مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

پانل Ribbon در اتوکد


 

اگر یک مجموعه از ابزارهای مورد علاقه خود و دستورات اتوکد را دارید ، می توانید یک پانل ribbon مخصوص ، برای ابزارهای مورد علاقه خود در اتوکد ایجاد کنید تا راحت و سریع بتوانید به آن ها دسترسی پیدا کنید .

 

برای این که پانل مخصوص خود را درست کنید ، در خط فرمان CUI را تایپ کنید و enter را فشار دهید ، این پنجره رابط کاربری را فعال می کند . از این پنجره در بخش Customizations in All Files با کلیک روی نماد + کنار آن ، زیر شاخه های ribbon نمایش داده می شوند . سپس بر روی Panels کلیک راست کرده و از منوی زمینه New Panel را انتخاب کنید .

یک پانل جدید در زیر پانل های موجود با نام پیش فرض panel1 اضافه خواهد شد ، با کلیک راست و انتخاب تغییر نام از منوی زمینه ، نام این پنل را به My Panel (یا هر نامی که می خواهید ) تغییر دهید . اکنون می توانید ابزارهای مورد علاقه خود را از پانل command list به این پانل اضافه کنیم .

این پانل تمام دستورات اتوکد را لیست می کند و می توانید با استفاده از نوار جستجو در بالای صفحه command list ، دستور خود را جستجو کنید . فرض کنید می خواهیم دستور Donut را به این پنل اضافه کنیم ، Donut را تایپ کنید ، این دستور به بالای لیست می رسد . بر روی دستور Donut کلیک راست کرده و کپی را از منوی زمینه انتخاب کنید .

به My Panel که در مراحل بالا ایجاد کرده ایم بروید و با فشار دادن + زیر شاخه ها را نمایش دهید . اکنون ردیف 1 را به عنوان زیر شاخه My panel مشاهده خواهید کرد . بر روی ردیف 1 کلیک راست کرده و paste را از منوی زمینه انتخاب کنید . این فرایند را برای سایر دستوراتی که می خواهید به این پانل اضافه کنید تکرار کنید .

اکنون پانل مخصوص شما آماده استفاده است و باید یک زبانه ( tab ) برای این پانل اختصاص دهید . بر روی My panel راست کلیک کرده و کپی را از منوی زمینه انتخاب کنید . سپس به زبانه ها بروید و بر روی نماد + کلیک کنید تا زیر شاخه هارا ببینید و سپس زبانه ای را که می خواهید این پانل را روی آن قرار دهید انتخاب کنید .

برای حذف این پانل سفارشی به پنجره CUI بروید و با کلیک راست و انتخاب delete از منوی زمینه ، my panel را از لیست پانل ها حذف کنید . اطمینان حاصل کنید که پانل را صحیح را حذف کرده اید و از حذف تصادفی هر پانل دیگری خودداری کنید .

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید