مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش selection tools در illustrator


آموزش selection tools  در illustrator

آنچه در این آموزش خواهید آموخت:

  • • گروه بندی مقیاس ها
  • • حالت جداسازی
  • استفاده از ابزار شکل و تبدیل

 

در حالی که چندین selection tool  در Adobe Illustrator وجود دارد ، سه ابزار اصلی عبارتند از ابزار Selection ،Direct Selection و Group Selection. شما در این قسمت فرصت تجربه این ابزار ها را دارید.

1 File> Open را انتخاب کرده و به پوشه ai01lessons بروید. پرونده ای با نام ai0302.ai را انتخاب کرده و Open را کلیک کنید. فایلی با تصویر کامل ماهی در بالا و اجزای جداگانه آن ماهی در پایین باز می شود. هنگامی که آموزش را دنبال می کنید از این متن به عنوان مرجع استفاده کنید.

2 File> Save As را انتخاب کنید. کادر محاوره ای Save As ظاهر می شود.

3 ai0302_work را در قسمت متن نام پرونده وارد کنید و روی ذخیره کلیک کنید. وقتی کادر محاوره ای Illustrator Options ظاهر می شود ، بر روی OK کلیک کنید.

4 از صفحه Tools Selection (پیکان توپر) را انتخاب کنید و مکان نما را از روی قسمتهای شکل پایین اثر عبور دهید. هنگام عبور از روی اشیا ، توجه کنید که مکان نما تغییر می کند تا در جایی که اشیا قابل انتخاب هستند منعکس شود. برای انتخاب هر یک از این اشیا هنوز کلیک نکنید.

 5 روی باله بزرگ قرمز کلیک کنید. کل باله انتخاب شده است. اگر نمی بینید جعبه محدود در اطراف باله ظاهر می شود ،   view>show جعبه محدود را انتخاب کنید.

 6 کلیک کنید و بکشید تا باله در هر کجای صفحه تغییر مکان یابد. وقتی از ابزار Selection استفاده می کنید ، یک شی یا گروه کامل را انتخاب می کنید.

7 ابزار Direct Selection (پیکان توخالی ) را از پنل Tools انتخاب کنید. استفاده از این ابزار به شما امکان می دهد نقاط جداگانه یا بخشهای مسیر یک شی را انتخاب کنید.

8 بدون کلیک بر روی باله بزرگ انتخاب شده ، مکان نما را بر روی یکی از نوک های باله قرار دهید تا ببینید چگونه مکان نما تغییر می کند. یک جعبه خاکستری روشن که مختصات X و Y نقطه را می دهد نیز ظاهر می شود. وقتی پیکان را با مربع سفید کوچک مشاهده کردید ، کلیک کنید.

 9 توجه داشته باشید که فقط نقطه ای که روی آن کلیک کرده اید محکم است. تمام نقاط توخالی هستند و فعال نیستند.

10 روی نقطه جامد کلیک کنید و به سمت بالا بکشید تا نقطه تغییر مکان داده و شکل باله تغییر کند. با استفاده از ابزار Direct Selection می توانید شکل یک شی را تغییر دهید.

11 برای واگرد آخرین مرحله ، Ctrl + Z (در ویندوز) یا Command + Z (Mac OS) را فشار دهید ، یا edit>undo move را انتخاب کنید.

12 File> Save را انتخاب کنید. این قسمت را برای قسمت بعدی این آموزش باز نگه دارید.

 

 

گروه بندی مقیاس ها

اکنون مقیاس های منفرد موجود در آثار هنری را به گروهی تبدیل خواهید کرد که می توانید آن را به عنوان یک واحد جمعی حرکت داده و تغییر دهید.

1 ابزار Selection (پیکان توپر) را فعال کنید. روی یکی از مقیاسهای نارنجی کم رنگ کلیک کنید ، سپس با نگه داشتن کلید Shift و کلیک بر روی یکی از پنج مقیاس دیگر ، به قسمت انتخاب شده اضافه کنید.

 2 با انتخاب دو مقیاس ، گزینه Object> Group را انتخاب کنید یا از میانبر صفحه کلید Ctrl + G (Windows) یا Command + G (Mac OS) استفاده کنید. دو مقیاس با هم گروه می شوند. وقتی یکی را با  Selection tool انتخاب می کنید ، دیگری نیز انتخاب می شود.

3 Shift را فشار دهید و روی مقیاس سوم کلیک کنید تا به قسمت انتخاب شده اضافه شود ، سپس Shift را فشار دهید و روی مقیاس های باقی مانده کلیک کنید. اکنون همه مقیاس ها انتخاب شده اند.

4 Ctrl + G (Windows) یا Command + G (Mac OS) را فشار دهید تا همه شش مقیاس با هم گروه شوند.

5 گزینه Select> Deselect را انتخاب کنید یا Shift + Ctrl + A (Windows) یا Shift + Command + A (Mac OS) را فشار دهید تا مقیاس ها از حالت انتخاب خارج شوند.

6 با استفاده از Selection tool ، بر روی یکی از اولین مقیاس هایی که انتخاب کرده اید کلیک کنید. مقیاس ها اکنون به عنوان یک گروه جمعی عمل می کنند و همه مقیاس ها انتخاب می شوند.

7 Shift + Ctrl + A (Windows) یا Shift + Command + A (Mac OS) را فشار دهید تا همه موارد از حالت انتخاب خارج شوند.

اکنون می توانید از ابزار Group Selection برای انتخاب موارد جداگانه در یک گروه کنید.

8 روی ابزار Direct Selection (پیکان توخالی) در پانل Tools کلیک کرده و نگه دارید و ابزار پنهان Group Selection (پیکان خالی با علامت پلاس) را انتخاب کنید.

9 یک بار روی بالاترین مقیاس گروه کلیک کنید. فقط یک مقیاس انتخاب می شود.

10 حالا دوباره روی همان مقیاس کلیک کنید و مقیاس دوم که در مرحله 2 دوباره گروه بندی کرده اید نیز انتخاب می شود.

11 برای بار سوم روی همان مقیاس کلیک کنید تاآخرین گروه از موارد انتخاب شود. با استفاده از ابزار Group Selection می توانید موارد جداگانه و حتی گروه های درون گروهی را انتخاب کنید.

12 با انتخاب همه مقیاس ها ، مقیاس ها را در بالای بدن نارنجی ماهی کلیک کرده و بکشید.

 برای جابجایی مجدد مقیاس ها ، کلیک کرده و بکشید.

13 حالا برای تغییر موقعیت مکانی به Selection tool برگردید اجزا و راهنماهای موقعیت یابی با هم برای تکمیل ماهی به شما کمک می کنند تا قطعات مختلف را به بهترین شکل در یک ماهی قرار دهید و آنها را مرتب کنید.

 

برای بستن سند ، file>save و سپس file>close  را انتخاب کنید. دیگر با این پرونده کار نخواهید کرد.

 

 

حالت جداسازی

حالت جداسازی یک حالت Illustrator است که در آن می توانید اجزای جداگانه یا زیر لایه های یک شی گروه بندی شده را انتخاب و ویرایش کنید. برای ورود به حالت جداسازی چهار راه وجود دارد:

• با استفاده از ابزار Selection tool (پیکان توپر) روی یک گروه دوبار کلیک کنید.

• روی دکمه Isolate Selected Object (چهار پیکان توپر دور یک مستطیل تو خالی) در کنترل پنل کلیک کنید.

• روی یک گروه کلیک راست کنید و گزینه Isolate Selected Group را انتخاب کنید.

• یک گروه را انتخاب کنید و از منوی صفحه لایه ها گزینه Enter Isolation Mode را انتخاب کنید.

 

 

استفاده از ابزار شکل و تبدیل برای خلق آثار هنری

شما برای تکمیل کارهای هنری مختلف ماهی به موارد اساسی اضافه خواهید کرد.

1 File> Open را انتخاب کرده و به پوشه ai01lessons بروید. برای باز کردن پرونده در Adobe Illustrator ، روی ai0303_done.ai دوبار کلیک کنید. اثر هنری دو ماهی در حال شنا ظاهر می شود.

2 این فایلی است که ایجاد خواهید کرد. می توانید File> Close را انتخاب کنید یا آن را برای استفاده در کل این آموزش باز نگه دارید.

 3 File> Open را انتخاب کنید ، به پوشه ai01lessons بروید و روی پرونده ai0303.ai دوبار کلیک کنید. سندی با چهار راهنما در مرکز صفحه باز می شود.

4 اگر واحدهای شما اینچ نیست ،edit>preferences>units (Windows) یا Illustrator> Preferences> Units (Mac OS) را انتخاب کرده و واحدهای اندازه گیری را در فهرست کشویی عمومی به Inches تغییر دهید. تأیید را کلیک کنید.

5 File> Save As را انتخاب کنید. کادر محاوره ای Save As ظاهر می شود.

6 ai0303_work را در قسمت File name تایپ کرده و به پوشه ai01lessons که در هارد دیسک خود ذخیره کرده اید بروید. سپس روی ذخیره کلیک کنید.

7 وقتی کادر محاوره ای Illustrator Options ظاهر می شود ، بر روی OK کلیک کنید.

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 48 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد طراحی ریسپانسیو و روانشناسی رنگ ، اهمیت فونت در طراحی و برخی از ترفندهای نرم افزار می پردازیم…

نرم افزار ادوب ایکس دی (Adobe Xd) در سوال 2017 توسط کمپانی Adobe ارائه شد . این نرم افزار در عین سادگی ، قابلیتهای کاربردی زیادی در حوزه ی طراحی (وبسایت و اپلیکیشن ) دارد . خوشبختانه بازار ک…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید