مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش فتوشاپ : طراحی پوستر تایپوگرافی


در این آموزش با استفاده از عناصر تایپوگرافی یک پوستر طراحی میکنیم. سپس با ایجاد طرحی از تکه های شکسته شیشه مقداری هیجان و زیبایی بیشتر به پوستر اضافه می کنیم. در طراحی این پوستر از ابزارهای هر طراح حرفه ای یعنی فتوشاپ و ایلوستریتور استفاده می کنیم

پیش نمایش پوستر طراحی شده

قبل از شروع به طراحی نگاهی به آنچه در این آموزش خواهیم ساخت میاندازیم

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

مقدمه

ما با طراحی پیام و ایده خود را بیان می کنیم. در حقیقت واقعیت اینست که طراحی تنها دکوراسیون چند المان نیست. در طراحی تلاش میکنیم دیدگاه و نظر خود را با ایجاد تعادل بین زیبایی و زیبایی شناختی انتقال دهیم. میخواهیم مفهوم بصری تایپوگرافی را با استفاده از تایپ کردن و سایر المانهای تصویرسازی مانند شکستن شیشه به بیننده برسانیم.

طرحی از شیشه های شکسته به خودی خود معنایی نمیدهد. تفسیر معنای این المان در مینه های مختلف خارج از تخصص ماست.  اما استفاده از طرح شیشه های شکسته در کنار المانهای دیگر مانند تایپوگرافی باعث جذابیت المانهای تکراری و خسته کننده میشوند.این هنر یک طراح است که با استفاده درست و به جا از المانهای مختلف در کنار هم یک طرح را از سادگی و بی روح بودن نجات دهد.

ایجاد تعادل یکی از ارکان هر طرح هنری است. وجود المانهای شکسته به خودی خود باعث گیجی و سردرگمی بیننده می شود. این عدم تعادل را میتوان با استفاده از سایر عناصر بصری برطرف کرد. در این طرح ابتدا یک شبکه مربعی معمولی از عناصر تایپوگرافی را بطور غیر طبیعی پراکنده میکنیم و سپس با استفاده از المانهای شیشه شکسته حس تعادل مورد نیاز را در طرح ایجاد می کنیم. این تکینکی است که در بسیاری از طرحهای مختلف مانند لوگو استفاده می شود. عناصر را با استفاده از پراکندگی عمدی و جایگذاری غیر طبیعی از یکنواختی در میاورند.

گام 1 

در فتوشاپ یک سند با سایز کاغذ A3 و با رزولوشن 300 دی پی آی ایجاد کنید. برای تنظیم کاغذ A3 در منوی آبشاری  International Paper   را انتخاب کنید.

در ابتدای طراحی ابزار Gradient Tool (G) را انتخاب کنید و یک گرادیانت خطی با طیف رنگی خاکستری متوسط به رنگ #837e7e به سمت تیره #3f3f3f از بالا تا پایین تصویر بکشید

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 2

حال چیدمان طرح را پیاده سازی می کنیم. برای ایجاد یک شبکه پایه برای طراحی از منو Edit > Preferences > Guides, Grid, Slices, Count را انتخاب کنید.

در قسمت تنظیمات شبکه دقت کنید که شبکه شما دارای یک تقسیم فرعی به اندازه 2.5 سانتی متر باشد. از منو View > Show > Grid را انتخاب کنید تا نمایش داده شود.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 3

حال میخواهیم مرکز تمرکز تصویر را طراحی کنیم. ما مربعی را در وسط صفحه پایینتر از مرکز تصویر قرار داده ایم. باید به خاطر داشته باشیم که هر طرحی نیاز به تعادل دارد . بخصوص اگر در آن طرح از عدم تقارن استفاده کرده باشیم. در این طرح میخواهیم حس سکون را به بیننده القا کنیم. قرار داشتن مربع در بالاتر از مرکز حس شناور بودن ایجاد میکند و اگر در پایینتر از مرکز باشد باعث القا حس سکون می شود

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 4

نقطه تمرکز و محوریت اصلی این پوستر متن است. به هر حال این پوستر یک پوستر تایپوگرافی است. فونت در این طرح مفهوم اصلی را منعکس می کند. این پوستر مفهوم کلی شبکه و نظم را انتقال میدهد پس فونتها هم باید شکل و قالبی هندسی داشته باشند. فونت bifurk برای این منظور مناسب است.

برای ساخت چیدمان طرح از شبکه استفاده کنید. هر یک از حروف را در یک لایه جداگانه تایپ کنید. با این روش به راحتی میتوانید فضای بین حروف را تنظیم کنید.

برای ایجاد فضا در بین حروف از یک شکل مربع استفاده می کنیم. از ابزار Rectangle Tool (U) استفاده کنید و با نگهداشتن کلید shift در بین حروف اشکال مربع ایجاد کنید. این کار روش سودمندی برای همراستا کردن حروف است.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 5

حال رنگ حروف را عوض میکنیم. برای این منظور از واریاسیونی از رنگ قرمز d05252 استفاده کنید. برای اینکه چیدمان را بهتر کنترل کنید شبکه را فعال نمایید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 6

حال میخواهیم به حروف یک طرح بافتی از متنها اعمال کنیم. برای این منظور باید ابری از متنها داشته باشید. میتوانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. محتوای متن یک محتوای بدون معنی میتواند باشد که برای تولید آن از ابزار لورم ایپسوم استفاده نمایید . لورم ایپسوم ابزاری آنلاین است برای تولید متنها و پاراگرافهای بدون معنی و فقط برای پرکردن فضایی در طراحی ها استفاده می شود. در ابزارهای آنلاین برای ایجاد ابر متنی تنظیمات رندم را انتخاب نمایید. فونت متن را نیز Telephoto انتخاب نمایید. رنگ آمیزی ابر متنی را نیز بصورت رندم انتخاب نمایید

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 7

حال باید متن ابری ساخته شده را live trace نماییم. از ابر متنی یک اسکرین شات بگیرید و آن را در ایلوستریتور پیست کنید. بعدا در این آموزش مجددا از ایلوستریتور برای trace استفاده خواهیم کرد. 

در ایلوستریتور از منو Object > Live Trace > Tracing Options را انتخاب کنید. color را بر روی 256 رنگ تنظیم کنید. اگر میخواهید تنظیمات دقیقتری اعمال کنید میتوانید آنها را در منو پیدا کنید

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 8

برای حذف عناصر اضافی مانند پنجره وب و پس زمینه سفید باید live trace تولید شده را expand کنید. آبجکت را انتخاب کنید و دکمه Expand را کلیک کنید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 9

با استفاده از ابزار Direct Selection Tool (A) قسمتها و نواحی اضافی را پاک کنید. برای حذف ناحیه سفید رنگ یک قسمت سفید را انتخاب کنید و

از منو Select > Same > Fill Color را انتخاب نمایید. دکمه delete را فشار دهید و به این طریق از نواحی اضافی خلاص شود 

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ 

گام 10

حال طرح ایجاد شده در ایلوستریتور را کپی (Ctrl+c) کنید و در فتوشاپ در پروژه پیست کنید. طرح را بصورت Smart object پیست کنید تا به راحتی بتوانید بدون افت کیفیت آن را کوچک و بزرگ نمایید. کلید Alt را نگهدارید و بین لایه های Smart Object's و letter's کلیک کنید. با این روش یک Clipping Mask از طرح ایجاد می شود.

برای ایجاد بافتی بر روی سایر قسمتها از cloud استفاده کنید. شفافیت را در این قسمتها %15 انتخاب نمایید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 11

اکنون نوبت به بخشهای سخت تر طراحی رسیده است. میخواهیم طرحی ازشیشه های شکسته شده ایجاد نماییم. 

در ایلوستریتور با ابزار Pen Tool تکه هایی از شیشه شکسته شده طراحی کنید. مانند تصویر از یک الگوی مربع شکل طبیعیت نمایید. تکه ها را با رنگ  757575 پر کنید. در طول شکل کلی مربع شکل شیارهای نامنظمی ایجاد نمایید. دقت کنید که شیشه ها بطور نامنظم شکسته شده اند.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 12

یکی از تکه های شکسته شده را در یک لایه جدید کپی کنید . کپی جدید را مجددا به تکه های کوچکتر شیشه شکسته شده تبدیل کنید. این کپی جدید را جایگزین لایه قبلی کنید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 13

یکی از تکه ها را انتخاب کنید. از منو Effect > 3D > Extrude & Bevel را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را بر روی آن اعمال کنید

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 14

وقتی شی سه بعدی را ساختید آن را کپی کنید و دقیقا در جای خودش پیست کنید. Ctrl+F .  

از منو Window > Appearance را انتخاب کنید. بر روی گزینه 3D Extrude & Bevel effect دابل کلیک کنید. با این عمل افکت 3D که بر روی تکه شیشه اعمال کرده اید بازمی شود. در این قسمت Turn Cap On را به Turn Cap In تغییر دهید. با این کار با چرخش لبه ها روی شیشه شکسته یک افکت شفافیت اعمال میشود

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 15

مراحل بالا را بر روی بقیه تکه ها اعمال کنید. بر روز بعضی از تکه ها تکهه های کوچکتری ایجاد کنید. در طول الگو مربع شکل تکه ها را ایجاد نمایید و تکه های کوچکتر بسازید و آنها را تغیرر شکل و چرخش دهید

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 16

بعضی از تکه ها را کوچکتر کنید. بعضی را بزرگتر. قطعات کوچکتر را کپی کنید و آنها را به قطعات ریزتری تقسیم کنید. تنظیمات را تکه های مختلف تغییر دهید تا مانند هم نباشند . 

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 17

مانند قبل این طرح را نیز در فتوشاپ بصورت یک smart object پیست کنید. اگر احساس کردید طرح نیاز به اصلاح دارد بسادگی با دابل کلیک کردن بر روی تصویر smart object به ایلوستریتور برگردید. در ایلوستریتور ویرایش ها را انجام دهید و کار ذخیره کنید. به محض ذخیره کردن کار در ایلوستریتور پس یک loading طرح در فتوشاپ بروزرسانی  و تغییرات اعمال میشود. blending mode لایه ها را بر روی Hard Light قرار دهید

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 18

حال در بالای لایه smart object با فشار دادن کلیدهای Ctrl+Shift+N یک لایه جدید خالی ایجاد کنید. از این لایه یک Clipping mask بسازید. 

با استفاده از یک براش نرم به رنگ سفید بر روی نقاطی از طرح هایلایت ایجاد کنید. بسته به میزان روشنایی هایلایت که مورد نظرتان است شفافیت لایه را کم کنید

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 19

Smart object را داپلیکیت کنید و آن را به بالای تمام لایه ها ببرید. blending mode آن را بر روی screen قرار دهید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 20

وقت آن رسید که کمی تخریب و اعوجاج در تصویر ایجاد کنیم. یک لایه جدید در بالای بقیه لایه ها ایجاد کنید و آن را با رنگ سفید پر کنید.

از منو Filter > Distort > Lens Correction  را انتخاب کنید. تنظیمات Vignette را تغییر دهید و آن را بر روی 60- یا 50- تنظیم کنید. blending mode لایه را بر روی Multiply قرار دهید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 21

تصویری از یک بافت کهنه و قدیمی را وارد فتوشاپ کنید و آن را طوری تنظیم کنید که تمام صفحه را بپوشاند. 

با فشاردادن کلیدهای Ctrl+Shift+U آن را بی رنگ (Desaturat) کنید و blindign mode لایه را بر روی Color Burn قرار دهید و شفافیت را بر روی %70 تنظیم نمایید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 22

تصویر یک بافت کهنه دیگر را وارد فتوشاپ کنید و در یک لایه جدید قرار دهید. blendig mode لایه را بر روی Color قرار دهید و شفافیت را بر روی %30 تنظیم نمایید.

از منو Image > Adjustments > Hue and Saturation را انتخاب کنید. hue را بر روی 158 قرار دهید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 23

از منو Layer > New Adjustment Layer > Curves را انتخاب کنید. تنظیمات را بصورت زیر اعمال کنید

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 24

تصویری از خطوط افقی منظم را وارد فتوشاپ کنید و در بالای تمام لایه ها قرار دهید. آن را بی رنگ کنید (Ctrl+Shift+U). blending mode لایه را بر روی Linear Burn قرار دهید و شفافیت را بر روی %20 تنظیم کنید. ویژگی این مرحله اضافه کردن خطوط افقی به طرح است که حس یک شبکه را القا می کند

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 25

حال کمی تنوع رنگ به طرح اضافه می کنیم.

از منو Layer > New Adjustment Layer > Channel Mixer را انتخاب کنید. میزان رنگ قرمز را کمی بالا ببرید. تنظیمات را مانند تصویر زیر انجام دهید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

گام 26

به عنوان آخرین کار مقداری شیشه در زیر متن اضافه میکنیم و یک گرادیانت با طیف خاکستری روشن در زیر تمام لایه ها  قرار میدهیم.

نکته: اگر رزولوشن تصویر را تغییر دادید و آن را کمتر کردید حتما تصویر را sharp کنید. بخاطر داشته باشید هنگامی که مثلا تصویر را از 5000 پیکسل به 600 پیکسل تغییر اندازه میدهید مقداری از اطلاعات تصویر حذف میشود.  با انتخاب Filter > Sharpen > Unsharp Mask و sharp کردن تصویر میتوانید این افت کیفیت را جبران کنید.

همچنین در تصویر های نامنظم با شارپ کردن نتایج بهتری به دست میاورد. زیرا فتوشاپ در حین عمل شارپ کردن بر روی لبه ها اریبهای ظریفی ایجاد میکند و این باعث میشود که حروف قرمز رنگ واضح تر و زیبا تر به نظر برسند و این نتیجه شارپ کردن تصویر است.

فقط در نظر داشته باشید که بیش از حد از این افکت استفاده نکنید چون ممکن است جزئیات را از دست بدهید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

تصویر نهایی

طراحی تمام شده . میتوانید از تکنیکهای گفته شده در این آموزش در سایر پروژه های خود استفاده نمایید.

آموزش طراحی پوستر تایپوگرافی در فتوشاپ

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید