مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش دستور Explode در اتوکد


دستور EXPLODE در اتوکد زمانی مفید است که بخواهید یک Component را در اجزای تشکیل دهنده آن تچزیه کنید. این به شما امکان می دهد هر یک از اجزای فرعی را به طور جداگانه ویرایش کنید.

یکی از اولین نمونه هایی که به ذهن می رسد این است که وقتی از روش RECTANG برای ایجاد یک مستطیل استفاده می کنید، و بعد از آن باید از دستور EXPLODE استفاده کنید تا بتوانید هر خطی را که مستطیل ایجاد شده قبلی را تشکیل می دهد، ویرایش کنید.

دستور Explode در اتوکد

دستور Explode در اتوکد

دستور Explode اجازه می دهد تا یک شی را به اشیاء تشکیل دهنده آن بشکنید. گاهی اوقات در اتوکد شما گروهی از اشیاء را دارید که همه در یک شی قفل شده اند. می توانیم از همین قیاس استفاده کنیم تا بگوییم یک مستطیل با 4 خط تشکیل می شود.

اگر از خط فرمان RECTANG برای رسم مستطیل استفاده کنید، متوجه خواهید شد که نمی توانید خطی از مستطیل را بدون انتخاب کل مستطیل انتخاب کنید. در این صورت خواهیم گفت که مستطیل از 4 خط آن تشکیل شده است. اگر می خواهید مستطیل را به 4 خط بشکنید تا بتوانید از هر خط به صورت جداگانه استفاده کنید، باید از دستور EXPLODE استفاده کنید.

این دستور بعد از ایجاد یک ARRAY که دارای عناصر وابسته است نیز قابل استفاده است. برای اینکه بتوان ویژگی وابستگی آرایه را حذف کرد، می توان از دستور EXPLODE استفاده کرد.

برای استفاده از دستور Explode در اتوکد

  1. دستور EXPLODE را با استفاده از ابزار نشان داده شده در تصویر زیر فعال کنید
  2. شی مورد نظر برای Explode شدن را انتخاب کنید


Erase در اتوکد (نکته اضافی)

آموزش Explode در اتوکد

Erase دستوری است که به شما امکان می دهد اشیاء را در اتوکد پاک کنید. اما این دستور کل شیء را پاک می کند نه بخشی از آن را.

برای پاک کردن یک شی در اتوکد

  1. شی مورد نظر را برای پاک کردن انتخاب کنید
  2. روی آیکون ERASE کلیک کنید (در تصویر بالا نشان داده شده است)


یک راه جایگزین برای استفاده از این دستور به شرح زیر است

  1. شی مورد نظر را برای پاک کردن انتخاب کنید
  2. کلید DEL کیبورد خود را بزنید
فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید