مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش فارسی سازی photoshop


مشکل فارسی نویسی ممکن است در بسیاری از برنامه های مورد استفاده ما اتفاق بیفتد. فتوشاپ برنامه ای است که امروزه کاربرد زیادی در میان کاربران فارسی زبان پیدا کرده است. اما کاربران فارسی زبان این برنامه پرطرفدار در بسیاری از موارد برای فارسی نویسی در این برنامه مشکل پیدا کرده اند. مشکلی که به راحتی قابل حل است. وقتی کاربر می خواهد به زبان فارسی در برنامه فتوشاپ تایپ کند، به مشکل جدا جدا نوشته شدن متن خود برمی خورند. این کاربران امکان استفاده از فونت های فارسی را ندارند و اغلب برای حل این مشکل دست به دامن برنامه های فارسی نویس می شوند غافل از اینکه با انجام چند کلیک ساده می توانند این مشکل را به راحتی حل نمایند.

 

در نسخه های CC و CSفتوشاپ می توانید، تنظیمات فارسی را به راحتی فعال کنید و از فونت های ویندوز به راحتی استفاده نمایید.

برای اینکار کافی است بعد از باز کردن برنامه فتوشاپ، از منوی Edit گزینه Preferences را انتخاب نمایید و سپس قسمت Type را کلیک کنید.

در صفحه ای باز می شود، گزینه Choose Text Engine Options را پیدا کنید و اگر نرم افزار فتوشاپ شما ورژن  2021 یا 2020 است گزینه world-ready layout را بزنید. برای ورژن 2019 نیز باید گزینه Middle Eastern and south Asian را بزنید.

برای اجرای تنظیمات اعمال شده کافی است نرم افزار یک بار ببنندید و مجددا باز کنید. شروع به تایپ فارسی نمایید.

برای فارسی سازی کارکترها و اعداد نیز می توانید در منوی Type به دنبال گزینه Language Options بگردید. در این گزینه پیش فرض Arabic Digits را به Farsi Digits تغییر دهید.

ممکن است با انجام تغییرات بالا نتیجه نگیرید. می توانید مسیر زیر را نیز امتحان کنید.

غیرفعال بودن گزینه Middle eastern features می تواند باعث مشکلاتی مانند جدانویسی در فتوشاپ، شکسته بودن حروف و یا وجود فاصله بین حروف و اعداد گردد. برای حل این مشکل به منوی type بروید و با کلیک بر روی گزینه language options گزینه middle eastern features را فعال نمایید.

تغییراتی که اجرا کردید پس از بستن نرم افزار و مجددا باز کردن آن قابل  استفاده می باشند. گاهی نیز ممکن است گزینه middle eastern features خاموش و غیرفعال می باشد که دلیل این امر می تواند این باشد که فایلی را انتخاب نکرده اید. برای اعمال تغییرات، روی یکی از فایل هایی که باز کرده اید کلیک کنید و تغییرات را از منوی type پیش بگیرید. به عنوان مثال متنی با عنوان سایت لحظه آخر را کلیک کرده و سپس تغییرات را از منوی ،Type انجام دهید.

اگر در پنل پاراگراف با مشکل جدانویسی فارسی رو به رو هستند کافی است بر روی آیکون https://mizbanfa.net/mag/wp-content/uploads/2021/08/threelines-icon.jpg در پنل paragraph کلیک کنید. گزینه های middle eastern features و world-ready layout را در کادر باز شده کلیک کنید. لازم به ذکر است که برای اعمال این تغییرات باید پنجره مربوطه به تصویری که می خواهید آن را ویرایش کنید، انتخاب نمایید.

آموزش فوق توسط تیم سایت لحظه آخر تهیه شده است. برای تهیه تورهای ارزان و مطین مانند تور قشم لحظه اخری  می توانید به این سای مراجعه کنید امیدواریم مشکل فوتو شاپ شما رفع شده باشد. و عکس های تهیه شده در سفر قشم را به زیبایی ادیت و در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید.

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید