منابع اندروید یا Android Resources در برنامه نویسی زامارین چیست
منابع اندروید یا Android Resources
هنگامی که یک پروژه جدید Android ایجاد می شود ، فایل هایی وجود دارند ، که به طور پیش فرض به پروژه اضافه می گردند. ما این فایل ها و پوشه های پیش فرض پروژه را به عنوان Android Resources (منابع اندروید) می نامیم. به تصویر زیر نگاهی بیاندازید.
منابع پیش فرض اندروید شامل موارد ذیل هستند:
AndroidManifest.xml file : این فایل ، حاوی اطلاعاتی در مورد اپلیکیشن های Android شما ، مانند نام اپلیکیشن ، مجوزها و غیره است.
Resources folder : منابع می توانند تصاویر ، طرح بندی ها ، رشته ها و غیره باشند که می توانند از طریق resource system اندروید ، بارگذاری شوند.
Resources/drawable folder : این پوشه ، تمام تصاویری را که می خواهید در اپلیکیشن خود استفاده کنید ، ذخیره می کند.
Resources/layout folder : این پوشه ، شامل تمام فایل های Android XML (.axml) است که اندروید برای ایجاد رابط کاربری از آنها استفاده می کند.
Resources/values folder : این پوشه ، شامل فایل های XML برای اعلام جفت های key-value برای رشته ها (و انواع دیگر) در سراسر یک اپلیکیشن است. این قابلیت ، چگونگی محلی سازی زبان های چند گانه است که به طور معمول در Android تنظیم می شود.
Resources.designer.cs : این فایل به طور خودکار ، زمانی ایجاد می شود که پروژه اندروید ایجاد شده شود و شامل شناسه های منحصر به فردی است که منابع اندروید را مورد ارجاع قرار می دهند.
MainActivity.cs file : این فایل ، اولین فعالیت اپلیکیشن Android شما است و متعلق به جایی است که اقدامات اصلی اپلیکیشن از آنجا آغاز می شوند.
به این فایل های منابع ، که در فایل resource.designer.cs ذخیره می شوند ، می توان از طریق یک شناسه ی منحصر به فرد (unique ID) برنامه نویسی شده دسترسی یافت. این ID ، تحت کلاسی با نام Resource قرار دارد. هر منبعی که به پروژه اضافه شود ، به صورت خودکار در داخل resource class ایجاد می شود.
کد زیر نحوه ایجاد یک پروژه gridview را نشان می دهد که شامل هفت تصویر است:
namespace HelloGridView {
[System.CodeDom.Compiler.GeneratedCodeAttribute
("Xamarin.Android.Build.Tas ks",
"1.0.0.0")]
public partial class Resource {
static Resource() {
global::Android.Runtime.ResourceIdManager.UpdateIdValues();
}
public static void UpdateIdValues() {}
public partial class Attribute {
static Attribute() {
global::Android.Runtime.ResourceIdManager.UpdateIdValues();
}
private Attribute() {}
}
public partial class Drawable {
// aapt resource value: 0x7f020000
public const int Icon = 2130837504;
// aapt resource value: 0x7f020001
public const int img1 = 2130837505;
// aapt resource value: 0x7f020002
public const int img2 = 2130837506;
// aapt resource value: 0x7f020003
public const int img3 = 2130837507;
// aapt resource value: 0x7f020004
public const int img4 = 2130837508;
// aapt resource value: 0x7f020005
public const int img5 = 2130837509;
// aapt resource value: 0x7f020006
public const int img6 = 2130837510;
// aapt resource value: 0x7f020007
public const int img7 = 2130837511;
static Drawable() {
global::Android.Runtime.ResourceIdManager.UpdateIdValues();
}
private Drawable() {}
}
public partial class Id {
// aapt resource value: 0x7f050000
public const int gridview = 2131034112;
static Id() {
global::Android.Runtime.ResourceIdManager.UpdateIdValues();
}
private Id() {}
}
public partial class Layout {
// aapt resource value: 0x7f030000
public const int Main = 2130903040;
static Layout() {
global::Android.Runtime.ResourceIdManager.UpdateIdValues();
}
private Layout() {}
}
public partial class String {
// aapt resource value: 0x7f040001
public const int ApplicationName = 2130968577;
// aapt resource value: 0x7f040000
public const int Hello = 2130968576;
static String() {
global::Android.Runtime.ResourceIdManager.UpdateIdValues();
}
private String() {}
}
}
}
از طریق کد فوق ، هفت تصویر در یک کلاس به نام drawable مورد ارجاع قرار می گیرند. این تصاویر به صورت برنامه نویسی شده ، اضافه شده اند. اگر کاربری ، یک تصویر دیگر را به پروژه اضافه کند ، آن تصویر نیز به کلاس drawable اضافه می شود. gridview موجود در پروژه نیز اضافه شده است و در یک کلاس به تنهایی ذخیره می شود. هر آیتم موجود در resources folder به طور خودکار در یک کلاس تولید و ذخیره می شوند.
این فصل در یک نگاه:
…
در این دوره آموزشی ، برنامه نویسی اندروید و ios را با استفاده از زامارین خواهیم آموخت. همچنین به صورت کاملا پروژه محور ، اپلیکیشن فروشگاهی مشابه دیجی کالا را پیاده سازی خواهیم کرد. در انته…این فصل در یک نگاه:
آموزش ساخت یک فروشگاه کوچک-آموزش کار با bottom navigation -آموزش کار با تب بار-آموزش کار با scrollview - آموزش کار با ان…
توضیحات کلی مجموعه: آموزش دوره فلاتر از پایه تا پیشرفته(این دوره به دوره متخصص فلاتر تغییر پیدا کرد) درسال های گذشته تعدا زیادی فریمورک معرفی شد که هرکدام تجربه خاص خودش رو داشت،اما فلاتر …