مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش ایجاد نمودار میله ای در ایلوستریتور


چگونه می توان یک نمودار میله ای قابل ویرایش در Adobe Illustrator ایجاد کرد؟

شما بعد از خواندن این مقاله نحوه ایجاد نمودار کاملاً قابل ویرایش در Adobe Illustrator و نحوه تنظیم سبک آن را خواهید آموخت.

ابتدا یاد می گیرید که چگونه نمودار را با استفاده از ابزار Column Graph ایجاد کنید. با استفاده از ابزار Direct Selection و پانل Graphic Styles به همراه برخی از رنگ ها و جلوه های اساسی ، شما می آموزید که چگونه اجزای اصلی نمودار خود را ایجاد کنید. با استفاده کامل از صفحه Appearance ، شما می آموزید که چگونه یک چارچوب به نمودار خود اضافه کنید و چگونه سایه ها و برجستگی های ظریف را اعمال کنید. در آخر ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه داده های نمودار خود را به راحتی تنظیم کنید.

 

1. نحوه ایجاد سند جدید و ایجاد نمودار

گام 1

برای ایجاد سند جدید Control-N را بزنید. از فهرست کشویی واحد ها ، Pixels را انتخاب کنید ، 850 را در کادر عرض و 870 را در کادر ارتفاع وارد کنید ، و سپس روی دکمه تنظیمات بیشتر کلیک کنید. RGB را برای حالت Color انتخاب کنید ، Raster Effects را روی صفحه نمایش (72 ppi) تنظیم کنید و سپس روی ایجاد سند کلیک کنید.

فراموش نکنید که از Edit> Preferences> Units واحد اندازه گیری را روی پیکسل قرار دهید.

 گام 2

روی نوار ابزار خود تمرکز کنید و دوبار روی ابزار Column Graph Tool (J) کلیک کنید تا پنجره Graph Type باز شود.

Value axis  را on left side انتخاب کنید و گزینه first column in front را فعال کنید . سپس column width  را روی 60درصد و cluster width را روی 80 درصد تنظیم کنید و سپس بر روی OK کلیک کنید.

 

گام 3

مطمئن شوید که ابزار Column Graph Tool (J) انتخاب شده است و به سادگی بر روی صفحه هنری خود کلیک کنید تا پنجره Graph باز شود. Width و Height را روی 450 pt تنظیم کنید و سپس روی OK کلیک کنید.

 

2. نحوه تنظیم متن موجود در نمودار

گام 1

با استفاده از ابزار Direct Selection (A) ، ستون متن را انتخاب کرده و پانل Character را باز کنید (Window> Type> Character). قلم Insaniburger را انتخاب کنید ، اندازه را روی 15 px تنظیم کنید و رنگ را به R = 0 G = 43 B = 73 تغییر دهید.

 

گام 2

با استفاده از ابزار Direct Selection (A) ، آن سطر از متن را که میخواهید انتخاب کرده و بر روی صفحه Character تمرکز کنید. همان قلم Insaniburger را انتخاب کنید ، اندازه را روی 12 px تنظیم کنید و رنگ را به R = 0 G = 43 B = 73 تغییر دهید.

 

3. نحوه تنظیم جداکننده های خط در نمودار

مرحله 1

با استفاده از ابزار Direct Selection (A) ، مسیر بزرگ و عمودی را انتخاب کرده و روی صفحه ظاهر (Window> Appearance) تمرکز کنید. رنگ Stroke را به R = 0 G = 43 B = 73 تغییر دهید و سپس صفحه پرواز Stroke را باز کنید. اندازه را به 4 px افزایش دهید و دکمه Round Cap را علامت بزنید.

در حالی که این مسیر هنوز انتخاب شده است ، پانل Graphic Styles را باز کنید (Window> Graphic Styles) و روی دکمه New Graphic Style کلیک کنید.

 

گام 2

با استفاده از ابزار Direct Selection (A) ، مسیرهای عمودی کوتاه تر را انتخاب کنید و به سادگی سبک گرافیکی خود را از صفحه Graphic Styles اعمال کنید.

 

مرحله 3

با استفاده از ابزار Direct Selection (A) ، مسیر بزرگ و افقی را انتخاب کرده و بر روی صفحه Appearance تمرکز کنید. Stroke را انتخاب کنید ، رنگ آن را به R = 0 G = 43 B = 73 تغییر دهید و سپس صفحه پرواز Stroke را باز کنید. اندازه را به 4 px افزایش دهید و دکمه Round Cap را علامت بزنید و سپس به Effect> Stylize> Drop Shadow بروید و سپس بر روی OK کلیک کنید.

در حالی که این مسیر هنوز انتخاب شده است ، به پنل Graphic Styles رفته و دوباره روی دکمه New Graphic Style کلیک کنید.

 

مرحله 4

با استفاده از ابزار Direct Selection (A) ، مسیرهای افقی کوتاه تر را انتخاب کنید و به راحتی جدیدترین سبک گرافیکی خود را از پنل Graphic Styles اعمال کنید.

 

مرحله 5

با استفاده از ابزار Direct Selection (A) ، فقط یکی از آن مسیرهای کوتاه و افقی را انتخاب کرده و بر روی صفحه Appearance تمرکز کنید. با استفاده از دکمه Add New Stroke ضربه دوم را اضافه کرده و آن را انتخاب کنید.

این ضربه جدید را به زیر حالت اصلی بکشید ، Opacity آن را به 5٪ کاهش دهید ، اندازه را به 2 px کاهش دهید و سپس به مسیر Effect> Distort & Transform> Transform بروید. نوار لغزنده Move-Horizontal را به 7 px بکشید ، در جعبه Copies 62 را وارد کنید و سپس روی OK کلیک کنید.

در حالی که این مسیر هنوز انتخاب شده است ، به پنل Graphic Styles رفته و بر روی دکمه New Graphic Style کلیک کنید.

 

مرحله 6

با استفاده از ابزار Direct Selection (A) ، چهار مسیر کوتاه و افقی دیگر را انتخاب کنید و به راحتی جدیدترین سبک گرافیکی خود را از پنل Graphic Styles اعمال کنید.

 

4. نحوه تنظیم میله های روی C

گام 1

با استفاده از بزار direct selection (A) ، یکی از آن نوارهای سیاه را انتخاب کرده و بر روی صفحه appearance تمرکز کنید. رنگ را از ضربه خارج کرده و پر کردن را انتخاب کنید. رنگ موجود که با شیب خطی نشان داده شده است را در زیر جایگزین کرده و به Effect> Stylize> Rounded Corners بروید. یک شعاع 3 پیکسلی وارد کنید و روی تأیید کلیک کنید.

در حالی که این شکل هنوز انتخاب شده است ، به پنل Graphic Styles رفته و بر روی دکمه New Graphic Style کلیک کنید.

 

گام 2

با استفاده از ابزار Direct Selection (A) ، چهار نوار سیاه دیگر را انتخاب کنید به راحتی جدیدترین سبک گرافیکی خود را از صفحه Graphic Styles اعمال کنید.

 

5. نحوه افزودن یک قاب به نمودار خود

مرحله 1

کل نمودار خود را انتخاب کنید ، روی پانل Appearance تمرکز کنید و با استفاده از Add New Fill یک پر کردن جدید اضافه کنید. این پر کردن جدید را در زیر قسمت مطالب بکشید و انتخاب کنید.

رنگ را روی R = 242 G = 242 B = 242 تنظیم کرده و OK را کلیک کنید و به Effect> Stylize> Rounded Corners بروید. یک شعاع 20 px وارد کنید ، OK را کلیک کنید و به Effect> Distort & Transform> Transform بروید و سپس بر روی OK کلیک کنید.

 

گام 2

اطمینان حاصل کنید که نمودار شما انتخاب شده باقی بماند و همچنان بر روی صفحه appearance تمرکز کنید. پر کردن دوم را اضافه کنید و آن را به زیر پر کردن موجود بکشید.

همین پر کردن جدید را انتخاب کنید و رنگ را روی R = 0 G = 13 B = 43 تنظیم کنید. Opacity آن را به 40٪ کاهش دهید و روی تأیید کلیک کرده و به Effect> Path> Offset Path بروید. یک افست -30 پیکسل وارد کنید ، تأیید را کلیک کنید و به Effect> Stylize> Rounded Corners بروید. یک شعاع 20 px وارد کنید و OK کنید.

 

مرحله 3

اطمینان حاصل کنید که نمودار شما هنوز انتخاب شده است و همچنان بر روی صفحه appearance تمرکز کنید. آن پر رنگ تیره را دوباره انتخاب کرده و به Effect> Blur> Gaussian Blur بروید. یک شعاع 15 پیکسلی وارد کنید و OK کنید.

 

مرحله 4

اطمینان حاصل کنید که نمودار شما هنوز انتخاب شده است و همچنان بر روی صفحه appearance تمرکز کنید. پر کردن بالا را دوباره انتخاب کنید و OK را کلیک کنید.

 

6. نحوه ویرایش نمودار خود

در آخر ، به یاد داشته باشید که شما همیشه می توانید داده های نمودار خود را ویرایش کنید ، و طرح شما تغییر نخواهد کرد.

در اینجا نحوه انجام این کار به راحتی ذکر شده است: اطمینان حاصل کنید که نمودار شما انتخاب شده است ، روی هر قسمت از صفحه هنری خود کلیک راست کرده و به Data بروید. داده های خود را تنظیم کنید و سپس روی دکمه بررسی کلیک کنید.

 

تبریک می گویم! تمام شد!

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و بتوانید از این روش ها در پروژه های آینده خود استفاده کنید.

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید