مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

Pre-composing در افترافکت


 

همانطور که همه ما می دانیم هنگام کار در After Effects پانل جدول زمانی ما می تواند به سرعت با ده ها لایه اگر نه hundres اشباع شود. این می تواند منجر به سردرگمی زیادی شود ، که می تواند باعث ناامیدی در هنگام تلاش برای کار با مشتری شود. خوشبختانه برای ما یک ویژگی جذاب به نام  Pre-composing (پیش آهنگسازی) وجود دارد که به شما امکان می دهد چندین لایه را در After Effects گروه بندی و سازماندهی کنید. با توجه به این نکته ، بیایید نگاهی به نحوه پیش ترکیب در افتر افکت بیندازیم.

 

 Pre-composing چیست؟

Pre-composing ، فرآیند بسته بندی مجموعه ای از لایه ها به ترکیب جدید در After Effects است. به نوعی همان گروه بندی لایه ها در فتوشاپ است .

با گروه بندی این لایه ها می توانید انیمیشن ، افکت یا ماسک اضافه کنید که سپس روی همه لایه های موجود اعمال می شود

2 - گاو خلاق مثال. jpg

 

Pre-composing برای چیست؟

Pre-composing عمدتا برای کمک به سازماندهی ترکیبات پیچیده استفاده می شود. اما بیایید نگاهی به برخی از دلایل خاص استفاده از precomp بیندازیم.

  • Pre-composing می توانند جدول زمانی شما را با گروه بندی لایه های خاص با یکدیگر ، فضای اتاق را آزاد کرده و پیمایش یک ترکیب پیچیده را آسان کنند.

  • می توانید یک انیمیشن را در یک ترکیب بسازید و سپس آن ترکیب را به ترکیب دیگر اضافه کنید. این به لانه سازی نیز معروف است.

  • Pre-composing به هنرمندان اجازه می دهد تا از فریم های کلیدی ، افکت ها و سایر تغییرات لایه در یک لایه پیش ترکیب استفاده کنند و بنابراین همه لایه های گروه بندی شده را تحت تأثیر قرار می دهند.

 

 

نحوه ایجاد Pre-composing

در اینجا نحوه پیش ترکیب کردن در افتر افکت آورده شده است:

  1. لایه های مورد نظر را برجسته کنید.

  2. به Layer> Precompose بروید.

  3. Precomp خود را نامگذاری کنید ، گزینه های خود را انتخاب کنید و "تأیید" را کلیک کنید.

نکته: برای دسترسی به لایه های اصلی خود ، روی پیش پردازش دوبار کلیک کنید

 

10 - Precomp Sample.gif

اکنون که مراحل اساسی را می دانید ، بیایید به مطالعه موردی واقعی استفاده از پیش ترکیب در After Effects بپردازیم

 

 

مطالعه سطحی Precomp

Pre-composing در واقع یک فرایند بسیار ساده است که می تواند در انیمیشن های پیچیده و ساده مورد استفاده قرار گیرد. بیایید از یک انیمیشن متنی ساده به عنوان مثال استفاده کنیم. در تصویر زیر من سه لایه متن دارم که می خواهم آنها را متحرک کنم

3 - Timeline Panel.jpg

برای شروع کار ، لایه های متن خود را برجسته می کنم و برای دستیابی به گزینه تبدیل موقعیت ، کلید "P" را از صفحه کلید می فشارم. سپس چند فریم کلیدی را که در جدول زمانی متغیر بودند اعمال می کنم ، که یک انیمیشن ظریف ایجاد می کند. هیچ چیز جذاب نیست ، فقط یک انیمیشن ساده است که متن از خارج از قاب ترکیب ظاهر می شود.

4 - Keyframes.gif

این انیمیشن به خودی خود اشکالی ندارد ، اما من می خواهم پاپ ها کمی تنگ تر باشند و مستقیماً از لبه کادر ظاهر نشوند.

من قصد دارم یک ماسک به لایه ها اضافه کنم. با این حال ، از آنجا که موقعیت متن را متحرک کرده ام ، اگر ماسک بزنم ، موقعیت ماسک در کنار متن متحرک خواهد شد ...

به نظر می رسد این یک کار برای یک پیش ساز  یا زیر ساخت است!

بنابراین من هر سه لایه را انتخاب می کنم ، سپس کلیک راست کرده و "precompose" را انتخاب می کنم. همچنین می توانید Command + Shift + C را بزنید. اگر بیش از یک لایه انتخاب کرده باشید ، فقط می توانید تنظیمات "انتقال همه ویژگی ها" را در پنجره قبل از جمع آوری انتخاب کنید. با این کار تمام فریم های کلیدی و جلوه های متحرک شما به ترکیب از پیش ساخته شده منتقل می شوند.

 

5 - Precompose.gif

با لایه های من که اکنون در یک ترکیب جدید قرار گرفته اند ، من می خواهم این پیش ترکیب را انتخاب کرده لایه و یک ماسک بزرگ را در جایی که می خواهم متن من ظاهر شود ، رسم کنم. من همچنین یک تنظیم سریع برای پر انجام می دهم به این ترتیب که آن محو شدن را شبیه سازی می کند.

6 - Mask.gif

جلوه های پتو ، ماسک یا تنظیمات را روی لایه های داخل پیش ساز اعمال کنید.

 

با افزودن ماسک در بالا ، من کمی بیشتر به انیمیشن اضافه کرده ام تا احساس زیبایی داشته باشد. اکنون ، اگر نیاز به بازگشت و تنظیم هر یک از لایه های متن دارید ، نگران نباشید ، با دوبار کلیک کردن روی لایه پیش ترکیب در صفحه جدول زمانی ، می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. پس از انجام این کار ، یک برگه جدید باز می شود و سپس می توانید لایه های متن اصلی را به هر طریقی که می خواهید تنظیم کنید.

7 - دسترسی به Precomp.gif

5. برای دسترسی به لایه های اصلی ، روی پیش Pre کلیک کنید.

 

پس از دستیابی به لایه های اصلی خود با دوبار کلیک کردن روی precomp دوباره وارد آن شدم و سبک و اندازه قلم را تنظیم کردم. هر تغییری که ایجاد کردم به طور خودکار در پیش preCp مشاهده شد ، بنابراین تمام کاری که باید از آنجا انجام می دادم اضافه کردن به صف رندر بود. بیایید نگاهی به نتایج ما بیاندازیم.

11 - SOM Sample Final.gif

 

چه تفاوتی بین Pre-composing و تودرتو وجود دارد؟

همانطور که می بینید لایه های پیش ترکیب در After Effects یک روند ساده است. و مطمئناً می توان هنگام کار در ترکیبات پیچیده بسیار تأثیرگذار بود.

اما به یاد داشته باشید که هنگام کار با این ترکیبات پیچیده خواهید فهمید که معمولاً افزودن یک ترکیب موجود به یک ترکیب دیگر بسیار مفید است. این فرآیندلانه سازی نامیده می شود .

8 - Complex Composition.jpg

یک ترکیب پیچیده تر با تودرتو

 

در حالی که Pre-composing ، قرار دادن گروهی از لایه ها در یک ترکیب جدید است ، لانه سازی قرار دادن یک ترکیب موجود در جدول زمانی است.

 

 

 

امیدواریم با این مقاله ، دانش اندکی را به دانش های شما اضافه کرده باشیم . موفق باشید.

 

 

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 211 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

به زودی توضیحات این قسمت درج می شود...…

آموزش صفر تا صد افتر افکت   چرا این دوره افتر افکت؟ این دوره بیش از 210 جلسه جلسه  آموزش می باشد که هنرجو پس از گذراندن این دوره به فهم کاملی از نرم افزار خواهد رسید و می تواند نیازهایش ر…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید