مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش سئو سایت شرکتی


در عصر دیجیتال یکی از ضرورت ها برای هر کسب و کاری داشتن یک سایت است تا بتوانید نظر افراد زیادی را به شرکت خود جلب کنید و بازدید خود را افزایش دهید و با مشتریانتان در ارتباط باشید. یکی از مهم ترین اقدامات پس از طراحی هر سایتی، سئو سایت است. سئو یا بهینه سازی سایت اقدامی است تا بتوانید در نتایج اول گوگل قرار بگیرید. اگر به دنبال مراحل سئو سایت شرکتی و کسب رتبه های اول در گوگل هستید این مقاله را تا پایان بخوانید.

مراحل سئو سایت شرکتی

به طور کلی سئو شامل سه نوع سئو داخلی، خارجی و تکنیکال است که در ادامه با مهمترین اصول و اقدامات برای سئو سایت شرکتی آششنا می شوید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

شناسایی رقبا

قبل از انجام هر کاری باید ببینید رقبای اصلی شما چه کسانی هستند. برای شناسایی رقبا کافیست نام خدماتی که ارایه می دهید را در اینترنت سرچ کنید تا ببینید نتایج اول گوگل در اختیار چه شرکت هایی است. حتی اگر حوزه ای که در آن فعالیت دارید کم رقابت است، باز هم از اهمیت سئوی دقیق سایت خود غافل نشوید و تمام تلاش خود را برای انجام سئو سایت به بهترین نحو انجام دهید، چون ممکن است به زودی شرکت هایی نوپا پا به عرصه رقابت شما بگذارند و با سئوی بهتر جایگاه شما را از آن خود کنند.

انتخاب قالب مناسب

شاید فکر کنید که قالب سایت چه تاثیری روی سئو دارد؟ انتخاب قالب شرکتی مناسب با طراحی حرفه ای و زیبا برای سایت باعث جذب مخاطبین شما می شود و نرخ پرش که یکی از فاکتورهای سئو است را کم می کند. هم چنین قالب شما باید از سرعت بالایی هم برخوردار باشد، چون سرعت بالا یکی از فاکتور های مهم سئو است. بنابراین سعی کنید در انتخاب قالب مناسب با طراحی حرفه ای و بهینه برای سایت شرکتی خود دقت کنید. مثل قالب دیوی که با دموهای شرکتی که دارد به شما کمک می کند سایتی با امکانات کامل داشته باشید و کاملا سئو فرندلی است.

تحقیق کلمات کلیدی

مهم ترین اقدام در سئو سرچ کلمه کلیدی است، اگر بتوانید این سنگ بنا را محکم بگذارید مطمئنا سئوی سایت شرکتی بهترین نتیجه ممکن را خواهد داشت، بنابراین این مرحله را بسیار جدی بگیرید. منظور از تحقیق کلمات کلیدی یافتن کلماتی است که برای کسب و کار شما مهم است و با آن کاربران شما را جستجو می کنند با کیورد ریسرچ اهمیت و تعداد سرچ این عبارات در گوگل را به دست می آورید.  ابزارهایی مانند keyword planner و kwfinder و keyword tool و moz و گوگل ترندرز وجود دارد که به شما در کیورد ریسرچ کمک می کنند. این ابزار به شما نشان می دهند که کاربران بیشتر به دنبال چه هستند و چه چیزهایی را بیشتر جست و جو می کنند.

نکته ای که درباره سئوی سایت های شرکتی نوپا وجود دارد استفاده از کلمات دم دراز یا عبارت های بلند به جای استفاده از کلمات کلیدی اصلی است، زیرا با این عبارات ساده تر می توان رتبه گرفت.

برند سازی

یکی از اصول مهم سئو شرکتی برندسازی است. خیلی از کاربران پس از سرچ در گوگل به سراغ سایت های معروف تر می روند.  اگر بتوانید نام شرکت خود را در ذهن مخاطبین ثبت کنید کمک بزرگی به سئوی سایت خود کرده اید چون با این کار ممکن است در دفعات بعدی کاربران ابتدا نام برند شما را سرچ کنند و این کار یک سیگنال مثبت برای گوگل است که بفهمد سایت شما برای کاربران ارزشمند است. حال برای تقویت برندینگ می توانید از طریق سوشال سیگنال و تبلیغات اقدام کنید.

استفاده از افزونه های سئو

برای افزایش ویژگی و امکانات به سایت شرکتی خود می توانید از انواع افزونه وردپرس  استفاده کنید که به شما برای بهینه سازی صفحات کمک می کنند در کنار سایر اقدامات سئو از افزونه های سئو مانند یواست سئو و رنک مث را روی سایت استفاده کنید

سئو فنی سایت

این قسمت مربوط به بررسی قسمت های فنی سایت است که از دید گوگل مخفی نیستند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند مواردی مانند فعال سازی ssl، فایل robot.txt،  فعال کردن برد کرامب، انتخاب url مناسب، فعال کردن سایت مپ، انتخاب ساختار مناسب برای سایت، استفاده از اسکیما، ریسپانسیو بودن سایت و از همه مهمتر سرعت سایت است. شما با استفاده از ابزارهای تست سرعت مانند gtmetrix  می توانید وضعیت سرعت سایت خود را مشاهده کنید، و به فکر بهبود سرعت سایت خود باشید.

سئو داخلی سایت

خب حالا میرسیم به سئوی داخلی سایت. سئوی داخلی یاon page seo  به فعالیت هایی گفته می شود که در داخل سایت است. حوزه های اصلی سئو داخلی را در زیر اورده ایم:

بهینه سازی محتوا

محتوای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، دقت کنید که قبل از هر کاری محتوای شما کپی نباشد چون از نظر گوگل انتشار یک محتوای کپی یک امتیاز منفی برای سایت شما تلقی می شود و مقاله ای که برای مخاطبین آماده می شود باید یک محتوای جامع و کامل باشد و نیاز کاربر را رفع می کند.

 بعد از اینکه ار کیفیت محتوایتان مطمئن شدید به سراغ بهینه سازی محتوا و مقالات سایتتان بروید. برای اینکه ظاهر محتوا کاربر پسند باشد و کاربر با اسکرول اولیه ترغیب به خواندن محتوای شما شود را می توانید به سادگی و با استفاده درست از هدینگ ها، پارگراف بندی، علایم نگارشی استفاده از تصاویر و... انجام دهید که به زیبا شدن محتوای شما کمک می کند .

توجه به ساختار سایت

منظور از ساختار سایت این است که سایت شما ناوبری خوبی داشته باشد و آدرس دهی منوها پیچیده نباشد چون خزنده های گوگل راحت تر می تواند سایت را کراول کنند.

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی یک نکته سئویی مهم است که نباید فراموش شود، اصلی ترین موضوعی که باید در لینک سازی داخلی به آن توجه کرد داشتن ارتباط موضوعی است.

بررسی Title  سایت و متا دیسکریپشن

اولین برخورد کاربران در صفحه نتایج گوگل با سایت شما عنوان و متا دیسکریپشن یا توضیحات است حتما از عنوان و توضیحات جذابی برای معرفی سایت خود استفاده کنید تا کلیک کاربران را بگیرید و نرخ تبدیل خود را بالا ببرید.  تعداد کارکتری که برای عنوان سایت مناسب است حداکثر 70 است و تعداد کارکتر مورد استفاده در متا دیسکریپشن 150 است پس از این فضای کم حداکثر استفاده را برای جذب مخاطبانتان کنید.

بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر سایت باید حجم کمی داشته باشند ولی در عین حال بی کیفیت هم نشوند، برای فشرده سازی تصاویر سایت می توانید از ابزارهای مانند  tiny png و یا imagecompressor استفاده کنید. هم چنین تگ alt  یا نام جایگزین برای تصاویر سایت انتخاب کنید.

ریسپانسیو بودن

با توجه به اینکه اکثر کاربران، سایت ها را از طریق گوشی های موبایل خود مشاهده می کنند، از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار روی تجربه کاربری و در نتیجه کاهش نرخ پرش، قابلیت نمایش سایت در صفحات گوشی و موبایل و تبلت است. حتما به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

سئو محلی سایت شرکتی

به تازگی گوگل به سرچ محلی اهمیت ویژه ای می دهد مثال ساده سئو محلی سرچ کردن رستوران است که تمامی رستوران های محدوده شما را نشان می دهد. اگر شرکت شما محدوده جغرافیایی خاصی را در بر می گیرد باید به موضوع سئو محلی سایت توجه کنید این موضوع برای شرکت های خدماتی که در در یک شهر یا منطقه خاصی کار می کنند اهمیت بیشتری دارد.

سئو خارجی سایت شرکتی

نقطه مقابل سئو داخلی، سئو خارجی یا  off page seoاست و شامل کلیه اقداماتی که خارج از سایت برای بهبود رتبه سایت انجام می دهید. مهم ترین اقدام در سئو خارجی بک لینک است.

تاثیری که بک لینک روی سئو سایت شما می گذارد بستگی به دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه سایتی دارد که از آن بک لینک می گیرید، شما می توانید اعتبار دامنه سایت ها در سایت moz ببینید و با گرفتن بک لینک از سایت های معتبر به اعتبار سایت خود اضافه کنید.

هم چنین شما با وبلاگ نویسی و کامنت گذاری در فروم ها و رپورتاژآگهی می توانید بک لینک دریافت کنید. توجه کنید که ابتدا باید سئو داخلی را به خوبی انجام دهید و بعد از آن به سراغ سئو خارجی بروید و در ضمن تا  چند ماه اول پس از راه اندازی سایت نیازی به رپورتاژ نیست.

سئو سایت شرکتی چقدر زمان می برد؟

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که با انجام مراحل بالا بعد از چه مدت می توان به رتبه های برتر گوگل رسید.

خب باید بگوییم که این موضوع کاملا به حوزه فعالیت شما بستگی دارد، اگر حوزه شما پر رقابت است حتما باید حوصله بیشتری به خرج دهید و زمان بیشتری را نیز برای سئو سایت شرکتی خود اختصاص دهید. هم چنین باید ببینید رقبای شما در چه حد قوی هستند و آیا اصول حرفه ای سئو را رعایت می کنند یا خیر. در کل سئو کمکی زمانبر است و نیاز به انجام همه اقدامات دارد و نمی توان فقط به یک بخش سئو اهمیت داد و کلیه اقدامات باید به صورت متناوب انجام شوند.

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید