مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

افزایش فروش اینترنتی با سئو


همه ما می‌دانیم که این روزها فروش اینترنتی برای کسب‌وکارها عامل موفقیت است. هر فروشنده‌ای دوست دارد بدون دادن اجاره مغازه، فروشگاه خودش را راه‌اندازی کند. چه چیزی از این بهتر که این فروشگاه در بستر اینترنت باشد جایی که میلیون‌ها نفر می‌توانند محصولات شما را ببینند.

فروش آنلاین یک گزینه راحت با درآمدزایی بالا است. اما سوال اینجاست که چگونه فروش اینترنتی‌مان را بیشتر کنیم؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال می‌گردید باید بگویم که اصلی‌ترین عاملی که فروشگاه شما را به دید مخاطبان بیشتری می‌رساند رعایت قوانین سئو در سایت است.

در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه سئو و فروش اینترنتی خود را بهبود ببخشید. هر اطلاعاتی که بخواهید از ابزارهای سئو گرفته تا اصول بازاریابی برای فروش؛ قدم به قدم همراه شما خواهیم بود و تا پایان این مقاله شما تمامی اطلاعات لازم را در این زمینه کسب می‌نمایید.

سئو چیست و چرا برای فروش اینترنتی ضروری است؟

سئو سایت به زبان ساده، یک سری از فرآیندهایی است که درنهایت موجب بهینه‌سازی سایت شما برای موتورهای جستجوگر گوگل میشود. در واقع سئو کمک می‌کند تا سایت شما در نتایج گوگل جایگاه بهتری داشته باشد و مخاطبان بیشتری روی لینک وب‌سایتتان کلیک کنند. با این روش شما خیلی سریع می‌توانید تعداد زیادی از مشتریان را به سمت خود بکشانید.

اما سئو دقیقاً چه کاری را انجام می‌دهد؟ اشتباه نکنید سئو به معنای تبلیغات کردن نیست. در حقیقت شما باید یک سری قوانینی را رعایت کنید که گوگل آنها را از پیش تعیین کرده است. گوگل سایت شما را نسبت به کلمات کلیدی که شما در محتوای خود استفاده کردید و کاربر سرچ کرده نشان میدهد. هرچه سایت شما از نظر گوگل برای مخاطب مفیدتر باشد رتبه‌های بالاتری را در نتایج کسب می‌کنید.

برای انجام این کار باید به یک تیم متخصص سئو مراجعه کنید تا وب‌سایت شما را از نظر سئو و فروش اینترنتی بازبینی کرده و تغییرات لازم را انجام دهند. توجه داشته باشید که هیچ‌کس نمی‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که سایتتان در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. فاکتورهای زیادی برای قرار گرفتن فروشگاه شما در نتایج اول وجود دارد که فقط با گذشته زمان و انجام فرایندهای مربوطه ممکن است عملی شود. برای بهبود وضعیت و رتبه سایت خود می توانید از روش های جدید دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

بهترین ابزارهای سئو و فروش اینترنتی

گوگل روز به روز سختگیری‌های خود را در رتبه‌بندی سایت‌ها بیشتر می‌کند. پس ما نیاز داریم که با استفاده از یک سری ابزارها و به‌صورت حرفه‌ای سئو و فروش اینترنتی را انجام دهیم. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ابزارهای سئو می‌پردازیم:

Google Search Console

گوگل سرچ کنسول یکی از محبوب‌ترین ابزارهای رایگانی است که آمار و اطلاعات سایت شما را به‌صورت خیلی ساده و منظم نشان می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از آن آمار لینک‌های سایت را در دست داشته باشید و میانگین نرخ کلیک و جایگاهتان در صفحه گوگل را ببینید. به‌عنوان مثال می‌فهمید که چه کلماتی به چه صفحاتی از سایت شما توسط گوگل لینک شدند.

Google Analytics

این ابزار می‌تواند داده‌های موجود در سایت شما را دسته‌بندی کند. درواقع رفتارهای مربوط به مخاطبان را نشان می‌دهد. شما می‌توانید تعداد کاربران آنلاین، جنسیت آنها، علاقه‌مندی‌هایشان، میزان زمان سپری شده در سایت و صفحاتی که از آنها بازدید کرده‌اند را ببینید. خلاصه با استفاده از این ابزار می‌توانید تمامی اطلاعات کاربران را به‌طور کامل بررسی کنید.

Similarweb

ابزاری برای آنالیز کردن رقباست. شما می‌توانید ترافیک و رتبه صفحه رقبای خود را زیر نظر داشته باشید. داده‌ها و آمارهای خود را با آنها مقایسه کنید تا سئو و فروش اینترنتی با خود را هر روز بهبود دهید.

Google PageSpeed Insights

ابزار بعدی که راجع به آن می‌خواهیم صحبت کنیم میتواند سرعت وب‌سایت شما را اندازه‌گیری کند. همانطور که می‌دانید سرعت لود شدن سایت برای یک فروشگاه اینترنتی خیلی مهم است. این ابزار نشان می‌دهد که آیا سرعت فروشگاه شما در محدوده استانداردی هست یا خیر.

Google Keyword Planner

با این ابزار شما می‌توانید به‌راحتی کلمات کلیدی موردنظر خود را پیدا کنید. کلمات کلیدی یک بخش از مهم از سئو سایت است بنابراین شما قبل از نوشتن هر مقاله‌ای باید کلمات کلیدی معتبر برای هر محتوا را پیدا کنید.

SEO Site Checkup

اگر تمامی موارد سئو را به‌خوبی رعایت کردید و همچنان نتایج خوبی در گوگل نگرفتید می‌توانید با استفاده از این ابزار اشکالات خود را بیابید. 

مشتریان بیشتر با سئو و فروش اینترنتی

فروش یکی از اهداف اصلی هر کسب و کاریست. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که مدام از خود می‌پرسید چرا فروش اینترنتی ندارم؟

در جواب این سوال باید به شما بگویم که حتی رتبه سئو بالا هم تضمین‌کننده فروش بیشتر نیست. درواقع ممکن است در سایت شما بعضی از روش‌های سئو رعایت نشده باشد و فروشگاه شما به اشتباه در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

برای داشتن سئو و فروش اینترنتی باید مراحلی را طی کنید. شما می‌توانید با خرید دوره سئو یا پکیج های سئو خودتان همه‌چیز را یاد بگیرید و روی وب‌سایتتان پیاده‌سازی نمایید یا با استفاده از تجربیات فروش اینترنتی و اصول بازاریابی و فروش اینترنتی سرعت کار خود را افزایش دهید.

انواع روش های فروش اینترنتی را بررسی نموده و بهترین روش فروش اینترنتی را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. متن تبلیغ فروشگاه اینترنتی نیز یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. عباراتی را که باعث فروش بیشتر می‌شوند در صفحات معرفی محصول قرار دهید و به این صورت بهترین متن تبلیغ برای فروش را آماده کنید.

چگونه با استفاده از سئو فروش اینترنتی خود را دو برابر کنید؟

شما با کمک سئو می‌توانید آنلاین شاپ خود را در صفحه اول گوگل قرار دهید. حال اگر مخاطب روی لینک شما کلیک کند باید مطالبی را به او ارائه دهید که برایش مفید باشد. در این صورت کاربر موردنظر به شما اعتماد کرده و خرید خود را نهایی می‌کند.

با سئو در معرض دید افراد بسیاری قرار خواهید گرفت. این افراد می‌توانند از هر منطقه‌ای از کشورمان باشند. برای داشتن سئو و فروش اینترنتی خوب لازم است که رفتار مخاطبان خود را زیر نظر بگیرید. نیازهای آنها را درک کنید، بهترین محصول را پیشنهاد دهید و مراحل آسانی را برای فرایند خرید داشته باشید.

تنها در این صورت است که شما می‌توانید فروش اینترنتی خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. مطمئن باشید که تجربه خرید خوب کاربر از سایت شما او را به یک مشتری وفادار تبدیل می‌کند.

رازهای سئو و فروش اینترنتی در بازار رقابتی

هر فروشگاه اینترنتی به دنبال این است که جزو رتبه‌های برتر گوگل باشد. پس شما باید رقابت تنگاتنگی را با سایر فروشگاه‌ها در حوزه کاری خود داشته باشید. برای پیشرفت بین رقبا باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

عبارت‌های کلیدی

کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی در گوگل رقابت بالایی دارند چراکه درنهایت مخاطب هدف را جذب می‌کنند.

انتشار محتوای خوب و منظم

یکی از بهترین روش‌ها برای سئو و فروش اینترنتی بهتر سایت ایجاد محتواهایی است که برای مخاطب جذاب باشد. این محتوا باید بتواند تمامی سوالات کاربر را پاسخ دهد. محتواهای سایت شما باید به‌صورت منظم منتشر شده و حاوی کلمات کلیدی مربوط به فروشگاهتان باشد.

بهینه‌سازی ساختار فروشگاه آنلاین

سایت شما باید دارای یک ساختاری باشد، نمی‌توانید هر مطلبی را در هر جایی قرار دهید. موتورهای جستجو سایت شما را از نظر ساختار محتوا برای سئو و فروش اینترنتی چک می‌کنند. برای حل این مشکل می‌توانید از لینک‌های داخلی و بک لینک‌ها استفاده نمایید. این کار کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان شما نیز به‌راحتی به مطالب دسترسی داشته باشند و آنها را به اشتراک بگذارند.

به کار بردن https

‏https پروتکلی است که برای رتبه‌بندی مورداستفاده قرار می‌گیرد. پروتکل https این اطمینان را می‌دهد که اطلاعات و رمزهای کاربران امنیت دارند. از همین رو گوگل اهمیت ویژه‌ای به بودن این پروتکل در سایت شما می‌دهد.

بیزینس پلن کسب و کار اینترنتی

همه کسب‌وکارها ازجمله کسب‌وکارهای اینترنتی باید یک بیزینس پلن یا استراتژی تجاری داشته باشند. داشتن یک پلن مناسب به شما کمک می‌کند تا به هدف خود یعنی بهبود سئو و فروش اینترنتی برسید. یک بیزینس پلن شامل قسمت‌های مختلفی ازجمله سرمایه‌های ورودی و خروجی، روش‌های بازاریابی و فروش، مشخص کردن بازار هدف و... است.

طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا یک نقشه راه شفاف داشته باشید و فعالیت‌های خود را بر اساس آن پیش ببرید. علاوه بر این یکی از کاربردهای اصلی بیزینس پلن جذب سرمایه‌گذاران بالقوه است. برای ایجاد یک طرح تجاری باید مراحلی را طی کنید در ادامه به بررسی یک نمونه بیزینس پلن کسب و کار اینترنتی می‌پردازیم:

1. در ابتدا باید به‌صورت خیلی خلاصه ایده اصلی کسب‌وکار خود را توضیح دهید و اهداف واضح و مشخصی را بیان کنید. این کار کمک می‌کند تا شما یک دید کلی از مسیری که باید طی کنید داشته باشید.

2. از دید خودتان چه مواردی برای کسب‌وکار شما مهم است؟ در این قسمت شما باید روش‌های پیشرفت، نوع مشتریان بازار هدف و نقش محصولاتتان در زندگی آنها را شرح دهید. بعد از انجام این مرحله شما شناخت بیشتری بر روی بازار خود خواهید داشت.

3. در مرحله بعدی باید مشخص کنید محصولی که شما به مشتریان خود می‌فروشید چه نیازی را برطرف کرده و مناسب کدام دسته از افراد است. محصولات شما باید به‌دقت موردبررسی قرار بگیرند و تمامی جنبه‌های آنها به‌طور کامل شرح داده شود.

4. فروش بدون استراتژی بازاریابی معنایی ندارد. بنابراین شما باید از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی به‌صورت اینترنتی شامل روش‌های زیر است:

  • تبلیغات درون برنامه‌ای
  • تولید محتوا
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات کلیکی
  • لینک دهی

تبلیغات مربوط به سئو و فروش اینترنتی برای شما هزینه‌هایی را در بردارد پس باید بودجه موردنظر خود را برای این کار مشخص کنید.

5. در قدم بعدی باید یک چارت مدیریتی کسب‌وکار تهیه کنید. در این چارت شما تعداد نیروهایی که احتیاج دارید، سمت کاری آنها و ترتیب سلسله‌مراتب را مشخص می‌نمایید.

6. بررسی و پیش‌بینی وضعیت مالی کسب‌وکار شما یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید به آن توجه نمایید. به‌عنوان مثال شما باید برای سرمایه اولیه یا مقدار سرمایه‌ای که در بخش‌هایی از کسب‌وکار قرار است هزینه شود برنامه‌ریزی کنید.

7. اینجاست که اهمیت سرمایه‌گذاران مشخص می‌شود. حتماً برای برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران باید وقت بگذارید. معمولاً سرمایه‌گذاری که هزینه‌های اولیه شما را پرداخت می‌کند می‌خواهد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سود خود برسد. پس باید بیزینس پلنی بچینید که هم شما به سود برسید و هم سرمایه‌گذارتان!

بهترین شرکت خدمات سئو

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت حرفه ای، خدمات سئو ارزان و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. شما می توانید با هزینه بسیار کم و ارزان برای سایت خود سئو ارزان انجام دهید. برای مشاوره بیشتر و انتخاب یک پکیج سئو عالی متناسب با سایت شما می توانید با شماره های شرکت دارکوب تماس بگیرید.

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید