مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

Modifying (اصلاح)


Modifying (اصلاح)

عملیات ویرایش مانند پاک کردن (erase) ، حرکت دادن (move) و تراشیدن (trim) را بر روی اشیاء در یک طراحی اعمال کنید.

 

رایج ترین این ابزارها در پانل Modify  در زبانه Home  واقع شده اند. یک دقیقه به آنها نگاه کنید.

پاک کردن

برای پاک کردن یک شیء ، از دستور ERASE استفاده کنید. شما می توانید E را در پنجره فرمان وارد کنید یا روی ابزار Erase  کلیک کنید. هنگامی که می بینید که مکان نما به یک انتخابگر مربعی تغییر می کند ، بر روی هر شی که می خواهید پاک کنید ، کلیک کنید ، و سپس کلید Enter یا فاصله را فشار دهید.

 

توجه: به جای آن، قبل از وارد کردن هر دستور، می توانید چندین شیء را انتخاب کنید و سپس کلید Delete را فشار دهید. اغلب کاربران از این روش نیز استفاده می کنند.

انتخاب اشیای چندگانه

گاهی اوقات شما باید تعداد زیادی از اشیا را انتخاب کنید. به جای انتخاب هر شی به صورت جداگانه ، می توانید اشیاء را در یک منطقه با کلیک کردن بر روی یک مکان خالی (1)، حرکت دادن مکان نمای خود به سمت راست یا چپ ، و سپس کلیک کردن برای دومین بار (2) انتخاب کنید.

  • با انتخاب عبوری (crossing selection) ، هر اشیائی در داخل یا لمس شده در منطقه سبز ، انتخاب می شوند.
  • با انتخاب پنجره ایی (window selection) ، تنها اشیائی که به طور کامل درون منطقه آبی قرار دارند، انتخاب می شوند.

نتيجه کار که مجموعه انتخاب (selection set) نامیده می شود ، مجموعه اي از اشیاء است که توسط یک فرمان پردازش می شود.

 

نکته: به راحتی می توانید اشیا را از مجموعه انتخاب حذف کنید. برای مثال ، اگر شما 42 شیء را انتخاب کرده و دو مورد از آنها نباید انتخاب می شدند ، کلید Shift را نگه دارید و سپس دو مورد را که می خواهید حذف کنید ، انتخاب نمایید. سپس، کلید Enter یا فاصله را فشار دهید ، یا کلیک راست را برای پایان دادن به فرآیند انتخاب ، فشار دهید.

توجه: با کلیک کردن و کشیدن نتایج ، یک روش انتخاب متفاوت به نام  lasso selection می باشد.

Move  و Copy

در اینجا نحوه استفاده از دستور COPY برای قرار دادن یک ردیف از کاشی های تزئینی آورده می شود. با یک polyline  شروع کنید که شکل آن را نشان می دهد ، شما باید کپی هایی ایجاد کنید که 1/8” از هم فاصله دارند.

بر روی ابزار Copy  کلیک کنید یا CP را برای شروع دستور ، در پنجره Command وارد کنید. از اینجا، شما می توانید بین دو روش ، بسته به آنچه راحت تر است ، یکی را انتخاب کنید. شما از این دو روش در اغلب موارد استفاده خواهید کرد.

روش فاصله

کاشی دوم نیاز دارد که در مجموع 9-7/8" + 1/8" = 10" به سمت راست کاشی اصلی باشد. بنابراین، شما کاشی را انتخاب کنید، دکمه Enter یا فاصله را برای پایان دادن به انتخاب خود ، در هر نقطه از ناحیه طراحی کلیک کنید (1). این نقطه نباید بر روی کاشی قرار گیرد.

سپس ، مکان نمای خود را به سمت راست حرکت دهید، با استفاده از زاویه ردیابی قطبی (polar tracking) جهت افقی را نگه دارید ، و سپس 10 را برای فاصله وارد کنید. برای پایان دادن به فرمان ، کلید Enter یا فاصله را برای بار دوم فشار دهید.

 

فاصله مشخص شده و یک جهت از یک نقطه (1) به کاشی که شما انتخاب کرده اید ، اعمال می شود.

 

روش دو نقطه

یکی دیگر از روش هایی که شما اغلب زمانی که نمی خواهید اعداد را با هم ترکیب کنید ، از آن استفاده خواهید کرد ، نیاز به دو مرحله دارد. شما با دستور COPY شروع کنید و کاشی را مانند قبل انتخاب کنید، اما این بار بر روی دو نقطه پایانی همان طور که نشان داده شده است ، کلیک کنید. این دو نقطه هم چنین فاصله و جهت را تعریف می کنند.

سپس ، برای اضافه کردن 1/8” فاصله بین کاشی، روی ابزار Move  کلیک کنید یا M را در پنجره Command  وارد کنید. دستور MOVE شبیه به دستور COPY است. کاشی کپی شده جدید را انتخاب کنید و Enter یا فاصله را فشار دهید. همانند قبل، در هر نقطه ای از ناحیه طراحی کلیک کنید و مکان نمای خود را به سمت راست حرکت دهید. برای فاصله مقدار 1/8 یا .125 را وارد کنید.

 

نکته: دو نقطه که فاصله و جهت را تعریف می کنند، نیاز نیست بر روی شی که شما می خواهید کپی کنید، قرار گیرند. شما می توانید از دو نقطه مشخص شده در هر نقطه از مدل خود استفاده کنید.

ایجاد کپی های چندتایی

شما می توانید از روش دو نقطه (two-points) به عنوان یک دنباله تکرار استفاده کنید. به عبارتی می خواهید نسخه های بیشتر از دایره را در همان فاصله افقی قرار دهید. دستور COPY را شروع می کنید و دایره را همان طور که نشان داده شده است ، انتخاب کنید.

سپس با استفاده از object snap مرکزی ، روی مرکز دایره 1 کلیک کنید ، به دنبال آن مرکز دایره 2، و غیره.

برای تعداد بیشتری از کپی ها ، سعی کنید از گزینه Array دستور COPY استفاده کنید. به عنوان مثال ، در اینجا یک ترتیب خطی از پایه های پی گود آورده شده است. از نقطه مبنا، شما تعداد کپی ها و فاصله از مرکز به مرکز را مشخص کنید.

Offset

اکثر مدل ها شامل بسیاری از خطوط موازی و منحنی هستند. ایجاد آنها با فرمان OFFSET ، آسان و کارآمد است. روی ابزار OFFSET کلیک کنید یا O را در پنجره فرمان وارد کنید.

شی (1) را انتخاب کنید ، فاصله افست را مشخص کنید ، و برای نشان دادن طرف اصلی  که نتیجه (2) را می خواهید ، کلیک کنید. در اینجا یک مثال از آفست polyline  آورده می شود.

نکته: راه سریع برای ایجاد دایره های متمرکز این است که آنها را offset کنید.

Trim  و Extend

تکنیک محبوب این است که دستور OFFSET را در ترکیب با دستورات TRIM و EXTEND استفاده کنید. در پنجره Command ، شما می توانید TR را برای TRIM یا EX را برای EXTEND وارد کنید. TRIM و EXTEND از رایج ترین عملیات ها می باشند.

در تصویر زیر ، می خواهید خطوطی را که مراحل را برای این کف نشان می دهند ، گسترش دهید. فرمان Extend را شروع کنید ، مرز را انتخاب کنید ، سپس Enter یا فاصله را فشار دهید.

فشار دادن Enter یا فاصله نشان می دهد که شما انتخاب مرزها را به پایان رسانده اید و اکنون آماده انتخاب اشیاء می باشید تا توسعه داده شوند.

 

نکته: یک روش سریع تر این است که به جای انتخاب هر یک از اشیاء مرزی، Enter یا فاصله را بلافاصله فشار دهید. نتیجه این است که تمام اشیا به عنوان مرزهای ممکن در دسترس می شوند.

سپس ، شما می توانید اشیاء را برای توسعه انتخاب کنید (نزدیک به انتهای آن توسعه داده می شوند)، و سپس دکمه Enter یا فاصله را برای پایان دادن به فرمان فشار دهید.

نتیجه این است که خطوط به مرز گسترش می یابند.

دستور TRIM همان مراحل را دنبال می کن د، به جز اینکه هنگام انتخاب اشیاء برای trim ، شما بخش هایی را  را برای Trim انتخاب کنید.

 

Mirror

تصویر زیر از یک پروژه کاشی می باشد. دیوارها در این حمام مسکونی، برای ساختن الگوی کاشی و تخمین تعداد کاشی مورد نیاز ، مسطح می باشند.

شما می توانید با استفاده از تقارن بین دیوار سمت چپ و راست ، از انجام کارهای زیاد اجتناب کنید. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که کاشی های روی یک دیوار را ایجاد کنید و سپس دیوار را از طریق مرکز اتاق ، mirror  کنید.

 

در مثال زیر دستور MIRROR را شروع کنید (یا MI را در پنجره Command وارد کنید)، از انتخاب پنجره ایی (1 و 2) برای انتخاب هندسه در دیواره سمت راست استفاده کنید ، دکمه Enter یا فاصله را فشار دهید، سپس یک خط mirror  ( 3 و 4) را متناظر با خط مرکزی حمام مشخص کنید.

در نهایت، با فشار دادن Enter یا فاصله ، گزینه " Erase source objects " را رد کنید.

نکته: همیشه تقارن را دنبال کنید تا از انجام کارهای اضافی خودداری نمایید ، حتی اگر تقارن 100٪ یکسان نباشد.

Stretch

شما می توانید اشیاء هندسی را بیشتر بکشید. این کار به شما اجازه می دهد قسمت های مدل خود را کوتاه تر و بلند تر کنید. به عنوان مثال ، مدل زیر ممکن است یک واشر یا طراحی یک پارک عمومی باشد.

از دستور STRETCH استفاده کنید (یا S را در پنجره Command  وارد کنید) و اشیا را با انتخاب عبوری، انتخاب کنید ، همان طور که در تصویر زیر نشان داده شده است (1 و 2). انتخاب عبوری ؛ الزامی است - فقط هندسه ایی که از طریق انتخاب عبوری ، عبور کرده باشد ، کشیده می شود. سپس در هر نقطه ای از ناحیه طراحی کلیک کنید (3)، مکان نما را به سمت راست حرکت دهید و 50 را به عنوان فاصله وارد کنید. این فاصله ممکن است به میلی متر یا فوت باشد.

برای کوتاه کردن مدل با یک مقدار مشخص، شما می توانید مکان نما خود را به سمت چپ حرکت دهید.

 

Fillet

فرمان FILLET  (F را در پنجره فرمان وارد کنید) ، یک گوشه گرد شده را با ایجاد یک قوس می سازد که به دو اشیاء انتخاب شده ، مماس است. توجه داشته باشید که Fillet  نسبت به جایی که اشیا را انتخاب می کنید ، ایجاد می شود.

شما می توانید یکfillet  را در میان بسیاری از انواع اشیاء هندسی ، از جمله خطوط ، قوس ها و سگمنت های polyline  ایجاد کنید.

 

نکته: اگر کلید شیفت را هنگامی که شیء دوم را انتخاب می کنید، پایین نگه دارید ، trim یا extend اشیاء انتخاب شده را به یک گوشه تیز نتیجه می دهد.

Explode

دستور EXPLODE  (وارد کردن X در پنجره Command )  یک شیء ترکیبی را به قطعات آن متصل می کند. شما می توانید اشیایی مانند polyline ها، hatch ها و بلوک ها (symbol ها) را explode  کنید.

 

پس از explode  یک جسم ترکیبی، می توانید هر یک از شیء نتیجه داده شده را تغییر دهید.

ویرایش Polyline ها

شما زمانی که می خواهید یک polyline  را تغییر دهید ، می توانید از چندین گزینه مفید استفاده کنید. دستور PEDIT  (وارد کردن PE در پنجره فرمان) در لیست کشویی پنل Modify قرار دارد.

با این فرمان می توانید

 

  • دو polyline  را به یک polyline  تبدیل کنید ، اگر یک نقطه پایانی مشترک را داشته باشند.
  • تبدیل خطوط و قوس به یک polyline  - به سادگی PEDIT را وارد کنید و خط یا قوس را انتخاب کنید
  • عرض یک polyline  را تغییر دهید

نکته: در برخی موارد ، ساده ترین روش برای اصلاح polyline  این است که آن را explode  کنید ، تغییرات را ایجاد کنید و سپس اشیاء را با استفاده از گزینه Join از دستور PEDIT به یک polyline   تبدیل کنید.

Grip ها

هنگام انتخاب یک شی بدون شروع یک دستور، Grip ها نمایش داده می شوند. Grip ها برای ویرایش خفیف مفید هستند. به عنوان مثال ، خط زیر به صورت تصادفی به انتهای نادرست متصل شده است. شما می توانید خط غیر همتراز را انتخاب کنید، روی یک Grip کلیک کنید و سپس برای تعیین موقعیت صحیح کلیک کنید.

به طور پیش فرض ، هنگامی که شما بر روی grip  کلیک می کنید ، به طور خودکار حالت **STRETCH** در پنجره Command ظاهر می شوید. اگر می خواهید شیوه های دیگر ویرایش اشیاء را با استفاده از grip  ها کشف کنید ، Enter یا فاصله را فشار دهید تا در چندین روش ویرایش دیگر ، چرخی بزنید. برخی افراد عملیات ویرایش زیادی را با استفاده از grip  انجام می دهند.

 

 

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل نهم : پروژه معماری هتل • معرفی پروژه • ترسیم خطوط آکس بندی قائم • نامگذاری محورهای آکس • ترسیم پارکینگ سمت چپ هتل •…

این دوره شامل بیش از 240 جلسه ویدئوی آموزشی اتوکد می باشد و به جرات می گوییم که کاملترین دوره اتوکد در بین تمام آموزش های فارسی و حتی غیر فارسی محسوب می شود. در طول دوره مثالها و پروژه های و…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید