مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

کاربرد pedit در اتوکد


polyline

polyline یک شكل يک پارچه متشكل از خط و كمان است که می توانیم آن را با دستور pline ترسیم کنیم . البته می توانيم چنين شكلی را با دستورهای fillet ،arc ،line به وجود بياوريم و سپس آن ها را به polyline تبدیل کنیم . البته شرط يک پارچه شدن اين اشكال، اين است كه نقاط انتهايی آن ها همپوشانی داشته باشند يعنی بين خطوط و كمان ها فاصله وجود نداشته باشد . دستور pedit ، در اصل برای ويرايش كردن polyline ها به كار برده می شود ،ولی می شود از آن برای يک پارچه كردن خطوط و كمان هايمان نیز استفاده كنيم .

شايد اين سوال برايتان پيش آيد كه منظور از یک مجموعه يک پارچه چيست؟

اگر وقتی كه دستوری درحال اجرا نباشد ؛ روی يک جزء از مجموعه ای كليک كنيم ؛ چنان چه

مجموعه يک پارچه باشد ؛ كليه اجزاء آن با هم انتخاب می شوند در غیر این صورت چنان چه يک پارچه نشده باشد ؛ تنها آن جزیی که روی آن کلیک کرده ایم انتخاب می شود.

 

استفاده از pedit

برای استفاده از اين دستور ، ابتدا خط و كمان های لازم را رسم می کنیم. سپس با اجرای دستور pedit و انتخاب يكی از اجزاء ، آن را به polyline تبديل می كنيم سپس بقيه اجزاء را به آن متصل ( Join ) می كنيم .

اجرای  pedit

برای اجرای دستور pedit : روی كليد modify  از نوار ابزار modify II کلیک کنید و يا كلمه pedit را تایپ کنید و enter را بزنید و يا از منوی Modify | Polyline انتخاب کنید.

 

پيغام های خط دستور :

select polyline:يکی از خط ها و يا كمان های مجموعه را انتخاب كنيد

این پیغام ظاهر می شود : Object selected is not a polyline به این معنی که شئ که انتخاب کرده اید polyline نیست. سپس این پیغام ظاهر می شود Do you want to turn it into one؟کلید <Y> را به معنی Yes یا تایید وارد کرده و enter را بزنید تا به یک polyline تبدیل شود.

 Enter an option [Close/Join/Width/Edit vertex/Fit/Spline/Decurve/LtypeGen /Undo]: j

سپس پیغام فوق ظاهر می شود که از شما پرسيده ميشود كه چه تغييری می خواهيد انجام دهيد و در جواب حرف j به معنی join را وارد کرده و سپس enter را بزنيد.

اجزاء ديگر را انتخاب كنيد و سپس enter را بزنيد.

نمايش ميدهد كه چند جزء اضافه شدند.

 

 Enter an option [Open/Join/Width/Edit vertex/Fit/Spline/Decurve/Ltype gen/Undo]:

مجدداً از شما پرسيده می شود كه چه تغييری می خواهيد انجام دهيد چون كار با اين دستور تمام شده است enter را بزنید .

نكته 1 : هميشه بعد از اجرای اين دستور ، كنترل كنيد كه به درستی اجزاء يک پارچه شده باشند. بدين منظور ، وقتی كه دستوری درحال اجرا نباشد روی يک قسمت از مجموعه كليک كنيد؛ اگر مجموعه ای يک پارچه باشد ؛ كليه اجزاء با هم انتخاب می شوند.

نكته 2 : گاهی پيش می آيد كه اين دستور نمی تواند اجزائی را كه ترسيم كرده ايد؛ به هم متصل كند.

اغلب ، مشكل از دو مورد به وجود می آيد :

1ـ خطوط و كمان ها، با هم فاصله دارند (حتی فاصله ای جزئی) . برای کنترل اين مورد روی نقاط تماس آنها زوم كنيد و در صورت وجود اين مشكل ، آن ها را به هم برسانيد.

 2ـ قسمتی از خطوط روی هم افتاده است. برای كنترل اين مورد هر خط را به تنهایی انتخاب کنید و کنترل کنید که دو انتهای آن روی خط دیگری نیامده باشد . گاهی نیز ممکن است یک خط را دوبار کشیده باشید ( کاملا روی هم افتاده باشند) در این صورت ، هر دو را پاک کنید و یک خط جدید به جای آن ها رسم نمایید.

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید