مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نحوه استفاده از قلم مو در ایلوستریتور


در این مقاله میپردازیم به نحوه استفاده از ابزار کاربردی قلم مو در نزم افزار گرافیکی و جدید ایلوستریتور

 

چه تفاوتی بین برس بلوک و برس معمولی وجود دارد؟

تفاوت بین برس معمولی و ابزار قلم مو

مقایسه شانه به شانه بالا تفاوت بین برس معمولی و قلم مو را نشان می دهد.

در سمت چپ خطی را می بینیم که با استفاده از ابزار قلم موی معمولی (B) ترسیم شده است. با مشاهده داده های بردار آبی برجسته می توانیم ببینیم که یک خط (یا ضربه) با دو نقطه انتهایی ایجاد کرده ایم. رنگ سیاه اطراف این سکته مغزی با محیط بیرونی آن مشخص نمی شود ، بلکه با توجه به "وزن"  (Window> Stroke) تعریف می شود. به زبان ساده ، افزایش وزن Stroke ضخیم شدن شما را ضخیم تر می کند!

در سمت راست ما شاهد یک جنجال مشابه هستیم که این بار با استفاده از ابزار قلم مو (Shift + B) کشیده شده است. با نگاهی به داده های برداری برجسته آبی ، می فهمیم که به جای ایجاد یک خط با دو نقطه انتهایی ، یک شکل کامل با پر کردن سیاه ایجاد کرده ایم - اگر بخواهید یک لکه ایجاد کنید.

 

چه چیزی مسواک(Toothbrush) را خاص می کند؟

نقاشی افزودنی با استفاده از قلم مو

یک ویژگی راحت ابزار blob brush این است که شما می توانید با حفظ یک شکل ساده و واحد ، به شکل خود اضافه کنید. در مثال بالا ، من چهار بار به یک شکل خلق شده ام که با قلمو لکه ایجاد شده است ، و با هر ضربه قلم مو کمی بیشتر به آن اضافه می کنم. داده های بردار آبی برجسته نشان می دهد که ما هر بار که از قلم مو روی آن استفاده می کنیم (بدون افزودن لایه ها یا اشکال اضافی) در واقع شکل خود را گسترش می دهیم.

پس چرا فقط از برس معمولی استفاده نمی کنیم؟ خوب ، به طراحی با برس رنگ فکر کنید. معمولاً نقاشان از ضربه های قلم موی زیادی برای پر کردن ناحیه ای از بوم یا ایجاد شکل با رنگ مشخص استفاده می کنند. برس لکه ای به شما امکان می دهد به روشی مشابه کار کنید: شما می توانید ضربه های مختلفی ایجاد کنید و در نهایت با یک شکل واحد در یک رنگ مشخص به پایان برسید. تلاش برای انجام این کار با برس معمولی سکته های بردار همپوشانی زیادی را برای شما ایجاد می کند که برای دستیابی به نتیجه مشابه نیاز به گسترش و ادغام با یکدیگر دارند. 

 

فراموش نکنید که گزینه هایی دارید

گزینه های صفحه قلم مو

برس بلوب دارای تمام گزینه های صفحه مشابه براش معمولی است. با دوبار کلیک بر روی از پیش تعیین شده برس ، می توانید زاویه ، گرد و اندازه آن را تغییر دهید. این می تواند برای تقلید از سبک های مختلف قلم مو ، مانند خوشنویسی ، یا حتی برای لبه زدن در گوشه شکل مفید تر باشد

 

چه موقع مسواک(Toothbrush) بیشتر مفید است؟

اکنون که از نحوه کار قلم مو در ذهن خود ایده گرفته اید ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه قلم مو می تواند برای کارهای عملی در گردش کار طراحی شما مفید باشد ، مانند پر کردن مناطق با رنگ ، گرفتن احساس نقاشی یا حتی برای ردیابی اشکال از عکسها. در زیر نمونه هایی از چگونگی استفاده از قلم مو در طراحی واقعی وجود دارد.

 

با استفاده از قلم مو برای رنگ

تصویر درختی که در این آرم نشان داده شده است دارای سبکی آزاد و روان است. برگها و شاخه ها به آرامی با فرم های ژستی پیشنهاد می شوند و با یک لایه سبز همپوشانی دارند. این اشکال در کنار هم و بدون جزئیات بیش از حد ، حس سرسبزی می دهند. با توجه به اینکه این شکل سبز لایه ای با طرح دقیق (که می تواند پر شود) تعریف نشده است ، این یک گزینه مناسب برای ابزار قلم مو است. در این حالت ، فرم می تواند از وسط درخت شروع شود و با ضربات زیاد به سمت بیرون منبسط شود تا جایی که قسمت برگ با شکلی پر شود که حساسیت سبک مشابه با بقیه طرح را داشته باشد.

طرح آرم روستاییک برای یک نوع مواد آرایشی

 

استفاده از قلم مو به عنوان ابزاری برای تجدید نظر

متناوباً ، این تصویر شامل بسیاری از نقاط ، اشکال و حباب های عجیب و غریب است - همه مواردی که می توانند با ابزار قلم مو ایجاد شوند. ما همچنین می توانیم در این قطعه پتانسیل stroke افزودنی و کم کننده را ببینیم.

به عبارت دیگر ، ممکن است فرآیند ساخت و خرد کردن اشکال تا زمان قطعه نهایی وجود داشته باشد. با توجه به اینکه اشکال با استفاده از ابزار پاک کن (Shift + E) قابل لرزیدن است و سپس با برس لکه ای دوباره به آن اضافه می شود ، برس Blob واقعاً ابزاری مناسب برای کار دوباره در یک طرح است.

تصویرگری تولد

 

استفاده از قلم مو برای اشکال و فرم های گاه به گاه

در آخر ، این طرح دارای بسیاری از خطوط و اشکال گاه به گاه است. رنگ ملایمی که موها ، روپوش و سایه های بدن را پر می کند ، همه اشکال آزادانه ای با سبک آزاد است.

هنگامی که هدف شما احساس راحتی بیشتری است ، برس می تواند مفید باشد زیرا به شما امکان می دهد به سرعت اشکال مختلف را ترسیم کنید تا از آنها به عنوان موهای سر ، رژگونه یا سایه های بدن استفاده کنید. سپس می توان این اشکال را به راحتی جمع کرد و یا از آن کاسته تا زمان رسیدن به ظرافت مورد نظر.

 

زمان جدی گرفتن مسواک است

امیدوارم ، شما هم اکنون می توانید موافقت کنید که مسواک خیلی مهم نیست. خوب ... این به نحوه استفاده شما بستگی دارد ، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند همزمان در کارهای حرفه ای طراحی کمک کند! دفعه دیگر که احساس کردید روی یک تصویر گیر کرده اید یا به سادگی به دنبال برخی از ابزارهای جدید برای گسترش مجموعه مهارت های طراحی خود هستید ، پیاده سازی مسواک را در گردش کار خود در نظر بگیرید.

 

امیدواریم از مقاله بالا لذت کافی را برده باشید

پایان

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید