مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

Free Transform در فتوشاپ CC 2019-ویژگی ها و تغییرات جدید


در این مقاله، قصد داریم تغییراتی که ادوبی برای فرمان Free Transform در فتوشاپ CC 2019 ایجاد کرده است را بیان نماییم. در این ورژن فتوشاپ، Free Transform با توجه به نوع لایه (pixel، type یا vector shape) رفتار متفاوتی دارد.

بزرگترین تغییر در CC 2019 این است که Free Transform در حال حاضر به طور پیش فرض، عناصر را به صورت متناسب، مقیاس دهی یا Scale می کند. اما، این قضیه، فقط برای انواع خاصی از لایه ها صدق می کند.

نقطه ی رفرنس داخل کادر Free Transform، به ما اجازه می دهد نقطه ی مرکز یک transformation را حرکت دهیم(در حالت عادی، این نقطه پنهان است) و در ادامه ما به شما نشان می دهیم که دو راه را برای ظاهر شدن این نقطه پنهان، وجود دارد. همچنین در این مقاله، راه های جدید و سریع تری برای اعمال transformationمان در CC 2019 بیان می کنیم.

ویژگی جدید در CC 2019: مقیاس دهی تصاویر به طور پیش فرض

تغییر بزرگی که Free Transform در فتوشاپ CC 2019 داشته است، بدین قرار است که در حال حاضر، به طور پیشفرض، تصاویر را به صورت متناسب، مقیاس دهی یا Scale می کند. در نسخه های قبلی فتوشاپ، ما باید کلید Shift را پایین نگه می داشتیم و بعد دستگیره ی گوشه ها را با حفظِ نسبت ابعاد، می کشیدیم یا drag می کردیم. اما اکنون، نسبت ابعاد، به صورت خودکار حفظ می شود.

در فتوشاپ CC 2019 اگر کلید Shift را پایین نگه دارید و همزمان یکی از دستگیره های گوشه را بکشید، شما روی حالت freeform قرار می گیرید و این باعث می شود آن را در هر جهتی که خواستید بکشید. اگر کاربر قدیمی فتوشاپ باشید مطمئنا این تفاوت ها را درک خواهید کرد.

همانطور که در زیر میبینید، تصویر پروانه ای از Adobe Stock را در سند فتوشاپ قرار داده ایم:

انتخاب Free Transform

برای انتخاب فرمان Free Transform، به منوی Edit بروید و Free Transform را انتخاب کنید. یا Free Transform را با کلیدمیانبر صفحه کلید، Ctrl+T در ویندوز و Command+T در مک انتخاب کنید:

چگونه یک تصویررا به صورت متناسب مقیاس یا scale دهی کنیم؟

در فتوشاپ CC 2019، برای مقیاس دادن (scale) به یک تصویر به صورت یکنواخت، هر یک از دستگیره های  transform را بکشید:

چگونه نسبت به مرکز یک تصویر، مقیاس یا scale دهی کنیم؟

برای دادن مقیاس بصورت متناسب و نسبت به مرکز تصویر، دکمه ی Alt در ویندوز و Option در مک را فشار داده و نگه دارید و همزمان یکی از دستگیره های گوشه را بکشید :

چگونه به یک تصویر به صورت غیرمتناسب، مقیاس یا scale دهیم؟

برای اینکه بتوانیم به یک تصویر به صورت غیر متناسب، مقیاس یا scale دهیم، دکمه ی Shift را فشار داده و نگه می داریم. این کار، قفلِ نسبتِ ابعاد را باز می کند و به شما اجازه می دهد آن را در هر جهتی بکشید. و اگر می خواهید Scale ی غیرمتناسب نسبت به مرکز داشته باشید دکمه ی Shift + Alt را در ویندوز و Shif + Option را در مک پایین نگه دارید و بعد شروع به drag کردن نمایید.

ویژگی جدید در CC 2019: راه های سریع تری برای اعمال transformها

در CC 2019،نسبت به نسخه های قبل، برای اعمال Free Transform یک راه سریع تری تعبیه شده است. کِرسر ماوس را خارج از کادر Free Transform حرکت دهید، سپس روی سند کلیک کنید تا آن را بپذیرید.

همچنین شما می توانید برای اعمال یک transformation در CC 2019، یک ابزار متفاوت از نوار ابزار یا یک لایه متفاوت از پنل Layers را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید، روش هایی که در نسخه های قبلی برای اعمال یک transformation (با کلیک بر روی checkmark در Options Bar یا نوار آپشن ها، double-click داخل کادر Free Transform، یا فشار دادن دکمه Enter کیبرد در ویندوز و Return در مک) استفاده می شد، در نسخه جدید نیز کار می کنند:

ویژگی جدید در CC 2019: پنهان کردن نقطه ی رفرنس transform

اگر شما تجربه ی استفاده ی طولانی از فتوشاپ را داشته باشید، می دانید که همیشه کادر Free Transform یک نقطه ی رفرنس (reference point) را در مرکز نمایش می دهد.

نقطه ی رفرنس، برای علامت گذاری و حرکت حول مرکز transformation استفاده می شود. اما اکنون در فتوشاپ CC 2019، نقطه ی رفرنس به طور پیش فرض، پنهان است.در این نسخه، Adobe تصمیم گرفت تا آن را پنهان کند، تا از به اشتباه حرکت دادن نقطه ی رفرنس توسط ما، جلوگیری کند:

چگونه می توان نقطه ی رفرنس transform را در فتوشاپ CC 2019 ظاهر کرد؟

نقطه ی رفرنس هنوز هم در فتوشاپ CC 2019 وجود دارد، و چند راه برای ظاهر کردن آن داریم.

از طریق Options Bar یا نوار آپشن ها

یکی از راه ها برای نشان دادن نقطه ی رفرنس این است که، تیک چک باکس CheckBox را بزنید. برای مخفی کردن آن دوباره روی آن کلیک کنید  و تیک چک باکس را بر دارید:

از طریق Preferences در فتوشاپ

راه دیگر این است که از Preferences در فتوشاپ استفاده کنید. بر روی کامپیوترهایی با سیستم عامل ویندوز، به Edit> Preferences> Tools و در مک، به Photoshop CC > Preferences > Tools بروید:

در Tools Preferences، گزینه Show Reference Point when using Transform را انتخاب کنید:

با هریک از این دو روش نقطه ی رفرنس در مرکز کادر Free Transform نمایش داده می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در CC 2019، نقطه ی رفرنس بزرگتر و واضح تر از نسخه های قبلی می باشد:

ویژگی جدید در CC 2019: مقیاس دهی لایه های متنی (Type Layer) با حفظ تناسب

همانطور که دیدید، Free Transform در فتوشاپ CC 2019 به طور پیشفرض تصاویر را به صورت متناسب Scale می کند. اما خوب است که بدانید، Free Transform به طور پیش فرض، لایه هایی از نوع Type (لایه های متنی) را هم به صورت متناسب Scale می کند. روی دستگیره ی transform کلیک کنید و آنرا بکشید تا لایه ی Type، با حفظِ نسبتِ ابعاد، مقیاس دهی یا Scale شود.

برای اینکه نسبت به مرکزِ لایه ی متنی، مقیاس دهی یا Scale داشته باشیم، دکمه Alt در ویندوز و Option در مک را نگه داشته و همزمان دستگیره های transform را بکشید یا drag کنید.

برای اینکه به لایه ی متنی، مقیاس نامتناسب بدهیم، دکمه ی Shift را پایین نگه دارید و همزمان دستگیره های transform را بکشید یا drag کنید. و یا دکمه های Shift + Alt را در ویندوز و Shift + Option را در مک پایین نگه دارید تا در هنگام مقیاس دهی(Scaling)، قفلِ تناسبِ ابعاد، نسبت به مرکزِ لایه، باز شود.

Scaling یا مقیاس دهی به vector shape ها در فتوشاپ CC 2019

در هنگام کار با Free Transform ، حتما به Vector Shape ها هم برخورد خواهید کرد.

در CC 2019، بر خلاف لایه های مبتنی بر پیکسل (pixel-based) و لایه های متنی (Type layers)، هنوز برای لایه های شیپ (Shape layer)، مقیاس دهی با حفظ تناسب، به صورت پیش فرض، در نظر گرفته نشده است. بنابراین دستگیره ها را بدون نگه داشتن دکمه ی Shift بکشید، تا Shape بدون هیچ تناسبی، مقیاس دهی شود :

چگونه در CC 2019 یک Shape Layer را با به صورت متناسب، مقیاس دهی یا Scale کنیم؟

هنگام مقیاس دهی یا Scaling، برای حفظِ نسبتِ ابعادِ یک vector shape،کلید Shift را فشار داده و نگه دارید و همزمان یکی از دستگیره های گوشه را بکشید. برای مقیاس دهی، نسبت به مرکز یک shape دکمه های Shift + Alt را در ویندوز و Shift + Alt را در مک، پایین نگه داشته و drag کنید:

 

فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 263 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل 10: آشنایی با محیط و ابزارهای فتوشاپ (منوی Filter)__________________________________________________________________…

دوره متخصص فتوشاپ (آموزش صفرتاصد نرم افزار فتوشاپ) دوستان بسیاری سوال پرسیدید که تفاوت دوره های مختلفی که در اینترنت هست چیه ؟ در پاسخ باید بگیم که دوره فتوشاپ کلیک سایت بیش از 250 جلسه اس…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 5 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش کدنویسی html و css- اموزش تبدیل psd به html و css…

توضیحات کلی مجموعه: این دوره یک دوره تکمیلی برای کاربران فتوشاپ کلیک سایت می باشد که قصد دارن تا به دنیای وب نویسی وارد شوند. دوستانی که اکنون تسلط لازم به فتوشاپ را دارند میتوانند با اشنای…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید