آموزش فتوشاپ - طراحی کاراکتر کارتونی دزد دریایی - قسمت دوم
گام 31
از منو Filter > Noise > Add Noise را انتخاب کنید. amount را بر روی %10 قرار دهید. Gaussian Distribution را انتخاب کنید. گزینه Monochromatic را فعال کنید. سپس یک clipping mask بسازید Ctrl + Alt + G
گام 32
حال میخواهیم قسمتهای تاریک و روشن را بر روی صورت ایجاد کنیم تا برجستگیها و فرورفتگیهای صورت دزد دریایی ساخته شود. برای این منظور باید کمی با نورپردازی و منحنی های صورت آشنا باشید. یک لایه جدید Clipping Mask ایجاد کنید و نام آن را Shadow 1 بگذارید. Blending Mode آن را بر روی multiply قرار دهید. قسمتهای تیره صورت را با Brush Tool (B) با لبه های نرم نقاشی کنید. opacity را بر روی %10 و hardness را بر روی %0 تنظیم کنید. رنگ #ebbda1 برای آن انتخاب کنید. برای راهنمایی از تصویر زیر استفاده کنید. قسمتهای تیره با فلش سبز نمایش داده شده. سعی کنید با دقت نقاشی کنید
گام 33
در این مرحله یک رنگ تیره تر انتخاب کنید و سایه ها را نقاشی کنید. یک لایه جدید ایجاد کنید و یک clipping mask بسازید و نام آن را Shadow 2 بگذارید.
برای این لایه رنگ #d69e7b را انتخاب کنید. Blending Mode لایه را multiply قرار دهید و مانند مرحله قبل بر روی آن نقاشی کنید. برای ایجاد سایه ضخیم تر شفافیت براش را بر روی %20 تنظیم کنید
گام 34
مانند مراحل قبل لایه سوم Shadow را ایجاد کنید و رنگ تیره تری #c27545 انتخاب کنید. یک Clipping Mask ایجاد کنید و Blending Mode لایه را بر روی multiply قرار دهید. شفافیت بیشتر کنید. بر حسب نیاز اندازه براش را تغییر دهید. در این مرحله برای آنکه صورت طبیع تر به نظر برسد چین و چروک صورت را ساختیم.
گام 35
در ناحیه هدبند و چشم بند باید سایه های تیره تری ایجاد کنید چون این قسمتها تیره تر از سایر قسمتها هستند. سپس بر روی یک لایه Clipping Mask جدید هایلایتها را ایجاد کنید. Blendign Mode لایه را بر روی screen قرار دهید. با یک براش نرم به رنگ #ebbda1 بر روی این قسمتها نقاشی کنید. این قسمتها با فلشهای زرد در تصویر سمت راست مشخص شده است
گام 36
برای ایجاد عمق برای دهان یک لایه Clipping Mask جدید بر روی لایه دهان ایجاد کنید. با ابزار براش Brush Tool (B) با لبه های نرم و شفافیت پایین و hardness به اندازه %0 ، سایه های سیاه نرم در اطراف دهان نقاشی کنید.
گام37
مانند مراحل قبل جزئیاتی برای هدبند ایجاد کنید. بر روی لایه هدبند یک لایه Ctrl + Shift + N ایجاد کنید. سپس یک Clipping Mask آیجاد کنید. blending mode را بر روی multiply قرار دهید. این لایه را Shadow 1 نامگذاری کنید. Brush Tool (B) را با لبه های نرم و شفافیت پایین و hardness صفر درصد انتخاب کنید. بسته به نیاز می توانید سایر براش را کم و زیا کنید. بر روی قسمتهای سمت چپ و راست نقاشی کنید زیرا نور زیادی به این قسمتها نمی رسد. بر روی قسمتهای دیگر نیز نقاشی کنید تا هد بند حالتی برجسته و طبیعی تر به خود بگیرد. با رنگ #a42335 نقاشی کنید. یک لایه جدید Clipping Mask جدید با رنگ تیره تر #940c1f ایجاد کنید. سپس لایه دیگری با رنگ #770213 و در نهایت رنگی سیاه و نرم را برای تیره ترین قسمتها انتخاب کنید
گام 38
برای ایجاد نقاط هایلایت یک لایه جدید Clipping Mask به رنگ #a42335 ایجاد کنید . Blending Mode لایه را بر روی screen قرار دهید
گام 39
برای این قسمتها تنها کافیست سایه هایی ایجاد کنید
گام 40
در مرحله بعید با یک براش نرم سفید در یک لایه جدید Clipping Mask هایلایتهای چشم بند دزد دریایی را ایجاد می کنیم.
گام 41
در بالای لایه های سر و سبیل و هدبند یک لایه جدید ایجاد کنید. ابزار Brush Tool (B) را فعال کنید و براش Dune Grass را انتخاب نمایید. با فشار دادن کلید F5 پنجره براشها را باز کنید تنظیمات را مانند تصویر زیر در آن اعمال نمایید
رنگ پیش زمینه را مشکی و رنگ پس زمینه را #2a2b2b انتخاب کنید. شفافیت را %100 قرار دهید و و مانند تصویر زیر نقاشی کنید. هر زمان که لازم بود اندازه و Flip براش را تنظیم کنید.
گام 42
بر کلاه نیز هایلایتهایی در قسمت جلویی کلاه ایجاد کنید. از رنگهای #2a2a2a و #555555 استفاده کنید. بخاطر داشته باشید که براش را بر روی Soft Round تنظیم کنید
گام 43
به همان روش قبلی بر روی قسمت پشتی کلاه کار کنید.
گام 44
برای لبه های کلاه نیز از رنگ #b47b02 بر روی یک لایه clipping masked استفاده کنید. برای قسمتهای سایه Blending mode را بر روی multiply و برای قسمتهای هایلایت مود را بر روی Screen قرار دهید
گام 45
برای کمر بند نیز از رنگ #a42335 استفاده کنید برای قسمتهای سایه Blending mode را بر روی multiply و برای قسمتهای هایلایت Blending mode را بر روی Screen قرار دهید.
گام 46
برای پیراهن سفید دزد دریایی تنهای نیاز به اضافه کردن مقداری سایه داریم. از رنگهای #d8d8d8, #b3b3b3 و #818181 استفاده کنید و Blending Mode لایه را بر روی multiply تنظیم کنید
گام 47
حال چین و چروکهای روی کت دزد دریایی را نقاشی می کنیم. برای سایه ها از رنگ #361b0c استفاده کنید و Blending mode را بر روی multiply قرار دهید
برای هایلایتها نیز Blending mode زا بر روی screen قرار دهید. برای راهنمایی از تصاویر زیر استفاد کنید
گام 48
سایه های سر آستینهای سفید کاراکتر را نیز ایجاد کنید
گام 49
برای سر آستینهای سیاه کت کاراکتر نیز هایلایت ایجاد کنید.
گام 50
برای دستهای نیز با استفاده از رنگهای #ebbda1, #d69e7b و c27545 سایه هایی ایجاد کنید و Blending mode را بر روی multiply قرار دهید. برای هایلایتها نیز از رنگ #ebbda1 استفاده کنید و Blending mode را بر روی Screen قرار دهید
گام 51
بر روی کفشها رنگهای #2a2a2a و #555555 را انتخاب کنید و هایلایتهایی بر روی آنها ایجاد نمایید. Blending Mode را بر روی multiply قرار دهید
گام 52
بر روی لایه پس زمینه دابل کلیک کنید تا تبدیل به یک لایه Plain شود. رنگ پیش زمینه را #4e606e و رنگ پس زمینه را سفید انتخاب کنید.
از منو Filter > Render > Clouds را انتخاب کنید. برای اینکه وضوح پس زمینه ابرها بیشتر شود در هنگام انتخاب منو Alt را نگهدارید و کلیک کنید و نگهدارید
به همین ترتیب Alt را نگهدارید، ماوس را بر روی منوی فیلتر ببرید. کلیک کنید و نگهدارید. Render > Cloud را انتخاب کنید. کلیک را رها کنید. افکت Cloud واضحتر و Sharp خواهد شد.
گام 53
یک Layer Style برای پس زمینه ایجاد کنید. Gradient Overlay را انتخاب کنید. تنظیمات را مانند تصویر زیر اعمال کنید
گام 54
در پشت و زیر پاهای دزد دریایی در یک لایه جدید سایه ایجاد کنید. در این قسمت دو سایه باید ایجاد کنید. یک سایه عریض و نرم تر. سایه دوم پر رنگ تر و ضخیم تر است. این سایه به پاهای کاراکتر نزدیکتر است. تمام سایه ها را با رنگ سیاه نقاشی کنید
گام 55
در بالای تمام لایه ها یک لایه جدید ایجاد کنید.Ctrl + Shift + N . دکمه D را فشار دهید تا رنگ پیش زمینه و پس زمینه بر روی حالت پیش فرض سفید و سیاه قرار بگیرند. سپس مانند مراحل قبلی فیلتر Cloud را اعمال نمایید. از منو Filter > Render > Clouds را انتخاب کنید
گام 56
Blending Mode لایه را بر روی Screen قرار دهید و شفافیت را بر روی %75 تنظیم کنید. در پالت لایه ها بر روی دکمه layer mask کلیک کنید تا یک ماسک بر روی لایه ایجاد شود. ابزار Brush Tool (B) را با یک براش نرم انتخاب کنید. hardness را بر روی %0 قرار دهید و رنگ سیاه را انتخاب کنید. قسمتهای بالای کاراکتر را مانند تصویر زیر ماسک کنید.
نتیجه نهایی
این فصل در یک نگاه:
فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…
دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…این فصل در یک نگاه:
اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…
توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…این فصل در یک نگاه:
در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…
نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…