مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

دستور EditSolid در اتوکد سه بعدی


برای ویرایش اجسام solid سه بعدی :

۱ . EditSolid را در خط فرمان تایپ کنید

۲ . یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید


Edge : با استفاده از این گزینه شما می توانید لبه های اجسام solid سه بعدی را کپی کرده و رنگ لبه ها را تغییر دهید .
Face : با استفاده از این گزینه شما می توانید روی جسم های solid عملیات extrude , move , copy , offset , rotate را انجام دهید و آن ها را مخروطی کنید و یا رنگ چهره ها را تغییر دهید
Body : با استفاده از این گزینه شما می توانید همه جسم های solid را اصلاح کنید .
مثلا :
روی یک جسم solid سه بعدی ، یک شکل هندسی دیگری رسم کنید و یا یک جسم solid سه بعدی را به جسم های solid سه بعدی دیگری تجزیه کنید و یا پوسته ای از یک جسم solid سه بعدی ایجاد کنید و یا یک جسم solid سه بعدی انتخاب شده را تمیز کنید یا جسم solid سه بعدی انتخاب شده را بررسی کنید .

Undo :  این گزینه جدیدترین عملیات ویرایش بدن را لغو می کند .
می توانید به طور مکرر از گزینه Undo استفاده کنید .
Exit: با این گزینه به طور کامل از حالت ویرایش اجسام   solid خارج می شوید .


۳ . وقتی که خواستید لبه ها ، چهره ها یا بدن ها را تعیین کنید ، می توانید از گزینه های زیر استفاده کنید :


Remove : یک یا چند لبه یا چهره را از مجموعه لبه ها  .یا چهره های انتخاب شده حذف می کند
توجه : برای حذف چهره های اضافی از گزینه Remove استفاده کنید و سپس با کلیک بر روی لبه چهره ، آن را حذف کنید .
Add : از حالت حذف برمی گردد .
All : همه لبه ها یا چهره ها را به مجموعه لبه ها یا چهره  های انتخاب شده اضافه می کند یا اینکه حذف می کند .
Undo : یک یا چند انتخاب قبلی را لغو می کند .

 

Edge Editing

۴ . با استفاده از توضیحات زیر ادامه دهید :

برای کپی کردن لبه های جسم های solid سه بعدی :

روی Solids > Solid Editing > Copy edge کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Egde و سپس گزینه Copy را انتخاب کنید ) .
در قسمت گرافیک ، یک یا چند لبه از یک جسم solid را مشخص کرده و Enter را فشار دهید تا انتخاب کامل شود .
برای جا به جایی یک نقطه پایه مشخص کنید .
یک نقطه مقصد را از لبه های کپی شده مشخص کنید .
نتیجه حاصل لبه های انتخاب شده ، به شکل خطوط ، کمان ها یا دایره ها هستند .

برای تغییر رنگ لبه های جسم های solid سه بعدی :

روی Solids > Solid Editing > Color edge کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Egde و سپس گزینه Color را انتخاب کنید ) .
در قسمت گرافیک ، یک یا چند لبه از یک جسم solid را مشخص کرده و Enter را فشار دهید تا انتخاب کامل شود .
یک شماره رنگ تعیین کنید و یا گزینه RGB را تعیین کنید تا مقدار RGB برای تعیین رنگ لبه های مشخص شده تعیین شود .
لبه های مشخص شده همرنگ رنگ تعیین شده می شوند .


ویرایش چهره

برای اکسترود کردن چهره های solid سه بعدی:

روی Solids > Solid Editing > Extrude face کلیک کنید ( یا EditSolid را وارد کنید ، گزینه Face و سپس Extrude را انتخاب کنید ) .
در قسمت گرافیک ، یک یا چند چهره از یک جسم solid را مشخص کنید .
ارتفاع اکسترود کردن را مشخص کنید .
برای اکسترود کردن ، یک زاویه مخروطی را مشخص کنید .
چهره های مشخص شده اکسترود می شوند .

برای جا به جایی چهره های یک جسم solid سه بعدی :

روی Solids > Solid Editing > Move Face کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Face و سپس گزینه Move را انتخاب کنید ) .
مانند قبل در قسمت گرافیک ، یک یا چند چهره از یک جسم solid را مشخص کنید .
برای جا به جایی ، یک نقطه پایه مشخص کنید .
نقطه دوم را مشخص کنید . دو نقطه بردار جا به جایی را تعریف می کنند .
چهره های مشخص شده در جهت تعیین شده و با فاصله تعیین شده توسط بردار جا به جا می شوند .

برای چرخاندن چهره های یک جسم solid سه بعدی:

روی Solids > Solid Editing > Rotate Faches کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Face و سپس گزینه Rotate را انتخاب کنید ) .
در قسمت گرافیک ، یک یا چند چهره از یک جسم solid را مشخص کنید .
اولین نقطه را در امتداد یک محور چرخشی مشخص کنید .
نقطه دوم را در امتداد یک محور چرخشی مشخص کنید .
زاویه چرخش را مشخص کنید .
چهره های مشخص شده چرخانده می شوند .

برای offset کردن چهره جسم solid سه بعدی :

روی Solids > Solid Editing > Offset face کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Face و سپس گزینه Offset را انتخاب کنید ) .

در قسمت گرافیک ، یک یا چند چهره از یک جسم solid را مشخص کنید .
فاصله offset را مشخص کنید .
چهره های مشخص شده با فاصله تعیین شده به طور مساوی offset می شوند . مقدار مثبت برای فاصله جا به جایی ، اندازه بدن جسم solid را افزایش می دهد در حالی که مقدار منفی اندازه آن را کاهش می دهد .

برای مخروطی کردن چهره یک جسم solid 3D با زاویه :

روی Solids > Solid Editing > Taper چهره کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Face و سپس گزینه Taper را انتخاب کنید ) .
در قسمت گرافیک ، یک یا چند چهره از یک جسم solid را مشخص کنید .
نقطه پایه یک محور چرخش را مشخص کنید .
نقطه دیگری را در امتداد محور چرخش مشخص کنید .
زاویه مخروطی کردن را مشخص کنید .
چهره های مشخص شده توسط زاویه مشخص شده به طور مساوی چرخانده می شوند .

برای حذف چهره ها از حالت solid 3D :

روی Solids > Solid Editing > Delete Face کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Face را انتخاب کنید و سپس گزینه Delete ) .
در قسمت گرافیک ، یک یا چند چهره از یک جسم solid را مشخص کنید .
Enter را فشار دهید .

برای کپی کردن چهره های solid 3D :

روی Solids > Solid Editing > Copy Face کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Face را انتخاب کنید ، سپس گزینه Copy ) .
در قسمت گرافیک ، یک یا چند چهره از جسم های solid را مشخص کنید .
برای جا به جایی یک نقطه پایه مشخص کنید .
یک نقطه مقصد را از چهره های کپی شده مشخص کنید .
نتیجه های حاصل مناطق یا سطوح کپی شده هستند .

برای تغییر رنگ چهره جسم های solid 3D:

روی Solids > Solid Editing > Color چهره کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Face و سپس گزینه Color را انتخاب کنید ) .
در قسمت گرافیک ، یک یا چند چهره از جسم های solid را مشخص کنید و برای تکمیل Enter را فشار دهید .
یک شماره رنگ تعیین کنید یا گزینه RGB را انتخاب کنید تا مقدار RGB برای تعیین رنگ چهره های مشخص شده تعیین شود .
چهره های مشخص شده ، همرنگ رنگ تعیین شده می شوند .


ویرایش بدن

برای رسم کردن شکل هندسی دیگر روی جسم solid 3D :

روی Solids > Solid Editing > Imprint کلیک کنید  ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Body و سپس گزینه Imprint را انتخاب کنید ) .
یک جسم solid را مشخص کنید .
یک شکل دو بعدی را برای رسم کردن روی جسم دوبعدی مشخص کنید .
شکل دو بعدی ، باید کاملا روی جسم solid سه بعدی قرار گرفته باشد یا باید حداقل یک قسمت از جسم solid مشخص شده ، پوشانده باشد .

برای پایان کار ، Enter را فشار دهید .
شکل دو بعدی روی جسم سه بعدی نقش می بندد . یک نقش می تواند چهره را به یک یا چند چهره مجزا تقسیم کند .

 

برای جداسازی solid سه بعدی به جسم های solid 3D جداگانه :

روی Solids > Solid Editing > Separate کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Body را انتخاب کنید ، سپس گزینه Separate ) .
یک جسم solid را مشخص کنید .
جسم های solid جدا از هم  ، جسم های جداگانه تجزیه می شوند . جسم های ایجاد شده با استفاده از عملیات Boolean ( Union ، Subtract و Intersect ) قابل تفکیک نیستند .

 

برای ایجاد پوسته از یک جسم solid 3D :

روی Solids > Solid Editing > Shell کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Body و سپس Shell را انتخاب کنید ) .
یک جسم solid را مشخص کنید .
در قسمت گرافیک ، چهره ها را برای استفاده مشخص کنید .
گزینه ای را انتخاب کنید کنید :
Add : چهره ها را به حالت انتخاب اضافه می کند .
Remove : چهره ها را از حالت انتخاب حذف می کند .
توجه : وقتی چهره ها را مشخص می کنید ، معمولاً دو چهره به مجموعه لبه های انتخاب شده اضافه می شوند . از گزینه Remove استفاده کنید و سپس با کلیک بر روی لبه دیگری که متعلق به چهره ای است که می خواهید حذف کنید ، آن را حذف کنید .
All : همه چهره ها را به حالت انتخاب اضافه یا از حالت انتخاب حذف می کند .
Undo : انتخاب های قبلی را لغو می کند .

Enter را فشار دهید .
برای ایجاد پوسته مقدار Offset پوسته را مشخص کنید . مقادیر مثبت چهره های خارج از بدن را offset می کند . مقادیر منفی چهره های داخل بدن را offset می کنند.

 

برای تمیز کردن جسم solid 3D :

روی Solids > Solid Editing > Clean کلیک کنید ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Body را انتخاب کنید ، سپس گزینه Clean ) .
یک جسم solid را مشخص کنید .
قسمت هایی از جسم هایsolid سه بعدی مانند لبه ها و رئوس زائد ( بر اساس هندسه ) حذف می شود . لبه های imprint شده برداشته نمی شوند .

برای بررسی جسم solid سه بعدی :روی Solids > Solid Editing > Check ( یا وارد EditSolid شوید ، گزینه Body را انتخاب کنید ، سپس گزینه Check ) را کلیک کنید .
یک شکل طراحی شده را مشخص کنید .
این دستور گزارش می دهد که آیا شی مشخص شده یک جسم solid سه بعدی معتبر است یا خیر .

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید