  ، کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را پایین نگه دارید و روی لبه جسم کلیک کنید. آن چه در ادامه انجام می دهید مشخص می کند که به کدام یک از دو ابزار lasso انتقال یابید.

اگر هم چنان کلید ماوس خود را پایین نگه دارید و شروع به کشیدن کنید ، به ابزار استاندارد Lasso می روید تا بتوانید یک طرح کلی انتخاب آزاد را در اطراف مناطقی که ابزار Magnetic Lasso با مشکل روبرو است ، ترسیم کنید. پس از پایان کار ، کلید Alt / Option خود را رها کنید ، سپس کلید ماوس را رها کنید تا دوباره به ابزار Magnetic Lasso باز گردید.

 

اگر بعد از کلیک و پایین نگه داشتن کلید Alt / Option ، کلید ماوس خود را رها کنید و مکان نما را از نقطه ای که روی آن کلیک کرده اید حرکت دهید ، به ابزار Polygonal Lasso  می روید که برای انتخاب لبه مناطقی از شیء که سرراست است ، مفید می باشد. با کلیک از نقطه به نقطه دیگر برای افزودن بخش های خط مستقیم ، کلید Alt / Option را پایین نگه دارید. برای برگشتن به ابزار Magnetic Lasso  ، کلید Alt / Option خود را رها کنید ، سپس روی لبه شیء کلیک کنید تا نقطه اضافه شود و کلید ماوس خود را رها کنید.

 

اکنون ، می خواهیم سکویی را که مجسمه روی آن نشسته است ، در انتخاب خود جای دهیم ، و از آنجا که لبه سکو صاف است ، به طور موقت به ابزار Polygonal Lasso  می رویم:

بستن طرح انتخاب

بعد از این که اطراف کل شیء را دور زدید ، روی نقطه شروع اولیه خود کلیک کنید تا انتخاب کامل شود. هنگامی که به اندازه کافی به نقطه شروع نزدیک باشید ، یک دایره کوچک در پایین سمت راست مکان نما ظاهر می شود و به شما اطلاع می دهد که اکنون می توانید برای بستن طرح انتخاب کلیک کنید:

و با این کار ، مجسمه انتخاب می شود:

مناطق ناخواسته را از انتخاب اولیه کم کنید

وقتی عکس را با دقت بیشتری بررسی می کنیم ، متوجه می شویم که یک شکاف کوچک و باریک در مجسمه بین بدن و بازوی سمت راست وجود دارد که پس زمینه از میان آنها دیده می شود:

باید آن قسمت را از انتخاب حذف کنیم. برای این کار ، با انتخاب ابزار Magnetic Lasso ، کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را پایین نگه می داریم که به طور موقت ، به حالت Subtract from Selection می رویم. یک علامت منهای کوچک (-) در گوشه پایین سمت راست مکان نما ظاهر می شود و به ما اطلاع می دهد که قصد حذف بخشی از انتخاب موجود را داریم:

با نگه داشتن کلید Alt / Option ، یک بار کلیک می کنیم تا نقطه شروع تنظیم شود ، سپس کلید موس را رها می کنیم و به سمت لبه منطقه ای که باید حذف کنیم ، ماوس را می کشیم. هنگامی که شروع به کشیدن می کنیم ، می توانیم کلید Alt / Option را رها کنیم. نیازی به نگه داشتن آن در کل مدت کار نیست. فتوشاپ ما را در حالت Subtract from Selection نگه می دارد تا زمانی که دوباره روی نقطه اولیه کلیک کنیم تا انتخاب کامل شود. یک بار دیگر کلید Caps Lock را فشار می دهیم تا به آیکون دایره تغییر حالت دهیم و بتوانیم دقیقاً جایی را ببینم که فتوشاپ به دنبال لبه ها است:

هنگامی که طرح انتخاب خود را ترسیم کردیم ، بر روی نقطه شروع اولیه کلیک می کنیم تا انتخاب کامل شود و منطقه ناخواسته از بین برود. اکنون فقط خود مجسمه ، همراه با سکویی که روی آن نشسته است ، انتخاب شده است:

با انتخاب مجسمه ، هر کاری که در ادامه انجام دهیم ، فقط روی مجسمه تأثیر می گذارد. بقیه عکس نادیده گرفته خواهد شد. به عنوان مثال ، می توانیم حرف M را بر روی صفحه کلید خود فشار دهیم تا سریعاً ابزار Move فتوشاپ را انتخاب کنیم ، سپس بر روی مجسمه کلیک کرده و آن را به تصویر دومی که باز کرده ایم می کشیم تا پس زمینه دیگری داشته باشد:

حذف یک انتخاب

وقتی طرح اصلی انتخاب شما تمام شد و دیگر نیازی به آن ندارید ، می توانید با رفتن به منوی select در بالای صفحه و انتخاب گزینه Deselect ، آن را حذف کنید یا می توانید میانبر صفحه کلید  (Ctrl+D (Win) / Command+D (Mac  را فشار دهید . سریع ترین روش برای حذف انتخاب ، به سادگی در حالی که ابزار Magnetic Lasso  یا سایر ابزارهای انتخاب Photoshop فعال است ، در هر نقطه ای از سند کلیک کنید.

 

بدون شک ابزار Magnetic Lasso  ، یکی از بهترین ابزارهای انتخابی است که باید در فتوشاپ با آن کار کنید و نتایج بسیار بهتری را با تلاش کمتری نسبت به ابزار استاندارد Lasso ، در اختیار ما قرار می دهد. با این حال ، قبل از این که با آن احساس راحتی کنید ، کمی با گزینه های Width و Edge Contrast تمرین کنید و مانند بسیاری از موارد ، این کار بی عیب و نقص نیست.

 

برای دستیابی به بهترین نتیجه ، از ابزار مغناطیسی Magnetic Lasso  ، به عنوان یک روش عالی برای شروع انتخاب استفاده کنید ، زیرا این کار معمولاً 80-90٪ کار را برای شما انجام می دهد. برای ایجاد طرح انتخاب اولیه خود ، یک بار با ابزار Magnetic Lasso  ، طرح انتخاب را در اطراف جسم بکشید ، سپس تصویر را بزرگنمایی کرده و در اطراف طرح انتخابی خود پیمایش کنید و به دنبال مناطقی بگردید که ابزار Magnetic Lasso   بهم ریخته و خوب عمل نکرده است. برای رفع مشکلات ، از ابزار استاندارد Lasso به همراه حالت های Add to Selection و Subtract from Selection استفاده کنید.

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید