مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

معرفی فریمورک Yii - فریم ورک Yii چیست


فریمورک Yii  (تلفظ : Yee , مانند حرف e کشیده ) یکی از فریمورک های PHP است که  منبع باز یا open source می باشد و برای ساخت برنامه های کاربردی وب مورد استفاده قرار می گیرد. فریمورک Yii براساس الگوی طراحی Model-View-Controller ساخته شده است که ویژگی های امن و حرفه ای را برای ایجاد سریع پروژه های قوی فراهم می کند.

فریمورک Yii از یک معماری مبتنی بر جزء استفاده می کند و یک پشتیبانی کامل از solid caching دارد. بنابراین این ویژگی باعث می شود تا فریمورک Yii برای ساخت انواع برنامه های وب مانند انجمن ها، پورتال ها، سیستم های مدیریت محتوا، خدمات RESTful، وب سایت های تجارت الکترونیک و غیره مناسب باشد.

پیش نیازها

Yii یک فریمورک OOP براساس برنامه نویسی شی گرا (Object Oriented Programming) است. از این رو، برای کار کردن با آن شما نیاز به یادگیری مفهوم OOP دارید. چارچوب Yii همچنین از آخرین ویژگی های PHP مانند traitها و namespaceها استفاده می کند. الزامات اصلی برای کارکردن با فریمورک Yii2 + یک وب سرور و PHP 5.4 می باشد.

ویژگی های اصلی

ویژگی های اصلی فریمورک Yii به شرح زیر است -

  • Yii مدل معماری MVC را اجرا می کند.
  • ویژگی هایی را پایگاه داده های relational و NoSQL فراهم می کند.
  • Yii بسیار توسعه پذیر است.
  • Yii پشتیبانی چندگانه از caching را فراهم می کند.
  • Yii پشتیبانی از توسعه RESTful API را فراهم می کند.
  • Yii دارای عملکرد بالایی است.

به طور کلی، اگر شما نیاز به یک رابط کاربری شسته و رفته برای پایگاه داده دارید، Yii انتخاب مناسبی است. در حال حاضر Yii دو نسخه دارد: 1.1 و 2.0.

نسخه 1.1 در حال حاضر در حالت نگهداری و پشتیبانی است و نسخه 2 جدیدترین فن آوری ها، از جمله ابزار کامپوزر (Composer) برای توزیع بسته، PSR سطح 1، 2، و 4 و بسیاری از ویژگی های PHP 5.4+ را پذیرفته است. این نسخه 2 است که بیشترین تلاش تیم توسعه رو در چند سال آینده به خودش اختصاص میدهد و نماینده نسل فعلی فریمورک Yii می باشد.

نیازمندهای و پیشنیازها

الزامات اصلی برای Yii2 عبارتند از PHP 5.4+ و وب سرور. Yii یک ابزار کنسولی قدرتمند است که مهاجرت پایگاه داده (database migrations)، تدوین دارایی ها و سایر موارد را مدیریت می کند. توصیه می شود که دستگاه دسترسی به خط فرمان را داشته باشد تا برنامه ی شما توسعه یابد.

ما برای توسعه، از موارد زیر استفاده خواهیم کرد -

  • لینوکس Mint 17.1
  • PHP 5.5.9
  • PHP ساخته شده در وب سرور

بررسی قبل از نصب

برای بررسی اینکه آیا دستگاه محلی شما با آخرین نسخه Yii2 سازگار است یا خیر، موارد زیر را انجام دهید -

مرحله 1 - آخرین نسخه php را نصب کنید.

sudo apt-get install php5

مرحله 2 - آخرین نسخه mysql را نصب کنید.

sudo apt-get install mysql-server

مرحله 3 - template اصلی برنامه Yii2 را دانلود کنید.

composer create-project --prefer-dist --stability=dev yiisoft/yii2-app-basic basic

مرحله 4 - برای شروع پی اچ پی ساخته شده در سرور را داخل پوشه اصلی اجرا کنید.

php -S localhost:8080

یک اسکریپت مفید به نام requirements.php وجود دارد. این اسکریپت بررسی می کند که آیا سرور شما نیاز به اجرای برنامه دارد یا نه. شما می توانید این اسکریپت را در پوشه root نرم افزار خود پیدا کنید.

 

وقتی در نوار آدرس مرورگر وب http: // localhost: 8080 / requirements.php را تایپ کنید، صفحه ای مانند تصویر زیر، برای شما نمایش داده می شود -

 

فصلِ: 14 , تعداد قسمت ها: 188 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

سلام . پیشنهاد میکنم حتما دموی دوره رو مشاهده کنید درباره فریم ورک Yii: در پاسخ به سوالات : آیا این فریم ورک سریع است؟ آیا این یک فریم ورک امن است؟ آیا این یک فریم ورک حرفه ای است؟ آیا ا…
فصلِ: 8 , تعداد قسمت ها: 77 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

  پیشنهاد میکنیم دمو دوره رو حتما مشاهده کنید با سلام خدمت دوستان عزیز . ابتدا عرض کنم که این دوره برای دوستانی آماده شده که میخوان وب اپلیکیشن های مدرنی رو طراحی بکنن و وارد بازار کار ط…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید