مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

هر آنچه در مورد مسیرهای شغلی توسعه وب باید بدانید


مطمئن نیستید که مهارت های Python و  C++شما چقدر ممکن است شما منفعت برساند؟ در اینجا عناوین شغلی ، مسیرهای بالقوه و فرصت های رشدی که که اگر توانایی برنامه نویسی خود را به کار بگیرید میتوانید امنیت شغلی خوبی برای خود رقم بزنید.

 

عناوین شغلی توسعه وب

دنیای توسعه وب شامل طیف وسیعی از تخصص ها می باشد. نیاز است که تفاوت های ظریف را برای مطالعات هدفمند و جستجوی شغل خود ، بیاموزید.

 

  • برنامه نویس در مقابل توسعه دهنده - این اصطلاحات یکی هستند. خواه عنوان برنامه نویس یا توسعه دهنده را در کارت ویزیت خود داشته باشید ، این بدان معناست که می توانید به چندین زبان کد بنویسید.

 

  • توسعه دهنده وب در مقابل مهندس نرم افزار - این اصطلاحات گاهی به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اما در واقع نقش های مختلف را نشان می دهند. توسعه دهندگان وب، وب سایت می سازند: آنها برای دستیابی به عملکرد مناسب و زیبایی ظاهری مد نظرشان از کد استفاده می کنند. مهندسان نرم افزار، برنامه ها ، نرم افزارها و اپلیکیشن را می سازند و کمتر درگیرظاهر و کارکرد ظاهری سایت ها هستند. موقعیت مهندس به طور معمول سطح بالاتری نسبت به نقش توسعه دهنده دارد و معمولاً به تجربه بیشتری نیاز دارد.

 

  • مهندس "Front-end –  “Front-end شامل تمام ویژگی های سمت مشتری یک وب سایت یا برنامه است: جایگزاری های متنی ، تصاویر ، دکمه ها و بنرها. این مهندسان رابط کاربری که مشتری با آن کار می کنند را برنامه ریزی می کنند. HTML ، CSS و JavaScript همه زبانهای سمت مشتری یا همان “Front-End” هستند.

 

  • مهندس Back end - مهندسان Back End مکانیک نحوه پردازش اطلاعات توسط یک سایت را ایجاد می کنند. آنها نحوه ارتباط سایت با سرورها و نحوه جمع آوری ، ذخیره و مدیریت داده‌های کاربر را تعیین می کنند. بعضی از رایج ترین زبان های back end را میتوان Ruby , PHP  و Python نام برد. 

 

  • مهندس Full stack – اگر چندین زبان می دانید و با موفقیت هردو قسمت Back-end و Front-end سایت را ساخته اید، تبریک میگوییم شما یک مهندس فول استک هستید. این برنامه نویسان خبره قادر به انجام ، هدایت جریان کاربر در وب سایت و همچنین نحوه اتقال داده ها به سرور هستند.

 

  • معمار نرم افزار – یک برنامه نویس با تجربه که تیم توسعه را هدایت می کند. آن ها درمورد طراحی و عملکرد، تصمیمات بالایی می گیرند و استانداردها و ابزارهایی برای مجموعه ایجاد می کنند.

 

مسیرهای شغلی در توسعه وب

 

توسعه دهندگان وب بسته به سبک کار و سطح تجربه ، دو مسیر اصلی شغلی برای انتخاب دارند. شما ممکن است یک موقعیت پایدار و حقوق بگیر را انتخاب کنید یا از استقلال بیشتری به عنوان یک پیمانکار مستقل برخوردار باشید.

 

کسانی که کار با یک تیم را دوست دارند و از یک منبع درآمد پایدار قدردانی می کنند ، در موقعیتی تمام وقت شادتر هستند. از نزدیک با دیگر برنامه نویسان و طراحان همکاری خواهید کرد و از کار کردن با اعضای تیم خود کسب تجربه می کنید. اگر به رهبری ارشد ثابت کنید که متعهد و قابل اعتماد هستید ، مطمئناً فضای رشد خواهید داشت - خصوصاً با شرکتهای بزرگتر. و از آنجا که مهارت های برنامه نویسی مورد تقاضا است ، توسعه دهندگان معمولاً دستمزد و مزایای بالا دریافت می کنند و احتمال دریافت پاداش را هم دارند.

 

اگر از چالش کار با مشتریان جدید لذت می برید و می خواهید برای انتخاب پروژه های خود آزادی عمل داشته باشید ، احتمالاً مسیر فریلنسری را دنبال خواهید کرد. شما مسئول پیدا کردن مشتری های جدید خواهید بود. اما هنگامی که موفق می شوید ، از رضایت شغلی بالایی برخوردار خواهید شد ، زیرا برنامه خود را تنظیم کرده و دوره هر پروژه را خودتان و بدون چارچوب های محدود کننده ساختار سازمانی سنتی، تعیین میکنید.

 

هنگامی که چندین سال برای استاد شدن در کار خود صرف کردید ، این فرصت را خواهید داشت که به عنوان مشاور کار کنید. مشاوران وب با مشتریان بالقوه مصاحبه می کنند تا بتوانند نیازسنجی های لازم را انجام دهند و برای تامین آن نیازها سایت ها و برنامه هایی توسعه دهند.آنها اغلب به مراقبت و مدیریت وب سایتهای مشتریان خود ادامه می دهند که منجر به درآمد مداوم و قابل اطمینان می شود.

 

فرقی نمی‌کند به آزادی کار فریلنسری یا امنیت کار تمام وقت گرایش داشته باشید ، با حرفه توسعه وب مسیر کاری و آینده طولانی مدت خواهید داشت. مهارت های برنامه نویسی همیشه مورد تقاضا خواهد بود. مهارت کدنویسی خود را با اخلاق کاری و روحیه مشارکتی ارتقاء دهید ، و رزومه ای را ایجاد خواهید کرد که با حقوق بالا و حتی رضایت شغلی بالاتر همراه است.

 

مسئولیت های یک توسعه دهنده

 

مسئولیت های یک توسعه دهنده وب معمولاً فراتر از نوشتن کد است. نقش شما می تواند وظایف زیر (علاوه بر قسمت وظایف حرفه ای برنامه نویسی) را به دنبال داشته باشد.

  • ملاقات با مشتری ها : ممکن است لازم باشد شما به صورت حضوری با مشتریان ملاقات کنید تا کاملاً بفهمید که آنها به دنبال چه چیزی هستند و در طول پروژه با آنها در ارتباط باشید - مخصوصاً اگر در یک سازمان کوچک یا به عنوان فریلنسر کار می کنید.

 

  • تحقیقات مشتری : اگر شرکت شما قبلاً تحقیقات و نظرسنجی های گسترده ای روی مشتری‌ها انجام داده باشد ، ممکن است مجبور باشید قبل از شروع ساخت پروژه ، به این داده ها نگاه کنید تا زمینه و نیازهای مشتری ها را درک کنید.

 

  • همکاری شراکتی با تیم های دیگر : شرکت شما احتمالاً از طراحان UX ، تحلیلگران داده ، مدیران پروژه و طراحان محصولات تشکیل خواهد شد. شما به احتمال زیاد در یک نقطه از کار خود با همه این تیم ها کار خواهید کرد تا اطمینان حاصل کنید که سایت از نظر زیبایی جذاب است و مناسب ترین داده های کاربر را جمع آوری می کند.

 

  • تست کیفیت : آزمایش قسمت بزرگی از فرآیند توسعه است. قبل از اینکه سایت یا برنامه شما فعال شود ، کار را عیب یابی خواهید کرد ، اشکالات را بررسی می کنید و آزمایشات را در چندین مرورگر و دستگاه انجام می دهید.

 

زندگی روزمره برای یک پیمانکار وب یک نفره یا یک عضو یک بخش مهندسی 30 نفره بسیار متفاوت به نظر می رسد. قبل از عقد قرارداد یا پذیرفتن پیشنهادی ، در مورد جنبه های کار خود که بیشترین رضایت را برای شما به همراه دارند ، به طرز جدی تفکر کنید. برنامه نویسی یک مهارت همه کاره است که می تواند شما را در مسیرهای مختلف قرار دهد. تخصصی را انتخاب کنید که مناسب شماست.

 

4  مهارت یک توسعه دهنده موفق

 

نمونه کارهای چشمگیر و درک جامع HTML می تواند باعث استخدام شدن شما شود. اما ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که به پیشرفت شغلی شما کمک می کند که نمی توان آنها را در یک آموزش یک ساعته آموزش داد.

چهار مهارت زیر شما را برای پیشرفت در زمینه توسعه وب آماده می کند. شاید اینها را به طور طبیعی در ادامه مسیر بیاموزید، اما اگر حتی این اتفاق نیفتد ، می توانید با هر سایتی که می سازید، چشم خود را برای جزئیات ، حل منطقی مسئله ، خلاقیت و ارتباط ، تیز کنید.

  • توجه به جزئیات : حتی کمترین اشتباه تایپی نیز می تواند به  ارور 404 منجر شود. برنامه نویسان یاد می گیرند که کد خود را چندین بار بخوانند تا خطاها را بررسی می کنند و به دنبال کارایی بگردند. این به صبر ، تمرکزی لیزر مانند و توانایی نگاه کردن به کار خود با چشم عینی نیاز دارد.

 

  • تفکر منطقی : زبانهای برنامه نویسی بر اساس قوانین و تعاریف عمل می کنند. اگر به طور طبیعی مهارت تفکر منطقی در حل مشکلات دارید ، خیلی سریعتر این زبان ها را می گیرید. همانطور که آنها را در عمل مشاهده می کنید ، توانایی تجزیه عبارات به بخشهای اصلی آنها و پیش بینی نتایج منطقی را پیدا خواهید کرد.

 

  • خلاقیت : توسعه دهندگان مسئول یافتن کارآمد ترین راه حل برای کاربر نهایی هستند. به مراتب که پروژه های پیچیده تری را به عهده می گیرید ، خواهید فهمید که به ندرت یک جواب برای یک مسئله وجود دارد: شما ممکن است چندین راه حل در ذهن داشته باشید و تصور نحوه عملکرد هر یک از آنها نیازمند یک ذهن خلاق است.

 

  • ارتباطات : خواه عضوی از یک دپارتمان مهندسی گسترده باشید و یا به عنوان پیمانکار به صورت انفرادی مشغول به کار باشید ، باید در طول پروژه های خود با ذینفعان یا اعضای تیم ارتباط برقرار کنید. در برابر ایده های طراحان ، مشتریان و سایر اعضای تیم خود با ذهن باز برخورد کنید، و در صورت پیش بینی اختلاف نظرها ، دلایل خود را بدون واهمه بیان کنید. ارتقا سطح ارتباطی شخصی منجر به بوجود آمدن محصول نهایی بهتری می شود و به شما کمک می کند تا به عنوان یک توسعه دهنده پیشرفت کنید.

 

فرصت های رشد

 

یک توسعه دهنده ماهر می تواند تیمی را هدایت کند یا به عنوان مدیر فنی پیشرفت کند یا حتی به CTO (مدیرارشد تکنولوژی) برسد. این به معنای پتانسیل برای حقوق های بیشتر و چالش های جدید است ، اما همچنین افزایش مسئولیت و زمان کمتری برای کدنویسی در خط مقدم است.

 

  • توسعه دهندگان ارشد همواره وقت خود را برای برنامه نویسی می گذرانند ، اما پیچیده ترین کارها را به عهده می گیرند و استقلال بیشتری در کار خود دارند. آنها جلسات تیم را هدایت می کنند و به عنوان کارشناسان خبره خدمت می کنند تا پاسخگو سوالات اعضای تازه وارد تیم باشند.

 

  • اگر به مقام مدیر فنی رسیدید ، برای یک مسئولیت کاملا جدید آماده شوید. مدیران فنی جهت کل دپارتمان را راهنمایی می کنند ، این به معنای تصمیم گیری سخت درباره کارمندان ، ابزارها و بودجه است. اگر به این مرحله رسیده اید ، قبلاً توانایی رمزگذاری خود را اثبات کرده اید. اکنون شما باید با مهارت های رهبری ، تفویض اختیار و مدیریت پروژه خود را بالا ببرید.

 

  • اگر به دنبال یک نقش رهبری هستید ، تجربه برنامه نویسی شما می تواند شما را به سمت مدیر ارشد فناوری سوق دهد. به عنوان CTO ، دیگر دست در برنامه نویسی واقعی نخواهید داشت. وقت شما صرف ایجاد سیاست ها ، رویه ها و اهداف برای تیم های توسعه خواهد شد. شما مستقیما برای محصولات جدید ، قابلیت ها و سرمایه گذاری های عمده شرکت تصمیم خواهید گرفت.

 

چشم انداز بازار کار برای توسعه دهندگان وب

 

جهان به برنامه نویسان نیاز دارد و این تقاضا در حال افزایش است: پیش بینی می شود مشاغل توسعه وب تا سال 2028 با رشد 13 درصدی روبرو شوند و از رشد متوسط ​​شغل های دیگر پیشی بگیرند.

 

مشاغل کوچک و شرکت های جهانی به طور یکسان مایلند منابعی را در اختیار کاربران آنلاین خود قرار دهند که هم کارآمد و به سادگی قابل استفاده هستند. این امر به ویژه در بخش خرده فروشی صادق است ، جایی که برندهای بیشتری به تجارت الکترونیکی سوق پیدا می کنند : خرید تنها با یک کلیک ماوس نسبت به یک فروشگاه با پرسنل ارزان تر است.

 

و اینکه توسعه وب همواره سرجای خود باقی است. یک برنامه نویس ماهر که بتواند یک راه حل ایده آل را تجسم و آن را زنده کند را نمی توان با ماشین تعویض کرد. قدرت پیش بینی ، حل مسئله و خلاقیت یک توسعه دهنده هرگز نمی تواند خودکار باشد. حتی در بازار کار متغیر ، شما از مسیر شغلی برخوردار خواهید بود که در آینده هم تضمین شده است. بعلاوه ، اگر چندین زبان را بلد باشید ، همواره گزینه های بیشتری نیز خواهید داشت.

 

همیشه فرصت هایی برای ادامه یادگیری ، رشد و ارتقا مهارت های شما وجود خواهد داشت. روزنه دید خود را بالا قرار داده و برای یک زندگی پرثمر در کدنویسی آماده شوید.

 

 

 

فصلِ: 11 , تعداد قسمت ها: 121 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

عملیات شبیه فیلتر-ساخت الرت دیالوگ وچیدمان براساس فروش-مرتب سازی-نحوه خطایابی-استفاده از bottom sheet در اندروید-سبد خری…

آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید دیجی کالا  : ساخت برنامه اندروید یکی از پر طرفدارترین آموزش های کلیک سایت می باشد. با توجه به فراگیر شدن سیستم اندروید و آشنایی افراد با این سیستم ، برنامه های ک…
فصلِ: 8 , تعداد قسمت ها: 357 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

توضیحات کلی مجموعه: در این مجموعه قصد داریم تا فروشگاه اینترنتی دیجی کالا رو با Asp.Net Core3 پیاده سازی کنیم. ابتدا طراحی قالب دیجی کالا رو به صورت کامل انجام خواهیم داد. در مرحله میریم …
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 6 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

- معرفی و آشنایی با اپن کارت- مزایای استفاده از آن - نصب روی لوکال هاست(هاست محلی – روی سیستم خود)- نصب روی هاست سی پنل-…

دوره ویدیویی  آموزش اپن کارت بصورت پروژه محور طراحی فروشگاه اینترنتی بدون دانش برنامه نویسی   آیا تا به حال پرسش های زیر را از خود داشته اید؟  آیا قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنت…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 13 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

Easy Digital Downloads نام افزونه وردپرس بی نظیر و عالی برای فروش فایل به ازای پرداخت می باشد و برای راه اندازی فروشگاه …

آموزش ویدیویی راه اندازی فروشگاه فایل | ساخت وب سایت فروش فایل بدون دانش برنامه نویسی           بروز رساني جديد آموزش طراحی فروشگاه فایل با وردپرس  در 1397/09/17صورت گرفت.   آیا شما …
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 8 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

همه ما با عظمت دیجی کالا آشنا هستیم و دوست داریم وب سایتی مثل اون داشته باشیم.اگر با برنامه نویسی آشنا نباشید میدانید که…

توضیحات کلی مجموعه: بدون نیاز به برنامه نویسی در کمتر از 6 ساعت فروشگاه اینترنتی خود را به عظمت دیجی کالا راه اندازی کنید. آیا میدانستید شما هم میتوانید فروشگاهی به قدرت دیجی کالا داشته…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 27 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

طراحی فروشگاه آنلاین حرفه ای با افزونه صفحه ساز المنتورطراحی هدر و فوتر طراحی اسلایدراستفاده از افکت ها در صفحهطراحی پاپ…

توجه : این دوره هیچ پیشنیازی ندارد و تمام مطالب از صفر آموزش داده شده است. از این رو شما برای شروع این دوره به هیچ مقدمه یا دوره دیگری نیاز ندارید. این دوره دائما توسط مدرس دوره (مجید خانی)…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 19 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

وب سایت فروشگاهی خود را بدون دانش برنامه نویسی و بدون پیش نیاز طراحی کنید.فروشگاه اینترنتی با افزونه ووکامرس که به شهرت …

راه اندازی فروشگاه اینترنتی در وردپرس با افزونه ووکامرس آموزش حرفه ای فروشگاه ساز وردپرس با افزونه ووکامرس           آخرین باز تولید آموزش ویدیویی ووکامرس در  1396/11/15  صورت گرفت.       …
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 25 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

آموزش اتصال به وردپرس-استفاده از پلاگین وردپرس-نوشتن پلاگین اختصاصی برای وردپرس-اموزش رتروفیت-اموزش کامل رتروفیت-نوشتن r…

توضیحات کلی مجموعه: دموی دوره را حتما ببینید دراین دوره نحوه اتصال به یک سایت وردپرسی به همراه کتابخانه قدرتمند رتروفیت را اموزش میدهیم ویک فروشگاه اینترنتی کوچک میسازیم دراین دوره مباحث …
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 6 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

داشتن یک اپلیکیشن موبایل برای وب سایت به برند سازی و اعتبار وب سایت بهبود و تسریع می بخشد لذا توصیه می شود با وجود همگان…

  دوره آموزش طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل برای وب سایت   قطعا شما هم دوست دارید برای وب سایت خود اپلیکیشن بسازید و پس از پیگیری متوجه شدید که هزینه ای بیش از 5.000.000 تومان باید پرداخت بکن…
فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 215 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در اصل فصل در مورد performance صحبت خواهیم کرد :-React Performance-Lazy-Error Boundaries و سایت را بر روی هاست واقعی قرا…

با سلام خدمت کلیک سایتی های عزیز، به دوره ی صفر تا صد طراحی سایت با react js خوش آمدید. نکته:این دوره کاملا پروژه محور میباشد نکته:این دوره هیچ پیش نیازی ندارد ReactJS  چیست؟ ReactJS اس…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 14 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

کاملترین آموزش هاست و کار با سی پنل.در هنگام خرید سرویس هاست کلمه ای به نام “کنترل پنل” را زیاد خواهید دید آیا تا به حال…

سی پنل یک کنترل پنل هاست محبوب و معروف در جهان و ایران است. در فیلم آموزش سی پنل هم توصیه اکید شده تا افراد مبتدی و حتی افراد حرفه ای از این کنترل پنل هاست سی پنل استفاده کنند. آموزش cpanel …
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 4 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

در بازاریابی نوین روش جدیدی ابداع شده که این روزا ها بسیار کسب و کارهای اینترنتی را با هزینه بسیار بسیار پایین و بازدهی …

توضیحات کلی مجموعه: (توجه: حتما با کلیک روی عکس این دوره آموزشی در بالا دمو را مشاهده کنید یا قسمت اول را رایگان دانلود کنید) در بازاریابی اینترنتی هر روز شاهد روش های جدید و استراتژی های ن…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 368 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث تکمیلی فریم ورک لاراول…

فصل اول :آموزش مقدماتی فریم ورک لاراول معرفی فریم ورک لاراول و پیشنیازهای انجام کار انجام کانفیگ های اولیه برای نصب و راه اندازی فریم ورک معرفی روش های نصب پروژه لاراولی از طریق سایت گی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 15 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

رشد و درآمدزایی یک وب سایت یا کسب و کار اینترنتی کاملا به ذوق و مهارت وب مستر یا همان مدیر اصلی وب سایت گره خورده و متاس…

 اصول مدیریت وب سایت برای وب مستر شدن برای موفقیت یک وب سایت لازم الاجراست. زیرا شما دوست دارید وب سایت خود را به کارخانه پولسازی تبدیل کنید. این واقعیت رویا نیست. هرکس این اصول را بداند به …

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید