مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش فتوشاپ : طراحی پوستر هافتون


در این آموزش با استفاده از فیلتر Color Halftone در فتوشاپ یک پوستر تایپوگرافی به سبک لیختن اشتاین طراحی خواهیم کرد

1. ایجاد یک سند جدید در فتوشاپ

گام 1

در فتوشاپ File<New را انتخاب کنید. نام سند را Girl Power بگذارید. عرض 1275px و ارتفاع را 1650px قرار دهید. ما واحد اندازه گیری عرض و ارتفاع را به اینچ تغییر خواهیم داد. رزولوشن سند را 72 پیکسل در اینچ انتخاب کنید. با مود رنگی Grayscale شروع میکنیم . بعدا این مود رنگی را تغییر خواهیم داد. بعد از اعمال تنظیمات Ok را بزنید. در ادامه طراحی باید مود رنگی را به Duotone تغییر دهیم و تنها راه استفاده از این روش شروع طراحی با مود Grayscale است.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 2

کلیدهای Ctrl+R را فشار دهید تا خط کشهای فتوشاپ فعال شوند. همانطور که در بالا اشاره کردیم ما در این سند از واحد اندازه گیری اینچ استفاده می کنیم.

اگر شما میخواهید از واحدهای دیگری استفاده کنید از منو Photoshop > Preferences > Units & Rulers را انتخاب کنید. پنجره Preferences فتوشاپ ظاهر میشود و میتوانید تنظیمات دلخواه را انتخاب کنید

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 3

بر روی خط کش فتوشاپ کلیک کنید و یک خط راهنما به وسط صفحه بکشید. در هنگام کشیدن خط راهنما دکمه shift را نگهدارید تا اندازه درگ کردن نمایش داده شود. خطهای راهنما را به اندازه یک اینچ از بالا و کنار به داخل صفحه بکشید تا یک حاشیه 1 اینچی بدور سند ایجاد شود. با دکمه های  ; + Ctrl میتوانید خطوط راهنما را مخفی و ظاهر کنید

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

2. استفاده از فیلتر  Color Halftone

گام 1

برای اینکه بتوانیم در طرح خود جلوه هافتون داشته باشیم با مود رنگی سند ما Grayscale باشد و آن را به Monotone تغییر دهیم.

اگر مود رنگی شما CMYK و یا RGB باشد افکت هافتون فقط بر روی گرادیانتها تاثیر میگذارد. ما میخواهیم در طرح خود یک طرح یکنواخت از جلوه هافتون داشته باشیم . برای این منظور باید فایل را از مود Grayscale به Monotone تبدیل کنیم. از منو  Image > Mode > Duotone را انتخاب کنید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 2

پنجره Duotone Options ظاهر می شود. در قسمت Type گزینه Monotone را انتخاب کنید. در قسمت Ink 1 بر روی دومین مربع کلیک کنید رو رنگ سیاه با کد #000000 را انتخاب کنید. دکمه OK را بزنید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 3

با استفاده از ابزار Paint Bucket Tool (G) صفحه را با رنگ #a2a2a2 رنگ آمیزی کنید

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 4

از منو Filter > Pixelate > Color Halftone را انتخاب کنید

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 5

پنجره Color Halftone ظاهر میشود. تنظیمات را مانند تصویر زیر اعمال کنید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 6

میخواهیم یک طرح هافتون با نقاط سفید در پوستر ایجاد کنیم. در پانل لایه ها لایه پس زمینه را با فشار دادن کلیدهای Ctrl+J کپی کنید. با کلیدهای Ctrl+I الگو را invert کنید. لایه باید مانند تصویر زیر از چپ به راست تغییر کند

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 7

برای اینکه بتوانیم با رنگها کار کنیم باید مجددا مود رنگی را به RGB تغییر دهیم. از منو Image > Mode > RGB Color  را انتخاب کنید

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 8

با فشار دادن کلیدهای Shift+Ctrl+N یک لایه جدید بسازید. نام لایه را Blue background بگذارید. رنگ پیش زمینه را آبی #0000ff انتخاب کنید. با ابزار Paint Bucket Tool (G) لایه را رنگ آمیزی کنید.

 

گام 9

برای اینکه بتوانیم بافت هافتون ایجاد شده در لایه اول را ببینیم باید Blending Mode لایه آبی را در پانل لایه ها بر روی Screen قرار دهیم 

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 10

برای اینکه بافت ما واضح تر به نظر برسد میتوانیم اندازه لایه اول را بیشتر کنیم. با کلیدهای Ctrl+T میتوانید لایه را تغییر اندازه دهید. در نوار Option دکمه Maintain Aspect Ratio را فعال کنید. مقادیر  Width و Height را %130 قرار دهید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

3. اضافه کردن متن

گام 1

در پانل Tools رنگ پیش زمینه را سیاه انتخاب کنید. کلید T را فشار دهید و ابزار Type tool را فعال کنید. عبارت Girl Power را در سه خط مانند تصویر زیر تایپ کنید. میخواهیم متن بصورت افقی پوستر را بپوشاند. برای هر کلمه از یک لایه جداگانه استفاده می کنیم. برای کلمه Power در نوار گزینه right align text را فعال می کنیم.

از منو  Type > Panels > Character Panel را انتخاب کنید. پنل Character ظاهر می شود. می توانید از فونت Prompt Black italic  استفاده کنید. سایز را بر روی 360pt تنظیم کنید. برای کلمه Power گزینه Leading را بر روی 280pt قرار دهید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 2

در پنل لایه ها با نگهداشتن دکمه shift و کلیک بر روی لایه ها هر دوی آنها را انتخاب کنید. میخواهیم به متن  حس حرکت بدهیم برای همین لایه متنها را میچرخانیم. دکمه های Ctrl + T را فشار دهید و متنها را بچرخانید. دکمه shift را نگهدارید تا عمل چرخش بصورت پله ای انجام شود. متن را به اندازه 15 درجه بچرخانید.

روش دیگر برای چرخاندن دقیق متن این است که در نوار Option در قسمت Rotate عدد 15- را تایپ کنید. دکمه Enter را بزنید تا تغییرات بر روی متن اعمال شود.

در این پوستر برای ایجاد حس زیبایی شناسی فوق العاده میخواهیم متنها پراکنده باشند بنابراین میگذاریم تا متنها از حاشیه خارج شوند.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 3

برای اضافه کردن بافتهای بیشتری به متن باید دو لایه ای را که ایجاد کردیم داپلیکیت کنیم. برای این کار در پنل لایه ها هر دو لایه را انتخاب کنید و کلیدهای Ctrl+J را فشار دهید. با ابزار Move Tool (V) متنهای جدید را به سمت  پایین متن اصلی و در سمت راست بکشید. برای ایجاد کنتراست بیشتر در پنل  Characters فونت متنها را Thin Italic انتخاب کنید

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

4. اضافه کردن بافت هافتون به متن

گام 1

میخواهیم به پوستر حس حرکت و جلوه لیختن اشتاین بدهیم. از متنها کپی می گیریم و رنگهای دیگری را برای آنها تنظیم می کنیم. ابتدا برای سازماندهی به لایه ها تمام آنها را در یک پوشه قرار میدهیم. در پنل لایه ها یک پوشه ایجاد کنید و 4 متن آخر که ایجاد کردیم در این پوشه قرار دهید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 2

با کلیدهای Ctrl+J از پوشه 3 کپی دیگر بگیرید. هر پوشه را به نامهای 4 رنگ black و white و yellow و red نامگذاری کنید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 3

در پنل Characters رنگ متنهای لایه های هر کدام از پوشه ها را عوض کنید. برای دو پوشه اول رنگهای سیاه و سفید را انتخاب کنید . برای لایه سوم رنگ زرد با کد #ffd200 را انتخاب کنید. و برای پوشه چهارم رنگ قرمز با کد #ff3d00 را انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانیم تمام لایه ها را ببینیم باید آنها را در صفحه جابجا کنیم. هیچ قانون خاصی برای این کار وجود ندارد. با استفاده از کیبورد میتوانید کنترل دقیقتری نسبت به ماوس در جابجایی متنها داشته باشید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 4

متن قرمز رنگ نقش مهمی را در پوستر ما بازی می کند. برای همین کنتراست بیشتری را به این لایه میدهیم. 

لایه 1 را که بافت هافتون دارد با کلیدهای Ctrl+J کپی کنید و در پوشه Red قرار دهید. پوشه Red را با کلیک کردن بر روی فلش آن باز کنید. حال بر روی متنهای این پوشه کار خواهیم کرد.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 5

4 لایه متن را انتخاب کنید و راست کلیک کنید و Rasterize Type  را انتخاب کنید. در حالی که هر 4 لایه انتخاب شده اند راست کلیک کنید و Merge Layers را انتخاب کنید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 6

دقت داشته باشید که همچنان در پوشه Red کار می کنیم. بر روی تصویر کوچک لایه جدیدی که ایجاد شده Ctrl+کلیک کنید. به این ترتیب متن داخل لایه به حالت انتخاب در میاید. شبیه به تصویر زیر

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 7

نمایش لایه متن Power copy را غیر فعال کنید و در حالی که متنها انتخاب شده اند بر روی Layer 1 copy کلیک کنید. به خاطر داشته باشید که این لایه هافتون است که کپی کرده ایم دکمه های Shift + Ctrl + I را فشار دهید. با ابزار Erase Tool (E) بر روی پوستر نقاشی کنید. به این ترتیب هرچه در لایه هست بجز کلمه هایی که انتخاب کرده ایم پاک می شود.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 8

ما همچنان میخواهیم بر روی رنگ قرمز کار کنیم تا پوستر جدابیت بیشتری داشته باشد. در پنل لایه ها نمایش لایه متن Power Copy را فعال کنید.

blending mode را بر روی Screen قرار دهید. میخواهیم این لایه شفاف باشد. دو لایه باقیمانده در پوشه Red را با یکدیگر Merg کنید و blending mode را بر روی  Multiply قرار دهید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

گام 9

اگر تمایل داشته باشید برای اضافه کردن سایه های بیشتر به پوستر میتوانید پوشه لایه های  black را در پنل لایه ها کپی بگیرید و blending mode را بر روی  Color Burn قرار دهید و شفافیت را بر روی %55 تنظیم کنید

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

5. ذخیره کردن پوستر برای وب

از منو File > Save for Web (ُShift+Alt+Ctrl+S) را انتخاب کنید. 

quality را بر روی Maximum قرار دهید. اگر در انتخاب حجم فایل محدودیت دارید میتوانید qualitiy را پایین بیاورید. عرض و ارتفاع تصویر را بر حسب نیاز خود تنظیم کنید و بر روی Save کلیک کنید. یک نام برای فایل انتخاب کنید و ذخیره کنید.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

تبریک میگوییم . این آموزش را به پایان رساندید!

در این آموزش پوستری به سبک معروف Roy Lichtenstein طراحی کردیم. ما در این تمرین یاد گرفتیم که:

  • یک پوستر بر پایه تایپوگرافی ایجاد کنیم و با داپلیکیت کردن لایه ها افکتهای جالبی را به آنها اضافه کنیم
  • از فیلتر هافتون به روش متفاوتی استفاده کنیم
  • از بافتها استفاده کنیم و آنها را بر روی  لایه های متنها اعمال کنیم.

آموزش طراحی پوستر هافتون در فتوشاپ

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید