مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ترکیب اشکال در ایلوستریتور با shape builder


کار با ابزار Shape Builder

با ابزار shape builder می توانید شکل ها و مسیرها را با artwork ها ترکیب کنید یا آن ها را ویرایش و حذف کنید . با استفاده از ابزار Shape Builder ، با اشکال ساده تر مانند دایره ها و مربع ها ، یک شکل پیچیده مثل پرنده می توانید ایجاد کنید.

 

1. 4 Butterfly را از فهرست Artboard Navigation در گوشه پایین سمت چپ پنجره document انتخاب کنید.

 

2. برای اطمینان از فیت شدن آن در پنجره Document ، گزینه View> Fit Artboard In Window را انتخاب کنید.

 

3. ابزار zoom را در پانل Tools انتخاب کرده و چند بار بر روی اشکال قرمز و سبز سمت چپ artboard کلیک کنید تا بزرگنمایی صورت گیرد.

 

4- ابزار Selection را انتخاب کرده و ماوس را نگه داشته ، حالا روی مستطیل قرمز (نارنجی) ، دایره های سفید و مستطیل سبز بکشید(ایجاد marquee) تا اشکال انتخاب شود.

 (با استفاده از ابزار Shape Builder ، این اشکال ساده را با هم ترکیب ، حذف و رنگ آمیزی می کنید تا بخشی از بال های یک پروانه را ایجاد کنید.)

 

نکته : همچنین می توانید با فشار دادن Shift + Option (Mac OS) یا Shift + Alt (ویندوز) و کشیدن یک marquee آن ها را با هم ترکیب کنید.

 

5- ابزار Shape Builder را در پنل Tools انتخاب کنید. ماوس را در گوشه بالا سمت چپ شکل ها  قرار دهید و از X قرمز به سمت پایین و سمت راست و به داخل مستطیل قرمز (نارنجی) بکشید. برای ترکیب اشکال ، دکمه ماوس را رها کنید.

وقتی ابزار Shape Builder را انتخاب می کنید ، اشکالی که روی هم افتاده اند و با هم همپوشانی دارند موقتاً به اشیا جداگانه ای تقسیم می شوند. همانطور که از یک قسمت به قسمت دیگر می کشید ، یک طرح قرمز ظاهر می شود و به شما نشان می دهد که بعد از رها کردن دکمه ماوس ، شکل نهایی وقتی که اشکال ترکیب شده اند به چه صورت خواهد بود.

 

6. ماوس را در گوشه بالا سمت راست شکل ها قرار دهید و از X قرمز به پایین و سمت چپ و داخل مستطیل قرمز (نارنجی) بکشید. برای ترکیب اشکال ، دکمه ماوس را رها کنید.

7. در حالی که همچنان اشکال انتخاب شده اند ، کلید Option (Mac OS) یا Alt (Windows) را نگه دارید. ماوس علامت منفی را نشان می دهد ، برای حذف اشکال قرمز ، یکی یکی کلیک کنید.

8- روی ابزار Shape Builder در پانل Tools دوبار کلیک کنید. در دیالوگ باکسِ Shape Builder Tool Options ، گزینه Straight Line را از گزینه های Selection انتخاب کنید. برای بستن دیالوگ باکس روی ok کلیک کنید.

به طور پیش فرض ، ابزار Shape Builder به شما امکان می دهد تا اشکال را به هر شکلی که میخواهید بکشید. گزینه Straight Line به شما امکان کشیدن اشکال را فقط به صورت مستقیم می دهد.

نکته : با فشار دادن کلید Option (Mac OS) یا Alt (ویندوز) ابزار پاک کن برای Shape Builder فعال می شود.

 

9. در حالی که همه اشکال انتخاب شده اند ، کلید Option (Mac OS) یا Alt (ویندوز) را در پایین نگه داشته و شکل سبز را که در مرکز قرار دارد ، دکمه ماوس را از بالا به پایین بکشید و سپس کلید را رها کنید تا حذف شود. .

10. ابزار Selection را انتخاب کنید. در حالی که اشکال آبی هنوز انتخاب شده است ، fill color را در پنل کنترل به رنگ نارنجی (قرمز)  تغییر دهید تا به صورت    "C=0  M=90  Y=85  K=0" نشان داده شود.

 

11. گزینه Object> Group را انتخاب کنید تا  اشکال نارنجی را با هم همگروه کند.

 

12. View> Fit Artboard In Window را انتخاب کنید.

 

13. یکی از شکلهای نارنجی گروه را به سمت راست artboard ، بالای اشکال زرد ، بکشید.

 

14- شکل نارنجی (زرد) (یک پیکان در شکل به آن اشاره دارد) را به مرکز شکل بال بکشید.

15. گزینه Select> Deselect را انتخاب کنید و سپس File> Save را انتخاب کنید.

این مقاله در رابطه با ترکیب اشکال و ایجاد شکل پیچیده تر با اشکال ساده در ایلوستریتور است. در این مقاله آموزش مرحله به مرحله این کار با ابزار shape builder آورده شده است.

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید