مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش ایجاد آیکون های سه بعدی متحرک در افترافکت


معرفی

در این آموزش ، شما می آموزید که چگونه می توانید آیکون ها را بصورت سه بعدی در After Effects متحرک کنید - بدون اینکه از نرم افزارهای سه بعدی مانند Cinema 4D یا Maya استفاده کنید.

این انیمیشن متشکل از لوله هایی است که نماد را تشکیل می دهند - و سپس با استفاده از ماسک ها ،  نهایی می شود. شما می توانید تکنیک هایی را با استفاده از نمودار ویرایشگر AE ، لایه های شکل و نحوه ساختن اسلایدر برای کنترل طیف وسیعی از پارامترها با استفاده از کد های ساده یاد بگیرید.

در پایان آموزش ، شما می توانید  هر نمادی را متحرک کنید. در اینجا قصد دارم از آرم قدیمی Deviant Art استفاده کنم ، و می توانید نحوه کارکرد آن را با مجموعه ای از آیکون های با طعم رسانه های اجتماعی بالا ببینید.

نرم افزار مورد نیاز

Adobe After Effects CS6 یا بالاتر

زمان برای تکمیل

2 ساعت

 

مرحله اول

فایل پروژه را بارگیری کنید. چرخش null و قاب نماد برای شما تنظیم و متحرک شده است.

نماد مورد نظر خود را در قالب .ai یا .eps وارد کنید (همانطور که برای بردار شدن به آن احتیاج داریم). آن را به جدول زمانی بکشید و سه بعدی کنید. نماد را مقیاس بندی کنید تا متناسب با لایه شکل "Frame" باشد. در آخر آیکون را به لایه "Rotation Null" وارد کنید.

 

مرحله دوم

بر روی لایه نماد وکتور کلیک راست کرده و گزینه Creat Bugs From Peeling انتخاب کنید . با این کار یک لایه شکل بومی After Effects ایجاد می شود. نام این لایه را به 'Reveal' تغییر دهید.

سه لایه ماسک دایره ای شکل روی لایه "Reveal" ایجاد کنید تا یکدیگر را همپوشانی کند. به پارامتر Transform هر ماسک بروید. هر یک از آنها را به اندازه کمی کوچک کنید و یک فریم کلیدی برای هر یک از پارامترهای Mask Path در فریم 28 تنظیم کنید.

همانطور که در عکسهای صفحه نشان داده شده است ، با گذشت زمان ماسک ها را به گونه ای مقیاس بندی کنید که نشان از آرم در قاب 68 پیدا کند. ماسک ها باید با نرخ های مختلف مقیاس بندی شوند تا جلوه ای دلپذیر داشته باشد.

 

مرحله سوم

تمام فریم های کلیدی ماسک را انتخاب کرده وF9 را بزنید تا Easy Ease روی آنها اعمال شود. Graph Editor را باز کنید تا هر قاب اصلی ماسک کمی جبران شود و انحنای آنها را متناسب با آنچه در تصویر نشان داده شده تنظیم کنید.

 

مرحله چهارم

اثرات ثانویه آشکار شدن ، حلقه های سفید در حال گسترش است. برای ایجاد این ، ابتدا Cmd / Ctrl + Y بزنید را تا یک جامد سفید جدید در اندازه comp ایجاد کنید و آن را سه بعدی کنید. آن را به لایه 'Rotation null' تبدیل کنید.

به قاب 1 بروید و دو ماسک بکشید تا لبه های داخلی و بیرونی حلقه را تشکیل دهد. حالت ماسک ماسک بزرگتر را به Add و کوچکتر را به Subtract تغییر دهید.

 

مرحله پنجم

با استفاده از کنترل های Transform (کلیدهای جهت دار یا مقادیر موقعیت) حلقه را در اطراف یکی از ماسک های آشکار در لایه نماد مقیاس بندی و قرار دهید.

 

مرحله ششم

فریم های کلیدی را در قاب 22 روی مسیرهای ماسک هر دو ماسک خارجی و داخلی عنصر حلقه تنظیم کنید. هر دو را مقیاس بندی کنید تا با اندازه ماسک آشکار در لایه نماد مطابقت داشته باشد.

در قاب 70 ، آنها را تا جایی اندازه دهید که اندازه ماسک آشکار شود (یادتان باشد که ضخامت ماسک خارجی و ماسک داخلی بین آنها تقریباً یکسان باشد) در آخر ، با انتخاب کلیدهای فریم کلید F9 و شروع ، سهولت راحتی را در کلیدهای شروع و پایان اعمال کنید. منحنی های آنها را تنظیم کنید تا شبیه سنبله تیز شود.

دو حلقه دیگر ایجاد کنید و مراحل را در اطراف دو ماسک آشکار تکرار کنید

 

مرحله هفتم

حال بیایید لوله های رنگی را که نماد را تشکیل می دهند ایجاد کنیم.

در مرحله بعدی نحوه انجام این کار را به شما نشان می دهم.

 

مرحله هشتم

دو جامد سه بعدی ایجاد کنید که 20 20 20 پیکسل هستند و  A را بزنید تا خاصیت نقطه لنگر آشکار شود. 0 ، 0 ، 0 را برای نقاط لنگر X ، Y ، Z وارد کنید.

به انتهای انیمیشن چرخشی بروید ، آنها را به حالت چرخش خالی کنید و آنها را به طور مناسب در جایی که می خواهید گسترش دهید قرار دهید.

پس از قرار دادن آنها ، یک -90 واحد و 90 واحد دیگر را جابجا کنید (هر دو در محور Z).

 

مرحله نهم

دو لایه جامد را قفل کنید. ابزار Pen را انتخاب کنید و مطمئن شوید که روی حالت ایجاد شکل ( نه Masks)  تنظیم شده باشد.

از طریق کانتور آرم / نماد ، مسیر اتصال Bezier را که نقطه لنگر جامد جلو را به نقطه لنگر جامد عقب متصل می کند ، ترسیم کنید.

نام لایه را به عنوان 'dynamicLine' تغییر دهید. در آخر ، روی آیکون کرونومتر در مسیر 1 کلیک کنید تا یک فریم کلیدی تنظیم شود.

 

مرحله دهم

3 فریم به جلو بروید و مسیر Bezier را به صورت دستی تنظیم کنید تا متناسب با خط نماد آرم باشد - اطمینان حاصل کنید که انتهای آن را به نقاط لنگر جامدات (که گوشه بالا سمت چپ است) متصل کنید.

قرار دادن فریم های کلیدی هر 3 فریم را تا پایان انیمیشن ادامه دهید.

 

مرحله یازدهم

تنظیمات Stroke را باز کنید 1. Stroke Width را روی 6 تنظیم کنید ، حالت Line Cap را به Round Cap و حالت Line Join را به Round Join تغییر دهید. Rhis نقاط انتهایی گرد و خم های گرد را ایجاد می کند.

 

مرحله دوازدهم

"شکل 1" را به "خط 1" تغییر دهید و آن را دو بار کپی کنید.

رنگ ضربه "Line 2" را به R34 ، G169 ، B225 تغییر داده و Stroke Width آن را به 4 تغییر دهید. رنگ ضربه "Line 3" R217 ، G211 ، B35 و عرض Stroke آن 2 است.

 

مرحله سیزدهم

ترتیب گروه های شکل را معکوس کنید به طوری که از بالا به پایین در Timeline خود ، "Line 1" ، "Line 2" و "Line 3" داشته باشید.

Trim Paths را به همه گروه ها اضافه کنید. در "خط 1" ، پارامتر Start از مسیرهای اصلاح 1 را روی 80٪ تنظیم کنید. در 'Line 2' ، پارامتر Start Trim Paths 1 را روی 60٪ تنظیم کنید. در "خط 3" ، پارامتر Start مسیرهای اصلاح 1 را روی 40٪ تنظیم کنید.

با استفاده از عبارات (کدها) ، کنترل های کشویی را در After Effects ایجاد کنید

با انتخاب لایه شکل به Effect> Expression Controls> Slider Control بروید . بلافاصله Enter را بزنید و نام آن را به Shrink تغییر دهید. آمار کلیدهای Cmd / Ctrl + D را بزنید و ضربه را وارد کنید و دوباره آن را تغییر نام دهید به عنوان افست. اکنون دو پارامتر کشویی دارید که ما از آنها برای بستن عبارات(کدها) استفاده خواهیم کرد.

 

مرحله چهاردهم

کرونومتر پارامتر Start از "Line 1's Trim Paths 1" 

Alt-click

 راست کرده و عبارت زیر را وارد کنید.

shr = effect(“Shrink”)(“Slider”);

value + shr;

برای مسیرهای کوتاه "خط 2" وارد کنید:

shr = effect(“Shrink”)(“Slider”);

value + (shr*2);

برای 'Line3's Trim Paths 1 وارد شوید:

shr = effect(“Shrink”)(“Slider”);

value + (shr*3);

عبارت زیر را به تمام پارامترهای Offset در مسیرهای اصلاح وارد کنید:

value + effect(“Offset”)(“Slider”);

 

مرحله پانزدهم

برای کنترل لغزنده Shrink یک فریم کلیدی تنظیم کنید و مقدار آن را 20 قرار دهید. به سمت جلو حرکت کنید و قاب 21 را تنظیم کنید و مقدار آن را بر -15 تنظیم کنید ، به قاب 32 بروید و مقدار را در -15 نگه دارید ، به قاب 54 بروید و Shrink را برگردانید مقدار تا 20.

به قاب 32 برگردید و یک کلید اصلی برای لغزنده جابجایی در مقدار 0 تنظیم کنید. اسکلت را در فریم 54 تنظیم کنید و مقدار لغزنده جابجایی را به -343 تغییر دهید. تمام فریم های کلیدی را انتخاب کنید و F9 را بزنید تا راحت تر شوند.

Graph Editor را باز کنید. دسته های Bezier را بکشید و انحنای هر دو پارامتر Shrink و Offset را تغییر دهید همانطور که در اینجا نشان داده شده است. دستگیره ها را صاف نگه دارید تا از هیچ گونه جهش غیرضروری جلوگیری کنید.

 

مرحله شانزدهم

با استفاده از تکنیک هایی که به تازگی آموخته اید ، خطوط متنوعی را که در فضای Z گسترش می یابند ، ایجاد کنید.

در مثالی که در اینجا نشان داده شده است ، من چهار خط طراحی کرده ام که به فضای Z گسترش می یابد. هر کانتور دارای کنترل های کشویی سفارشی و کوچک با تغییر حالت است.

برای افزودن تنوع ، Allow Keyframes Between Frames را در Graph Editor روشن کنید.

 

مرحله هفدهم

اگر به ویدئو بسیار دقت کرده باشید ، ممکن است دسته ای رنگارنگ از خطوط مسطح را ببینید که در نماد مستقر شده اند. برای ایجاد این موارد ، ابتدا یک لایه شکل خالی ایجاد کنید و آن را "stack_1" بنامید. آن را سه بعدی کنید و آن را به صورت چرخش تهی کنید.

اطلاعات مسیر برداری را از لایه شکل "Reveal" که در ابتدا ایجاد کردیم کپی کنید. محتویات موجود در لایه شکل خالی را انتخاب کرده و Cmd / Ctrl + V را بزنید تا جایگذاری شود.

یک ضرب در * زیر مسیرها اضافه کنید تا ضخامت آن ایجاد شود. به انتهای انیمیشن بروید ، جایی که نماد صاف است. از کنترل های Transform برای تراز و متناسب کردن لایه stroke با نماد استفاده کنید

 

مرحله هجدهم

مسیرهای اصلاح را به پشته مطالب اضافه کنید. پارامترهای Start و End را روی 79٪ تنظیم کنید. یک قاب کلیدی برای Offset در 0 درجه در قاب 9 تنظیم کنید. اسکلت را در فریم 48 قرار دهید و مقدار Offset را روی 200 درجه تنظیم کنید. دوباره به قاب 15 برگردید و یک فریم کلیدی روی پارامتر End تنظیم کنید ، به جلو به قاب 22 بروید و مقدار End را روی 100٪ تنظیم کنید. همه فریم های کلیدی را انتخاب کنید و به راحتی آنها را آسان کنید و مانند انحنای منحنی مطابقت داشته باشید.

P را بزنید روی صفحه کلید راست کلیک کنید و روی Position و گزینه های جداگانه را انتخاب کنید. برای موقعیت Z ، یک فریم کلیدی در قاب 13 با مقدار -160 تنظیم کنید. به قاب 35 جلو بروید و مقدار آن را روی 0 تنظیم کنید. فریم های صفحه را انتخاب کنید و آنها را آسان کنید.

همانطور که نشان داده شده است ، به Graph Editor بروید و با کشیدن دستگیره های Bezier ، مبالغه کنید.

 

مرحله نوزدهم

لایه های شکل را 5 بار کپی کنید. برای ایجاد یک "stacked effect" ، همانطور که نشان داده شده است ، موقعیت های Z آنها و پارامتر Offset از مسیرهای اصلاح در نمودار ویرایش را جبران کنید.

 

مرحله آخر

در آخر برخی از رنگ های خوب stroke را به آنها بدهید. رنگهایی که استفاده کردم در اینجا نشان داده شده است.

پایان . امیدوارم لذت برده باشید

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 211 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

به زودی توضیحات این قسمت درج می شود...…

آموزش صفر تا صد افتر افکت   چرا این دوره افتر افکت؟ این دوره بیش از 210 جلسه جلسه  آموزش می باشد که هنرجو پس از گذراندن این دوره به فهم کاملی از نرم افزار خواهد رسید و می تواند نیازهایش ر…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید