مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ترکینگ سه بعدی دوربین در 3DS MAX با استفاده از افترافکت


بهترین راه برای ترکینگ سه بعدی دوربین در صحنه های اکشن استفاده از نرم افزارهای اختصاصی ترکینگ سه بعدی نظیر Boujou, PF Track, Syntheyes  و فرستادن خروجی بدست امده به نرم افزارهای سه بعدی است.

با این حال بسیاری افراد توانایی تهیه چنین نرم افزارهای اختصاصی ترکینگ  3بعدی را ندارند.خبر خوب این است که با استفاده از نرم افزار افتر افکت و 3dmax  نیز میتوان با بودجه کمتری این عملیات را انجام داد.

در این آموش به شما یاد خواهیم داد که چگونه یک صحنه را در افترافکت ترکینگ کنید و دیتای دوربین را به 3D MAX بفرستید.

  1. تنظیم پروژه

گام 1

افترافکت را بازکنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 2

از منو Composition > New Composition یک کامپوزیشن جدید بسازید.

راه دیگر استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl-N میباشد. در این حالت پنجره Composition Settings برای شما باز خواهد شد.

گزینه های Width و Height را بر روی 1280 و 720 تنظیم نمایید.

Frame Rate را بر روی 25 و با تنظیم Duration بر روی 12 زمان کلیپ را 12 ثانیه تنظیم کنید.

در آخر OK را انتخاب کنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 3

از منو File > Import > File را برای وارد کردن دسته ای از تصاویر ترتیبی را انتخاب کنید.

راه دیگر اینست که از کلیدها ی ترکیبی Ctrl-I استفاده کنید

در پنجره Import با انتخاب اولین تصویر گزینه JPEG Sequence را فعال نمایید.

Open را کلیک کنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 4

در پنجره Poject تصاویر وارد شده را انتخاب کنید و کلید های ترکیبی Alt-Ctrl-G فشاردهید تا پنجره Interpret Footage باز شود. در پنجره Interpret Footage فریم ریت را بر روی 25 تنظیم کنید و OK را انتخاب کنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 5

کلیپ تصاویر ترتیبی در پنجره Project را با ماوس بگیرید و در پنجره Composition رها کنید.

در این حالت میتوانید تصاویر را در پنجره Comp View مشاهده کنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

2. ترکینگ 3 بعدی دوربین در افترافکت

گام 1

لایه تصاویر را انتخاب کنید و گزینه Track Camera  را از منوی Animation انتخاب کنید.

گام 2

سیستم ترکینگ سه بعدی شروع به آنالیز کلیپ می کند . این آنالیز در دو مرحله انجام میشود.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 3

بعد از چندین ثانیه فرآیند آنالیز کلیپ تمام میشود و شما میتوانید نقاط ترک شده را در صفحه ببینید.

اگر اندازه نقاط ترک شده خیلی کوچک بود میتوانید با تنظیم Track Point Size در پانل افکت  3D Camera Tracker آنها بزرگتر نمایید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 4

این نقطه های ترکینگ به شما در ایجاد یک صفحه مجازی سه بعدی بعنوان رفرنس و یا دوربین کمک خواهند کرد.

برای ایجاد صفحه مجازی حداقل 4 نقطه ترکینگ را باید انتخاب نمایید.

مانند شکل چند نقطه را بر روی زمین انتخاب نمایید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 5

در حالی که نقطه ها انتخاب شده اند بر روی صفحه راست کلیک کنید. و گزینه   Create Null and Camera را انتخاب کنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 6

یک شی مجازی و یک دوربین در صحنه ایجاد میشود و لایه های آنها را در تایم لاین می بیینید.

از این شی مجازی بعنوان مرجعی برای ساخت سایر اشیا استفاده میکنیم که از دوربین دنباله روی می کند.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

3.فرستادن دیتای دوربین به 3D MAX

گام 1

ابتدا به آدرس www.aenhancer.com بروید و اسکریپت رایگان AE3D را برای افترافکت دانلود کنید.

اسکریپت را در پوشه Script افترافکت کپی کنید

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 2

افترافکت را ری استارت کنید و کامپوزیشن قبل را مجددا باز کنید.

لایه دوربین و شی مجازی را انتخاب کنید و از منو  File > Script > AE3D_Export.jsx انتخاب کنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 3

در پنجره AE3D گزینه 3DS MAX را انتخاب کنید.

Camera tracker.ms را بعنوان نام فایل انتخاب کنید و EXPORT را بزنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

ایجاد صحنه در 3DS MAX

گام 1

3DS MAX  را باز کنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 2

از منو MAXScript > Run Script را انتخاب کنید

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 3

اسکریپت camera track.ms را که قبلا در افترافکت استخراج کردید انتخاب کنید و Open را بزنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 4

یک دوربین و یک شی مجازی در صحنه ظاهر می شود..

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 5

در پنجره پرسپکتیو کلید C را بزنید تا پنجره دوربین فعال شود.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 6

در حال حاضر جهت دوربین از سمت بالا به پایین است

باید محورهای دوربین و جهت آنرا اصلاح نماییم

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 7

دوربین و آبجکت را باهم انتخاب و آنها را Group نمایید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 8

بعد از یکپارچه کردن دوربین و آبجکت به پنجره دید چپ   بروید و با انتخاب ابزار Rotate آنها را به سمت راست بچرخانید.

هدف ما اینست که آبجکت بر روی صفحه شبکه پنجره دید جاری قرار گیرد.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 9

آبجکت را کمی جابجا نمایید تا جهت آن اصلاح شود

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 10

به پنجره دید دوربین بروید

کلیدهای Alt-B را فشار دهید تا پنجره Viewport Configuration بازشود.

گزینه های Use Files و Animate Background را فعال کنید و Files را انتخاب نمایید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 11

تصویر را انتخاب کنید و گزینه Sequence را فعال کنید و Open را انتخاب کنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 12

در پنجره دوربین گزینه Show Safe Frame را فعال کنید.

راه دیگر این است که کلیدهای Shift-F انتخاب کنید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 13

حالا میتوانیم هر مدل سه بعدی دلخواه را بر روی صفحه شبکه 3d MAX ایجاد و آن را در اطراف شی مجازی قرار دهیم.

در این تمرین ما یک بشکه سه بعدی که قبلا ساخته ایم وارد صحنه کرده ایم.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 14

اگر صحنه کامل شده را رندر بگیریم و کلیپ ایجاد شده را پلی کنیم متوجه حرکت ناخواسته آبجکت سه بعدی میشویم.

برای حل این مشگل دوربین و شی مجازی را کمی به سمت پاییین بکشید

شی مجازی را باید کمی به داخل شبکه گرید سیاه رنگ بکشید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 15

یک صفحه در زیر بشکه سه بعدی ایجاد کنید و متریال Matte Shadow را به آن نسبت دهید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 16

یک نور Skylight در صحنه ایجاد کنید و گزینه Cast Shadow را فعال نمایید.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

گام 17

فریم جاری را رندر کنید و خواهید دید که بشکه به درستی با تصویر همگام شده است.

با رندر کامل صحنه مشاهده میکنید که در کلیپ تولید شده بشکه در صحنه سه بعدی طبیعی به نظر میرسد.

ترکیب اشیا سه بعدی و صحنه واقعی با افترافکت و تری دی ماکس

سخن پایانی

ابزار ترکینگ سه بعدی یکی از قابلیتهای منحصر به فرد در افترافکت است.

هنگامی که این ویژگی با سایر نرم افزارهای سه بعدی ترکیب شود نتایج خارق العاده ای بدست میدهد.

در آینده آموزشهای جالبتری از ترکینگ سه بعدی ارائه خواهیم داد

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 211 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

به زودی توضیحات این قسمت درج می شود...…

آموزش صفر تا صد افتر افکت   چرا این دوره افتر افکت؟ این دوره بیش از 210 جلسه جلسه  آموزش می باشد که هنرجو پس از گذراندن این دوره به فهم کاملی از نرم افزار خواهد رسید و می تواند نیازهایش ر…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید