مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

دوره برق ساختمان ( شرایط، هزینه، مدت دوره و بهترین آموزشگاه فنی و حرفه ای)


یکی از روش‌های سریع ورود به بازار کار در حوزه برق، شرکت در دوره برق ساختمان است. با شرکت در این کلاس‌ها، علاوه بر اینکه مهارت‌های لازم جهت ورود به بازار کار را کسب می‌کنید، مدرک معتبر بین المللی برق هم دریافت خواهید کرد.

در این مطلب قصد داریم شرایط ثبت نام در این دوره را مورد بررسی قرار داده و به جزئیات مدت زمان کلاس‌ها و هزینه آن بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم قصد یادگیری این مهارت را دارید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با دوره برق ساختمان

آموزش برق ساختمان، یکی از دوره‌هایی است که در دو سطح مختلف دوره برق درجه 1 و درجه 2 برگزار می‌شود. در مرحله اول از هر یک این کلاس‌ها، در ابتدا شرکت کنندگان با اصول و مبانی اصلی به صورت تئوری آشنا می‌شوند. سپس نوبت به عملی کردن آموخته‌ها می‌رسد؛ در این مرحله، کارآموزان در کارگاه‌هایی که به صورت تخصصی به وسایل و ابزار مورد نیاز جهت آموزش مجهز شده‌اند، به پیاده ساختن مباحثی که یاد گرفته‌اند، می‌پردازند.

معرفی سرفصل‌های دوره آموزش برق ساختمان درجه 2 و درجه 1

بعضی از مباحثی که طی دوره برق در جه 1 و درجه 2 مطرح و ارائه می‌شوند، عبارت اند از:

  • بررسی و آشنایی با اصول اولیه برق ساختمان
  • آموزش مباحث مربوط به برق قدرت
  • آموزش چگونگی نصب درب‌های کرکره‌ای
  • مراحل نصب کردن دزدگیر
  • آموزش طراحی سیستم‌های Fire Alarm
  • مراحل نصب درب‌های اتوماتیک
  • پیاده سازی و اجرای نقشه برق سازه‌ها

در نظر داشته باشید که موارد گفته شده در بخش بالا تنها تعدادی از مباحثی هستند که طی دوره آموزش برق درجه یک و دو به آن‌ها پرداخته می‌شود.

یکی از بهترین مراکز آموزش برق ساختمان در این رابطه می‌گوید:

شما با شرکت در دوره آموزش برق ساختمان مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون با حضور در کارگاه های پیشرفته و به روز ،مباحث مرتبط با دوره برق درجه 2 و برق درجه 1 ساختمان را نزد اساتید مجرب و دانشگاهی خواهید آموخت و به این ترتیب به دلیل یادگیری کامل موارد عملی مرتبط به این حرفه، به طور 100% برای حضور در بازار کار آماده خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مطلب دوره برق ساختمان در آموزشگاه فنی و حرفه ای را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام و شرکت در دوره آموزش برق ساختمان و اخذ مدرک برق فنی و حرفه ای

احتمالا یکی از سوالاتی که ممکن است به ذهن‌تان خطور کند، شرایط و مراحل ثبت نام در دوره برق ساختمان می‌باشد. در قدم اول که مهم‌ترین گام هم به شمار می‌رود، انتخاب یک مجتمع فنی و حرفه ای معتبر است. بعد از پیدا کردن یک مجموعه آموزشی معتبر و ثبت نام در دوره برق ساختمان، نوبت به شرکت در کلاس‌ها می‌رسد.

کلاس‌ها در وهله اول به صورت تئوری هستند و در آن اساتید به آموزش مباحث اولیه می‌پردازند. سپس شرکت کنندگان باید وارد محیط کارگاه شده و هر آنچه یاد گرفته‌اند را به شکل عملی و زیر نظر استاد انجام دهند.

بعد از اتمام کلاس‌ها، کارآموزان باید برای دریافت مدرک بین المللی برق ساختمان به سازمان فنی و حرفه ای کشور مراجعه کرده و در آزمون نهایی شرکت کنند. بعد از کسب نمره قبولی در آزمون و اخذ مدرک فنی و حرفه ای برق ساختمان، می‌توانید وارد بازار کار شده و درآمد داشته باشید.

مدت زمان و طول برگزاری دوره برق ساختمان چقدر است؟

احتمالا اگر شما هم قصد شرکت در این دوره و یادگیری مهارت برق ساختمان را داشته باشید، یکی از سوال‌هایی که برای‌تان ایجاد می‌شود، مدت زمانی که است صرف آموزش و دریافت مدرک بین المللی برق ساختمان خواهد شد. لازم است بدانید که مدت زمان برگزاری این دوره در آموزشگاه‌های مختلف، ممکن است متفاوت باشد.

دوره برق ساختمان به صورت شناور، بسته به ساعات برگزاری کلاس‌ها در طول هفته، ممکن است بین دو هفته تا سه ماه طول بکشد. این کلاس‌ها در سه حالت خصوصی، گروهی و نیمه خصوصی برگزار می‌شوند و چگونگی برگزاری آن‌ها کاملا به تقاضای خود شرکت کنندگان بستگی دارد.

دریافت مدرک بین المللی برق ساختمان فنی و حرفه ای چه مزایایی دارد؟

داشتن مدرک همیشه برای ورود به یک حوزه کاری، یک امتیاز به حساب می‌آید و در برخی از مشاغل از شروط اصلی به شمار می‌رود. شما عزیزان، بعد از اخذ مدرک دوره آموزش برق ساختمان، می‌توانید بلافاصله وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های دریافت مدرک برق ساختمان این است که، این گواهینامه مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای کشور می‌باشد. علاوه بر موارد گفته شده، به این نکته توجه داشته باشید که این مدرک دارای اعتبار بین المللی است.

منظور از بین المللی بودن مدرک برق ساختمان این است که از آنجایی که این گواهینامه مورد تایید سازمان جهانی کار ILO می‌باشد. این سازمان به صورت تخصصی به امور کارگران و کار می‌پردازد و هم اکنون حدود 183 کشور عضو آن هستند. شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به مهاجرت، بعد از اتمام دوره برق و اخذ مدرک، به سادگی در یکی از این کشورها مشغول به کار شوید.

شرکت در دوره آموزش برق ساختمان برای چه کسانی مناسب است؟

در وهله اول می‌توان گفت که این دوره مناسب افرادی است که به حوزه برق ساختمان علاقه دارند و موازی با این علاقه، قصد دارند با شرکت در یک دوره جامع، مهارت‌های لازم برای ورود به این بازار کار را کسب کنند.

در صورتی که شخصی اطلاعات جزئی از برق ساختمان داشته باشد، شرکت در این دوره می‌تواند به کسب تجربه فنی بیشتر و کامل‌تری برای او منجر شود. همچنین، اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به حوزه فنی علاقه دارید و به دنبال یک شغل در همین زمینه با درآمد خوب هستید، می‌توان گفت شرکت در این دوره می‌تواند برای شما مفید باشد.

معرفی موقعیت‌های شغلی بعد از شرکت در دوره آموزش برق ساختمان

یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه افراد به ثبت نام در کلاس‌های برقکشی ساختمان فنی و حرفه ای درآمد قابل توجه این شغل است. اگر می‌خواهید از وضعیت مالی این شغل مطلع شوید، توصیه می‌کینم این منبع در مورد میزان درآمد شغل برق ساختمان را مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که بعد از پایان دوره برق و گرفتن مدرک برق ساختمان فنی و حرفه ای می‌توانید در موقعیت‌های شغلی زیر مشغول به کار شوید:

  • برقکار در انواع مختلف سازه‌ها با کاربری‌های متفاوت
  • به عنوان سرویسکار و نصاب درب‌های کرکره‌ای و درب‌های اتوماتیک
  • برقکار سیار؛ یکی از موقعیت‌های شغلی بعد از گذراندن دوره برق ساختمان
  • نصاب و سرویسکار انواع آیفون‌های تصویری
  • هوشمند سازی سازه‌ها
  • سیم کشی، نصب و طراحی سیستم‌های اعلام حریق
  • فروش و نصب دزدگیر مکان‌های مختلف
  • به عنوان آرتینگ

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که موارد گفته شده در این بخش، تنها برخی از موقعیت‌های شغلی‌ای هستند که می‌توانید با شرکت در دوره آموزش برق ساختمان در آن‌ها مشغول به کار شوید و درآمدزایی کنید.

آموزشگاه برق دارالفنون؛ برگزارکننده کلاس‌های دوره برق ساختمان به صورت اقساطی

در بخش‌های قبلی به اهمیت انتخاب یک آموزشگاه معتبر اشاره کردیم. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به دنبال یک مجموعه آموزشی معتبر می‌گردید، مطالعه این بخش را از دست ندهید.

آموزشگاه دارالفنون، یکی از موسسات فنی و حرفه ای معتبر می‌باشد که دوره‌های برق ساختمان درجه 1 و درجه 2 را در سطح کیفی بالایی برگزار می‌کند. این مجموعه برای فراهم ساختن راحتی هر چه بیشتر شما عزیزان، برای آن دسته از افرادی که توانایی پرداخت شهریه به صورت یکجا را ندارند، انکان پرداخت اقساطی را مهیا کرده است.

برخی دیگر از امتیازهای آموزشگاه برق دارالفنون(https://darr.ir) شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ارائه مدرک برق ساختمان بین المللی و قابل ترجمه جهت مهاجرت
  • بهره مندی از اساتید خبره و متخصص
  • امکان مشاوره رایگان با کارشناسان آموزشی
  • دسترسی راحت به کمک وسایل نقلیه عمومی
  • مجهز بودن به تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای کارگاه برق و بخش عملی کلاس

جالب است بدانید که این آموزشگاه علاوه بر دوره برق ساختمان کلاس‌های دیگری را نیز برگزار می‌کند. سایر دوره‌های دپارتمان آموزش برق ساختمان این آموزشگاه شامل آموزش سرویس کولر آبی، دوره دوربین مداربسته درجه 1، آموزش سیستم‌های نظارتی دوربین مداربسته درجه 2، آموزش نصب سیستم‌های اعلام حریق، آموزش نصب سانترال، کلاس هوشمند سازی برق ساختمان، آموزش نصب و تعمیر آیفون تصویری، آموزش نصب دزدگیر اماکن و سایر رشته های مشابه نیز است.

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید