مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش پرینت در اتوکد - نحوه Printing در Autocad


Printing (چاپ کردن)

خروجی یک طرح طراحی شده را به صورت چاپ شده ، پلات شده یا به صورت یک فایل PDF تهیه کنید. تنظیمات چاپگر را برای هر طرح ذخیره و بازیابی کنید.

 

در اوایل ، افراد متن های چاپ شده را از چاپگرها و طراحی های پلات شده را از پلاترها تهیه می کردند. اکنون می توانید هر دو اینها را با یکی از این دستگاه ها تهیه کنید. بنابراین در این راهنما ، اصطلاحات چاپ و پلات به طور جایگزین برای هر دو آنها استفاده می شوند.

 

فرمان تهیه خروجی از یک طراحی ، PLOT است و شما می توانید از نوار ابزار Quick Access به آن دسترسی پیدا کنید.

برای نمایش تمام گزینه ها در کادر محاوره ای Plot ، روی دکمه More Options کلیک کنید.

همان طور که مشاهده می کنید ، تنظیمات و گزینه های بسیاری برای استفاده شما وجود دارند.

برای راحتی ، می توانید مجموعه ای از این تنظیمات را با نام ذخیره و بازیابی کنید. اینها تنظیمات page setup نامیده می شوند. با page setup می توانید از تنظیمات مورد نیاز برای پرینتر های مختلف ، چاپ در مقیاس های gray  ، ایجاد یک فایل PDF از طراحی خود و غیره استفاده کنید.

ایجاد یک Page Setup

برای باز کردن Page Setup Manager  ، بر روی زبانه Model  یا یک زبانه layout  کلیک راست کرده و Page Setup Manager را انتخاب کنید. سپس ، دستور PAGESETUP را انتخاب کنید.

 

هر زبانه layout  در طراحی شما می تواند یک page setup  مرتبط را داشته باشد. با این کار ، به راحتی می توانید از بیش از یک دستگاه یا فرمت خروجی استفاده کنید یا اگر چند طرح با اندازه های مختلف شیت در همان طراحی داشته باشید، شکلی نخواهید داشت.

برای ایجاد یک page setup جدید ، روی کلید New کلیک کنید و نام page setup جدید را وارد کنید. کادر محاوره ای Page Setup بعدی ، شبیه به کادر محاوره ای Plot به نظر می رسد. تمام گزینه ها و تنظیمات را که می خواهید ذخیره کنید ، انتخاب کنید.

 

هنگامی که پلات شما آماده شد ، به سادگی نام page setup را در کادر محاوره ای Plot مشخص کنید و تمام تنظیمات پلات شما بازیابی خواهد شد. در تصویر زیر ، کادر محاوره ای Plot برای استفاده از page setup  با نام Hitchhiker تنظیم شده است که یک فایل DWF (Web Design Format)  را به جای چاپ با یک پلاتر، خروجی می دهد.

نکته: شما می توانید page setup  ها را در فایل های تمپلت طراحی ذخیره کنید یا می توانید آنها را از سایر فایل های طراحی وارد (import) کنید.

تهیه خروجی در یک فایل PDF

مثال زیر نشان می دهد که چگونه یک page setup  را برای ایجاد فایل های PDF ایجاد کنید.

 

از لیست کشویی Print / Plotter ، گزینه AutoCAD PDF را انتخاب کنید (General Documentation).pc3 :

سپس ، گزینه های size  و scale  را که می خواهید استفاده کنید ، انتخاب کنید:

  • Paper Size . جهت (portrait  یا landscape ) در لیست کشویی ، به عنوان یکی از گزینه های موجود داخلی در دسترس می باشد.
  • Plot Area  . شما می توانید ناحیه ای را که پلات می شود ، با این گزینه معین کنید ، اما معمولاً همه چیز را پلات کنید.
  • Plot Offset. این تنظیم بر اساس چاپگر ، پلاتر یا سایر خروجی های شما تغییر می کند. سعی کنید که پلات را در مرکز قرار دهید یا مبداء را تنظیم کنید ، اما به یاد داشته باشید که پرینترها و پلاترها یک حاشیه داخلی در اطراف لبه ها دارند.
  • Plot Scale  . مقیاس پلات خود را از لیست کشویی انتخاب کنید. یک مقیاس همانند
      1/4” = 1’-0”، برای چاپ در آن مقیاس ، از زبانه Model  انتخاب می شود. در یک زبانه layout  ، شما معمولاً در مقیاس 1: 1 چاپ می کنید.

جدول plot style  ، اطلاعاتی در مورد پردازش رنگ ها ارائه می دهد. رنگ هایی که در مانیتور شما خوب دیده می شوند ، ممکن است برای فایل PDF یا نسخه چاپی مناسب نباشند. برای مثال ، ممکن است بخواهید یک طراحی رنگی را ایجاد کنید ، اما خروجی تک رنگ داشته باشید. در اینجا نحوه تعیین خروجی تک رنگ آورده شده است:

نکته: همیشه تنظیمات خود را با گزینه Preview  بررسی کنید.

نتیجه پنجره Preview  شامل یک نوار ابزار با چندین کنترل است ، از جمله Plot و Exit .

پس از اینکه از تنظیمات پلات خود راضی شدید ، آنها را در یک page setup  با یک نام توصیفی مانند PDF-monochrome ذخیره کنید .سپس ، هر زمان که بخواهید فایل PDF را به خروجی بفرستید ، همه چیزهایی که لازم دارید انجام دهید ، این است که روی Print  کلیک کنید ، page setup  مربوط به PDF-monochrome را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

 

توصیه هایی برای به اشتراک گذاری (Sharing) و دسترسی از راه دور (Remote Access)

  • اگر می خواهید یک تصویر استاتیک از طراحی خود را به اشتراک بگذارید ، می توانید یک فایل PDF مربوط به طراحی (دستور PLOT) را  صادر (export) کنید.
  • اگر می خواهید طراحی شما شامل اطلاعات اضافی باشد ، می توانید یک فایل DWF (Design   Web Format)  از طراحی (دستور PLOT) را صادر کنید.
  • اگر می خواهید طرح های خود را با مشتریان و همکاران خود در داخل یا خارج از سازمان خود به اشتراک بگذارید ، بدون اینکه فایل های طراحی خود را انتشار دهید ، می توانید از ویژگی Shared Views (دستور SHAREDVIEWS) استفاده کنید.
  • اگر می خواهید به یک طراحی از یک مکان یا دستگاه دیگر دسترسی داشته باشید ، می توانید از ویژگی Save To AutoCAD Web & Mobile  (دستورات SAVETOWEBMOBILE، OPENFROMWEBMOBILE) استفاده کنید.

 

سخن آخر

تبریک می گوییم ، شما کار را انجام دادید! اصول اولیه AutoCAD را با حداقل دستورات یاد گرفتید. از اینجا به بعد ، به سادگی هر آن چه را که آموخته اید، تمرین کنید ،  فصل ها را در صورت مورد نیاز مرور کنید و مجموعه ای از دستورات خود را توسعه دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید:

  • موضوعات مربوط به Help system را مطالعه کنید.
  • ویدیوها از وب سایت های آموزشی اتوکد مختلف را مشاهده کنید.
  • سوال بپرسید و راهنمایی های لازم را از انجمن های (forums) اتوکد دریافت کنید.
  • پست های وبلاگ را از وب سایت های مربوط به Autodesk و اتوکد مرور کنید.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل ، از تأمین کنندگان خدمات محلی یا کارشناسان کمک بگیرید.

بهترین آرزو کلیک سایت بهره وری و موفقیت روزافزون شماست!

 

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید