مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

ایجاد جلوه های انیمیشنی دستی در افتر افکت


معرفی

بسیاری از ما دوست داریم یک انیمیشن دستی رو از ابتدای ابتدا خودمون بسازیم  اما گاهی اوقات وقت زیادی برای این کار وجود ندارد. اما  واقعاً نیازی به این کار نیست زیرا من یک روش خلاقانه دارم که از Adobe Illustrator تا After Effects  برای انیمیشن انجام می شود.

نتیجه نهایی احساس بسیار خوبی را خواهد داشت - اما شما می توانید زمان بیشتری را به نمایش شخصیت ها و قصه گویی در انیمیشن اختصاص دهید.

در این آموزش ، ما می خواهیم کمی در مورد نحوه تنظیم نقاشی خود در Illustrator و سپس نحوه تنظیم لایه ها ، کلیدها و اصطلاحات برای به دست آوردن این شکل دستی یاد بگیریم.

 

مرحله اول

بیایید از Illustrator شروع کنیم ، یک شخصیت اصلی ایجاد کنیم - برای مثال یک زنبور عسل - و یک سری دایره برای پس زمینه .. مطمئن شوید که شخصیت ها و سایر عناصر شما هم ضربه دارند و هم پر می شوند - حتی اگر این یک سیاه مشکی با یک ضربه سیاه باشد. بعداً حداکثر تأثیر "دستی" را به شما می دهد.


نکته: در هنگام ترسیم چیزی متقارن با کپی و برگرداندن لایه جدید ، در وقت صرفه جویی کنید.

 

مرحله دوم

در ابتدا همه چیز را روی یک لایه بکشید. پس از پایان کار ، آنها را گروه بندی کنید ، گروه را انتخاب کنید اما آن را هدف قرار ندهید. هنوز در پنل لایه ها ، روی منوی همبرگر کلیک کنید و گزینه (Release to Layers Build) را انتخاب کنید .

اگر نقاشی پیچیده ای داشته باشید که می خواهید آن را تحریک کنید ، این باعث راحتی شما می شود.


نکته: اطمینان حاصل کنید که آن لایه ها را از حالت پیش فرض به چیزی توصیفی تر تغییر نام می دهید. بعداً هنگامی که می خواهید قسمت خاصی از شخصیت یا شی را انتخاب کنید ، این کار باعث کاهش گیجی و سردرگمی می شود.

 

مرحله سوم

بعد ، افتر افکت را باز کرده و فایل Illustrator خود را وارد کنید. در لیست واردات به عنوان: ، تصویر را به ترکیب تغییر دهید - اندازه های لایه را حفظ کنید. به شما این امکان را می دهد که به همه لایه ها دسترسی داشته باشید و همه آنها را متحرک کنید

 

مرحله چهارم

من می خواهم با ایجاد و متحرک سازی پس زمینه ، که در درجه اول از نقاط ساخته شده است ، شروع کنم. یک ترکیب جدید به نام 'dot' ایجاد کنید و حلقه های خود را از ترکیب اصلی خود کپی و پیست کنید.


من این لایه را کوچک کردم بنابراین فقط می توانم چند بار آن را کپی کنم و از نمونه ها به جای بسیاری از لایه های جداگانه استفاده کنم. من می خواهم هر نقطه را در گروه کوچکتر متحرک کنم.

ابتدا با انتخاب تمام نقاط در گروه کوچک شروع کرده و سپس بر روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Create Shapes from Vector Layer را انتخاب کنید .

 

مرحله پنجم

یکی از اشکال را انتخاب کنید. لایه را پایین آورده و به دنبال منوی Add fly-out بگردید. انتخاب کنید Wiggle Paths را از لیست .

برای یک نقطه با اندازه متوسط ​​، پارامتر Size را به 2.0 و پارامتر Detail را به 3.0 تبدیل کردم. این به میزان بزرگ یا کوچک بودن مقیاس طراحی شما بستگی دارد.

 

مرحله ششم

تعداد ویگل های خود را در هر ثانیه به 10.0 افزایش دهید. آنها باید به اندازه کافی سریع به نظر برسند تا مانند فریم های فردی به نظر برسند اما نه خیلی سریع که جذابیت  خود را از دست بدهند.

اکنون می توانید به راحتی اثر Wiggle Paths خود را در تمام لایه های شکل نقطه دیگر کپی کنید. ممکن است لازم باشد بسته به میزان مقیاس شکل شما از یک به حالت دیگر ، برخی از تنظیمات را انجام دهید.

هدف این است که همه آنها به نظر برسد به همان اندازه که دارای خوبیهای دست انداز ، دست کشیده و تند هستند.

 

مرحله هفتم

بیایید یک قدم جلوتر برداریم و کمی حرکت تکان دهنده کلی به اشکال اضافه کنیم. Alt + click کرونومتر Position یک لایه نقطه کلیک کرده و عبارت (wiggle 10،1) راتایپ کنید .

این مرحله را برای همه لایه های خود تکرار کنید (با کپی و چسباندن عبارت سرعت آن را افزایش دهید).

 

مرحله هشتم

اکنون باید گروه کوچکی از نقاط wiggly داشته باشید ، بنابراین آنها را از قبل ترکیب کنید.

ترکیب جدیدی را به اندازه دلخواه ویدیوی خود ایجاد کنید. من 1920x1080 را انتخاب کردم. سپس آن نقطه را بکشید و کپی را بچرخانید و آنها را به اطراف حرکت دهید تا یک پس زمینه به طور مداوم از هم فاصله داشته باشید. برای من 5 لایه طول کشید. 

 

مرحله نهم

من یک رنگ زمینه زرد کمرنگ اضافه کردم و سپس پیش پرده "نقاط" خود را کپی کردم تا 2 مورد داشته باشم.

با جبران کردن لایه پایین و تغییر حالت ترکیب لایه بالا به Add ، من یک نقطه عالی ، که به نظر می رسد دست کشیده و هنوز به صورت مورب است ، دریافت کردم.

با لایه ها بازی کنید و حالت ها را مخلوط کنید تا زمانی که پس زمینه درست همانطور که می خواهید به دست بیاید

 

مرحله دهم

بعد من از ابتدا Bee comp را جمع کردم و حلقه ها را از آنجا که قبلاً متحرک کرده ایم ، حذف کردم.

از آنجا که ما به عنوان یک ترکیب وارد کردیم ، شما باید بتوانید کل نقاشی را به اطراف بکشید و فقط وقتی می خواهید متحرک سازی لایه های جداگانه را شروع کنید ، باید بر روی آن precomp کلیک کنید.

من حرکت اصلی پرواز زنبورعسل را مسدود کردم قبل از اینکه جزئیات دستی را اضافه کنم

 

مرحله یازدهم

ابزار پشت Behind Anchor Point را انتخاب کرده و آن نقاط لنگر را در جایی که می خواهید لایه از آنجا متمرکز شود ، منتقل کنید.

مرحله قبل از تبدیل تمام لایه های هوش مصنوعی به Shape Layers را تکرار کنید. کاری نکنید که همه کارها Wiggle Paths را هنوز انجام دهند زیرا افزودن حرکت به زنبور عسل - مانند چرخش برای بال زدن یا ضربه زدن به سر - انجام هرگونه تکان دادن سخت تر خواهد بود.

 

مرحله دوازدهم

من با سر و بدن شروع کردم ، و چرخش بسیار ظریف را با یک حرکت تکان دادن (0.5،10) اضافه کردم. این بدان معنی است که یک چرخش 10 درجه وجود دارد ، اما فقط هر دو ثانیه.

متحرک کردن یک طرف بال ها برای بال زدن و سپس آینه کردن آنها با استفاده از Flip Horizontal سریعتر از انجام جداگانه هر چهار بال است

 

مرحله سیزدهم

وقتی نوبت به بال ها رسید ، من تصمیم گرفتم که می خواهم زنبور عسل در چه ساعتی پرواز کند و من به سادگی لایه هایی را که در آن فریم ها لرزش ندارند ، کپی کردم. هنگامی که تمام حرکت زنبور عسل به پایان رسید ، اکنون می توانید اضافه کردن افکت Wiggle Paths را برای ایجاد جلوه ای که به صورت دستی نشان داده شده است ، شروع کنید

 

مرحله چهاردهم

من می خواستم همه چیز را با نشان دادن متن به پایان برسانم. من از نوع فونت Montana استفاده کردم اما شما می توانید از هرچیزی که دارای متن اسکریپت است استفاده کنید.

اکنون ابزار Pen خود را بگیرید و در متن متن یک ماسک ایجاد کنید و در حروف شکل ردیابی کنید. سعی کنید ماسک خود را به شکلی در بیاورید که منطقی باشد در این که اگر حروف را با دست می نویسید چگونه می توانید به هم متصل شوید

 

مرحله پانزدهم

پس از اتمام ماسک ، به مسیر Effect> Generate> Stroke بروید .  می توانید برای نشان دادن نوع آن استفاده کنید.

در پنل Effect Controls ، سبک رنگ را از On Original Image به Reveal Image اصلی تغییر دهید. حالا Brush Size خود را زیاد کنید تا تمام متن مشخص شود. اکنون می توانید چند کلید برای فاش کردن تنظیم کنید. وقتی ویژگی "End" برابر با 100٪ باشد ، متن را به طور کامل مشاهده خواهید کرد ، بنابراین یک کلید را برای نشان دادن کامل روی 0٪ و 100٪ تنظیم کنید

 

مرحله شانزدهم

شما اکنون برخی از تکنیک های عالی را دارید که می توانید در کسری از زمان به سرعت جلوی آن را بگیرید.

 

مرحله هفدهم

هنگامی که در مرحله 4 شکل را از لایه لایه برداری ایجاد می کنید ، سعی کنید تمام لایه های اصلی Illustrator را به حالت shy  تنظیم کنید و سپس کلید اصلی Shy را روشن یا خاموش کنید. این به شما کمک می کند تا منظم باشید اما اگر کمی دیرتر به آن احتیاج داشته باشید از شر هیچ چیز خلاص نمی شوید

 

مرحله هجدهم

هنگامی که یک عبارت Wiggle دارید ، اولین عددی که نوشته می شود تعداد حرکت یا تکان دادن در ثانیه است. عدد دوم مقداری است که در یک جهت حرکت می کند یا حرکت می کند. اگر عبارت (wiggle 10،1) را برای یک ویژگی موقعیت یک لایه بنویسید ، جسم در هر ثانیه 10 بار حرکت می کند و هر حرکت فقط 1 پیکسل از محل شروع فاصله دارد (همیشه به نقطه اول خود باز می گردد).

اگر همان عبارت را برای یک لایه بنویسید اما آن را به جای موقعیت چرخش قرار دهید ، احتمالاً حرکت بیشتری را خواهید دید (در یک comp 1080p) زیرا چرخش در درجه و نه پیکسل اندازه گیری می شود

 

 

 

 

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 211 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

به زودی توضیحات این قسمت درج می شود...…

آموزش صفر تا صد افتر افکت   چرا این دوره افتر افکت؟ این دوره بیش از 210 جلسه جلسه  آموزش می باشد که هنرجو پس از گذراندن این دوره به فهم کاملی از نرم افزار خواهد رسید و می تواند نیازهایش ر…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید