مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش سی شارپ قسمت 27: پروژه ماشین حساب - کد نویسی دکمه علامت پلاس


ما اعداد را دریافت کردیم تا در زمان کلیک کردن دکمه ها در textbox نشان داده شوند.  قدم بعدی اینست که اعداد بگیریم و جایی ذخیره کنیم سپس هنگام کلیک کردن دکمه علامت  =  از این اعداد استفاده میکنیم
بر خلاف انتظار دکمه علامت  =  است که عملیات جمع را انجام میدهد نه دکمه علامت  +
دکمه علامت + باید اعداد را از textbox دریافت کند اما چون خاصیت متنی دارد باید آنرا به عدد تبدیل کنید. بعدا این اعداد را در متغیری ذخیره خواهیم کرد.
تنها باید یک کد به دکمه + اضافه کنیم تا محتویات textbox پاک شود و آماد دریافت عدد بعدی شود.

عدد اول باید در یک متغیر ذخیره شود. برای اینکه بتوانیم از اعداد بزرگ با علامت اعشاری استفاده کنیم باید از متغیر double استفاده نماییم. این متغیر را باید در خارج از دکمه ها تنظیم کنیم تا دکمه ها نتوانند از آن استفاده کنند برای همین نمیتوانیم کد را به صورت زیر بنویسیم:


private void btnOne_Click(object sender, EventArgs e)
{

double total1 = 0;

}


اگر متغیری را در داخل دکمه تنظیم کنید تنها همان دکمه میتواند از آن متغیر استفاده کند. این ویژگی scop نامیده میشود. بدلیل تنظیم متغیر در داخل دکمه متغیر تنها بصورت localscop بکار میرود و در داخل پرانتزهای ( ) دیده می شود. برای اینکه متغیر برای تمام دکمه ها در دسترس باشد باید وِیژگی بنام global scop به آن بدهیم . 

این امر بسیار آسان است. تنها باید بصورت زیر آن را در خارج هر دکمه تنظیم نماییم:


double total1 = 0;

private void btnPlus_Click(object sender, EventArgs e)
{

}

حال که متغیر را در خارج از پرانتزهای ( ) تنظیم کردیم برای تمامی دکمه های فرم در دسترس خواهد بود بنابراین متغیر را بصورت زیر در کد تنظیم می کنیم:

کد زیر را به دکمه btnPlus (در زیر قسمت آبی) اضافه نمایید 

 

double total1 = 0;

private void btnPlus_Click(object sender, EventArgs e)
{

total1 = total1 + double.Parse( txtDisplay.Text );
txtDisplay.Clear();

}

 

کاری که انجام میدهیم اینست که متن را از textbox میگیریم و به یک عدد از نوع double تبدیل می کنیم سپس آن را در متغیر total1 ذخیره می نماییم
توجه داشته باشید که این شرط برقرار است:


total1 = total1 +


مانند آنچه با دکمه های عددی انجام دادیم باید مقدار متغیر total1 را نگهداریم. #C آن را فراموش میکند و عملیات جدیدی را آغاز می کند.

این تکنیک در برنامه نویسی رایج است و به عنوان یک راه میانبر برای انجام این کار استفاده میشود


total1 += double.Parse(txtDisplay.Text);


بجای تکرار نام متغیر از علامتهای + و = در کنار هم استفاده میکنیم (=+) . کاری که خط بالا انجام میدهد دقیقا مانند خط زیر است:


total1 = total1 + double.Parse(txtDisplay.Text);


هرگاه نگهداشتن یک متغیر را انتخاب می کنیم به #C می گوییم که مقدار متغیر را نگهدارد و مقدار دیگری به آن اضافه کند. بعد از اینکه عدد textbox را ذخیره کردیم باید آن را پاک کنیم:


txtDisplay.Clear( );


بعد از پاک شدن محتوای textbox عدد دوم میتواند با کلیک کردن دکمه های عددی انتخاب شود .در تمرین بعدی کدنویسی دکمه علامت = را انجام خواهیم داد.


 

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 9 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش سی شارپ

این فصل در یک نگاه:

آموزش ارسال پیامک، آموزش ارسال پیامک تکی و گروهی ، ارسال پیامک به صورت اختصاصی برای هر مشترک، دریافت پیامک، مشاهده وضعیت…

توضیحات کلی مجموعه:   آیا می دونید قیمت نرم افزارهای مدیریت پیامک در حدود 150 هزار تومان است؟ اما توسط این دوره شما میتونید با مبلغ بسیار کمتر یک نرم افزار مدیریت پیامک رو به صورت کاملا حر…
فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 59 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش سی شارپ

این فصل در یک نگاه:

در این فصل که فصل پایانی این دوره می باشد در مورد نحوه ساختن فایل نصبی سریع یا همان quick installer که روش پیشنهاد شده م…

توضیحات کلی مجموعه: پس از بازخوردهای بسیار خوبی که از دوره های آموزش برنامه نویسی سیستم اتوماسیون اداری و آموزش برنامه نویسی سیستم فروش و انبارداری مشاهده کردیم، تصمیم گرفتیم با توجه به درخ…
فصلِ: 13 , تعداد قسمت ها: 120 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش سی شارپ

این فصل در یک نگاه:

در این فصل که فصل آخر از مجموعه بزرگ آموزش سیستم اتوماسیون اداری می باشد در ابتدا در مورد اسناد و نامه های خارج از سازما…

دوره صفر تا صد  آموزش برنامه نویسی و پیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تحت شبکه. (توصیه می شود دومی مجموعه را حتما ببینید) امروزه اطلاعات یکی از مهمترین و با ارزشترین منابع هر اداره و یا ساز…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 14 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

توضیح تنظیمات گرافیک و صدا در یونیتی پیاده سازی منو ها …

به نام خدا   بازی‌سازی یک حرفه بسیار جذاب است و تبدیل شدن به یک بازی‌ساز حرفه‌ای آرزوی همه ماست. اینکه بتوانیم دنیای خاصی خلق کنیم و در این دنیا قوانین خود را پیاده کنیم، همیشه ما را به وج…
فصلِ: 11 , تعداد قسمت ها: 92 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اجرای سیستم روی سیستم، قرار دادن سیستم روی سرور، تعریف Connetion String، آشنایی با فایل App.config، ساخت رشته اتصال به ص…

مهمترین تکنولوژیهای استفاده شده در این دوره پروژه محور (سیستم فروش کالا و انبارداری) طراحی گرافیکی به روش WPF (Windows Presentaion Foundation) آموزش کامل برنامه نویسی xaml (برای طراحی های …
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 25 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل پنجم…

توضیحات کلی مجموعه: درباره گیت: لذت پیش بردن پروژه های برنامه نویسی خود را با بهترین ورژن کنترل سیستم جهان تجربه کنید کامل ترین دوره ی آموزشی گیت و گیت هاب به همراه مثال های کاربردی گی…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید