مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

چه کسانی از اتوکد استفاده می کنند و چرا استفاده از آن مهم است؟


چه کسانی از اتوکد استفاده می کنند و چرا استفاده از آن مهم است؟

CAD  مخفف Computer-Aided Drafting به معنی پیش نویس رایانه ای و اتوکد مشهورترین نرم افزار مورد استفاده برای CAD است.  بیشتر افرادی که نام اتوکد را شنیده اند معمولاً تصور می کنند که طراحان یا معماران ، نقشه های اولیه ای را برای ساختمان ها در رایانه با کمک این نرم افزار تهیه می کنند. با این حال ، استفاده از اتوکد بی نهایت بیشتر از طراحی نقشه است. از اتوکد می توان برای طراحی هر چیزی همراه با جزئیات ، اندازه ها و مقیاس ها استفاده کرد.

چه کسانی از اتوکد استفاده می کنند؟

معماران و طراحان از اتوکد برای طراحی نقشه های اولیه ساختمان ها ، پل ها و جاده ها استفاده می کنند. خانه یا آپارتمانی که در حال حاضر در آن زندگی می کنید به احتمال زیاد با استفاده از نرم افزار CAD طراحی شده است. اتوکد به طراح ابزار و امکان طراحی همراه با مقیاس را می دهد. این بدان معنی است که کسی می تواند این طرح ها را بگیرد و اندازه گیری های موجود در آنها را دنبال کند تا موارد ملموسی را ایجاد کند که دقیقاً در کنار هم قرار بگیرند. در گذشته این نقشه ها با دست ترسیم می شدند و سپس کپی می شد. داشتن این قابلیت در رایانه این روند را بینهایت آسان و سریعتر می کند.

مهندسان ، به ویژه مهندسان مکانیک ، از آن برای طراحی همه چیز ، از ابزارهای ساده گرفته تا موارد پیچیده ای مانند شاتل فضایی ، به طور گسترده استفاده می کنند. طراحی های CAD همچنین می توانند با سازگارسازی و ارسال به چاپگرهای سه بعدی و ماشین های CNC برای تولید نمونه های اولیه طراحی ، ابزارهای سفارشی و قطعات برای دستگاه های بزرگتر استفاده شوند. قطعات کوچکتر را می توان دقیقاً از طراحی های CAD ساخت که در کنار هم قرار می گیرند و ماشین های بزرگتری تولید می کنند. پس به طور خلاصه می توان گفت که اتوکد نرم افزاری است که به مهندسان کمک می کند تا طرح ها را از ذهن خود به دنیای واقعی منتقل کنند.

اتوکد اینجا است تا بماند

برخی بر این باورند که اتوکد منسوخ شده است زیرا برای طراحی های دو بعدی بیشتر استفاده شده است و بیش از 20 سال است که وجود دارد. نرم افزارهای جدیدتر مدل سازی سه بعدی مانند Revit و Fusion اکنون برای طراحی های بسیار پیچیده در دسترس هستند. با این حال ، اتوکد به دلیل کم هزینه بودن و رابط کاربریِ کاربر پسند ، هنوز هم انتخاب اول بیشتر طراحان است. بسیاری از طراحان با استفاده از اتوکد ابتدا یک طرح دو بعدی ایجاد می کنند و سپس این طراحی دو بعدی را به نرم افزار پیچیده تر مدل سازی سه بعدی وارد می کنند. اتوکد هنوز هم یک راه حل مناسب برای تهیه پیش نویس در بسیاری از پروژه ها است.

علیرغم آنچه برخی ممکن است باور کنند اتوکد قرار نیست جایی برود. در واقع نرم افزار اتوکد به طور مستمر در حال توسعه است و با نیازهای زمانه به خوبی جلو می رود. بخشی از نرم افزار اتوکد که در رایانه شما نصب می شود جایی نمی رود اما اکنون اتوکد موارد اضافی نیز دارد که به صورت آنلاین در فضای ابری و همچنین برنامه های موبایل اجرا می شوند که به شما امکان می دهند طراحی ها را مستقیماً در دستگاه های تلفن همراه خود مشاهده و ویرایش کنید. اتوکد از سال 1982 شروع به کار کرده است و خود نرم افزار اتوکد قدیمی تر از اکثر کاربران فعلی Revit و Fusion است. اتوکد توسط معماران ، مهندسان ، طراحان داخلی ، توسعه دهندگان املاک و مستغلات ، هنرمندان استفاده می شود و این لیست همچنان ادامه دارد. طی سالهای گذشته اتوکد تعداد قابل توجهی از کاربران و بیش از 20 نرم افزار مختلف را در مجموعه خود ایجاد کرده است.

کلاسها و گواهینامه های اتوکد

اتوکد بیش از 20 سال است که یکی از قدرتمندترین و کاربرپسندترین راه حل های نرم افزاری بین نرم افزارهای طراحی پیش نویس است. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه می توانید از قدرت واقعی اتوکد استفاده کنید ، آموزش با کیفیت از ONLC را در نظر داشته باشید. ما کلاس هایی را از سطح مقدماتی تا پیشرفته ترین سطح برگزار می کنیم. دوره های صدور گواهینامه اتوکد و ACP نیز موجود است.

  

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید