مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش فتوشاپ : طراحی پوستر کنسرت


طراحی پوستر برای یک کنسرت موسیقی هیجان انگیز است. مرجع ما برای طراحی یک بند موزیک است و طراحی برای نشان دادن فعالیت آنها صورت می گیرد. این نوع پوسترها اغل سبکی انتزاعی دارند و هنر را با عناصر عجیب و قریب نشان میدهند. اغلب اوقات در طراحی این نوع پوسترها با محدودیت زمان و بودجه روبرو هستیم. مجبوریم پوستری قابل قبول را در کمترین زمان و با حداقل بودجه طراحی کنیم. در این تمرین یاد خواهیم گرفت که چگونه این کار را انجام دهیم. طراحی پوسترهای انتزاعی اغلب نیاز به تصویر سازی دارند که وقت و زمان زیادی می گیرند. برای همین بعلت محدود بودن زمان در این تمرین برای طراحی از عکس استفاده می کنیم. عکسها و طرحهای لازم را از اینترنت جمع آوری کنید. عکسی از یک درخت مرده . عکس پرندگان و چند بافت . در هنگام استفاده از عکسها به کپی رایت آنها توجه داشته باشید. در اینجا پوستری که در نهایت طراحی خواهیم کرد می بینید:

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

گام 1

در فتوشاپ یک سند به اندازه 11x17 اینچ با رزولوشن 300 دی پی آی ایجاد کنید. 

تصویر درخت را وارد پروژه کنید. میخواهیم آن را به یک تصویر سیاه تک رنگ تبدیل کنیم.  با استفاده از کلیدهای Cmd+Shift+u تصویر را سیاه و سفید کنید. 

سپس از منو Image | Adjust | Threshold را انتخاب کنید تا پیکسلهای تصویر تک رنگ شوند. در قسمت setting مقدار bump کمی افزایش دهید تا تصویر به اندازه کافی سیاه شود.

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

حال با ابزار Magic Wand Tool (W) ناحیه سیاه را انتخاب کنید.و آن را کپی و پیست کنید. باید رنگ درخت را تیره تر کنیم.

از منو Image | Adjust| Hue/Saturation را انتخاب کنید و اسلایدر Lightness را کمی زیاد کنید.

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

تصویر ریشه درخت مرده را وارد پروژه نمایید و همان مراحل را بر روی آن انجام دهید. ما این تصویر را در پروژ بعنوان ریشه درخت در پایین سند قرار میدهیم

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

گام 2

تصویر پرندگان را وارد پروژه کنید. با کلیدهای Cmd+Shift+u تصویر را سیاه و سفید کنید. 

از منو Image | Adjust | Levels را انتخاب کنید و با تنظیم level  ناحیه خاکستری آسمان را حذف نمایید.

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

تصویر پرنده ها را در بالای درخت طوری جابجا کنید بصورتی که به نظر برسد که پرندگان در حال پرواز از روی درخت هستند.

blend mode لایه پرندگان را بر روی Multiply قرار دهید تا پس زمینه سفید تصویر پرندگان پنهان شود.

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

ابزار Ellipitcal Marque Tool (M) را انتخاب کنید و با گرفتن کلید Shift یک دایره انتخاب کنید. یک لایه جدید در زیر لایه درخت ایجاد کنید و ناحیه انتخاب شده را با رنگی خاکستری #919191 پر کنید. با این کار تصویری از ماه را بسازید.

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

'گام 3

حال بافت پس زمینه را وارد پروژه می کنیم. اگر تصویر پس زمینه به اندازه کافی بزرگ نبودتا کل سند را بپوشاند می توانید چند کپی از آن بگیرید و در کنار هم بگذارید.

سپس تمام پس زمینه های کپی شده را با یکدیگر merg کنید. در انتها با استفاده از ابزار Clone Stamp Tool (S)  مرز بین کپی ها را جذف کنید.

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

با استفاده از ابزار Rectangle Marque Tool (M) یک حاشیه به دور تصویر انتخاب کنید و سپس ناحیه انتخاب را invert کنید و سپس نوار را با یک رنگ خاکستر ی روشن #efefef در یک لایه جدید در بالای بقیه لایه ها پر کنید.

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

یک لایه جدی بین لایه ماه و درخت ایجاد کنید. با یک براش بزرگ و نرم به رنگ سفید قسمت پایین ماه را روشنتر کنید. blend mode لایه را بر روی overlay قرار دهید.

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

گام 4

حال چند متن به تصویر اضافه می کنیم. ما از دو نوع فونت استفاده کردیم.  برای عنوان اصلی فونت  League Gothic را انتخاب می کنیم. این فونت پر رنگ و فشرده است و برای استفاده در عنوان اصلی مناسب است. 

برای عنوان فرعی از فونت فشرده و پررنگ Myriad Pro استفاده کردیم. این فونت در اکثر برنامه های adobe موجود است. اگر موجود نبود یک فونت دیگر انتخاب کنید که با فونت عنوان اصلی همخوانی داشته باشد.

متنها را بصورت زیر در تصویر قرار میدهیم

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

گام 5

حال مقداری رنگ به تصویر اضافه می کنیم. در بالای بقیه لایه ها یک لایه Gradient Map Adjustment اضافه کنید. blend mode لایه را در حالت Overlay قرار دهید. از گرادیانت زیر استفاده کنید.

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

به این ترتیب ما پوستر خود را در زمانی کوتاه ساختیم. امیدواریم تکنیکهایی را که در این تمرین گفته شد یاد بگیرید و در پروژه های آینده از آنها استفاده کنید

آموزش طراحی پوستر گروه راک

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید