مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش کامل رندر اصولی در افترافکت


رندر چیست؟

رندر خلق فریم های یک فیلم از یک ترکیب است. ارائه یک فریم ایجاد یک تصویر دو بعدی ترکیبی از تمام لایه ها ، تنظیمات و سایر اطلاعات موجود در یک ترکیب است که مدل آن تصویر را تشکیل می دهد. ارائه یک فیلم به صورت فریم به فریم هر یک از فریم های تشکیل دهنده فیلم است.  .

معمولاً صحبت از رندر به گونه ای است که گویی این اصطلاح فقط برای خروجی نهایی کاربرد دارد. با این حال ، مراحل ایجاد پیش نمایش برای پانل های Footage ، Layer و Composition نیز انواع ارائه هستند. در واقع ، امکان ذخیره پیش نمایش به عنوان فیلم و استفاده از آن به عنوان خروجی نهایی وجود دارد.

بعد از اینکه یک ترکیب برای خروجی نهایی ارائه شد ، توسط یک یا چند ماژول خروجی پردازش می شود که فریم های ارائه شده را در یک یا چند پرونده خروجی رمزگذاری می کند. این فرایند رمزگذاری فریم های ارائه شده در پرونده ها برای خروجی ، نوعی رندراست .

افترافکت گزینه های مختلفی را برای ارائه فراهم می کند که به شما در تسریع روند ارائه کمک می کند. شتاب GPU سرعت و دقت بهتری را در ارائه جلوه های شما ارائه می دهد. منوی کشویی و جلوه های ویدیویی در کادر محاوره ای Project Settings گزینه های رندر اثر GPU زیر را برای انتخاب به شما می دهد:

  • فقط نرم افزار: CPU برای ارائه جلوه ها استفاده می شود
  • Mercury GPU Acceleration: GPU برای ارائه جلوه ها استفاده می شود. در Mac ، Mercury GPU Acceleration می تواند از OpenCL یا Metal استفاده کند. در ویندوز ، افترافکت GPU بر اساس انتخاب شما از CUDA یا OpenCL استفاده می کند.

توجه : افکت های شتاب دهنده GPU در مقایسه با رندر فقط CPU ممکن است با یک تفاوت دقیق رنگ در یک پروژه 8 bpc ارائه دهند. برای نتایج دقیق ، پروژه را روی 16 bpc یا 32 bpc تنظیم کنید.

پس از تکمیل یک ترکیب ، می توانید یک فایل فیلم را خارج کنید. دو روش مختلف برای خروجی گرفتن از یک فایل فیلم وجود دارد. یکی را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

به دلایل زیر ممکن است به یک فایل فیلم نیاز داشته باشید:

  • شما به یک فیلم با کیفیت بالا (با یا بدون کانال آلفا) یا توالی تصویر نیاز دارید که در یک سکانس Premiere Pro قرار می گیرد ، یا در یک برنامه ویرایش ، آهنگسازی یا گرافیک سه بعدی دیگر استفاده می شود.

    برای ایجاد یک فایل فیلم با کیفیت بالا ، آن را با Render Queue ارائه دهید. 

  • شما به یک فیلم فشرده نیاز دارید که در وب پخش می شود یا برای دی وی دی یا دیسک Blu-ray استفاده می شود.

    برای ایجاد یک فایل فیلم با کیفیت بالا که برای وب ، DVD یا دیسک Blu-ray فشرده شده است ، آن را با استفاده از Adobe Media Encoder رمزگذاری کنید. 

 

یک فیلم را می توان به یک فایل خروجی منفرد که شامل تمام فریم های ارائه شده است ، یا می توان آن را به صورت توالی تصاویر ثابت در آورد (همان کاری که هنگام ایجاد خروجی برای ضبط فیلم انجام می دادید).

 

برای تولید خروجی ، می توانید ترکیبات خود را با استفاده از صف رندر افترافکت رندر کنید یا با تنظیمات رندری که در پنل Render Queue انتخاب کرده اید ، ترکیبات خود را به صف Adobe Media Encoder اضافه کنید.

برای صف رندر ، افتر افکت از یک نسخه تعبیه شده از Adobe Media Encoder برای رمزگذاری بیشتر قالب های فیلم از طریق پنل صف رندر استفاده می کند. هنگامی که با پنل Render Queue عملیات رندر و صادرات را مدیریت می کنید ، نسخه جاسازی شده Adobe Media Encoder به طور خودکار فراخوانی می شود. رمزگذار Adobe Media فقط در قالب کادرهای گفتگوی تنظیمات صادرات ظاهر می شود که با آنها برخی از تنظیمات رمزگذاری و خروجی را مشخص می کنید.

توجه داشته باشید:

نسخه جاسازی شده Adobe Media Encoder که برای مدیریت تنظیمات صادرات در ماژول های خروجی After Effects استفاده می شود ، تمام ویژگی های برنامه کامل و مستقل Adobe Media Encoder را فراهم نمی کند.

 

رندر و صادرات با پنل Render Queue

روش اصلی ارائه و صادرات فیلم از After Effects از طریق پنل Render Queue است.

وقتی یک ترکیب را در پنل Render Queue قرار می دهید ، به یک تبدیل می شود رندر . می توانید موارد رندر زیادی را به صف رندر اضافه کنید و After Effects می تواند چندین مورد را به صورت دسته ای و بدون نظارت رندر کند. وقتی روی دکمه Render در گوشه بالا سمت راست پنل Render Queue کلیک می کنید ، همه مواردی که دارای وضعیت Queue هستند به ترتیب لیست شده در صفحه Render Queue لیست شده و ارائه می شوند.

 

توجه داشته باشید:

برای صادر کردن یک فیلم به چندین قالب با همان تنظیمات رندر ، نیازی به ارائه چندین بار فیلم ندارید. با افزودن ماژول های خروجی به یک مورد رندر در پنل Render Queue ، می توانید چندین نسخه از همان فیلم ارائه شده را صادر کنید.

هنگام کار با چندین مورد رندر ، اضافه کردن نظرات در ستون نظر در پنل Render Queue اغلب مفید است. اگر ستون نظر قابل مشاهده نیست ، بر روی عنوان ستون کلیک راست (Windows) یا کنترل کلیک (Mac OS) کرده و ستون ها> نظر را انتخاب کنید.

 

 موارد ارائه شده

در پنل Render Queue ، می توانید چندین مورد رندر را همزمان مدیریت کنید ، هرکدام تنظیمات رندر و ماژول خروجی خود را دارند.

تنظیمات رندر ویژگی های زیر را تعیین می کند:

  • نرخ فریم خروجی
  • مدت زمان
  • وضوح
  • کیفیت لایه

تنظیمات ماژول خروجی - که پس از تنظیمات رندر اعمال می شوند - ویژگی های پس از ارائه را مانند موارد زیر تعیین می کنند:

  • فرمت خروجی
  • گزینه های فشرده سازی
  • زراعت
  • آیا پیوندی به پروژه در پرونده خروجی تعبیه شده است

می توانید الگوهایی را ایجاد کنید که حاوی تنظیمات رندر معمولاً استفاده شده و تنظیمات ماژول خروجی باشد.

با استفاده از پنل Render Queue می توانید ترکیب یکسانی را به فرمت های مختلف یا تنظیمات مختلف ارائه دهید ، همه با یک کلیک دکمه Render:

  • می توانید به دنباله ای از تصاویر ثابت مانند سکانس سینئون خروجی بگیرید ، سپس می توانید برای نمایش سینما به فیلم منتقل کنید.

  • برای انتقال به سیستم ویرایش غیر خطی (NLE) برای ویرایش ویدئو ، می توانید با استفاده از فشرده سازی بدون فشرده سازی (یا فشرده سازی بدون) به یک ظرف QuickTime خروجی دهید.

 

توجه داشته باشید:

برای انتقال خروجی ارائه شده از After Effects به فیلم یا فیلم ، باید داشته باشید سخت افزار مناسب برای انتقال فیلم یا فیلم یا دسترسی به آن یک دفتر خدمات که می تواند خدمات انتقال را ارائه دهد.

 

فیلم را با استفاده از رندر و صادر کنید صف رندر

  •  

    ترکیبی را که از آن انتخاب کنید انتخاب کنید در پانل پروژه یک فیلم بسازید و سپس یکی از موارد زیر را انجام دهید برای افزودن ترکیب به صف رندر:

     
    • ترکیب> افزودن به صف رندر را انتخاب کنید.

    • ترکیب را به صفحه Render Queue بکشید.

 

توجه داشته باشید:

برای ایجاد ترکیب از یک مورد فیلم و فوراً افزودن آن ترکیب به صف رندر ، مورد فیلم را از صفحه Project به صفحه Render Queue بکشید. این یک روش مناسب برای تبدیل یک مورد فیلم از یک قالب به قالب دیگر است.

 

  •  

    روی مثلث کنار عنوان Output To در قسمت کلیک کنید برای انتخاب نام برای فایل خروجی بر اساس پنل صف صف یک کنوانسیون نامگذاری و سپس مکان را انتخاب کنید. یا روی متن کلیک کنید در کنار عنوان خروجی برای وارد کردن هر نامی.

  •  

    روی مثلث سمت راست تنظیمات Render کلیک کنید عنوان را انتخاب کنید تا الگوی تنظیمات رندر را انتخاب کنید ، یا بر روی زیر خط دار کلیک کنید برای سفارشی کردن متن ، در سمت راست عنوان تنظیمات رندر کلیک کنید تنظیمات. 

  •  

    از فهرست ورود به سیستم نوع ورود به سیستم را انتخاب کنید.

     

    هنگامی که یک پرونده ورود به سیستم نوشته شده است ، مسیر به پرونده log در زیر عنوان Render Settings و منوی Log ظاهر می شود.

  •  

    برای انتخاب الگوی تنظیمات ماژول خروجی ، مثلث را در سمت راست عنوان ماژول خروجی کلیک کنید یا متن زیرخطی را در سمت راست عنوان ماژول خروجی کلیک کنید تا تنظیمات سفارشی شود. شما برای تعیین فرمت فایل فیلم خروجی از تنظیمات ماژول خروجی استفاده می کنید. در بعضی موارد ، پس از انتخاب قالب ، یک جعبه محاوره ای مخصوص قالب باز می شود که در آن می توانید تنظیمات خاص قالب را انتخاب کنید. 

     

    وقتی نام و مکان خروجی تنظیم شد ، و تنظیمات رندر و یک ماژول خروجی ، ورودی انتخاب شده است در ستون Render به طور خودکار انتخاب می شود (نشان داده شده توسط a علامت تیک بزنید) و وضعیت به صف تغییر می کند. وضعیت صف به این معنی است که مورد رندر در صف رندر قرار دارد.

 

توجه داشته باشید:

مطبوعات Caps Lock قبل از شروع رندر برای جلوگیری از ترکیب پنل از نمایش فریم های ارائه شده. با به روز نکردن ترکیب پنل ، افتر افکت برای پردازش رندر ساده به زمان کمتری نیاز دارد موارد با قابهای زیاد.

 

  •  

    روی دکمه Render در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید پنل Render Queue.

 

ارائه یک ترکیب به یک فیلم بسته به نوع ترکیب ممکن است چند ثانیه یا چند ساعت طول بکشد اندازه قاب ، کیفیت ، پیچیدگی و روش فشرده سازی. همانطور که بعد از جلوه ها مورد را ارائه می دهند ، شما قادر به کار در برنامه نیستید. هشدار صوتی زمان کامل ارائه را نشان می دهد.

 

هنگامی که ارائه یک مورد ارائه کامل شد ، تا زمانی که مورد را از صفحه Render Queue حذف نکنید ، در پنل Render Queue با تغییر وضعیت به انجام شده باقی می ماند. نمی توانید یک مورد تکمیل شده را دوباره ارائه دهید ، اما می توانید برای ایجاد یک مورد جدید در صف با همان تنظیمات یا با تنظیمات جدید ، آن را کپی کنید.

توجه داشته باشید:

پس از ارائه مورد ، می توانید فیلم کشیده شده را با کشیدن ماژول خروجی آن از پنل Render Queue به صفحه Project ، به عنوان یک مورد فیلم وارد کنید. 

 

 

ثبت وضعیت موارد

هر مورد رندر وضعیتی دارد که نمایان می شود در ستون Status در صفحه Render Queue:

 Countless: مورد رندر در صفحه Render Queue لیست شده است اما وجود دارد آماده ارائه نیست تأیید کنید که مورد نظر را انتخاب کرده اید تنظیمات را انجام دهید و تنظیمات ماژول خروجی ، و سپس گزینه را انتخاب کنید گزینه رندر برای قرار دادن مورد ارائه در صف.

Queue : مورد رندر آماده ارائه است.

Requires Output : نام پرونده خروجی مشخص نشده است. مقداری را انتخاب کنید از منوی Output To ، یا روی علامت گذاری نشده هنوز مشخص نشده کلیک کنید متن کنار عنوان Output To برای تعیین یک نام و مسیر پرونده.

Unsuccessful : افتر افکت در رندر ناموفق بود. از ویرایشگر متن برای مشاهده پرونده ورود به سیستم برای اطلاعات خاص استفاده کنید در مورد اینکه چرا ارائه ناموفق بود. هنگامی که یک پرونده ورود به سیستم بوده است نوشته شده است ، مسیر ورود به پرونده ورود به سیستم در زیر تنظیمات Render عنوان و فهرست ورود به سیستم

User Stopped : روند رندر متوقف شد.

Done : رندر با موفقیت انجام شد

 

در رندر کردن موارد زیر را مدیریت کرده و در صورت نیاز وضعیت ها را تغییر دهید

  • ترکیب منبع برای یک مورد رندر را در پانل Project انتخاب کنید : روی مورد کلیک راست (Windows) یا Control (Mac OS) کلیک راست کرده و گزینه Reveal Composition In Project از فهرست زمینه را انتخاب کنید.
  • حذف مورد رندر از صف رندر (تغییر وضعیت آن از صف به حالت غیر مجاز) : انتخاب مورد را در ستون ارائه لغو کنید. مورد در باقی می ماند Render Queue پنل .
  • تغییر وضعیت یک مورد ارائه از Unqueued به Queue : مورد را در ستون Render انتخاب کنید.
  • حذف یک مورد رندر از صفحه Render Queue : مورد را انتخاب کرده و فشار دهید Delete را یا را انتخاب کنید ویرایش> پاک کردن .
  • تنظیم مجدد موارد در صفحه Render Queue : یک مورد را به بالا یا پایین صف بکشید. یک خط سیاه سنگین بین موارد رندر ظاهر می شود ، نشان می دهد که در آن مورد قرار داده می شود. همچنین می توانید با انتخاب موارد رندر انتخاب شده را Layer> Arrange مرتب کنید ، مجدداً و سپس Bring Render Item Forward ، Send Render Item backward ، Bring Render Item به جلو ، یا Render Item را به عقب ارسال کنید.
  • موارد رندر انتخاب شده را به بالا در صف رندر منتقل کنید : Ctrl + Alt + Arrow Up (Windows) یا Command + Option + Up Arrow (Mac OS) را فشار دهید.
  • موارد رندر انتخاب شده را به پایین منتقل کنید (بعداً) : Ctrl + Alt + پیکان رو به پایین (Windows) یا Command + Option + پیکان رو به پایین (سیستم عامل Mac) را فشار دهید.
  • موارد رندر انتخاب شده را به بالای صف رندر منتقل کنید : Ctrl + Alt + Shift + Arrow Up (Windows) یا Command + Option + Shift + Up Arrow (Mac OS) را فشار دهید.
  • موارد رندر انتخاب شده را به پایین (انتهای) صف رندر منتقل کنید : Ctrl + Alt + Shift + پیکان رو به پایین (Windows) یا Command + Option + Shift + پیکان رو به پایین (سیستم عامل Mac) را فشار دهید.
  • کپی کردن مورد رندر : روی مورد کلیک راست (Windows) یا Control (Mac OS) کلیک راست کرده و از منوی زمینه یک دستور را انتخاب کنید:
    • رندر با همان نام پرونده : انتخاب کنید Duplicate With Name File را .
    • رندر با یک نام پرونده جدید : انتخاب کنید Duplicate را ، روی نام پرونده زیرخوش کنار Output To کلیک کنید ، نام پرونده جدیدی را وارد کنید و کلیک کنید  Save  AS.

رندر مکث یا توقف

اگر فضای دیسک (که ماژول خروجی به آن می نویسد) تمام شود ، افتر افکت عملکرد رندر را مکث می کند. می توانید فضای دیسک اضافی را پاک کرده و سپس رندر و صادرات را از سر بگیرید.

  • برای مکث در رندر ، روی مکث کلیک کنید. به ادامه رندر ، روی ادامه کلیک کنید.

    در حالی که رندر مکث است ، نمی توانید تنظیمات را تغییر دهید یا از افتر افکت به روش دیگری استفاده کنید.

  • برای جلوگیری از رندر با هدف شروع همان دوباره بارگیری کنید ، Alt را کلیک کنید (Windows) یا Option-click (Mac OS) متوقف کردن.

    مورد رندری که اکسپورت برای آن متوقف شده است وضعیت کاربر متوقف شده و یک مورد جدید با وضعیت اختصاص داده شده است of Queue به پنل Render Queue اضافه می شود. مورد جدید استفاده می شود نام پرونده خروجی یکسان است و مدت زمان مشابه با نسخه اصلی دارد ارائه مورد.

  • برای جلوگیری از اکسپورتبا هدف از سرگیری همان رندر کنید ، روی Stop کلیک کنید.

    مورد رندری که اکسپورت برای آن متوقف شده است وضعیت کاربر متوقف شده و یک مورد جدید با وضعیت اختصاص داده شده است of Unqueued به پنل Render Queue اضافه می شود. مورد جدید استفاده می شود یک نام پرونده خروجی افزایش یافته و ارائه را از قبل از سر می گیرد فریمی که در آن ارائه متوقف شده است - بنابراین اولین قاب جدید است مورد آخرین قاب ارائه شده با موفقیت در مورد متوقف شده است

اطلاعاتی برای رندر کنونی نشان داده شده است عملیات

اطلاعات اساسی در مورد دسته فعلی renders در پایین صفحه Render Queue نشان داده شده است:

 

Message

یک پیام وضعیت به عنوان مثال ، رندر 1 از 4.

 

RAM

حافظه موجود برای فرآیند ارائه

 

 

Renders Started

تاریخ و ساعتی که دسته ارائه های فعلی شروع شده است.

 

 

Total Time Elapsed

زمان شروع ارائه (بدون در نظر گرفتن مکث ها) سپری شده است.

 

 

Most Recent Error

مسیری که پرونده های log در آن قرار دارد.

 

توجه داشته باشید:

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد رندر کنونی ، مثلث سمت چپ عنوان Current Render را کلیک کنید. پنجره Render فعلی بعد از مدت کوتاهی فرو می ریزد (بسته می شود). برای جلوگیری از فروپاشی آن بعد از گذشت زمان ، با کلیک بر روی Alt (Windows) یا Option-click (Mac OS) مثلث کنار عنوان Current Render کلیک کنید. برای مشاهده جزئیات رندر کامل شده ، پرونده ورود به سیستم را مرور کنید. هنگامی که یک پرونده ورود به سیستم نوشته شد ، مسیر ورود به پرونده ورود به سیستم در زیر عنوان Render Settings و فهرست ورود ظاهر می شود.

 

صداهای رندر کامل را تغییر دهید

وقتی همه موارد موجود در صف رندر ارائه و صادر شوند ، صدای زنگ صدا پخش می شود. اگر عملکرد رندر ناموفق باشد صدای متفاوتی پخش می شود. با جایگزینی فایلهایی با نام می توانید صداهای کامل رندر را تغییر دهید rnd_okay.wav و rnd_fail.wav در پوشه صداها . پوشه صداها در مکان زیر است:

 

  • Program Files\Adobe\Adobe After Effects CC 2015\Support Files (Windows)

  • Applications/Adobe After Effects CC/Contents/Resources (Mac OS)

 

با Adobe Media Encoder رندر و صادر کنید

شما همچنین می توانید ترکیبات After Effects را مستقیماً به Adobe Media Encoder صادر کنید ، که انعطاف پذیری را برای ادامه کار در After Effects هنگام پردازش پرونده ها فراهم می کند. هنگامی که از Adobe Media Encoder استفاده می کنید ، می توانید از ایستگاه از پیش تنظیمات و گزینه های دیگری نیز استفاده کنید که در صف نمایش پس از اثرات موجود نیست.

با استفاده از یکی از روش های زیر می توانید ترکیب خود را به صف Adod Media Encoder اضافه کنید:

  • اضافه کردن به نرم افزار Adobe مدیا کدبند صف ( ترکیب> اضافه کردن به نرم افزار Adobe مدیا کدبند صف و یا فایل> صادرات> اضافه کردن به نرم افزار Adobe مدیا کدبند صف ) برای رندر نهایی با استفاده از ایستگاه از پیش تنظیم و تنظیمات مشخص شده در نرم افزار Adobe مدیا کدبند.
  • صف در AME دکمه دکمه در صف رندر ( Window> Render Queue ) برای ارائه نسخه کپی پیش نویس از ترکیب شما با استفاده از تنظیمات رندر مشخص شده در صف رندر ، در حالی که کار روی ترکیب را ادامه می دهید

توجه :

وقتی گزینه Queue in AME را انتخاب می کنید ، تنظیمات ماژول خروجی مانند تنظیمات قالب یا انتخاب کانال رنگ به Adobe Media Encoder منتقل نمی شوند. نام پرونده و مکان خروجی منتقل می شود ، با این حال ، Adobe Media Encoder از نام پرونده و الگوهای مکان استفاده نمی کند ، که ممکن است منجر به عدم تطابق شماره گذاری توالی تصویر شود.

 

ترکیب را مستقیماً به Adobe Media Encoder اضافه کنید

 

برای افزودن ترکیب به Adobe Media Encoder ، موارد زیر را انجام دهید:

  •  

    پروژه After Effects را که حاوی ترکیبی است که می خواهید رمزگذاری کنید ، در صف کدگذاری در Adobe Media Encoder بکشید.

     

    می توانید ترکیبی را از After Effects به Adobe Media Encoder اضافه کنید. یکی از موارد زیر را انجام دهید:

     
    • انتخاب کنید ترکیب> افزودن به صف رمزگذار Adobe Media را

    • انتخاب فایل> صادرات> اضافه کردن به نرم افزار Adobe مدیا کدبند صف

    • مطبوعات کلیدهای Ctrl + Alt + M (ویندوز) یا فرماندهی + انتخاب + M (مکینتاش)

  •  

    کادر محاوره ای ترکیب بعد از جلوه ها باز می شود. ترکیبی را که می خواهید رمزگذاری کنید انتخاب کنید.

  •  

    با انتخاب ایستگاه از پیش تنظیم شده و مکان خروجی در Adobe Media Encoder ، پرونده را همانند حالت عادی رمزگذاری کنید.

 

ترکیبی را از صف رندر به Adobe Media Encoder اضافه کنید

برای افزودن ترکیبی به Adobe Media Encoder با تنظیمات رندر برای ارائه پیش نویس:

ترکیب> افزودن به صف رندر را انتخاب کنید یا میانبر صفحه کلید Control + M (Windows) یا Command + M (Mac) را فشار دهید.

  • در پنل Render Queue ، روی دکمه Queue in AME کلیک کنید.

 

انتخاب قالب ها و تنظیمات خروجی

افتر افکت قالب های مختلف و گزینه های فشرده سازی را برای خروجی فراهم می کند. اینکه کدام قالب و گزینه های فشرده سازی را انتخاب می کنید ، به نحوه استفاده از خروجی شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر فیلمی که از After Effects ارائه می دهید محصول نهایی است که مستقیماً برای مخاطبان پخش می شود ، پس باید رسانه ای را که از آن فیلم را بازی می کنید و محدودیت های اندازه و داده پرونده را در نظر بگیرید. نرخ. در مقابل ، اگر فیلمی که از After Effects ایجاد کرده اید یک محصول متوسط ​​است که به عنوان ورودی به سیستم ویرایش ویدیو استفاده می شود ، پس باید بدون فشرده سازی به فرمت سازگار با سیستم ویرایش فیلم خروجی دهید. 

این واقعیت را بخاطر داشته باشید که می توانید از طرح های مختلف رمزگذاری و فشرده سازی برای مراحل مختلف گردش کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، درصورت نیاز به تأیید مشتری در مورد رنگهای موجود در عکس ، می توانید چند فریم را به عنوان تصاویر ثابت با وضوح کامل (مثلاً پرونده های TIFF) صادر کنید. در حالی که شما می توانید فیلم را با استفاده از یک برنامه رمزگذاری ضرر (به عنوان مثال ، H.264) در صورت نیاز به تأیید زمان انیمیشن ، صادر کنید.

 

قالب های خروجی پشتیبانی شده

با نصب افزونه ها یا اسکریپت های ارائه شده توسط طرف های دیگر به غیر از Adobe ، می توانید قابلیت صادرات انواع دیگر داده ها را اضافه کنید.

مگر در مواردی که موارد دیگری ذکر شده باشد ، تمام فرمت های فایل تصویر با 8 بیت در هر کانال (bpc) صادر می شوند.

 

قالب های ویدئویی و انیمیشن

  • QuickTime (فیلم)

  • ویدئو برای ویندوز (AVI ؛ فقط ویندوز)

توجه داشته باشید:

برای ایجاد یک فیلم متحرک GIF ، ابتدا یک فیلم QuickTime را از After Effects ارائه و صادر کنید. سپس فیلم QuickTime را به فتوشاپ وارد کرده و فیلم را به GIF متحرک صادر کنید.

 

 

قالب های پروژه ویدیویی

  • پروژه Adobe Premiere Pro (PRPROJ)

قالب های عکس ثابت

  • Adobe Photoshop (PSD)

  • سینئون (CIN ، DPX)

  • مایا IFF (IFF)

  • JPEG (JPG ، JPE)

  • OpenEXR (EXR)

  • PNG (PNG)

  • تابش (HDR ، RGBE ، XYZE)

  • SGI (SGI ، BW ، RGB)

  • تارگا (TGA ، VBA ، ICB ، VST)

  • TIFF (TIF)

قالب های فقط صوتی

  • مبادله صوتی قالب پرونده (AIFF)

  • MP3

  • WAV

 

پرونده ها را در یک مکان جمع آوری کنید

دستور Collect Files کپی همه پرونده های موجود در یک پروژه یا ترکیب را در یک مکان واحد جمع می کند. قبل از ارائه ، برای بایگانی یا انتقال پروژه به سیستم رایانه یا حساب کاربری متفاوت ، از این دستور استفاده کنید.

هنگامی که از دستور Collect Files استفاده می کنید ، After Effects یک پوشه جدید ایجاد می کند و اطلاعات زیر در پوشه جدید ذخیره می شود:

  • نسخه جدیدی از پروژه
  • کپی از پرونده های فیلم
  • پرونده های پروکسی همانطور که مشخص شده است
  • گزارشی که فایلها ، افکت ها و فونت های لازم برای ایجاد مجدد پروژه و ارائه ترکیبات را توصیف می کند.

پس از جمع آوری پرونده ها ، می توانید به ایجاد تغییراتی در یک پروژه ادامه دهید ، اما توجه داشته باشید که این تغییرات با پروژه اصلی ذخیره می شوند نه با نسخه تازه جمع آوری شده.

 

  • File> Dependency> Collect Files را انتخاب کنید.

  • در کادر محاوره ای جمع آوری پرونده ها ، یک مورد مناسب را انتخاب کنید گزینه جمع آوری فایلهای منبع.

 All  تمام پرونده های فیلم ، از جمله فیلم های استفاده نشده و پروکسی ها

 For All Comps  تمام پرونده های فیلم و پروکسی های مورد استفاده در هر ترکیب را جمع آوری می کند در پروژه

 For Selected Comps  تمام پرونده های فیلم و پروکسی های مورد استفاده در ترکیبات فعلی را جمع می کند در پانل پروژه انتخاب شده است.

 For Queued Comps  تمام پرونده های فیلم و پروکسی های استفاده شده به طور مستقیم یا غیرمستقیم را جمع آوری می کند در هر یک از ترکیبات با وضعیت صف در

 None (Project Only)  بدون جمع آوری پروژه ، پروژه را در مکان جدید کپی می کند فیلم منبع.

 

گزینه های دیگر را به صورت مناسب انتخاب کنید:

  Generate Report Only با انتخاب این گزینه پرونده ها و پروکسی ها کپی نمی شوند

  Obey Proxy Settings  برای تعیین اینکه آیا می خواهید کپی شامل تنظیمات فعلی پروکسی باشد ، از این گزینه با ترکیباتی که شامل پروکسی هستند استفاده کنید. اگر این گزینه انتخاب شود ، فقط پرونده های استفاده شده در ترکیب کپی می شوند. اگر این گزینه انتخاب نشده باشد ، نسخه حاوی پروکسی و فایل منبع است ، بنابراین بعداً می توانید تنظیمات پروکسی را در نسخه جمع آوری شده تغییر دهید.

 

توجه داشته باشید:

اگر زمان ارائه به طور غیرمعمولی طولانی باشد ، ممکن است شما حداکثر تعداد ماشین آلات را بیش از حد زیاد تنظیم کرده باشید و سربار شبکه مورد نیاز برای ردیابی پیشرفت ارائه در همه رایانه ها با زمان صرف شده در ارائه رندرها متناسب نیست. تعداد بهینه به بسیاری از متغیرهای مربوط به پیکربندی شبکه و رایانه های موجود در آن بستگی دارد. آزمایش کنید تا تعداد بهینه برای شبکه شما تعیین شود.

 

  • ، روی Comments کلیک کنید تا اطلاعات شخصی خود را به گزارشی اضافه کنید  ، یادداشتهای خود را وارد کنید و OK را کلیک کنید. نظرات در انتهای گزارش ظاهر می شود.

  • روی جمع آوری کلیک کنید. پوشه را نامگذاری کرده و مکانی را مشخص کنید برای پرونده های جمع آوری شده شما

    پس از شروع جمع آوری پرونده ، افتر افکت ایجاد می کند پوشه و پرونده های مشخص شده را در آن کپی می کند. سلسله مراتب پوشه همان سلسله مراتب پوشه ها و موارد فیلم در شما است پروژه پوشه جدید شامل یک پوشه (Footage) است و ممکن است شامل شود یک پوشه خروجی (اگر گزینه Change Render Output To را انتخاب کرده اید).

نام این پوشه ها در پرانتز نشان داده می شود تا به موتورهای رندر شرکت کننده نشان دهد که نباید این پوشه ها را برای پروژه جستجو کنند.

 

 

نام پرونده ها و مکان ها را مشخص کنید برای خروجی ارائه شده

توجه داشته باشید:

می توانید قبلاً مکان را پیدا کنید مورد ارائه شده یا مقصد یک مورد ارائه شده در صف را بررسی کنید گروه Output Module را در پنل Render Queue گسترش دهید و روی آن کلیک کنید مسیر فایل زیر خط دار یا با کلیک راست (Windows) یا کنترل کلیک (Mac) سیستم عامل) عنوان ماژول خروجی.

 

نام پرونده و مکان را مشخص کنید برای یک مورد رندر واحد

  • برای وارد کردن دستی یک نام پرونده و پوشه مقصد ، روی متن زیرخط دار شده در کنار خروجی کلیک کنید به عنوان
  • برای نامگذاری یک فایل با استفاده از الگوی نامگذاری فایل ، روی کلیک کنید مثلث در کنار عنوان Output To ، و الگویی را از آن انتخاب کنید منو.

 

نامگذاری پرونده سفارشی ایجاد و استفاده کنید قالب

شما می توانید از الگوهای سفارشی برای نامگذاری خروجی با توجه به خصوصیات ترکیب و پروژه استفاده کنید.

توجه داشته باشید:

برای اینکه الگوی نامگذاری پرونده به الگوی پیش فرض تبدیل شود ، Ctrl (ویندوز) یا Command (Mac OS) را نگه دارید زیرا الگو را از فهرست Output To انتخاب می کنید.

 

در پنل Render Queue ، Custom را انتخاب کنید منوی Output To را انتخاب کنید.

اگر می خواهید الگوی جدید نامگذاری پرونده را بر اساس الگوی موجود قرار دهید ، الگوی موجود را از فهرست تنظیمات پیش فرض انتخاب کنید.

در کادر الگو که می خواهید یک قانون نامگذاری پرونده وارد کنید ، کلیک کنید و یکی از موارد زیر را انجام دهید:

 

توجه داشته باشید:

اطمینان حاصل کنید که نقطه درج خارج از براکت [] از ویژگی های از پیش تعیین شده باشد.

 

  • برای افزودن ویژگی از پیش تعیین شده به نام پرونده ، خاصیت را از فهرست افزودن ویژگی انتخاب کنید.

  • متن را در کادر الگو وارد کنید.

    • برای ذخیره الگوی نامگذاری پرونده به عنوان از پیش تعیین شده برای استفاده در آینده در منوی Output To ، روی دکمه ذخیره کلیک کنید . در کادر محاوره ای Select Name ، نامی را برای الگوی نامگذاری پرونده وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید.

    • برای استفاده همیشه از الگوی انتخاب نامگذاری پرونده ، پیش فرض را انتخاب کنید.

    • برای اعمال الگوی انتخاب شده برای نامگذاری پرونده در ماژول خروجی فعلی ، تأیید را کلیک کنید

  • هرکدام از موارد زیر را انجام دهید:

 

پرونده های خروجی را به صورت خودکار نامگذاری کنید

اولویت Use Default File Name And Folder تضمین می کند که به تمام ترکیبات اضافه شده به صف رندر به طور خودکار یک نام پرونده خروجی منحصر به فرد اختصاص داده می شود (به استثنای پرونده هایی که با ذخیره پیش نمایش ها ایجاد شده اند ، که همچنان از نام ترکیب استفاده می کنند). هنگامی که این گزینه انتخاب می شود ، تا زمانی که مسیر را تغییر ندهید ، به هر مورد رندر همان نام پوشه همان عنوان رندر قبلی اختصاص داده می شود. اگر یک ترکیب بیش از یک بار ارائه شده باشد ، After Effects عددی را به نام پرونده اضافه می کند (به عنوان مثال ، ترکیب_ نامگذاری_1).

 

توجه داشته باشید:

از استفاده از high-ASCII خودداری کنید یا سایر نویسه های گسترده در نام پرونده ها برای پروژه هایی که استفاده می شود در سیستم عامل های مختلف یا با استفاده از پوشه ساعت ارائه شده است.

 

  • Edit> Preferences> Output (Windows) را انتخاب کنید یا After Effects> Preferences> Output (سیستم عامل Mac).

  • Use Use Default File Name and Folder را انتخاب کنید.

 

پشتیبانی از مسیرها در الگوها

می توانید مسیرها را به الگوها اضافه کنید. مسیرهای مطلق را می توان در یک الگو تعریف کرد. به عنوان مثال ، می توانید الگویی را که همیشه فایلهای ارائه شده را در می دهد

always places rendered files in E:\Output\[compName].[extension].

 

تنظیمات رندر

تنظیمات رندر برای هر مورد رندر اعمال می شود و نحوه ارائه ترکیب برای آن خاص را تعیین کنید ارائه مورد. به طور پیش فرض ، تنظیمات رندر برای یک مورد رندر است براساس تنظیمات فعلی پروژه ، تنظیمات ترکیب و سوئیچ است تنظیمات ترکیبی که مورد رندر بر اساس آن تنظیم شده است. با این حال ، می توانید تنظیمات رندر را برای هر مورد رندر تغییر دهید برای لغو برخی از این تنظیمات

تنظیمات رندر اعمال می شوند به ترکیب ریشه برای یک مورد رندر ، و همچنین همه تو در تو تصنیف ها

 

توجه داشته باشید:

تنظیمات رندر فقط تأثیر می گذارد خروجی مورد رندر که با آن مرتبط هستند. ترکیب خود تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

 

تنظیمات رندر

تنظیمات رندر

 

 

 

تنظیمات رندر را تغییر دهید

  • برای تغییر تنظیمات رندر برای مورد رندر ، روی نام الگوی تنظیمات رندر در کنار عنوان Render Settings در پنل Render Queue کلیک کنید و تنظیمات را در کادر گفتگوی Render Settings انتخاب کنید.
  • برای اعمال الگوی تنظیمات رندر به موارد رندر انتخاب شده ، روی مثلث کنار عنوان Render Settings در پانل Render Queue کلیک کرده و از منو الگویی را انتخاب کنید. می توانید یک الگوی تنظیمات رندر سفارشی یا یکی از الگوهای تنظیمات رندر از پیش تعیین شده را انتخاب کنید:

 

 Best Settings  اغلب برای ارائه به خروجی نهایی استفاده می شود

 Draft Settings  اغلب برای بررسی یا آزمایش حرکت مناسب است

 DV Settings  مشابه بهترین تنظیمات است ، اما با روشن بودن فیلد رندر ، ابتدا روی فیلد پایین تنظیم کنید.

  Multi-Machine Settings  چند دستگاهی: مشابه بهترین تنظیمات ، اما با انتخاب گزینه جستجوی موجود برای فعال کردن ارائه چند دستگاه

 

توجه داشته باشید:

الگوی تنظیمات پیش فرض رندر هنگام ایجاد به یک مورد رندر اختصاص می یابد. برای تغییر الگوی پیش فرض تنظیمات رندر ، Ctrl (Windows) یا Command (Mac OS) را پایین نگه دارید زیرا الگوی تنظیمات رندر را از فهرست انتخاب می کنید

 

رندر ایجاد ، ویرایش و مدیریت کنید الگوهای تنظیمات

شما کارهای زیر را در Render انجام می دهید کادر گفتگوی تنظیمات. برای باز کردن الگوهای تنظیمات رندر در کادر گفتگو ، ویرایش> الگوها> تنظیمات رندر یا را انتخاب کنید روی مثلث کنار عنوان Render Settings در Render کلیک کنید پنل صف را انتخاب کنید و Make الگو را انتخاب کنید.

  • برای ایجاد الگوی جدید تنظیمات رندر ، روی جدید کلیک کنید ، تنظیمات رندر را مشخص کنید و OK را کلیک کنید. نامی برای الگوی جدید وارد کنید.
  • برای ویرایش الگوی تنظیمات رندر موجود ، از فهرست تنظیمات نام الگویی را انتخاب کنید ، روی ویرایش کلیک کنید و تنظیمات رندر را مشخص کنید.

توجه داشته باشید:

تغییرات الگوی موجود تأثیری در ارائه مواردی که از قبل در صف رندر هستند ، ندارد.

  • برای تعیین الگوی پیش فرض تنظیمات رندر که باید هنگام ارائه فیلم ها ، کادرهای فردی ، فیلم های از پیش ارائه شده یا پروکسی ها استفاده شود ، از منوی منطقه پیش فرض ها در کادر گفتگوی تنظیمات رندر الگویی را انتخاب کنید.
  • برای ذخیره همه الگوهای تنظیمات رندر ارائه شده در حال حاضر در پرونده ، روی ذخیره همه کلیک کنید.
  • برای بارگذاری یک پرونده الگوی تنظیمات رندر ذخیره شده ، روی بارگذاری کلیک کنید ، فایل الگوی تنظیمات رندر را انتخاب کنید و سپس روی باز کلیک کنید

 

مرجع تنظیمات رندر

هر یک از این تنظیمات ترکیب را لغو می کند ، تنظیمات پروژه یا تنظیمات تغییر لایه.

ورود به سیستم

می توانید انتخاب کنید که بعد از افکت چه اطلاعاتی بنویسد به یک پرونده ورود به سیستم ارائه دهید. اگر فقط خطاها ، فقط افتر افکت را انتخاب کنید در صورت بروز خطا در هنگام ارائه ، پرونده را ایجاد می کند. اگر تنظیمات Plus را انتخاب می کنید ، یک پرونده ثبت ایجاد می شود که جریان را لیست می کند تنظیمات ارائه اگر Plus Per Frame Info را انتخاب کنید ، یک پرونده ثبت می شود ایجاد شده است که تنظیمات رندر کنونی و اطلاعات مربوط به آن را لیست می کند ارائه هر فریم. هنگامی که یک پرونده ورود به سیستم نوشته شد ، مسیر به پرونده ورود به سیستم در زیر عنوان Render Settings ظاهر می شود

 

  Quality تنظیم کیفیت برای استفاده برای همه لایه ها.

 Resolution  وضوح ترکیب ارائه شده

 

توجه داشته باشید:

اگر رندر با رزولوشن کمتری دارید ، گزینه Quality را روی پیش نویس تنظیم کنید. هنگام کاهش رزولوشن ، رندر با بهترین کیفیت یک تصویر نامشخص ایجاد می کند و بیشتر از کیفیت پیش نویس طول می کشد.

 

Disk Cache تعیین می کند که آیا تنظیمات حافظه پنهان دیسک در هنگام ارائه استفاده می شود. Read Only در هنگام ارائه After Effects هیچ فریم جدیدی در حافظه نهان دیسک نمی نویسد. تنظیمات فعلی (پیش فرض) از تنظیمات حافظه پنهان دیسک تعریف شده در تنظیمات حافظه پنهان رسانه و دیسک استفاده می کند.

 

 Proxy Use تعیین می کند که هنگام استفاده از پروکسی ها استفاده کنید یا خیر. جاری تنظیمات از تنظیمات هر مورد فیلم استفاده می کند

 Effects تنظیمات فعلی (پیش فرض) از تنظیمات فعلی برای سوئیچ های اثر استفاده می کند . All On تمام افکت های اعمال شده را ارائه می دهد. همه Off هیچ تأثیری ندارد

 Solo Switches تنظیمات فعلی (پیش فرض) از تنظیمات فعلی برای استفاده می کند سوئیچ های انفرادی برای هر لایه همه Off مانند اینکه همه سوئیچ های Solo خاموش هستند ارائه می شوند

 Guide Layers  تنظیمات فعلی لایه های راهنما را در ترکیب سطح بالا ارائه می دهد. All Off (تنظیمات پیش فرض) لایه های راهنما را ارائه نمی دهد. راهنما لایه ها در ترکیب های تو در تو هرگز ارائه نمی شوند

Color Depth  تنظیمات فعلی (پیش فرض) از عمق بیت پروژه استفاده می کند

 Field Render  تکنیک رندر زمینه را که برای ترکیب رندر استفاده می شود تعیین می کند. اگر در حال رندر کردن برای فیلم یا نمایش در صفحه کامپیوتر هستید ، گزینه Off را انتخاب کنید

Motion Blur  تنظیمات فعلی از تنظیمات فعلی Motion استفاده می کند سوئیچ لایه تاری و کلید فعال سازی Motion Blur را فعال کنید. On برای بررسی لایه ها بدون توجه به تنظیمات لایه سوئیچ Motion Blur فقط برای لایه ها از تنظیم Enable Motion Blur برای آهنگسازی. خاموش برای همه لایه ها بدون در نظر گرفتن کلید سوئیچ ، تمام لایه ها را بدون تاری حرکت ارائه می دهد و تنظیمات سوئیچ ترکیب.

 Time Span  چه مقدار از ترکیب ارائه شده است. برای ارائه کل ترکیب ، Length Of Comp را انتخاب کنید. برای ارائه تنها بخشی از ترکیب نشان داده شده توسط نشانگرهای منطقه کار ، فقط Work Area را انتخاب کنید. برای ارائه یک بازه زمانی سفارشی ، سفارشی را انتخاب کنید.

Frame Rate    نرخ فریم نمونه برداری که باید هنگام ارائه فیلم استفاده شود. Use Use's Frame Rate را انتخاب کنید تا از نرخ فریم مشخص شده در استفاده کنید کادر محاوره ای تنظیمات ترکیب یا استفاده از این نرخ را انتخاب کنید برای استفاده از نرخ فریم متفاوت نرخ فریم واقعی ترکیب بدون تغییر است نرخ فریم فیلم رمزگذاری شده نهایی تعیین می شود توسط تنظیمات ماژول خروجی

Skip Existing Files   به شما امکان می دهد بخشی از یک دنباله فایل را بدون اتلاف وقت روی فریم های ارائه شده قبلی ، رندر کنید. هنگام ارائه دنباله ای از پرونده ها ، After Effects فایل هایی را كه بخشی از توالی فعلی هستند ، پیدا می كند ، فریم های موجود را شناسایی می كند و سپس فقط آن فریم ها را ارائه می دهد و آنها را در جایی كه متعلق به دنباله هستند وارد می كند. همچنین می توانید برای ارائه یک توالی تصویر در چندین رایانه از این گزینه استفاده کنید

 

توجه داشته باشید:

توالی تصویر فعلی باید همان نام توالی تصویر موجود باشد و تعداد فریم شروع ، نرخ فریم و بازه زمانی باید یکسان باشد. باید به پوشه ای که حاوی فریم های ارائه شده قبلی است رندر کنید

 

ماژول های خروجی و ماژول خروجی تنظیمات

تنظیمات ماژول خروجی برای هر رندر اعمال می شود مورد را تعیین کنید و نحوه پردازش فیلم ارائه شده برای نهایی را تعیین کنید خروجی از تنظیمات ماژول خروجی برای تعیین فرمت فایل ، خروجی استفاده کنید مشخصات رنگ ، گزینه های فشرده سازی و سایر گزینه های رمزگذاری برای خروجی نهایی

همچنین می توانید از تنظیمات ماژول خروجی برای برش استفاده کنید ، یک فیلم ارائه شده را کشیده یا کوچک کنید. انجام این کار پس از ارائه هنگامی که چندین نوع خروجی تولید می کنید ، اغلب مفید است از یک ترکیب واحد.

تنظیمات ماژول خروجی اعمال می شود به خروجی ارائه شده که با توجه به رندر تولید می شود تنظیمات.

برای برخی از قالب ها ، یک کادر گفتگوی اضافی باز می شود وقتی قالب را در گفتگوی تنظیمات ماژول خروجی انتخاب می کنید جعبه می توانید این تنظیمات را اصلاح کرده و از پیش تنظیمات تنظیمات برای تعیین استفاده کنید گزینه های خاص قالب ، مانند گزینه های فشرده سازی.

شما می تواند چندین ماژول خروجی را برای هر مورد رندر اعمال کند ، یعنی وقتی می خواهید بیش از یک نسخه از فیلم را بسازید مفید است یک رندر به عنوان مثال ، می توانید خلق یک فیلم را خودکار انجام دهید و آلفا مات آن ، یا می توانید وضوح بالا و وضوح پایین ایجاد کنید 

 

 

توجه داشته باشید:

قبل از ارائه ، بررسی کنید تنظیمات خروجی صدا را در کادر محاوره ای تنظیمات ماژول خروجی تنظیم کنید تا از صحت آنها اطمینان حاصل شود. برای ارائه صدا ، خروجی صدا باید باشد انتخاب شود اگر ترکیب شما شامل صدا نیست ، این کار را نکنید Audio Output را انتخاب کنید تا اندازه پرونده ارائه شده انجام شود بی نیاز افزایش نمی یابد

 

تنظیمات رندر

 

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 211 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

به زودی توضیحات این قسمت درج می شود...…

آموزش صفر تا صد افتر افکت   چرا این دوره افتر افکت؟ این دوره بیش از 210 جلسه جلسه  آموزش می باشد که هنرجو پس از گذراندن این دوره به فهم کاملی از نرم افزار خواهد رسید و می تواند نیازهایش ر…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید