مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آپشن‌های نقشه کشی AutoCAD


آپشن‌های نقشه کشی AutoCAD در سطح مقدماتی

در AutoCAD چند تنظیم سیستم وجود دارد که بر نحوه نمایش طرح های شما تأثیر می گذارد . در ادامه چند مورد از آن ها را بیان می کنیم .

به Tools > Options بروید یا روی command line کلیک راست کرده و از منوی میانبر گزینه " Options " را انتخاب کنید یا " Options " را در خط فرمان تایپ کنید.

پس از باز کردن option dialog ، به برگه " plot and publish " بروید .


 Defult plot settings for new drawings

این گزینه چاپگر پیش فرض شما را تنظیم می کند . با این کار می توانید چاپگر پیش فرض دیگری را روی چاپگر استاندارد ویندوز تنظیم کنید . این به این معناست که اسناد استاندارد ویندوز به چاپگر office می روند ، در حالی که اسناد Autocad به فرمت بزرگ پلاتر شما می روند .

شما می توانید با استفاده از دکمه " Add or configure plotters " درایور های مخصوص Autocad را برای چاپ گر ها و یا پلاتر های خود ایجاد کنید یا درایور های پلاتر را به برنامه Autocad اضافه کنید که برای سایر برنامه های ویندوز شما در دسترس نیست .

 Plot to file

اگر از گزینه " plot to file " در plotter dialog استفاده کنید ، این مکان پیش فرض برای فایل PLT شما خواهد بود و همین طور مکان پیش فرض PDF ، DWF یا سایر فایل های الکترونیکی " print " مانند Jpegs خواهد بود .

 

Back ground processing options

این گزینه رسم و انتشار پس زمینه را فعال می کند . این به این معنی است که شما می توانید به کار خود ادامه دهید در حالی که پرونده های فایل شما در حال مرتب شدن هستند .

اگر می خواهید ، " Enable background plot when Plotting " فعال کنید ؛ اما به نظر من این کار سرعت دستگاه من را کم می کند و باعث ایجاد باگ هایی حین کار می شود . من از این که چند ثانیه منتظر می مانم تا فایل طرح مرتب شود راضی هستم .

من توصیه نمی کنم " Enable background plot when Publishing " را فعال کنید چون باگ هایی در این زمینه وجود داشته است که هنوز برطرف نشده است .
فعال نکردن آن به این معنی است که در حالی که Autocad در حال ایجاد فایل های طرح و ارسال آن ها به پلاتر است ، نمی توانید کار کنید . اتوکد را مشاهده خواهید کرد که هر فایل طراحی را که به آن گفته اید ، برای پلات کردن باز و بسته می کند . اگر در حال طراحی  نقشه های زیادی باشید ، این کار ممکن است کمی طول بکشد .
نگران نباشید ، این کار سریع تر از طراحی هر نقشه در یک زمان است و به شما فرصتی می دهد تا یک قهوه درست کنید در حالی که رئیس شما فکر می کند شما سخت کار می کنید .

 

 Plot and publish log file

این گزینه ، این امکان را به شما می دهد تا از تمام نقشه هایی که رسم کرده اید ، یک log خودکار داشته باشید . اگر هزینه per-plot را شارژ کرده باشید ، دیگر به آن نیاز ندارید ، بنا بر این می توانید آن را خاموش کنید . اگر می خواهید آن را روشن کنید ، من توصیه می کنم آن را روی " Save one continuous log " تنظیم کنید وگرنه در نهایت با پوشه های پروژه خود که با Plot Logs درگیر شده اند مواجه می شوید .

 

 Automatic publish

این گزینه به شما این امکان را می دهد که نقشه های " الکترونیکی " ( به عنوان مثال PDF یا DWF ) را به صورت خودکار از نقشه های خود ایجاد کنید . هر زمان که فایلی را که روی آن کار می کنید ذخیره کنید یا صفحه را ببندید ، این نقشه ایجاد خواهد شد . باز هم ، مگر این که دلیل خاصی داشته باشید برای روشن کردن این مورد ، من توصیه می کنم برای جلوگیری از به هم ریختگی آن را خاموش کنید .

 

 General plot options

یکی از مهم ترین بخش های این قسمت When "   changing Plot device " است که من می خواهم این قسمت را روی " Keep the layout size if possible " نگه دارم . اگر این گزینه را انتخاب نکرده باشید ، اتوکد به طور خودکار اندازه کاغذ شما را متناسب با چاپ گری که انتخاب کرده اید دوباره تنظیم می کند . اگر به طور تصادفی چاپ گر اشتباهی را انتخاب کرده باشید یا بخواهید اندازه غیر معمولی را ترسیم کنید ،  می تواندمشکل ساز باشد .
اگر چاپ گر فایل طرح شما را به درستی دریافت نکرده باشد ، این گزینه " System printer spool alert " این را به شما اطلاع می دهد بهتر است این مورد را روشن بگذارید .

OLE quality and OLE objects این گزینه در صورت تمایل به چاپ فایل های اتوکد حاوی پرونده های جا سازی شده از برنامه های دیگر ، به عنوان مثال PDF یا JPG که از آن کپی پیست کرده اید ، مهم است . من این کار را اغلب انجام نمی دهم ، بنابراین هیچ گونه توصیه ای در این مورد ندارم .

" Hide system Printers "یکی از موارد مهم است . اتوکد درایور های طرح خود را در کنار درایور هایی ویندوز نصب کرده است نشان می دهد . بهترین ایده استفاده از درایورهای طرح اتوکد این است که اتوکد را متفاوت از ویندوز تنظیم کنید که این گزینه این امکان را به شما می دهد .

 

 Specify plot offset relative to ...

این گزینه تعیین می کند که آیا نمودار طرح در dialog box از گوشه صفحه باشد یا از گوشه منطقه دارای طرح ، در صورت تغییر چاپگر ، منطقه قابل طرح ممکن است تغییر کند اما گوشه مقاله صفحه همیشه در همان مکان است ، بنابراین توصیه می کنم آن را روی این قسمت ( corner of the paper ) تنظیم کنید .

 

 Plot stamp / plot style table settings

تنظیمات plot stamp این امکان را به شما می دهد که مهر زمان و تاریخ را در گوشه هر طرح ایجاد کنید  من توصیه می کنم که شما این گزینه را نادیده بگیرید ، در صورت نیاز واقعی ، روش های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد .

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید