مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش سی شارپ قسمت 12: تخصیص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ


روی دکمه دابل کلیک کنید تا پنجره کدنویسی باز شود.

مکان نمای شما در داخل براکت های  {  } قرار میگیرد:

اختصاص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ

به تمام علامت های منفی در سمت چپ توجه کنید.

می توانید روی آنها کلیک کنید. کد مخفی میشود.

روی آیکون " -  " کنار ()Public Form1 کنید. به یک آیکون " + "  تبدیل می شود و کد فقط برای این روش پنهان می شود:

اختصاص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ

پنهان کردن کد به این روش باعث می شود بقیه پنجره کدنویسی راحت تر خوانده شود.

به کد دکمه بازگردیم. ما یک متغیر رشته ای را تنظیم می کنیم. برای این کار به دو چیز نیاز دارید: نوع متغیر مورد نظر و نامی برای متغیر خود.

داخل دو براکت   {  }   کد دکمه کلیک کنید و موارد زیر را اضافه کنید:

string firstName;

بعد از " " کلید enter روی صفحه کلید خود را فشار دهید تا یک خط جدید شروع شود. سپس پنجره کدنویسی شما به شکل زیر خواهد بود:

اختصاص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ

(اگر یک خط سبز زیر firstName دریافت کردید، نگران نباشید.)

کاری که شما انجام داده اید این است که یک متغیر به نام firstName تنظیم کرده اید. نوع متغیر یک رشته است. توجه داشته باشید که ویرایشگر کدنویسی کلمه "string" را آبی می کند. آبی نشان دهنده نوع متغیر است - در این مورد متغیر یک string است. (انواع متغیرهای دیگر int، float و double هستند. اینها همه متغیرهای عددی هستند که به زودی با آنها آشنا خواهید شد.)

بعد از اینکه به سی شارپ گفتید چه نوع متغیری را می خواهید، باید نامی برای متغیر خود انتخاب کنید. این مانند برچسب روی یک جعبه خالی است. کادر خالی از نوع متغیر است. این جعبه های خالی را در اندازه های مختلف و مواد مختلف در نظر بگیرید. یک جعبه مقوایی بزرگ با یک جعبه چوبی کوچک کاملاً متفاوت است! اما کاری که شما واقعاً در اینجا انجام می دهید این است که به #C می گویید مقداری حافظه را کنار بگذارد، و این قسمت از حافظه رشته هایی از متن را در خود جای می دهد. شما به آن یک نام منحصر به فرد می دهید تا آن را از سایر موارد موجود در حافظه متمایز کند. به هر حال، اگر همه آنها یک اندازه، یک شکل، یک رنگ باشند و هیچ برچسبی روی آنها وجود نداشته باشد، می توانید جعبه صحیح را پیدا کنید؟

نامی که برای متغیرهای خود انتخاب می‌کنید، در مورد ما firstName، می‌تواند تقریباً هر چیزی باشد که می‌خواهید - این کاملاً به شما بستگی دارد که آنها را چه می‌خوانید. اما شما باید چیزی را انتخاب کنید که توصیفی باشد و به شما سرنخی از آنچه ممکن است در متغیر شما باشد بدهد.

می توانید متغیرهای خود را تقریباً با هر چیزی فراخوانی کنید. اما قوانین و کلماتی وجود دارد که سی شارپ برای خودش ذخیره می کند. کلماتی که سی شارپ برای خود ذخیره می کند Keywords نامیده می شوند. حدود 80 مورد از این کلمات وجود دارد، چیزهایی مانند public ، using ، for و new. اگر نامی که برای متغیر خود انتخاب کرده اید در پنجره کدنویسی به رنگ آبی در می آید، پس این یک کلمه رزرو شده است و شما باید چیز دیگری را انتخاب کنید.

کاراکترهایی که می توانید برای متغیرهای خود استفاده کنید

تنها کاراکترهایی که می توانید در نام متغیرهای خود استفاده کنید، حروف، اعداد و کاراکتر زیرخط (_) است. و باید نام متغیر را با یک حرف یا زیرخط شروع کنید. اگر نام متغیرهای خود را با یک عدد شروع کنید، یک پیام خطا دریافت خواهید کرد. پس اینها قابل قبول هستند:

firstName
first_Name
firstName2

اما اینها قابل قبول نیستند:

1firstName (با یک عدد شروع می شود)
first_Name& (با یک کاراکتر غیرقانونی پایان می یابد)
first Name (دو کلمه با فاصله بین آنها)

توجه داشته باشید که نام همه متغیرهای بالا با یک حرف کوچک شروع می شود. از آنجا که ما از دو کلمه به هم پیوسته استفاده می کنیم، کلمه دوم با یک حرف بزرگ شروع می شود. توصیه می شود که از این فرمت برای متغیرهای خود استفاده کنید ( camelCase notation گفته میشود) بنابراین firstName و نه Firstname.

پس از تنظیم متغیر خود (به سی شارپ می گویید مقداری حافظه برای شما کنار بگذارد)، و نامی برای آن گذاشتید، کار بعدی این است که چیزی را در متغیر ذخیره کنید. خط زیر را به کد خود اضافه کنید ( " ; " در انتها را فراموش نکنید):

firstName = textbox1.Text;

سپس پنجره کدنویسی شما به شکل زیر خواهد بود:

اختصاص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ

برای ذخیره چیزی در یک متغیر، نام متغیر شما در سمت چپ علامت تساوی قرار می گیرد. بعد از علامت تساوی، آنچه را که می خواهید در متغیر ذخیره کنید تایپ می کنید. برای ما،متن textbox1 است.

فقط ، یک مشکل جزئی وجود دارد. سعی کنید کد خود را اجرا کنید. شما باید یک پیغام خطا مانند این را ببینید:

اختصاص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ

روی «no» کلیک کنید و به کدتان نگاهی بیندازید:

اختصاص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ

در زیر textbox1 یک خط آبی رنگ وجود دارد. ماوس خود را روی آن نگه دارید و پیامی ظاهر می شود:

اختصاص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ

اگر خطای مشابهی را مشاهده کردید که بسیار رایج است، به این معنی است که ویژوال سی شارپ نمی تواند چیزی را با نامی که شما تایپ کرده اید پیدا کند. بنابراین فکر می کند ما یک جعبه متن به نام textbox1 نداریم. و درست است! به آن textBox1 می گویند.

ما یک "b" کوچک تایپ کرده ایم در حالی که باید "B" بزرگ باشد. بنابراین مهم است که به یاد داشته باشید که سی شارپ به حروف کوچک و بزرگ حساس است. نام این متغیر:

firstName

با نام این متغیر متفاوت است:

FirstName

اولی با حرف کوچک "f" و دومی با "F" بزرگ شروع می شود.

"b" را از کد خود حذف کنید و به جای آن یک "B" بزرگ تایپ کنید.

برنامه خود را دوباره اجرا کنید و پیام خطا را مشاهده نمی کنید.

اکنون برنامه خود را متوقف کرده و به پنجره کدنویسی بازگردید. عبارت زیر خط دار مارپیچ ناپدید خواهد شد.

پس کد ما بصورت زیر است:

string firstName;
firstName = textBox1.Text;

خط اول متغیر را تنظیم می‌کند و به سی شارپ می‌گوید که مقداری حافظه را کنار بگذارد که یک رشته متن را در خود جای دهد. نام این فضای ذخیره سازی firstName خواهد بود.

خط دوم خطی است که در واقع چیزی را از یک کادر متنی به نام textBox1 در متغیر متنی ذخیره می کند.

اکنون که متن را از جعبه متن ذخیره کرده ایم، می توانیم کاری با آن انجام دهیم. در مورد ما، این برای نمایش آن در یک جعبه پیام خواهد بود. این خط را به کد خود اضافه کنید:

MessageBox.Show(Name);

روش ( )MessageBox.Show روشی است که شما به تازگی از آن استفاده کرده اید.

در بین پرانتزهای ( )، می‌توانید متنی را که با  "  "  احاطه شده است تایپ کنید یا می‌توانید نام یک متغیر رشته را تایپ کنید. اگر نام متغیری را تایپ می‌کنید، نقل قول‌های دوگانه را خاموش کنید.

شما می توانید این کار را انجام دهید زیرا سی شارپ می داند که چه چیزی در متغیر شما وجود دارد (شما به تازگی آن را در خط دوم کد خود گفته اید.)

دوباره برنامه خود را اجرا کنید. چیزی را در جعبه متن خود تایپ کنید و سپس روی دکمه کلیک کنید.

باید متنی را که تایپ کردید ببینید:

اختصاص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ

برنامه خود را متوقف کرده و به پنجره کدنویسی بازگردید.

 

اختصاص متن به یک متغیر رشته #C

علاوه بر اختصاص متن از یک جعبه متن به متغیر خود، می توانید متنی را به این صورت اختصاص دهید:

firstName = "Home and Learn";

در سمت راست علامت تساوی، اکنون مقداری متن مستقیم داریم که با دو نقل قول احاطه شده است. سپس در متغیر سمت چپ علامت تساوی ذخیره می شود. برای امتحان کردن این روش، دو خط زیر را درست زیر خط MesageBox خود اضافه کنید:

firstName = "Home and Learn";
MessageBox.Show(firstName);

سپس پنجره کدنویسی شما به شکل زیر خواهد بود:

اختصاص متن به متغیر رشته ای در سی شارپ

دوباره برنامه خود را اجرا کنید.

نام کوچک خود را در کادر متنی تایپ کنید .

سپس روی دکمه کلیک کنید. شما باید دو جعبه پیام را یکی پس از دیگری ببینید. اولین نام شما را نمایش می دهد. اما دومی "Home and Learn" را نمایش می دهد.

ما از همان نام متغیر استفاده می کنیم، در اینجا: firstName. اولین باری که از آن استفاده کردیم، متن را مستقیماً از جعبه متن دریافت کردیم. سپس آن را در کادر پیام نمایش دادیم. با دو خط جدید، متنی را مستقیماً در کد "Home and Learn" تایپ می کنیم و سپس آن متن را به متغیر firstName اختصاص می دهیم. سپس برای نشان دادن آنچه در متغیر است روش دوم  ( )MassageBox.Show  را اضافه کرده ایم.

در قسمت بعدی این درس، با Concatenation یا بهم پیوستن رشته ها آشنا خواهید شد.

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 9 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش سی شارپ

این فصل در یک نگاه:

آموزش ارسال پیامک، آموزش ارسال پیامک تکی و گروهی ، ارسال پیامک به صورت اختصاصی برای هر مشترک، دریافت پیامک، مشاهده وضعیت…

توضیحات کلی مجموعه:   آیا می دونید قیمت نرم افزارهای مدیریت پیامک در حدود 150 هزار تومان است؟ اما توسط این دوره شما میتونید با مبلغ بسیار کمتر یک نرم افزار مدیریت پیامک رو به صورت کاملا حر…
فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 59 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش سی شارپ

این فصل در یک نگاه:

در این فصل که فصل پایانی این دوره می باشد در مورد نحوه ساختن فایل نصبی سریع یا همان quick installer که روش پیشنهاد شده م…

توضیحات کلی مجموعه: پس از بازخوردهای بسیار خوبی که از دوره های آموزش برنامه نویسی سیستم اتوماسیون اداری و آموزش برنامه نویسی سیستم فروش و انبارداری مشاهده کردیم، تصمیم گرفتیم با توجه به درخ…
فصلِ: 13 , تعداد قسمت ها: 120 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش سی شارپ

این فصل در یک نگاه:

در این فصل که فصل آخر از مجموعه بزرگ آموزش سیستم اتوماسیون اداری می باشد در ابتدا در مورد اسناد و نامه های خارج از سازما…

دوره صفر تا صد  آموزش برنامه نویسی و پیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تحت شبکه. (توصیه می شود دومی مجموعه را حتما ببینید) امروزه اطلاعات یکی از مهمترین و با ارزشترین منابع هر اداره و یا ساز…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 14 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

توضیح تنظیمات گرافیک و صدا در یونیتی پیاده سازی منو ها …

به نام خدا   بازی‌سازی یک حرفه بسیار جذاب است و تبدیل شدن به یک بازی‌ساز حرفه‌ای آرزوی همه ماست. اینکه بتوانیم دنیای خاصی خلق کنیم و در این دنیا قوانین خود را پیاده کنیم، همیشه ما را به وج…
فصلِ: 11 , تعداد قسمت ها: 92 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اجرای سیستم روی سیستم، قرار دادن سیستم روی سرور، تعریف Connetion String، آشنایی با فایل App.config، ساخت رشته اتصال به ص…

مهمترین تکنولوژیهای استفاده شده در این دوره پروژه محور (سیستم فروش کالا و انبارداری) طراحی گرافیکی به روش WPF (Windows Presentaion Foundation) آموزش کامل برنامه نویسی xaml (برای طراحی های …
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 25 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل پنجم…

توضیحات کلی مجموعه: درباره گیت: لذت پیش بردن پروژه های برنامه نویسی خود را با بهترین ورژن کنترل سیستم جهان تجربه کنید کامل ترین دوره ی آموزشی گیت و گیت هاب به همراه مثال های کاربردی گی…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید