مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

فتوشاپ یا ایلوستریتور؟


Adobe bouncing icons gif Photoshop illustrator indesign

این مجموعه از برنامه ها بسیار قدرتمند است و هرکدام از آنها دارای ده ها ویژگی هستند که برای انواع خاصی از پروژه ها بهینه شده اند. استفاده از برنامه مناسب برای پروژه مناسب ، روند طراحی را بهتر می کند. 

. و طراحان می توانند بالاتر کیفیت کارهایی با با ابزارهای متناسب با پروژه تولید کنند (شما می توانید با بیل باغ ، دیوار بکشید ، اما این کار را نمی کنید). همچنین استفاده از ابزار مناسب باعث انعطاف پذیری و توانایی ویرایش یا اصلاح طرحها بر اساس نیازهای در حال تغییر می شود.

بنابراین چگونه می دانید از کدام برنامه استفاده کنید؟ بیشتر کارهای طراحی گرافیک را می توان در این 3 خط ارزیابی کرد:

 

1. چاپی یا دیجیتالی

یک پروژه چاپی به صورت فیزیکی بر روی نوعی رسانه چاپ می شود (به عنوان مثال کارت ویزیت ، بروشور ، تی شرت ، بسته بندی ، برچسب و موارد دیگر). پروژه های دیجیتالی بر روی صفحه مشاهده می شوند (به عنوان مثال گرافیک رسانه های اجتماعی ، تبلیغات بنر ، وب سایت ها ، کتاب های الکترونیکی ، ارائه ها و موارد دیگر).

 

2. تصویر یا متن

پروژه های تصویری شامل عناصر بصری مانند عکس ، تصویر ، شکل و الگو هستند. پروژه های متنی روی کلمات متمرکز هستند ، چه چند ( کارت ویزیت ) و چه یک دسته (بروشور و کتابچه). اغلب ، پروژه ها از هر دو استفاده می کنند

 

3. بردار یا شطرنجی

یک پروژه برداری ، تصویری است که با خطوط و منحنی ساخته شده است و می تواند به هر اندازه بزرگ شود یا کوچک شود (به عنوان مثال آرم). پروژه شطرنجی تصویری است که از تعداد مشخصی پیکسل ساخته شده است و با تغییر اندازه ، کیفیت تغییر می کند (به عنوان مثال عکس).

بنابراین بیایید نگاهی به زمان استفاده از هرکدام بیندازیم

Photoshop vs Illustrator vs InDesign: کدام برنامه adobe برای کدام پروژه طراحی گرافیک بهتر است؟

 

چه زمانی باید از فتوشاپ استفاده کنم؟
-

فتوشاپ چه فایده ای دارد؟ این شخص بسیار آسان است (اشاره: در نام است). بله ، عکسها این برنامه در ابتدا به عنوان یک راه حل جامع برای ایجاد ، ویرایش و روتوش هر نوع تصویر شطرنجی طراحی شده است. از آن زمان ، فتوشاپ مجموعه کاملی از ابزارها را ایجاد کرده است که به کاربران اجازه می دهد کارهای بیشتری انجام دهند. هنرمندان زیبا از آن برای نقاشی ، طراحی و حتی نقاشی دیجیتالی استفاده می کنند. عکاسان از آن برای تنظیم و تبدیل عکس های خود با رنگ و نور استفاده می کنند. طراحان تولید از آن برای ایجاد تصاویر دیجیتالی آماده وب استفاده می کنند

Screen Shot 2016-08-10 در 11.22.33 صبح

وقتی بیشتر افراد به فکر طراحی گرافیک می افتند ، به فتوشاپ فکر می کنند. و این درست است: فتوشاپ قدرتمندترین برنامه برای ایجاد و افزایش تصاویر است. لایه ها ساده ساختن الگوهایی هستند که با یک کلیک قابل ویرایش و تنظیم مجدد هستند. ابزارهای تنظیم بسیار قدرتمندتر از هر برنامه دیگری هستند و به شما امکان می دهند تغییرات جزئی ، رنگ ، کنتراست ، روشنایی و موارد دیگر را ایجاد کنید.

اما فتوشاپ همیشه بهترین راه حل نیست. در اینجا نگاهی به زمان کارکرد بهتر فتوشاپ می اندازیم و برخی موارد منطقی است که به Illustrator یا InDesign بروید.

 

استفاده از فتوشاپ هنگام ...

  • زمان روتوش عکس ها فرا رسیده است. آیا نیاز به رنگ آمیزی عکس دارید؟ یا برخی موهای فراری را رام کنید؟ یا به صورت دیجیتالی zit zap می شود؟ فتوشاپ = عکس. و هیچ ابزار بهتری وجود ندارد.
  • شما باید کارهای هنری را برای دیجیتال یا چاپ ویرایش کنید. این می تواند یک عکس ، نقاشی ، نقاشی یا هر چیز دیگری باشد. فتوشاپ ابزاری مناسب برای اطمینان از قرارگیری هر خط ، سایه و بافت مناسب است. سپس ، می توانید از آن اثر هنری در هر کجا ، به تنهایی یا در یک طرح Illustrator یا InDesign استفاده کنید.
  • شما می خواهید تصاویر دیجیتالی برای وب مانند تصاویر شبکه های اجتماعی ، تبلیغات بنر ، عناوین ایمیل ، فیلم ها و غیره ایجاد کنید. ایجاد این تصاویر در فتوشاپ از اندازه مناسب و بهینه سازی شده برای وب اطمینان حاصل می کند.
  • شما باید یک ایجاد وب سایت یا ماکت برنامه کنید . لایه ها حرکت عناصر UI را به راحتی امکان پذیر می کنند و از آنجا که Photoshop یک برنامه ویرایش مبتنی بر پیکسل است ، می دانید که اندازه طرح شما برای هر اندازه صفحه به درستی اندازه گیری شده است.
  • شما می خواهید با فانتزی شوید انیمیشن و ویدئو . امروزه دوربین ها نه تنها می توانند عکس های خارق العاده ثبت کنند ، بلکه می توانند فیلم های بسیار شیرینی نیز ثبت کنند. فتوشاپ برش کلیپ های ویدیویی ساده و افزودن گرافیک ، فیلتر ، متن ، انیمیشن و موارد دیگر را آسان می کند.

 

وقتی…

  • شما باید یک آرم ایجاد کنید. از آنجا که از مکانهای مختلفی استفاده می شود ، باید اندازه آنها را تغییر داد. فتوشاپ برای ایجاد کارهای هنری بهینه سازی نشده است ، بنابراین مگر اینکه بخواهید در میان راه حل های چالش برانگیز قرار بگیرید ، تصاویر شما فقط در یک اندازه وجود خواهند داشت. در صورت نیاز به بزرگنمایی ، به احتمال زیاد پیکسل و "تار" می شوند ، و این امر برای چاپ غیر قابل قبول است.
  • شما باید های زیادی را طرح بندی متن کنید. چه چاپی و چه دیجیتالی ، فتوشاپ مقادیر زیادی از متن را به خوبی مدیریت نمی کند. عناوین و خطوط کوتاه کپی برای تصاویر مانند تبلیغات بنری و گرافیک شبکه های اجتماعی خوب هستند ، اما اگر با پاراگراف های متن روبرو هستید ، Illustrator یا InDesign را امتحان کنید.

 

چه موقع باید از Illustrator استفاده کنم؟
-

Illustrator دستگاه تصویربرداری جادویی Adobe است. این بدان معناست که هر چیزی که در Illustrator ایجاد شده را می توان در تصاویر کوچک و کوچک بیلبوردهای تبلیغاتی Times Square کوچک کرد - همه بدون از دست دادن کیفیت یا اضافه کردن پیکسل عجیب و غریب. طراحی ایجاد شده در Illustrator در کارت ویزیت یا یک بسته بندی اتوبوس یکسان به نظر می رسد. و این باعث می شود آن بهترین دوست لوگو باشد

Screen Shot 2016-08-10 ساعت 12.14.26 PM

وقتی فکر چاپ می کنید ، به تصویرگر فکر کنید. با استفاده از ابزارهای این برنامه می توانید به راحتی چیدمان ها را طراحی کنید ، نوع تنظیم کنید ، عناصر طراحی ایجاد کنید و حتی تصاویر شطرنجی ساخته شده با فتوشاپ قرار دهید. این واقعاً بهترین از هر دو جهان است. بعلاوه ، فضای کاری کارتن آزاد و منعطف ، خواب دیدن و آزمایش ایده ها را قبل از نهایی کردن ایده ها - همه در یک مکان - آسان می کند.

Illustrator قدرتمند است ، اما دقیقاً مانند فتوشاپ محدودیت های خاص خود را دارد. نگاهی بیندازید که Illustrator چه زمانی بهترین شما خواهد بود و چه زمانی ممکن است نیاز به یافتن دوست دیگری برای معاشرت داشته باشید.

 

استفاده از Illustrator در هنگام

  • شما باید یک آرم ، نماد یا طلسم مارک تجاری ایجاد کنید . هر شکل و خط بردار ایجاد شده در Illustrator را می توان به هر اندازه منفجر کرد ، که آن را برای تصاویری که باید به روش های مختلف استفاده شوند ایده آل می کند.
  • شما یک قطعه چاپ یک صفحه ای می خواهید . Illustrator برای پوسترها ، کارت های بازرگانی ، بروشورها و notecards مناسب است. ابزار بردار قدرتمند برنامه برای ایجاد عناوین تیزبین بصری که می تواند با تصاویر شطرنجی دیگر ترکیب شود.
  • باید نوع آرم را تعیین کنید . ویژگی های حروفچینی Illustrator به طرز باورنکردنی قدرتمندی هستند ، این امکان را برای شما فراهم می کند که هر متنی به شکل کاملاً قابل ویرایش تبدیل شود که قابل کشش ، انحراف و تغییر شکل به هر روشی باشد که بتوان تصور کرد. به دنبال آرم کامل هستید؟ از اینجا شروع کنید

وقتی…

  • شما باید تصاویر را ویرایش کنید. اگر از یک تصویر شطرنجی (عکس یا اثر هنری) در یک ترکیب استفاده شده باشد ، Illustrator ابزار کمی برای ویرایش مستقیم آن تصویر دارد. فتوشاپ می تواند تنظیمات جامع تری مانند رنگ ، کنتراست و روشنایی را انجام دهد.
  • شما باید اسناد چند صفحه ای ایجاد کنید. Illustrator می تواند مانند یک جذابیت از تک پیجرها استفاده کند ، اما برای هر چیز بیشتر InDesign به دلیل ویژگی هایی مانند شماره گذاری صفحه ، الگوهای صفحه اصلی و عملکرد بهتر طرح چیدمان ، راهی است.

 

چه زمانی باید از InDesign استفاده کنم؟

Adobe این دیزاین را برای بازار نشر رومیزی توسعه داد و در درجه اول برای طرح روزنامه ها ، مجلات ، کتاب ها ، پوسترها و بروشورها استفاده می شود. تقریباً هر چیزی با متن زیاد باید مستقیماً وارد InDesign شود.

Screen Shot 2016-08-10 ساعت 12.22.04 PM

 

اما Illustrator می تواند متن را نیز طرح بندی کند ، درست است؟ بله ، اما InDesign این شکاف را ایجاد می کند - و سپس برخی. InDesign به شما امکان می دهد الگوهای صفحه اصلی را تنظیم کنید تا طراحی صفحه فوراً در کل سند متحد شود. صفحات به صورت خودکار شماره گذاری می شوند و به راحتی می توان آنها را دوباره سفارش داد ، کپی و عوض کرد. سبک های متنی ، ستون ها ، حاشیه ها و سایر ویژگی های خاص انتشارات نیز بسیار قویتر هستند. به زبان ساده ، اگر متن داشته باشد ، InDesign از پس آن برمی آید.

InDesign با در نظر گرفتن کاربردهای بسیار خاصی ساخته شده است. این زمانی است که شما باید با این راه حل همراه شوید.

استفاده از InDesign هنگام

  • شما باید یک قطعه چند صفحه ای متن سنگین را تنظیم کنید . چاپی یا دیجیتال ، InDesign برای طرح بندی متن ، دوره ایجاد شده است. اگر در حال طراحی یک مجله ، بروشور یا کتابچه هستید ، می خواهید این اولین توقف شما باشد. از بین سه برنامه ، InDesign قوی ترین ویژگی های حروفچینی موجود را دارد و با ادغام Adobe Digital Publishing Solution می شود و به شما امکان می دهد کتابهای الکترونیکی ، مجلات و سایر نشریات دیجیتالی کاملاً تعاملی ایجاد کنید.

وقتی…

  • شما باید برای مشاغل کوچکتر (مانند کارت ویزیت و بروشور) طراحی کنید. Illustrator می تواند به همان خوبی کار کند.
  • شما باید تصاویر را ویرایش کنید. InDesign از قابلیت ویرایش تصویر کم و بسیار کم است. فتوشاپ می تواند تنظیمات جامع تری مانند رنگ ، کنتراست و روشنایی را انجام دهد.
  • شما باید یک آرم طراحی کنید. InDesign می تواند اشکال محدودی ایجاد کند ، اما اگر برای سند خود به آرم نیاز دارید ، ابتدا آن را در Illustrator طراحی کرده و سپس وارد کنید.

ابزار مناسب برای شغل مناسب

کار عالی می خواهید؟ از ابزار مناسب استفاده کنید. کار ضربتی آزار دهنده می خواهید ، شگفت انگیز ، ذهن ؟ بیاموزید که چگونه همه ویژگی های Photoshop ، Illustrator و InDesign را با هم ترکیب کنید. همه این برنامه ها می توانند با هم کار کنند و به طور یکپارچه طراحی هایی را ایجاد کنند که همه را از بین ببرد.

هنگامی که برنامه مورد نیاز یک پروژه را پیدا کردید ، در همه کارهایی که انجام می دهید متخصص شوید تا بتوانید با کارآیی بیشتری کار خود را شروع کرده و طراحی های انعطاف پذیر و با کیفیت بالاتری را ایجاد کنید. 

 

امیدواریم از مقاله بالا بهره و لذت کافی را برده باشید

پایان

 

 

.

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید