مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش طراحی لوگو در ایلوستریتور


 Illustrator نرم افزاری برای طراحی آرم است. این نرم افزار استاندارد صنعت طراحی آرم های خیره کننده را برای هر صنعت ، هر سبک و هر رسانه ای - چاپی ، ویدئویی یا دیجیتالی آسان می کند. هر آنچه را که می خواهید آرزو کنید ، باید بدانید که چگونه در Illustrator آرم بسازید.

آرم ها از طریق رنگ و شکل مقادیر مارک تجاری را برقرار می کنند. آنجاست که کلام بصری می شود و هرچه این علامت دیداری قویتر باشد ،  خواه یک کاربر بارمبتدی Illustrator باشید و یا یک حرفه ای فصلی ، من اینجا هستم تا به شما کمک کنم گام به گام یک آرم در Illustrator تهیه کنید.

 

 

1.  خلاصه خلاصه شروع کنید

قبل از اینکه حتی Illustrator را باز کنید ، باید یک خلاصه کاملاً مکتوب از مشتری خود داشته باشید. بدون آن ، در تاریکی سرگردان خواهید شد و سعی می کنید حدس بزنید مشتری چه می خواهد.

با پرسیدن سوال شروع کنید. و به یاد داشته باشید ، شما هرگز نمی توانید خیلی زیاد بپرسید! در اینجا فقط چند مورد برای شروع وجود دارد:

  • تجارت چه می کند؟  چه کسی را هدف قرار داده است؟
  • تاریخچه شرکت چیست؟ آیا این مفهوم معنای عمیق تری دارد؟
  • ارزش های برند چیست؟
  • مشتری شما به دنبال چه نوع طراحی و گرایش های بصری است؟

اطمینان حاصل کنید که ارتباطات باز با مشتری خود را حفظ کنید. و فراموش نکنید که شما حرفه ای هستید و این وظیفه شماست که به مشتری مشاوره دهید و آنها را در جهت طراحی خود به جهت درست هدایت کنید.

 

2. کلمات کلیدی خود را پیدا کنید

هنگامی که تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری خود را دریافت کردید ، می توانید آنها را به لوگویی تبدیل کنید که کار می کند!

با تهیه لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با پروژه شروع کنید. هر کلمه ای که هنگام فکر کردن در مورد مارک به ذهنتان خطور می کند را یادداشت کنید و نگران منطق سازی یا خلق چیزی زیبا نباشید. به هر حال این را هرگز به کسی نشان نخواهید داد!

کلمات کلیدی نوع

 

3. ایده های خود را ترسیم کنید

اکنون ، از کلمات کلیدی خود به عنوان الهام استفاده کنید و طراحی را شروع کنید. درخواستهای مشتری خود را بخاطر بسپارید ، اما اگر احساس می کنید دلیل موجهی در این مورد دارید ،  راه دور نروید و چیز دیگری را امتحان کنید.

در این مرحله به ترسیم "زیبا" فکر نکنید. به سرعت طراحی کنید و بیش از حد فکر نکنید. فقط در گرفتن ایده ها از سر خود به مقاله تمرکز کنید. شما باید هرچه بیشتر ایده ها و مفاهیم را ترسیم کنید.

طرح های اولیه آرم نوع

وقتی احساس کردید تمام ایده ها را خسته کرده اید ، کاغذ را کنار بگذارید و بگذارید تا روز بعد باقی بماند. گاهی لازم است یک قدم به عقب برگردید و طرح های خود را با چشمانی تازه ببینید. ممکن است اشتباهاتی را که ندیده اید ، بگیرید ، ایده های جدید بگیرید یا حتی پتانسیل جدیدی در مفاهیمی که قبلاً نمی دیدید ، مشاهده کنید.

 

4. طرح های خود را اصلاح کنید

این بار با نگاهی انتقادی ، دوباره به تمام طرح های خود نگاهی بیندازید. به دنبال اشتباهات بگردید ، راه هایی برای بهبود پیدا کنید و بیت های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. سپس ، چند طرح که بیشتر از همه دوست دارید را انتخاب کنید و آنها را بارها و بارها ترسیم کنید. ترسیم چندین مورد به صورت چندین بار به نظر اتلاف وقت می رسد ، اما در واقع بسیار مفید است. هر نسخه بهتر و بهتر می شود و شما ممکن است فقط نسخه 10 خود را در نسخه 10 امتحان کنید!

طرح های متنوع تصفیه شده

 

در حین طراحی ، چیزهایی را که دوست دارید نگه دارید و مواردی را که دوست ندارید اصلاح کنید. برای تکمیل هرچه بیشتر تلاش کنید ، آنها را کامل کنید ، اما در جزئیات کوچک خیلی گم نشوید. وقتی تصویر را به Illustrator وارد کنیم ، آنها را اصلاح خواهیم کرد.

 

5. بازخورد مشتری را دریافت کنید

بهترین طرح های خود را برای ارسال به مشتری انتخاب کنید. ما توصیه می کنیم 2-3 مفهوم اولیه ارسال کنید ، اما این به شما و آنچه قبل از شروع پروژه با مشتری خود توافق کرده اید بستگی دارد.

در دور اول فقط طرح های سیاه و سفید ارسال کنید. افزودن رنگ باعث می شود افراد روی این موضوع تمرکز کنند و در این مرحله فقط به دنبال تأیید مفهوم هستید.

فراموش نکنید که شرح مفصلی از طرح های مفهومی خود را نیز ارسال کنید. درباره ایده های خود صحبت کنید و اینکه چرا تصمیم گرفتید با آن مفاهیم ، اشکال ، عناصر و ترکیبات خاص کار کنید.

 

6. طرح خود را دیجیتالی کنید

بعد از اینکه مشتری شما یکی از موارد مورد علاقه خود را انتخاب کرد ، وقت آن است که ایده خود را به Illustrator وارد کنید!

بسته به اینکه به دنبال چه زیبایی شناسی باشید ، چند روش مختلف برای ساختن آرم در Illustrator وجود دارد: ردیابی زنده در Illustrator پس از کشیدن دستی روی کاغذ یا فتوشاپ ، یا طراحی با ابزار قلم Illustrator.

هیچ یک از این تکنیک ها از روش دیگر بهتر نیستند ، اما یکی از آنها برای پروژه فعلی شما مناسب است

 

گزینه 1: ردیابی زنده

این یک روش ساده تر است: ابتدا با دست طراحی کنید و سپس به صورت زنده آن را با Illustrator ردیابی کنید.

برنامه نقاشی مورد علاقه خود را باز کنید (مانند فتوشاپ) یا قلم و جوهر خود را آماده کنید. لوگوی خود را تا آنجا که می توانید دقیقاً بکشید. برای سهولت در ردیابی تا حد ممکن تمیز از رنگ مشکی یا تیره استفاده کنید. به یاد داشته باشید ، این دیگر یک طرح نیست ، بلکه آرم واقعی است!

استفاده از این تکنیک باعث می شود لوگوی شما احساس دست ساز داشته باشد. لوگوی شما کمی ناهموار و ارگانیک به نظر می رسد. برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این ظاهر مناسب پروژه شما است ، به لیست کلمات کلیدی خود مراجعه کنید!

آرم Kindred

وقتی از نقاشی خود راضی هستید ، Illustrator را باز کرده و یک سند جدید CMYK ایجاد کنید. تصویر خود را با کلیک کردن روی File> Place وارد کنید یا آن را به راحتی بکشید و روی صفحه هنری خود بیندازید.

سپس ، تصویر را انتخاب کرده و بر روی Image Trace در بالای صفحه کلیک کنید.

آرم ردیابی تصویر در تصویر تصویرگر

 

پنل ردیابی تصویر را باز کنید و از منوی کشویی گزینه ای را انتخاب کنید که بهترین حالت را دوست دارید. گزینه Silhouettes به طور معمول بهترین طرح ها را نشان می دهد ، اما با گزینه های دیگر نیز آزمایش کنید!

تصویر پردازش تصویر آرم تصویر

از نوار لغزنده آستانه استفاده کنید تا تصویر شما سبک تر (سمت چپ) یا تیره تر و پررنگ تر (راست) شود.

 

تصویرگر پردازش تصویر

وقتی از نتیجه کار راضی بودید ، تصویر را انتخاب کرده و روی Expand در نوار ابزار در بالای صفحه کلیک کنید.

 

تصویر پردازش تصویر آرم تصویر

اکنون تمام عناصر آرم خود را به صورت اشکال جداگانه در اختیار خواهید داشت. تا زمانی که از نتیجه کار راضی نباشید ، احساس راحتی کنید و عناصر را به اطراف جابجا کنید.

 

گزینه 2: نقاشی

یک سند CMYK جدید ایجاد کنید و تصویر خود را با کلیک کردن روی File> Place وارد کنید یا آن را به راحتی روی صفحه هنری خود بکشید و رها کنید.

در صفحه لایه ها ، لایه ای را که شامل طرح شما است تغییر دهید. از نوار لغزنده opacity برای کاهش تیرگی تصویر استفاده کنید و لایه را قفل کنید. سپس ، یک لایه جدید در بالا ایجاد کنید.

ابزار Pen را انتخاب کرده و ردیابی طرح را شروع کنید.

طراحی آرم در تصویرگر با تصویر قلم ابزار

ابزار Pen کمی متفاوت از یک قلم معمولی کار می کند. به جای ترسیم ، نقاط لنگر با دستگیره هایی را که جهت مسیر را دنبال می کنند ترسیم می کنید. اگر با ابزار Pen آشنا نیستید ، ممکن است ندانید که نقاط لنگر را کجا قرار دهید. یک مستطیل را در اطراف حروفی که ردیابی می کنید تصور کنید. نقاط لنگر خود را در جایی قرار دهید که حرف آن مستطیل را لمس کند. از کمترین تعداد نقاط ممکن استفاده کنید - فقط به اندازه کافی برای کنترل شکل.

اگر در حال ردیابی حروف نیز هستید ، سعی کنید هنگام رسم نقاط ، همه دستگیره ها را با فشار دادن Shift ، عمودی یا افقی نگه دارید. اگر بعداً باید آنها را ویرایش کنید ، به این ترتیب کنترل بیشتری بر شما ایجاد می شود.

حال ، بیایید نگاهی به تفاوت آرم ردیابی شده (چپ) و آرم ترسیم شده با ابزار Pen (راست) بیندازیم:

لوگو در تصویر تصویرگر مقایسه دو گزینه برای ردیابی

در حالی که من لبه های نرم سمت چپ را دوست دارم ، حرف دقیق تر را در سمت راست ترجیح می دهم. بنابراین ، بیایید ببینیم که چگونه تصویر دوم را کامل کنیم: هم مخروط و هم حروف. برای انجام این کار هیچ روشی وجود ندارد ، بنابراین به غریزه خود اعتماد کنید و کمی با آن سرگرم شوید.

یک ترفند کوچک که دوست دارم از آن استفاده کنم این است که همه چیز را گسترش دهم (Object> Expand) و کمی تاری به آن اضافه کنم (Effect> Blur> Gaussian Blur) ، معمولاً شعاع آن حداکثر 4px است. وقتی آماده شدید ، دوباره آن را گسترش دهید ، روی Image Trace کلیک کنید ، گزینه Silhouettes را انتخاب کنید و سطح آستانه خود را تنظیم کنید.

آرم Kindred با لبه های نرم شده

توجه کنید که لبه ها چقدر نرم شدند؟ این باعث می شود که کل آرم دوستانه تر و ارگانیک تر باشد!

 

7. متن را اضافه کنید

اکنون که آرم خود را به همان شکلی که می خواهید داشته باشید ، وقت آن است که برچسب خود را نیز اضافه کنید. مکان مناسبی برای قرار دادن برچسب وجود ندارد ، اما شاید ساده ترین آن این است که آن را در زیر آرم با قلم تمیز و متناسب با سبک اضافه کنید.

به عنوان مثال ، ما می خواهیم آن را بالای آرم در یک مسیر منحنی قرار دهیم تا ترکیب را ببندد و کمی شبیه یک نشان شود.

با ایجاد یک خط یا شکل که مسیر شعار را فراهم می کند شروع کنید. بعد ، روی Type on a Path tool کلیک کرده و روی خود خط کلیک کنید. سپس ، شروع به تایپ کنید! متن را در وسط قرار دهید و آنرا گسترش دهید تا متناسب با هر روشی که دوست دارید متناسب باشد.

تصویرگر تصویر ایجاد برچسب برای آرم

هنگام انتخاب قلم ، یکی از مواردی را پیدا کنید که متناسب با تصویر شما باشد و اطمینان حاصل کنید که این دو با یکدیگر رقابت نخواهند کرد. تصویر شما باید هماهنگ باشد. برای امتحان فونت های serif ، sans serif یا اسکریپت ها ، و همچنین جدیدترین ذهن خود را حفظ کنید 

اگر پروژه طراحی لوگو شما یک علامت کلمه است ، نوعی از طراحی آرم که فقط شامل نام تجاری است ، شما باید ارزش ها و زیبایی های برند را فقط با استفاده از تایپوگرافی بیان کنید. در این حالت ، در انتخاب قلم خود بسیار مراقب باشید زیرا شخصیت ها خود دارای این معنا و شخصیت هستند. توجه کنید و با کنتراست ، فاصله و وزن ها بازی کنید. چند حرف را ترکیب کنید ، به برخی حروف معنای ظریف اضافه کنید و یا در یک ظرف یا جدا کننده از نوعی پرتاب کنید. حروف را با حذف یا افزودن به آنها تغییر دهید ، یا حتی مجموعه نامه های جدید و جدید خود را ایجاد کنید

مقایسه اثرات مختلف علامت های مختلف کلمه

توجه کنید که چگونه هر نسخه از این حالات مختلفی دارد و احساسات متفاوتی را بیان می کند؟ در حین کار با نشانک ها ، فرم های حروفی فوق العاده گویا با زیبایی شناسی را پیدا کنید که کاملاً با آنچه انجام میدهیم  ارتباط دارد.

8. رنگ را اضافه کنید

هنگامی که شروع به افزودن رنگ می کنید ، مطمئن شوید که رنگ های استفاده شده برای مارک منطقی هستند. با یادگیری کمی در مورد رنگ آرم ، تئوری و رنگ روند رنگ شروع کنید و سپس ترکیبات رنگی را که مکمل یکدیگر هستند انتخاب کنید. رنگ های عالی لوگو باید خودنمایی کنند ، اما همیشه لازم نیست بیش از حد اشباع شوند. فقط با استفاده از پاستل می توانید کنتراست زیادی داشته باشید.

بنابراین ، چگونه دقیقاً می توانید به آرم خود رنگ اضافه کنید؟

ابتدا عناصری را که به رنگ نیاز دارند انتخاب کنید. سپس ، روی ابزار Shape Builder کلیک کرده و بر روی فضاهایی که به رنگ نیاز دارند بروید. اگر این یک مسیر بسته باشد که می تواند به شکل تبدیل شود ، رنگ پر شدن خاکستری روشن را مشاهده خواهید کرد.

تصویرگر تصویر با اضافه کردن رنگ به آرم

 

پس از ایجاد هر شکلی ، می توانید با رنگ ها بازی کنید! با گروه بندی تمام عناصری که رنگ یکسانی دارند شروع کنید. این باعث می شود بعداً تغییر رنگ دهید. سپس ، تمام عناصری را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید ، عملکرد Recolor Artwork را در نوار ابزار کلیک کنید و تنظیم مقادیر رنگ را شروع کنید.

 

تصویرگر تصویر با اضافه کردن رنگ به آرم

 

در مثال ما ، مشتری به طور خاص ذکر کرده است که دوست دارد از اسطوخودوس و نعنا استفاده کند

 

آرم Kindred با پالت رنگ نهایی

 

... بنابراین من یک پالت پاستل زرق و برق دار بر اساس آن جهت ایجاد کردم.

9. آرم خود را ارائه دهید

وقتی آرم شما عالی به نظر می رسد ، یک ارائه زیبا برای مشتری خود تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که با هر بار تکرار آرم ، از جمله نسخه های مختلف رنگی را نشان می دهید. به یاد داشته باشید که هر نسخه از آرم نشان داده شده را باید به مشتری ارائه دهید!

ارائه لوگوی همرنگ با رنگها و نسخه های مختلف

شما مجبور نیستید با ارائه دیوانه شوید و از تنوع افکت ها و افکت های فانتزی استفاده کنید. آن را ساده ، تمیز و شفاف نگه دارید.

10. پرونده های نهایی را صادر کنید

داشتن یک طراحی عالی آرم کافی نیست. شما همچنین برای استفاده از آرم در چندین رسانه به فایل های مناسب نیاز دارید. بنابراین مطمئن شوید که هر پرونده ای را که مشتری احتمالی آن نیاز دارد ارسال می کنید. به طور معمول ، این شامل نسخه های افقی و عمودی ، و همچنین نسخه های تمام رنگی ، سیاه و سفید ، فقط سیاه و سفید و فقط سفید از هر یک است.

برای هر تکرار آرم ، می خواهید این 7 پرونده را صادر کنید:

  • فایل Illustrator در هر دو پروفایل رنگی CMYK و RGB
  • پرونده EPS در هر دو پروفایل رنگی CMYK و RGB
  • پرونده SVG در نمایه رنگی RGB
  • پرونده PNG (با پس زمینه شفاف) در نمایه رنگی RGB
  • پرونده JPG در نمایه رنگی RGB

برای تغییر مشخصات رنگ (CMYK برای چاپ و RGB برای وب) ، روی File> Document Color Mode کلیک کرده و نمایه مورد نظر را انتخاب کنید. داشتن CMYK و RGB نسخه های برای استفاده چاپی و دیجیتالی مهم است.

با نامگذاری صحیح پرونده ها ، آنها را سازماندهی کنید. از نام پرونده هایی که محتوای هر پرونده را توضیح می دهد ، مانند "Kindred_FullColor_CMYK.eps" استفاده کنید.

شما آماده ساختن آرم با Illustrator هستید!
-

اگر بدانید که غواصی در روند طراحی آرم چالش برانگیز است ، اگر می دانید چه قدم هایی برای برداشتن آن انتخاب می شود ، به یک فرایند سرگرم کننده تبدیل می شود! پس از چند پروژه تکمیل شده ، گردش کار منحصر به فرد خود را برای طراحی یک آرم در Illustrator ایجاد می کنید ، که این کار حتی برای شما آسان تر می کند. فقط به خاطر داشته باشید که جسور باشید ، جرات کنید چیزهای جدیدی را امتحان کنید و از منطقه راحتی خود خارج شوید و از همه مهمتر سرگرم شوید

 

 

امیدواریم از مشاهده این مقاله لذت کافی را برده باشید!

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید