مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ایجاد صحنه زیر آب در افترافکت


ایجاد صحنه زیر آب

ما در مقالات خود ، سعی می کنیم آموزش هایی را در همه سطوح After Effects به کاربران خود ارائه دهیم. در این آموزش ، شما با اصول اساسی نحوه ایجاد صحنه زیر آب با پس زمینه و محیط جالب را یاد خواهید گرفت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از همه ابزارها و پلاگین های داخلی ، یک صحنه ساختگی کامل را همراه با حباب ها در زیر آب ایجاد کنید. بیایید کار را شروع کنیم!

مرحله 1

با ایجاد یکcomposition  جدید کار را شروع کنید. شما می توانید composition خود را با هر اندازه ای که تمایل دارید ، بسازید ، ما از اندازه 720p@25fps استفاده می کنیم. هم چنین می توانید میزان وضوح را نیز تغییر دهید ؛ اما پیشنهاد می کنیم که مقدار آن را روی Half  بگذارید ؛ زیرا قصد داریم با مواردی که به منابع زیادی نیاز دارند کار کنیم. مدت زمان ویدیو ، باید حداقل 15 ثانیه باشد.

مرحله 2

بیایید ، کمی صحنه را تحلیل کنیم. خود صحنه از 3 عنصر مختلف تشکیل شده است - پس زمینه ، ذرات حباب و اشعه های نور.

بنابراین با ایجاد 3 ماده solid آنها را خواهیم ساخت. ما رنگ آنها را سیاه قرار می دهیم ؛ اما شما می توانید از هر رنگی که تمایل دارید استفاده کنید.

سپس ، نام آنها را به دلخواه تغییر دهید. به هر کدام از آنها نیز می توانید یک برچسب رنگی تخصیص دهید.

مرحله 3

با لایه Background شروع می کنید و یک Ramp را با رفتن به بخش Effects>Generate>Ramp اعمال کنید.

از آن جا که در حال ایجاد یک صحنه زیر آب هستیم ، لازم است که صحنه طوری به نظر برسد که رنگ شروع آن ، یعنی Start Color ، از آبی روشن شروع شده و رنگ انتهای صحنه ، یعنی End Color را روی آبی تیره تنظیم کنیم ؛ همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

سپس ، برای این که کمی متعادل تر شود ، مقدار Y  شروع Ramp را تا حدود -180.0 بالا ببرید.

مرحله 4

مورد بعدی لایه Bubbles است. افکت  Effect>Simulation>CC Particle World را روی این لایه اعمال کنید.

به یکباره می توانید میزان Birth  را به 110 و Longevity  را به 20 ثانیه بسته به طول composition خود افزایش دهید. پروژه را ذخیره کنید. سپس timeline  را اسکراب کنید و باید تصویر زیر را مشاهده کنید:

مرحله 5

به بخش Physics  بروید و Velocity  را روی مقدار 0 تنظیم کنید ؛ زیرا ما نمی خواهیم ذره ها به تنهایی حرکت کنند.

ما نیاز داریم که آنها به آرامی شناور شوند ؛ بنابراین میزان Gravity  را روی -0.001 تنظیم کنید.

به بخش منوی کشویی Particle  بروید. در آن جا مقدار Particle Type را روی Faded Sphere تنظیم کنید (بعداً می توانید گزینه های دیگری را نیز امتحان کنید.)

مقدار Size Birth را روی 0.070  و Death Size را روی 0.030 قرار دهید. هم چنین رنگ های Birth  و Death  را تنظیم کنید (ما مقادیر #0099CB  و #62A8FF را انتخاب کردیم). پروژه را ذخیره کنید.

نتیجه باید به صورت تصویر زیر باشد:

مرحله 6

به قسمت Producer  (Radius آن) بروید. می خواهیم مقدار آن به قدری بزرگ باشد که ذراتی را تولید کند که کل محدوده را پر کند. برای Y به مقدار بزرگی نیاز نداریم ، اما برای X و Z باید مقادیری باشند که بیشتر دور باشند تا بتوانید آزادانه بزرگنمایی کنید. برای آزمایش این مورد ، یک دوربین جدید با تنظیمات پیش فرض - settings – New>Camera ایجاد کنید.

(ما در این آموزش انیمیشن دوربین را نشان نخواهیم داد ؛ اما شما می توانید یکی از آنها را ایجاد کنید.)

از این رو ، این مقادیر را انتخاب می کنیم : Radius X - 4.7، Radius Y - 0.9 و Radius Z - 4.5 .

هم چنین می توانید با افزایش موقعیت Y به 1.0 ، موقعیت emitter را پایین بیاورید ، تا در سمت بالا ذرات کمتری وجود داشته باشند.

در نهایت Grid را خاموش کنید. پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 7

آخرین کاری که باید انجام دهید ، باز کردن تب Options است. سپس به Rendering رفته و گزینه Fade under Depth Cue را علامت بزنید و مقدار 2.5 را برای گزینه Distance وارد کنید.

کار شما با لایه Bubbles به پایان رسید. پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 8

برای اشعه های نور ، همان طور که برخی از شما تصور می کنید ، از Fractal noise استفاده نمی کنیم.

مجدداً افکت CC Particle World را اعمال کنید. به بخش Effect>Generate>CC Particle World بروید.

اساساً ، کاری که ما می خواهیم انجام دهیم ؛ استفاده از blur  برای ایجاد چراغ های حجمی 3 بعدی (3d volumetric lights) است.

بنابراین ، پیش از همه ، مقدار Birth Rate را در حدود 60 و مقدار Longevity  را روی 1.6 تنظیم کنید.

به بخش Physics  رفته و مقدار Velocity  را به 0.14 و Gravity  را به 0 کاهش دهید.

پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 9

سپس ، زیر منوی Particle را باز کنید. مقدار Particle Type را روی Darken & Faded Sphere تنظیم کنید.

رنگ Birth  و Death  را به سفید خالص تغییر دهید.

به بخش Producer بروید. مجدداً برای پر کردن عرض comp خود به Radius X نیاز دارید. آن را روی 1. تنظیم کنید و البته ، از آن جا که هنگام بزرگ نمایی به 3d  آنها نیاز دارید ، مقدار Radius Z را حداقل روی 4.5 (همانند لایه Bubbles)  قرار دهید.

سپس با تغییر موقعیت Y به -0.30 ، محل emitter  را به قسمت بالای comp خود منتقل کنید.

همان کاری را که در مرحله 7 انجام دادید ، انجام دهید. به بخش Options>Rendering>Depth Cue – Fade – 2.5 Distance بروید.

حالت Grid را خاموش کنید. پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 10

افکت CC Radial Blur را روی همان لایه اعمال کنید. به بخش Effect>Blur & Sharpen>CC Radial Blur بروید.

بسته به این که می خواهید چگونه دیده شود ، مقدار Type  را به Fading Zoom و مقدار Amount   را به 200 تغییر دهید.

در پایان ، نقطه Center  را به دلخواه خود تغییر دهید (مقادیر ما 100.0 ، -148.0 است).

سعی کنید با دوربین خود کوچک نمایی و بزرگ نمایی کنید. اکنون شما چراغ های حجمی دارید که در فضای سه بعدی کار می کنند.

قبل از ذخیره پروژه ، هر دو لایه Bubbles و Light Rays را برجسته کنید و آنها را در جدول زمانی حرکت دهید تا در موقعیتی قرار بگیرند ، که در 0 ثانیه ، ذرات در مکان مناسب قرار داشته باشند ، همان طور که در تصویر زیر می بینید. صحنه شما آماده است. پروژه را ذخیره کنید.

پر کردن صحنه

مرحله 11

وقت آن است که یک لایه متن ایجاد کنیم. رنگ ، چیزی است که می توانید بعداً آن را تنظیم کنید. اما ما می خواهیم رنگ را به چیزی غیر از رنگ سفید یا سیاه تنظیم کنیم. برای این که بعداً بر متن خود تسلط آسان تری داشته باشید ، آن را از اول انتخاب کنید. به بخش Layer>Pre-Compose… بروید.

مرحله 12

مورد بعدی که انجام می دهیم ، این است که متن را به نوعی با آب در تعامل قرار دهیم (عمق دادن به composition). گویی که به نظر می رسد اشعه های نور پخش می شوند و سپس چیزهای کوچکی را که در آب شناور هستند ، برجسته می سازند.

بنابراین ، نیاز دارید که solid  جدید بسازید (ما نام آن Reflection_map قرار می دهیم) و افکت Fractal Noise را اعمال کنید. به بخش Effects>Noise & Grain>Fractal Noise بروید.

مقدار Fractal Type را روی Terrain و مقدار Noise Type را روی Spline قرار دهید.

میزان Contrast  را به 50  و میزان Brightness  را به  -25 کاهش دهید.

اکنون باید آن را به حرکت در آوریم - بخش Sub Settings را باز کرده و عبارت Expression را در Sub Offset اضافه کنید (روی stopwatch خود Alt + click  کنید) ، مقدار [0,time*-150]  را تایپ کنید. این کار ، به Sub Offset می گوید که در محور X روی مقدار 0 باقی بماند ؛ اما واحدهای خاصی را در Y دنبال کند. جدول زمانی را اسکراب کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

مقدار Expression   را به Evolution اضافه کنید و این بار فقط مقدار time*500 را تایپ کنید.

پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 13

حالا ما باید این نقشه را با چیزهای دیگر تعامل دهیم.

یک لایه Adjustment  جدید ایجاد کنید (آن را Reflection_CONTROL بنامید) ، آن را در زیر لایه Reflection_map قرار دهید ، منوی کشویی Track Matte را باز کنید و گزینه  " Luma Matte “Reflection Map” را انتخاب کنید

اکنون لایه Adjustment  از درخشندگی Fractal Noise برای تنظیم موارد موجود در آن استفاده می کند.

خودتان با استفاده از افکت CC Radial Blur آن را اعمال کنید. همان تغییراتی را که در مرحله 10 انجام دادید ، اعمال کنید.

فقط توجه داشته باشید که نقطه Center  در داخل comp  باقی بماند وگرنه شروع به تولید اثرات بدی می کند.

برای داشتن صحنه آبی که بیشتر در جریان است ، افکت Fast Blur را با Blurriness حدود 10 استفاده کنید. فراموش نکنید که Repeat Edge Pixels را علامت بزنید. پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 14

چیزی که این آب فاقد آن است ، displacement واقعی است که در زیر آب مشاهده می شود. بیایید یکی را اضافه کنیم.

یک solid  جدید ایجاد کرده و آن را  Pre-Comp کرده و نام آن را displacement map بگذارید. composition را باز کنید.

لایه را انتخاب کرده و برای سومین بار افکت CC Particle World را اعمال کنید.

میزان Birth Rate را روی 1 ، و Longevity  را روی 19 تنظیم کنید.

به قسمت Physics بروید و Velocity را به 0.01 ، و Gravity  را به -0.010 تغییر دهید.

زیر منو Particle  را باز کرده و مقدار Particle Type را روی Faded Sphere  ، مقدار Birth size را روی 1.8 ، مقدار Death Size را روی 0.82 ، مقدار  Max Opacity را روی 100٪ ، و مقدار Birth Color  را به White و مقدار Color Death را به Black تنظیم کنید.

پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 15

حالا به بخش Producer بروید.

مقدار  Position Y را روی 0.90 ، مقدار Radius X  را روی 1.6 ، مقدار Radius Y را روی 0.4 و Radius Z  را روی 1.3 قرار دهید.

حالت Grid را خاموش کنید.

موقعیت لایه را در جدول زمانی دوباره آفست کنید. از این رو ، در 0 ثانیه ذرات در موقعیت مناسب قرار می گیرند.

پروژه را ذخیره کرده و به Main_comp بازگردید.

مرحله 16

قابلیت مشاهده  Displacement_map را خاموش کرده و آن را به زیر بقیه لایه ها بیاورید یا آن را Shy  کنید ، تا حواس شما را پرت نکند ؛ زیرا دیگر نیازی به آن نخواهید داشت.

یک لایه adjustment  جدید ایجاد کنید و آن را Displacement_CONTROL بنامید.

حالا Displacement Map را روی آن اعمال کنید. به بخش Effect>Distort>Displacement Map بروید.

مقدار Displacement Map Layer  را به Displacement_map تغییر دهید.

در هر دو ، مقدار Max Displacement را روی 15 تنظیم کنید. Tick Wrap Pixels Around.

اکنون چیزهای ناجوری را در لبه ها مشاهده خواهید کرد. نگران نباشید ، این اتفاق ، به خاطر لایه پس زمینه(BG)  است. این لایه را انتخاب کنید و scale  را به حدود 102%   تغییر دهید و ناپدید می شوند.

پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 17

اکنون وقت آن است که دست به متحرک سازی متن بزنیم. ترکیب TITLE را باز کنید.

Solid جدید بسازید ، آن را Pre-Compose کنید (نام آن را Bubble_distortion بگذارید) ، Comp را باز کرده و برای آخرین بار ، افکت CC Particle World را اعمال کنید.

در این جا تنظیماتی که باید استفاده کنید ، آورده شده است:

Birth Rate – 1.0, Longevity – 19,
Position Y – 0.88, Position Z – 1.73, Radius X – 1.6, Radius Y – 0.4
Velocity – 0.01, Gravity - -0.010
Particle Type – Faded Sphere, Birth Size – 1, Death Size – 1, Size Variation – 0%,
Max Opacity – 100%, Birth and Death Color – White

Grid را خاموش کرده و دوباره لایه را در صورت لزوم آفست کنید.

پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 18

به بخش TITLE comp بازگردید و Bubble_distortion را مخفی کنید.

 

قبل از ادامه ، لایه متن خود را انتخاب کنید و سبک لایه Bevel & Emboss را روی آن اعمال کنید.

به بخش Layer Styles>Bevel and Emboss بروید.

اجباری برای این کار نیست ؛ اما متن شما را زیباتر نشان می دهد.

تنظیمات ما در این بخش شامل موارد ذیل است:

Depth – 220%, Size – 4, Altitude – 50%

 

اکنون ، افکت CC Blobbylize bt Effect> Distort> CC Blobbylize را اعمال کنید.

زیر منوی Blobbiness را باز کرده و مقدار Blob Layer را به Bubble_distortion تغییر دهید.

پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 19

نشانگر جدول زمانی خود را به ساعت 01:00 (1 ثانیه) منتقل کنید و زیر منوی Blobbiness را باز کنید. اکنون keyframe ها را برای Softness  (در مقدار 25) و Cut Away  (در مقدار 100) تنظیم کنید و بلافاصله به زمان 09:00 بروید. همان کار را آن جا نیز انجام دهید.

به 02:15 بروید و به Softness keyframe ، مقدار 30 را اعمال کنید.

به 03:15 بروید و به Softness keyframe ، مقدار 30 را اعمال کنید.

به زمان 05:00 بروید و Softness keyframe را به مقدار 100 و Cut Away keyframe را به مقدار 0 تنظیم کنید.

به زمان 07:00 بروید و Softness keyframe را به مقدار 100 و Cut Away keyframe را به مقدار 0 تنظیم کنید.

کار شما تمام شد. پروژه را ذخیره کنید.

مرحله 20

برای این که متن شما جذاب تر به نظر برسد ، این کارها را انجام دهید:

لایه TITLE را کپی کنید. یکی از آنها را انتخاب کنید و Fast Blur را روی آن اعمال کنید. آن را روی حدود 20 قرار دهید.

اکنون ، لایه BG خود را کپی کرده و آن را در بالای لایه بالای TITLE قرار دهید. لایه بالای TITLE خود را انتخاب کرده و منوی کشویی Track-Matte را باز کرده و گزینه Luma Matte "BG 2"  را انتخاب کنید

مرحله 21

سرانجام ، ما به آخرین مرحله رسیدیم - اصلاح رنگ.

به Main_comp بروید و لایه Adjustment جدید را روی تمام لایه های دیگر اعمال کنید. نام آن را CC بگذارید.

افکت Curves  را روی آن اعمال کنید. به بخش Effect>Color Correction>Curves بروید.

یک منحنی S   برای کانال RGB ترسیم کنید.

هم چنین می توانید Exposure  را به لایه Light rays اضافه کرده و روی 1 تنظیم کنید.

تبریک می گوییم ، کار شما به اتمام رسید!

مرحله 22

از قدرت تخیل خود استفاده کنید!

 

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 211 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

به زودی توضیحات این قسمت درج می شود...…

آموزش صفر تا صد افتر افکت   چرا این دوره افتر افکت؟ این دوره بیش از 210 جلسه جلسه  آموزش می باشد که هنرجو پس از گذراندن این دوره به فهم کاملی از نرم افزار خواهد رسید و می تواند نیازهایش ر…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید