مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

افزونه های کاربردی ایلوستریتور


adobe Illustrator سالهاست محبوب ترین نرم افزار برای توسعه گرافیک برداری است. و مانند بسیاری از ابزارهای قدرتمند ، همیشه چیزی منحنی یادگیری به آن متصل شده است.

خوشبختانه ، یک مشت پلاگین مفید وجود دارد که می تواند به ما در سرعت بخشیدن به گردش کار کمک کند.

همچنین لازم به ذکر است که افزایش مداوم (SVG (Graphics Vector مقیاس پذیرطی دو سال گذشته ، Illustrator را به سمت بسیاری از توسعه دهندگان وب سوق داده است.

در این مقاله قصد دارم 5 افزونه را به شما نشان دهم که با بهبود اقدامات معمول در وقت شما صرفه جویی می کند.

 

1. Vector Scribe 2

اولین افزونه ای که ما می خواهیم تجزیه و تحلیل کنیم ، "Vector Scribe 2" ، توسط Astute Graphics است. این نه تنها مجموعه جدیدی از ابزارها را برای شما به ارمغان می آورد ، بلکه ویژگی های موجود Illustrator را نیز ارتقا می دهد و به شما ابزار قدرتمندتری برای توسعه و ویرایش عناصر گرافیکی می دهد.

VectorScribe2

از میان ویژگی های جدید ، می توانید موارد زیر را پیدا کنید:

  • Smart Remove Brush Tool: قلم مویی که فقط با حرکت دادن ماوس روی مسیر ، نقاط لنگر بی فایده را به طور خودکار از بین می برد.
  • Path Extend Tool: این ابزار به شما این امکان را می دهد تا مسیرها را به طول دقیق و با دقت بسیار بالا گسترش یا کاهش دهید.
  • Dynamic Corners Tool: این ابزار به شما امکان می دهد گوشه های مربع را در گوشه های گرد با کنترل محدود تبدیل کنید.
  • Dynamic Shapes Tool: این عملکرد رایج ترین اشکال مسیر مانند مربع ها ، دایره ها یا ستاره ها را تشخیص می دهد و شما را قادر می سازد تعداد نقاط را کنترل کنید یا شکل را اصلاح کنید.
  • Dynamic Measure Tool: ابزاری قدرتمند که می تواند برای اندازه گیری دقیق و دقیق طول و زاویه در واحدهای مختلف اندازه گیری مورد استفاده قرار گیرد.
  • زاویه سنج: این یک ابزار بسیار ساده اما مفید برای تعریف زوایای سفارشی برای نقاشی شما است.

وکتور کاتب به شما امکان می دهد بسیاری از فرایندهایی را که همیشه با دست انجام داده اید ، خودکار کنید. کار با بردارها یا ایجاد فونت های جدید بسیار راحت تر از قبل و بالاتر از همه سریعتر انجام می شود.

من مطمئناً یک طرفدار هستم و گمان می کنم اگر مدتی از Vector Scribe 2 استفاده کنید ، بدون آن قادر به انجام این کار نیستید.

این افزونه برای ویندوز و همچنین MacOS و در هر دو مورد با قیمت 79 دلار در دسترس است.

 

2. Select Menu

Select Menu

Select Menu یک افزونه صرفه جویی در وقت است که توسط Rick Johnson ساخته شده است. این 18 عملکرد اضافی به منوی کشویی "Select" شما اضافه می کند که در نسخه اصلی Illustrator وجود ندارد.

در ابتدا ممکن است برای شما کاملاً واضح نباشد که کدام نوع انتخاب در تنظیمات پیش فرض Illustrator از بین رفته است ، اما در واقع "Select Men" قطعاً در وقت شما صرفه جویی می کند.

بیشتر اوقات ، ممکن است لازم باشد فقط "مسیرهای باز" یا شاید فقط "Closed Oaths" را از پروژه خود انتخاب کنید. مطمئناً می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید ، اما این امر می تواند به تلاش قابل توجهی در تصاویر پیچیده نیاز داشته باشد. مشکل این است که ، در منوی انتخاب ، Illustrator نمی تواند تفاوت بین مسیرهای باز و بسته را تعیین کند.

با این حال ، با استفاده از "Select Men" ، شما می توانید به راحتی Guides ، Filled ، Open یا حتی Unstroke Paths و بسیاری از تغییرات دیگر را در مسیرها انتخاب کنید. علاوه بر این ، فقط با چند کلیک می توانید انتخاب کنید که چه چیزی را انتخاب کنید.

همه مواردی که در نظر گرفته شد ، واضح است که "Select Men" برای کسب جایگاهی در جعبه ابزار هر طراح وکتور به اندازه کافی مفید است. حتی جالبتر اینکه ، این افزونه را می توان به طور رایگان بارگیری کرد و هم در ویندوز و هم در سیستم عامل Mac کار می کند.

 

3. Concatenate

Concatenate

افزونه بعدی که می خواهیم روی آن متمرکز شویم "Concatenate" است که - مانند نسخه قبلی - توسط Rick Johnson ایجاد شده است.

"Concatenate" مختصری ساده دارد: برای شما قدرت اتصال دو یا چند مسیر مختلف به یک مسیر منحصر به فرد.

هنگام انجام این کار ، می توانید دقیقاً تعیین کنید که نقاط انتهایی این مسیرها چقدر باید نزدیک باشد تا بتوان آنها را ترکیب کرد و نقاط مورد نظر تا چه حد مماس باید باشند. آنچه "Concatenate" را از سایر پلاگین های مشابه متمایز می کند این است که این مورد نیز همراه است ویژگی های "جذب" و "اتصال".

اولین مورد برای تعیین و اتصال هر مسیر غیر انتخابی که در یک فاصله ثابت از یک نقطه خاص قرار دارند ، مفید است. تابع دوم به منظور اتصال مسیرهای باز انتخاب شده ، بخشهای خط را اضافه می کند.

یک بار دیگر ، ریک "Concatenate" را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می دهد ، بنابراین پیشنهاد می کنم یک کپی بگیرید - به ویژه اگر از Illustrator برای کار با پرونده های EPS وارد شده استفاده می کنید.

 

4. Magic Exporter

"Magic Exporter" افزونه ای است که توسط Jeremy Marchand با هدف ساده سازی روند صادرات آثار هنری از Illustrator به پرونده های PNG آماده وب ساخته شده است.

سحر و جادو صادر کننده

برای طراحان آسان است که هنگام صادرات اشیا precious وقت گرانبها را از دست بدهند زیرا برای اینکه فقط شی مورد نیاز خود را صادر کنند ، مجبورند به صورت دستی لایه هایی را برش بزنند یا پنهان کنند. Magic Exporter برای مقابله دقیق با این مشکل طراح بوده است. این امکان را برای شما فراهم می کند تا به سرعت فقط اجزای سندی را که می خواهید صادر کنید. شما فقط باید شی مورد نیاز خود را علامت گذاری کرده و با استفاده از منوی اختصاصی آن را صادر کنید.

اما این به همین جا ختم نمی شود.

امروزه طراحان نیاز به تولید گرافیک برای دستگاه های مختلف با اندازه صفحه نمایش متفاوت دارند. "Magic Exporter" شامل یک ویژگی مهم است که به شما امکان می دهد به طور خودکار چندین نسخه PNG از همان شی object کوچک شده در اندازه صفحه را ایجاد کنید.

اگرچه "Magic Exporter" 25 دلار هزینه دارد ، من فکر می کنم اگر در Illustrator عناصر UI وب را ایجاد می کنید ، ارزش هر یک سنت را دارد زیرا باعث صرفه جویی در وقت و بسیاری از کلیک های بی فایده می شود.

"Magic Exporter" برای سیستم عامل Mac توسعه یافته است.

 

5. SymmetryWorks

تقارن

تولید الگوهای مبتنی بر مستطیل شکل ساده در Illustrator معمولاً نسبتاً آسان است اما اگر ابزار مناسبی نداشته باشید ، ایجاد الگوهای پیچیده تر می تواند کابوس شود.

با Symmetry Works ، فقط باید یک شی object ایجاد کنید و از پلاگین برای تعیین نوع الگو برای شخصی سازی آن استفاده کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا عنصر اصلی باید با یک تقارن خاص تکرار شود یا بدون هیچ منطقی و به لطف "Insertion mode" ، می توانید به طور مستقیم از الگویی که بلافاصله اصلاح می شود استفاده کنید.

واضح است که Symmetry Works در دسته پلاگین های تخصصی قرار دارد که صرف وقت بسیار زیادی در انجام یک کار خاص می کند. با این حال ، ما باید یک جنبه منفی را نیز در نظر بگیریم: قیمت.

Arlandia Symmetry Works هیچ هزینه ای خریداری نمی شود و حداقل 364 هزینه دارد. به همین دلیل فقط به کاربران باتجربه و حرفه ای پیشنهاد می کنم.

البته هم برای سیستم عامل Mac و هم برای ویندوز توسعه یافته است.

 

 

امیدواریم از مقاله بالا لذت کافی را برده باشید

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید