مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش تنظیم ابعاد یا dimensions در اتوکد


dimensions (ابعاد)

چندین نوع از ابعاد مختلف را ایجاد کنید و تنظیمات ابعاد را با نام ذخیره کنید.

 

در اینجا یک نمونه از انواع مختلف ابعاد با استفاده از یک سبک dimension  معماری با واحدهای imperial آورده شده است.

ابعاد خطی

شما می توانید ابعاد افقی ، عمودی ، همترازی و شعاعی را با دستور DIM ایجاد کنید. نوع ابعاد بستگی به شی مورد نظر شما و جهتی که شما خط dimension  را می کشید ، دارد.

تصویر زیر یک روش را برای استفاده از دستور DIM نشان می دهد. هنگامی که فرمان را شروع می کنید ، Enter یا فاصله را فشار دهید ، خط را انتخاب کنید (1)، و سپس روی محل خط dimension  کلیک کنید (2).

برای ابعاد 8’-0” زیر از روش دیگری استفاده کنید: دستور DIM را شروع کنید، روی دو نقطه پایانی کلیک کنید (1 و 2) و سپس محل خط dimension  را کلیک کنید (3). برای تنظیم کردن خطوط dimension  نقطه 3 به انتهای خط dimension  که قبلا ساخته شده است ، متصل کنید.

نکته: اگر نقاط 1 و 2 در یک خط افقی نباشند ، Shift را فشار دهید تا خط dimension  به صورت افقی شود. علاوه بر این ، اگر ساختمان یا بخشی که دارای ابعاد است، در یک زاویه قرار داشته باشد ، برای آن مورد دستور DIMROTATED را وارد کنید.

از دستور DIM برای ایجاد ابعادی که با یک شی موازی هستند ، از طریق کشیدن خط dimension  در یک زاویه به جای افقی یا عمودی استفاده کنید.

نکته: از آنجا که به راحتی و به طور تصادفی ممکن است به خصیصه اشتباه یا به بخشی از یک شیء  dimension  ضربه بزنید ، مطمئن باشید که برای اجتناب از سردرگمی ، به اندازه کافی بزرگنمایی کرده باشید.

اصلاح ابعاد

برای اعمال تنظیمات ساده در ابعاد ، هیچ چیز سریعتر از استفاده از grip ها نمی باشد.

 

در این مثال ، ابعاد را برای نمایش grip های آن انتخاب کنید. سپس ، روی grip در متن dimension  کلیک کنید و آن را به یک مکان جدید بکشید، یا روی یکی از grip ها در انتهای خط dimension  کلیک کنید و خط dimension  را بکشید.

نکته: اگر تغییرات پیچیده تر از این باشد، ممکن است به سادگی و به سرعت حذف شود و سپس dimension  را باید دوباره بسازید.

سبک ابعاد

سبک ابعاد به ایجاد و اجرای استانداردهای پیش نویس کمک می کند. متغیرهای ابعادی زیادی وجود دارند که می توانند با دستور DIMSTYLE تنظیم شوند تا تقریباً هر ظرافت ظاهری و رفتار ابعاد را کنترل کنند. همه این تنظیمات در هر سبک dimension  ذخیره می شوند.

سبک dimension  به طور پیش فرض Standard (imperial)  یا ISO-25 (metric)  نامگذاری می شود. این نامگذاری به تمام واحدهای ابعاد اختصاص داده می شود تا زمانی که شما سبک دیگری را به عنوان سبک ابعاد جاری تنظیم کنید.

 

نام سبک dimension  فعلی ، Hitchhiker در این مورد ، در لیست کشویی پانل Annotation نمایش داده می شود.

برای باز کردن Dimension Style Manager ، روی دکمه نشان داده شده کلیک کنید. شما می توانید سبک های dimension  را ایجاد کنید که تقریباً با هر استانداردی مطابقت دارند ، اما شما نیاز به زمان دارید تا آنها را مشخص کنید. به همین دلیل ، شما باید سبک های dimension  را که در یک یا چند فایل الگو تمپلت طراحی ایجاد می کنید ، ذخیره نمایید.

توصیه ها

  • هنگامی که سبک dimension   را ذخیره می کنید ، یک نام توصیفی برای آن انتخاب کنید.
  • در صورت لزوم ، با مدير CAD خود ، در خصوص استانداردهاي سبک dimension  و فایل های تمپلت طراحی هماهنگ شوید.

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید