مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ابزار Lasso در فتوشاپ


ابزار Lasso در فتوشاپ

پیش از شروع این مقاله لطفا توجه داشته باشید: اگر چه این مقاله بر اساس نسخه قبلی فتوشاپ تدوین شده است ، اما با نسخه های جدیدتر از جمله Photoshop CS6 و CC کاملاً سازگار است.

 

در مقاله های قبلی ، ابزارهای مختلف انتخاب در فتوشاپ را با هم بررسی کرده ایم و دیدیم که چگونه ابزار Rectangular Marquee  به ما امکان می دهد انتخاب ها را به صورت اشکال ساده مستطیلی یا مربعی ترسیم کنیم ، و این که چگونه ابزار Elliptical Marquee  توانایی های انتخاب ما را از طریق انتخاب های بیضی وار و دایره وار توسعه می دهد. اما اگر ما نیاز به انتخاب چیزی در عکس داشته باشیم که کمی پیچیده تر باشد ، مانند چشم شخص ، یک لباس یا یک ماشین و یک بطری ، چه می کنیم؟ چیزی که هنوز فرم مشخصی دارد ؛ اما فراتر از توانایی ابزارهای Marquee مبتنی بر هندسه فتوشاپ است.

اگر کاربر ماهرتری در فتوشاپ هستید ، احتمالاً مستقیماً به سراغ ابزار Pen  بروید ، ابزاری که برای انتخاب های مبتنی بر فرم و با کیفیت حرفه ای می باشد. اما اگر شما یک ماوس با کیفیت خوب (یا حتی pen tablet) ، مهارت مناسب در طراحی و کمی صبر داشته باشید ، ممکن است دریابید که ابزار Lasso ، یکی دیگر از ابزارهای اصلی انتخاب در فتوشاپ است که تمام آن چه را که شما نیاز دارید ، در اختیارتان قرار می دهد.

فتوشاپ در واقع سه نوع ابزار Lasso را برای کار در اختیار ما قرار می دهد. موردی که در این آموزش به آن خواهیم پرداخت ، ابزار استاندارد Lasso است که با کلیک روی آیکون آن در پنل Tools ، می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. به نظر می رسد که این ابزار شبیه نوعی طناب گاوچرانی است:

برای دستیابی سریع تر به ابزار Lasso  ، کافیست حرف L را روی صفحه کلید خود فشار دهید. هم چنین دو نوع ابزار lasso دیگر نیز وجود دارد - ابزار Polygonal Lasso  و Magnetic Lasso  که هر دو در پشت ابزار استاندارد Lasso در پنل Tools پنهان شده اند. ما هر دو این ابزارها را در آموزش های جداگانه ای بررسی خواهیم کرد ؛ اما برای دسترسی به هر یک از آنها ، کافیست بر روی ابزار استاندارد Lasso کلیک کرده و کلید ماوس خود را تا زمانی که یک منوی کوچک اجرا شود ، پایین نگه دارید. سپس یکی از ابزارها را از فهرست آن انتخاب کنید:

هر سه ابزار lasso حرف L را به عنوان میانبر صفحه کلید برای انتخاب ، به اشتراک گذاشته اند. بنابراین بسته به نحوه تنظیمات Preferences  فتوشاپ ، می توانید با فشار دادن مکرر حرف L یا فشار دادن کلیدهای Shift + L ، بین این سه ابزار حرکت کنید. در آموزش ابزار Elliptical Marquee  ، به نحوه انجام تنظیمات در بخش Preferences برای حرکت بین ابزارها خواهیم پرداخت.

طراحی انتخاب های دست آزاد

از بین تمام ابزارهای انتخاب در فتوشاپ ، استفاده از ابزار Lasso آسان ترین کاربری را دارد و درک آن نیز ساده است ؛ زیرا شما به راحتی می توانید یک انتخاب  دست آزاد را در اطراف شیء یا منطقه ای که می خواهید انتخاب کنید ، بکشید که مشابه نحوه ترسیم چیزی روی یک قطعه کاغذ با قلم یا مداد است. با انتخاب ابزار Lasso ، نشانگر ماوس شما به صورت یک آیکون کوچک lasso ظاهر می شود. به سادگی در نقطه ای از سند که می خواهید انتخاب را شروع کنید ، کلیک نموده و سپس کلید ماوس خود را پایین نگه دارید و شروع به کشیدن نمایید تا یک طرح کلی انتخاب به فرم دست آزاد ترسیم شود :

برای تکمیل انتخاب ، به سادگی به نقطه ایی که از آن جا شروع کرده اید ، باز گردید و کلید ماوس را آن جا رها کنید. لزوماً نیازی نیست که به همان نقطه ای که از آن جا شروع کرده اید , باز گردید ؛ اما اگر این کار را نکنید ، فتوشاپ به طور خودکار انتخاب شما را با کشیدن یک خط مستقیم از نقطه ای که شروع کرده اید و نقطه ایی که کلید ماوس خود را در آن جا رها کرده اید ، می بندد. بنابراین در بیشتر موارد ، بهتر است در همان جایی که شروع کرده اید ، کار را به پایان برسانید:

 

اگر بگوییم ابزار Lasso دقیق ترین ابزار انتخاب فتوشاپ نیست ، کم لطفی کرده ایم. اما با قابلیت های افزودن (add to) و کم کردن (subtract from) انتخاب های فتوشاپ ، کارآیی آن بسیار بهبود می یابد. به نظر می رسد که بهترین روش کار با ابزار Lasso این است که یک انتخاب اولیه را در اطراف شیء یا ناحیه ای که انتخاب می کنیم ، بکشیم. از اشتباهات واضحی که در این حین مرتکب می شویم ، چشم پوشی کنیم و سپس به عقب بازگردیم و مناطق مشکل دار را در صورت لزوم با اضافه کردن یا کم کردن از انتخاب برطرف کنیم.

تصویر زیر ، عکسی است که در حال حاضر روی صفحه خود باز کرده ایم. این تصویر نشان می دهد که دو نفر با یکدیگر در حال دست دادن هستند. می خواهیم این صحنه را انتخاب کرده و در تصویر متفاوتی قرار دهیم:

برای شروع انتخاب ، ابتدا ابزار Lasso را از پنل Tools همان طور که قبلاً دیدید ، بر می داریم. سپس در جایی در بالای آستین فرد سمت چپ کلیک می کنیم تا انتخاب خود را از آن جا شروع نماییم ؛ اگرچه واقعاً تفاوتی ندارد که از کجا انتخاب خود را با ابزار Lasso آغاز کنیم. هنگامی که روی یک نقطه شروع کلیک کردیم ، برای شروع کشیدن طرح انتخاب ، کلید ماوس خود را پایین نگه داشته و یک طرح انتخاب را در اطراف سوژه مورد نظر خود می کشیم. در حین کشیدن طرح انتخاب ممکن است اشتباهاتی مرتکب شویم ، اما فعلاً آنها را نادیده خواهیم گرفت و کار را ادامه می دهیم:

اگر در حین کشیدن طرح انتخاب ، نیاز داشته باشبد که داخل پنجره سند ، تصویر خود را پیمایش کنید ، کلید space را پایین نگه دارید. در این صورت فتوشاپ به طور موقت ابزار Hand را فعال می کند و شما می توانید در صورت لزوم تصویر را پیمایش کنید. سپس کلید space را رها کنید و به کشیدن طرح انتخاب خود ادامه دهید.

برای اطمینان از انتخاب تمام پیکسل های مورد نیاز در امتداد لبه عکس ، حرف F را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید تا به حالت تمام صفحه با نوار منو (Full Screen Mode with Menu Bar) بروید و طرح کلی انتخاب خود را به قسمت مقوایی مانند خاکستری رنگ اطراف تصویر بکشید. در مورد انتخاب مقوا نگران نباشید ، زیرا فتوشاپ فقط به خود تصویر اهمیت می دهد نه به ناحیه مقوایی:

اگر می خواهید به حالت نمایش پنجره سند باز گردید ، کلید F را چند بار دیگر فشار دهید تا از حالت های مختلف screen فتوشاپ عبور کنید. حال به انتخاب ناحیه ایی که باید انتخاب شود ، ادامه می دهیم تا زمانی که به نقطه شروع باز گردیم و برای تکمیل انتخاب اولیه خود با ابزار Lasso ، کلید ماوس را رها می کنیم. طرح کلی انتخاب ، اکنون در اطراف ناحیه انتخاب شده ظاهر می شود:

از آنجا که ابزار Lasso اساساً یک ابزار انتخاب دستی است که به مهارت های فرد در طراحی ، و هم چنین به دقت و عملکرد ماوس فرد متکی است ، شما در نهایت یک طرح اولیه انتخاب خواهید داشت که کاملاً بی نقص نیست. اما نگران نباشید ؛ زیرا می توانیم به راحتی به عقب باز گردیم و مناطق مشکل را برطرف کنیم. در مرحله بعدی این کار را انجام خواهیم داد!

افزودن به انتخاب اولیه

معمولاً برای بازبینی طرح کلی انتخاب در نواحی مشکل دار ، بزرگنمایی تصویر به ما کمک می کند. برای بزرگنمایی ، کلیدهای میانبر
 (Ctrl + spacebar (Win) / Command + spacebar (Mac  را فشار داده و نگه دارید تا به طور موقت به ابزار Zoom فتوشاپ تغییر وضعیت دهید ، سپس برای بزرگنمایی یک یا دو بار در داخل پنجره سند کلیک کنید (برای کوچک نمایی تصویر کلیدهای میانبر (Alt + spacebar (Win) / Option-spacebar (Mac  را فشار داده و نگه دارید و داخل پنجره سند کلیک نمایید). پس از بزرگنمایی تصویر ، کلید space خود را پایین نگه دارید تا به طور موقت ابزار Hand فعال شود ، سپس روی تصویر در امتداد طرح انتخاب کلیک کرده و بکشید تا بتوانید مشکلات را جستجو کنید.

 

در اینجا ، ما به منطقه ای برخوردایم که لبه دست فرد را از انتخاب جا انداخته ایم:

نیازی به شروع دوباره کار نیست. به راحتی می توانبم با اضافه کردن به انتخاب موجود ، این مشکل را برطرف کنیم. مطمئن شوید که هنوز ابزار Lasso را انتخاب کرده اید ، سپس برای افزودن به یک انتخاب ، کلید Shift را پایین نگه دارید. یک علامت بعلاوه کوچک (+) را در پایین سمت راست مکان نما مشاهده خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد که اکنون در حالت Add to Selection هستید. با نگه داشتن کلید Shift ، در جایی از انتخاب موجود کلیک کنید ، سپس ماوس را به خارج از آن و در امتداد لبه منطقه ای که می خواهید اضافه کنید بکشید. وقتی که ناحیه جدید را اضافه کردید ، ماوس را به داخل انتخاب موجود بکشید:

به نقطه ای که در ابتدا کلیک کرده اید ، باز گردید ، سپس کلید ماوس خود را رها کنید تا کار تمام شود. ناحیه ای از دست شخص که در ابتدا از انتخاب جا مانده بود ، اکنون اضافه شده است:

نیازی به ادامه نگه داشتن کلید Shift در تمام مدت اضافه کردن به یک انتخاب نیست. پس از کشیدن ماوس ، می توانید با خیال راحت کلید Shift را رها کنید. تا زمانی که کلید ماوس خود را رها نکنید ، در حالت Add to Selection باقی خواهید ماند.

کم کردن از انتخاب اولیه

به جستجوی مشکلات موجود در انتخاب اولیه خود ادامه می دهیم و انتخاب اصلی خود پیمایش می کنیم. در این جا با مسئله ای دقیقاً خلاف آن چه که چند لحظه پیش داشتیم ، مواجه شده ایم. این بار ، بیش از حد تصویر اطراف انگشت فرد را انتخاب کرده ایم:

جای نگرانی نیست ؛ زیرا می توانیم قسمت هایی از یک مجموعه انتخاب را به همان راحتی که توانستیم به آن اضافه کنیم ، حذف نماییم. برای حذف یک منطقه ناخواسته از یک انتخاب ، کلید (Alt (Win) / Option (Mac  را پایین نگه دارید. این کار باعث می شود که در حالت Subtract from Selection قرار گیرید ، و یک علامت منهای کوچک (-) را در گوشه پایین سمت راست مکان نما مشاهده خواهید کرد. با نگه داشتن کلید Alt / Option ، به سادگی بر روی هر نقطه خارج از انتخاب موجود کلیک کنید تا یک نقطه شروع تنظیم شود. سپس ماوس خود را داخل طرح انتخاب و در امتداد لبه منطقه ای که می خواهید حذف کنید ، بکشید. در مورد مثال ما ، می خواهیم از لبه انگشت طرح انتخاب را بکشیم. پس از پایان کار ، ماوس را به خارج از انتخاب موجود بکشید:

ماوس خود را به نقطه ای که ابتدا روی آن کلیک کرده اید ، بکشید ، سپس کلید ماوس را رها کنید تا کار تمام شود. اکنون ناحیه ناخواسته اطراف انگشت فرد حذف شده است:

باز هم ، نیازی نیست که کلید Alt / Option را طول مراحل انجام کار پایین نگه دارید. پس از شروع کشیدن ، می توانید با خیال راحت کلید را رها کنید. تا زمانی که کلید ماوس خود را رها نکنید ، در حالت Subtract from Selection خواهید ماند.

 

پس از این که در اطراف طرح انتخاب خود برای رفع مشکلات احتمالی پیمایش کردیم و در صورت لزوم ، با اضافه کردن یا حذف نواحی ، طرح انتخاب خود را ویرایش نمودیم ، انتخاب نهایی ما با ابزار Lasso کامل می شود:

سوژه ما که اکنون انتخاب شده است ، کلیدهای (Ctrl + C (Win) / Command + C (Mac  را فشار می دهم تا منطقه انتخاب شده به سرعت کپی شود ، سپس تصویر دوم را در فتوشاپ باز می کنیم و کلیدهای (Ctrl+V (Win) / Command+V (Mac را فشار می دهیم تا سوژه خود را در عکس جدید الصاق کنیم و در صورت لزوم محل آن را تغییر می دهیم:

حذف یک انتخاب

وقتی انتخاب خود را با ابزار Lasso ایجاد کردید ، می توانید با رفتن به منوی Select  در بالای صفحه و انتخاب گزینه Deselect ، آن را حذف کنید یا می توانید از میانبر صفحه کلید (Ctrl + D (Win) /  Command+D (Mac استفاده کنید. هم چنین می توانید در حالی که ابزار Lasso را انتخاب کرده اید ، به سادگی در هر نقطه ای از سند کلیک کنید.

بعد کجا بریم ...

همان طور که دیدیم ، ابزار Lasso  فتوشاپ یک ابزار فوق العاده ساده برای استفاده است ، و اگرچه ممکن است به عنوان یک ابزار انتخاب در سطح حرفه ای واجد شرایط نباشد ، اما توانایی بازگشت و رفع مشکلات در انتخاب اولیه می تواند واقعاً به بهبود نتایج ما کمک کند. در مرحله بعدی ، ما نگاهی به ابزار Polygonal Lasso  خواهیم داشت!

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید