مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش فتوشاپ : طراحی پوستر فیلم فضایی savior


در این تمرین با استفاده هوشمندانه از حالتهای ترکیبی و فیلترهای کاربردی فتوشاپ پوستری مربوط به فضایی خارچ از این دنیامی سازیم.

ساختار سنتی پوستر فیلمهای فضایی یک الگوی خاص اما فرمالیته است، شخصیتهای فیلم از دل تاریکی بیرون میایند و کهکشان را درمی نوردند، افکتهای درخشان برای متنها و افکت lens flare برای افزودن کمی واقعیت.

اگر یک عکس مناسب وجود داشته باشد با توجه به فرمول بالا هر طراح نیمه حرفه ای میتواند در عرض چند دقیقه یک پوستر فیلم فضایی طراحی کند اما مشگل اینجاست که عکس مناسبی از فضا وجود ندارد.

در این آموزش به شما نشان خواهیم داد که با مونتاژ هوشمندانه تعدادی تصاویر استوک که با دقت انتخاب شده اند و استفاده بهینه از انواع حالتهای ترکیبی و فیلترهای فتوشاپ و ابزارهای دستکاری تصاویر میتوانیم به سادگی یک پوستر حرفه ای از فیلمی علمی تخیلی بسازیم

گام 1

در فتوشاپ یک سند A4 به ابعاد 297x210 میلیمتر ایجاد کنید.

لایه پس زمینه را انتخاب کنید و از منو Layer > Layer Style > Gradient Overlay را کلیک کنید. رنگ گرادیانت آبی تیره ایجاد کنید. اگر میخواهید رنگها را دقیق انتخاب کنید از نوار ابزار رنگ foreground را انتخاب کنید و رنگ #070805 تنظیم کنید. رنگ #030d19 نیز بعنوان رنگ دوم انتخاب می کنیم. در پ تنظیمات رنگ گرادیانت Linear در قسمت style انتخاب کنید و angle را بر روی 90 دأرجه تنظیم نمایید.

گام 2

یک لایه جدید بسازید و نام آن را Aurora بگذارید

از منو Filter > Render > Clouds  را انتخاب کنید. رنگهای سفید و سیاه را بعنوان رنگهای  background و foreground انتخاب نمایید.

از منو select Edit > Transform > Distort را انتخاب کنید

در قسمت distortion گزینه perspective را انتخاب کنید و قسمت بالایی را بزرگتر کنید

Blend Mode را بر روی Color Dodge قرار دهید و شفافیت را بر روی %50 تنظیم کنید.

از منو Layer > Layer Styles > Gradient Overlay را انتخاب کنید

 blend mode را بر روی Multiply قرار دهید.

Style را بر روی Linear و angle را بر روی 90 درجه تنظیم کنید.

برای رنگهای گرادینت از رنگهای نارنجی  #fba46f ، صورتی #cb8cd4 و آبی #346777 استفاده کنید.

گام 3

حال تصویر قهرمان فیلم را در پوستر قرار میدهیم. برای این منظور از تصویر یک کارگر ساخت و ساز استفاده کردیم. میتوانید از هر تصویر سایه مانندی مثل این اسفتاده کنید. تصویر کاراکتر را با استفاده از ابزار Lasso tool (L) یا ابزار Pen tool (P) و ایجاد path برای انتخاب کردن از پس زمینه جدا کنید. تصویر دارای تم قرمز است. این تم را به آبی تغییر می دهیم.

از منو Image > Adjustments > Hue/ Saturation را انتخاب کنید.

مقدار  Hue تغییر دهید تا یک تون آبی عالی بدست آید سپس با کاهش Saturation شدت رنگ را کم کنید و با کاهش Lightness تصویر را تیره تر نمایید.

گام 4

با استفاده از ابزار Pen tool زمینی برای ایستادن قهرمان فیلم ایجاد می کنیم. ناحیه زیر پای کاراکتر تا پایین تصویر امتداد خواهد داشت که متن را در آن قرار خواهیم داد.

لایه Hero و لایه Terrain را در گروهی قرار دهید و در بالای بقیه لایه ها بگذارید.

یک لایه جدید بسازید و آن را با رنگ گرادینتی از  سفید به سیاه پرکنید.

ابزار Color Dodge را انتخاب کنید و شفافیت آن را بر روی %80 تنظیم کنید.. این لایه را در بالای لایه Aurora قرار دهید.



گام 5

حال میخواهیم تصویر سیاره را وارد پروژه کنیم. تصویر دیگری در زیر لایه گروه Hero قرار می دهیم. blend mode را بر روی Screen و شفافیت را بر رو 100 قرار میدهیم. میخواهیم زمین را که کمی تاریک است تغییر دهیم . 

یک لایه جدید ایجاد کنید. آن را با رنگ مشکی پر کنید. blend mode را بر روی Color Dodge قرار دهید.

ابزار Brush tool (B) را با یک براش نرم انتخاب کنید . با رنگ سفید بر روی زمین نقاشی کنید تا کمی روشن تر شود.

گام 6

یک لایه جدید ایجاد نمایید. از منو Filter > Render > Clouds را انتخاب نمایید. رنگهای مشکی و سفید را بعنوان رنگهای پس زمینه و پیش زمینه انتخاب نمایید.

blend mode را بر روی Color Dodge قرار دهید. ابزار Eraser tool (E) را با یک براش بزرگ و نرم با سختی %0 انتخاب کنید.

قسمتهایی را که نمیخواهید در تصویر نهایی باشند با این براش پاک کنید. این لایه را دوبار کپی کنید. در کپی سوم از منو Image > Adjustments > Invert را انتخاب کنید و  blend mode را بر روی  Lighten قرار دهید. مجددا از ابزار Eraser tool برای تصحیح بعضی از نواجی تصویر استفاده کنید.

گام 7

در یک لایه جدید مجددا select Filter > Render > Clouds را انتخاب کنید. مانند قبل مطمئن باشید که رنگ های سفید و سیاه انتخاب شده باشند . 

از منو Filter > Render > Difference Clouds انتخاب کنید سپس از Image > Adjustments > Invert را انتخاب کنید.

blend mode را بر روی Color Dodge قرار دهید. 

از منو Image > Adjustments > Levels انتخاب کنید. کیفیت نواحی سیاه و خاکستری را بالا ببرید. ما مقادیر 91 ، 0.46 و 255 را انتخاب کردیم. این تنظیمات افکت نوری خوبی را به پوستر اضافه می کند.

از منو go to Filter > Blur > Gaussian Blur را انتخاب کنید.Radius را بر روی 5.5 قرار دهید. مجددا از ابزار Eraser tool برای حذف قسمتهایی از تصویر استفاده کنید

 

گام 8

ابزار Elliptical Marquee Tool (M) را انتخاب کنید Feather option را بر روی 30 پیکسل تنظیم کنید و مانند تصویر یک انتخاب بیضوی مانند تصویر ایجاد کنید.

از منو Filter > Distort > Twirl را انتخاب کنید . مقادیر بستگی به تصویر شما دارد. با تنظیمات بازی کنید تا تصویر مارپیچ مناسبی بدست آید. 

از منو Edit > Transform > Distort را انتخاب کنید. یک تصویر پرسپکتیو در جهت زمین و نور خورشید ایجاد کنید.

گام 9

یک لایه جدید ایجاد نمایید و آنرا با رنگ مشکی پرکنید.

از منو Filter > Render > Lens Flare را انتخاب نمایید. Brightness را بر روی %110 تنظیم کنید.lens type را 105mm Prime انتخاب نمایید.  blend mode را بر روی Linear Dodge قرار دهید. لایه را تغییر اندازه دهید تا نور در وسط تصویر قرار گیرد . باید لایه را کمی تاریکتر کنیم. 

از منو Image > Adjustments > Levels را انتخاب کنید و با جابجایی دستگیره دست چپی تصویر را تاریکتر کنید

گام 10

مجددا یک لایه جدید ایجاد کنید و با رنگ مشکی آنرا پرکنید. 

ابزار Brush tool (B) را انتخاب کنید و Hardness را بر روی %0 قرار دهید. سایز براش را بزرگ انتخاب کنید. رنگ آبی #5a708e را انتخاب کنید و ناحیه هایی از تصویر بیشتر در مرکز و نزدیک به نورانی را نقاشی کنید. سپس blend mode را بر روی Soft Light قرار دهید . ابرها باید آبی تر و تیره تر به نظر بیاییند

گام 11

در پالت لایه ها یک پوشه جدید ایجاد کنید و در آن یک لایه جدید بسازید.

ابزار Brush tool را با یک براش نرم انتخاب کنید. یک خط به رنگ سفید بکشید. نقطه ابتدا را انتخاب کنید و shift را نگهدارید و نقطه انتهایی را انتخاب کنید.

اندازه براش را کوچکتر کنید و شفافیت آن را به %50 کاهش دهید. خط دیگری در کنار خط قبلی بکشید . این کار را تکرار کنید تا شبیه به تصویر زیر شود.

گام 12

حال ستاره ها را ایجاد می کنیم. دو نوع ستاره ایجاد میکنیم. یکی کوچک و دیگری بزرگ. 

در بالای لایه ها یک لایه جدید ایجاد کنید. آن را با رنگ مشکی پر کنید و blend mode را بر روی screen قرار دهید.

از منو Select Filter > Pixelate > Mezzotint را انتخاب کنید. type را بر روی Fine Dots قرار دهید.

از منو Filter > Blur > Gaussian Blur را انتخاب کنید.radius را بر روی 1 پیکسل قرار دهید.

آز منو Image > Adjustments > Levels  را انتخاب کنید. مقادیر را طوری تنظیم کنید تا تصویر تاریکتر و نواحی سفید روشنتر به نظر آیند. ما از مقادیر 125 ، 1 و 211 استفاده کردیم.

 

گام 13

برای ساخت ستاره های بزرگتر از ابزار براش فتوشاپ استفاده می کنیم. 

یک پوشه بسازید. نام آن را Big Stars بگذارید.blend mode را بر روی Color Dodge قرار دهید. در این پوشه یک لایه ایجاد کنید و ابزار Brush tool را انتخاب نمایید.

از منو Window > Brushes را انتخاب نمایید. در Brush Tip Preset یک براش دایره ای با قطر 30 پیکسل انتخاب کنید . 

hardness بر روی %0 قرار دهید.

 spacing را بر روی %1000 تنظیم کنید.

در قسمت Shape Dynamics مقدار Size Jitter بر روی %60 قرار دهید.

Scattering را انتخاب کنید Scatter را بر روی %990 تنظیم کنید.

گزینه Both Axes انتخاب کنید .

مقدار Count را بر روی 2 قرار دهید و Count Jitter را بر روی %70 تنظیم کنید. حال ستاره ها را در فضا نقاشی کنید

گام 14

حال تصویر ماه را به پوستر اضافه می کنیم. تصویر ماه را در پروژه قرار دهید و آنرا طوری بچرخانید که قسمت روشن آن بطرف نور باشد

از منو Image > Adjustments > Hue/Saturation را انتخاب کنید و تصویر ماه را کمی آبی رنگ کنید و Saturation را کاهش دهید. ما از 210 برای Hue و 25 برای  Saturation استفاده کردیم با این حال بسته به تصویر مقادیر میتواند متغیر باشد. 

blend mode را بر روی Color Dodge قرار دهید.

از لایه کپی بگیرید و از منو Filter > Blur > Gaussian Blur را انتخاب کنید. مقدار Radius را بر روی 10 قرار دهید.blend mode را بر روی Screen قرار دهید شفافیت را بر روی %8 تنظیم کنید.

لایه دومی باید در زیر لایه دیگر تصویر ماه باشد. blend mode را بر روی Color Dodge قرار دهید.

گام 15

حال عنوان را اضافه می کنیم. نام این فیلم Savior است. فونت Futura را انتخاب کنید و به جای کلمه Savior کلمه Svvior را تایپ کنید. حرف V اول را وارونه کنید تا شبیه به A مدرن به نظر آید. ارتفاع حروف A و V را بیشتر کنید. حرف A را به سمت بالا بکشید و حرف V را به سمت تصویر قهرمان فیلم قرار دهید.

حال مقداری به لایه ها افکت اضافه می کنیم.

از منو Layer > Layer Styles را انتخاب کنید و Gradient Overlay کلیک کنید. یک گرادیانت از خاکستری ، قهوه ای روشن و سفید ایجاد کنید. نوع آن را بر روی Linear و angle را بر روی 90 درجه تنظیم کنید. 

با استفاده از بافتی شبیه به فلز یک Pattern Overlay ایجاد کنید.

یک Gradient Stroke با رنگهای سفید و خاکستری با زاویه 90 درجه و ضخامت 3 پیکسل اضافه کنید.

در آخر افکت Outer Glow را انتخاب کنید و blend mode را بر روی Color Dodge قرار دهید. رنگ آن را سفید انتخاب کنید. شفافیت را %95 و spread را بر روی %10 تنظیم کنید.

سایز را بر روی 40 پیکسل و range  را بر روی %60 تنظیم کنید.

گام 16

سر انجام متنهایی که عوامل سازنده فیلم را معرفی میکند را به پوستر اضافه می کنیم و ویرایشهایی که لازم است را به آنها میدهیم.

نکته

در گام 11 در هنگام ایجاد پرتوهای نور میتوانیم با چرخش لایه نور آنرا طوری تنظیم کنیم که از مرکز چرخش شروع و به سمت نور خورشید ختم شود . این امر باعث میشود تا پرتو نور بصورت یک  انفجار به نظر برسد.

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید