مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش render کردن در اتوکد


 

برای اين كه قطعه سه بعدی را به صورت رنگ آميزی شده در خروجی داشته باشيم ، بايد از آن یک Render تهيه كنيم و تصوير render شده را به طرح خود اضافه كنيم چون حالت نمايش پنجره ديد ، تأثيری در خروجی ( پرينت يا پلات ) نخواهد داشت و هر نوع از shade ها را هم كه انتخاب کنید ، خروجی به صورت نمايش كلیه خطوط خواهد بود .


 اجرای دستور :


كليد render را از نوار ابزار بزنيد و يا كلمه render را نوشته ، enter را بزنيد . 
با اجرای اين دستور ، پنجره تنظيمات آن باز می شود .
 
 حاصلِ render ميتواند در سه مقصد قرار داده شود : 
1ـ در پنجره ديد نمايش داده شود .
2ـ در پنجره ای ديگر نمايش داده شود .
.3ـ حاصل كار ، به جای نمايش ، در فايلی گرافیکی ذخيره شود .
 
ما می توانيم از حالت 2 و 3 برای اضافه كردن render به طرح استفاده كنيم . در حالت 3 ، بعد از اتمام كار ، بايد فايل گرافيكيِ حاصل را insert كنيم و در نقطه ای از طرح قرار دهيم . ولی در حالت 2 اين كار به سادگی ( تنها با copy و paste كردن ) قابل انجام است . به همین دلیل حالت 2 را توضيح می دهيم .
 برای اين كه حاصلِ render به صورت حالت 2 در اختيار ما قرار گيرد ، در پنجره render ، در قسمت Destination حالت Render Window را انتخاب
كنيد . حال در پنجره حاضر ، كليد render را بزنيد تا حاصل كار را ببينيد .
احتمالاً زمينه render حاصل ، سياه است . برای تغيير رنگ زمينه ، دوباره دستور render را اجرا كنيد . در پنجره render ، كليد Background را بزنيد . پنجره ديگری باز می شود .
 در پنجره جديد ، گزينه AutoCAD Background را غيرفعال كنيد . سپس كليد Select Custom Color را
بزنيد . در پنجره ای كه باز می شود ، رنگ دل خواه را انتخاب كنيد (ترجيحاً رنگ سفيد را انتخاب كنيد) و OK را بزنيد . 
حال OK پنجره قبل را بزنيد و بعد از آن ، كليد render پنجره اول را بزنيد تا نتيجه اين تغيير را ببينيد .

نكته : اگر انحنا های render حاصل ، به صورت پله پله شده است ، می توانيد آن ها را نرم تر كنيد . برای اين كار ، از منوی Tools | options را انتخاب كنيد . در پنجره ای كه باز می شود ، به سربرگ Display برويد . مقدارِ Rendered object smoothness را افزايش دهيد (حداكثر مقدار قابل قبول برای اين پارامتر ، 10 می باشد ) . سپس OK را بزنيد . 
حال بايد تصويرِ render شده را به طرح خود اضافه كنيم . برای انجام این کار ، ابتدا از آن render بگيريد ( مقصد را Render Window تعيين كنيد ) . بعد از اين كه render انجام شد ، در پنجره آن ، از منو Edit | Copy را بزنيد .
حال به برنامه اتوكد برگرديد و فايلِ نما های رسم فنی را ( كه جداگانه ذخيره كرده ايد ) باز كنيد . از منو Edit | Paste را اننتخاب كنيد . پنجره ای باز می شود . OK را بزنيد . سپس به یکی از چهار گوشه تصوير برويد آن گاه كليد ماوس را بزنيد و همانطور كه كليد ماوس را نگه داشته ايد ، ماوس را حركت دهيد تا اندازه تصوير ، به اندازه دلخواه شما برسد آن گاه كليد ماوس را رها كنيد . 
برای جا به جا كردنِ تصوير نيز حدوداً به وسط تصوير برويد سپس كليد ماوس را نگه داريد و ماوس را جا به جا كنيد و در محل مورد نظر ، كليد ماوس را رها كنيد .

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید