مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

بهترین فناوری های backend برای استفاده در سال 1400


انتخاب فناوری که یا از یک استارت آپ پشتیبانی کند و یا رشد یک پروژه شرکتی را تعیین کند یکی از تصمیمات اساسی است که باید اتخاذ شود. صرف نظر از این که این معضل گریبانگیر بنیانگذار استارتاپ ، صاحب محصول یا شخص تصمیم گیرنده شرکتی است ، تعیین اینکه کدام پروژه به چه زبانی نوشته شود از اهمیت بالایی برخوردار است. یک راه حل IT که به خوبی انتخاب شده می تواند سرعت عملکرد ، مقیاس پذیری ، توانایی مدرنیزاسیون و پاسخ سریع به نیازها و رفتارهای مشتری را تضمین کند.

با این وجود بیان تفاوت های بین زبان های برنامه نویسی فوق العاده دشوار است ، زیرا همه زبان های برنامه نویسی دارای مدافعانی هستند که از هرگونه انتقاد درباره زبان انتخابی خود امتناع می ورزند. بنابراین به نظر می‌رسد که نه تنها درک تفاوتهای بین زبانهای برنامه نویسی ، بلکه آگاهی از تاثیری که انتخاب نامناسب زبان در یک پروژه می تواند داشته باشد ، به ویژه برای افراد غیر برنامه نویس ، بسیار مهم است.

 

بیایید نگاهی به محبوب ترین فن آوری هایی که از نتیجه به روزترین مطالعات Stack Overflow روی 100000 توسعه دهنده انجام شده است، بیندازیم.

 

Express.js

با نگاهی به جدیدترین لیست محبوب ترین فن آوری ها ، JavaScript متداول ترین زبان برنامه نویسی است و یک رهبر بدون تغییر است. تقریبا 70 درصد (از مجموع 78334 پاسخ) JavaScript را به عنوان اولین چارچوب (Framework) انتخاب کرده اند.

به همین دلیل است که بسیاری از توسعه دهندگان چارچوب  Node.jsسمت سرور را به عنوان فن آوری توسعه خود پذیرفته اند ، که مقیاس پذیری قابل توجه و پشتیبانی عالی از چندین مسئله را به طور همزمان فراهم می کند. این مورد برای یک سرویس یا برنامه کاربردی استفاده می شود که برای به انجام رساندن سریع بسیاری از کارها به طور همزمان توسط تعداد زیادی کاربر طراحی شده است.

Express.js یک چارچوب (Framework) در سمت سرور و برنامه API تلفن همراه برای Node.js است. همچنین یکی از پذیرفته شده ترین قالب های Node.js است. به این دلیل که مورد حمایت جامعه منبع باز (Open source) می‌باشد ، کدهای آن همیشه مورد بررسی و بهبود هستند. Express.js همراه با Node.js می توانند برای ساختن API ها برای برنامه های تک صفحه ای ، چند صفحه ای و ترکیبی تلفن همراه و وب اپ استفاده شوند.

چارچوب Express.js به تیم توسعه دهنده رویایی شما این امکان را می دهد تا از زبانی یکسان که JavaScript است و هم در قسمت بک-اند (Back-end) و فرانت-اند (Front-end) قابل استفاده است، بهره ببرید. در نتیجه ، روند توسعه بسیار سریعتر و آسان تر است زیرا یک نفر می تواند هم لایه ارائه (Client-side) و هم دسترسی به داده را مدیریت کند.

نمونه هایی از بکارگیری : Uber ، PayPal ، Netflix ، Linkedin

 

Django

طبق نتایج نظرسنجی امسال ، پایتون ادعای محکمی برای سریعترین رشد در بین زبان های برنامه نویسی اصلی را دارد. پایتون همچنین برای دومین سال متوالی محبوب ترین زبان بوده است ، و این بدان معناست که توسعه دهندگانی که هنوز از آن استفاده نمی‌کنند اغلب می گویند که می‌خواهند آن را یاد بگیرند. 25% از توسعه دهندگانی که با این زبان یا فناوری آن کار نمی‌کنند، علاقه خود را به توسعه با پایتون نشان داده اند.

Django محبوب ترین چارچوب برای وب در پایتون است که توسعه سریع و طراحی عملی و تمیزی را عرضه می‌کند. پایتون بر روی هر سیستم عامل کار می کند و همچنین منبع باز است و برای توسعه بیشتر مقیاس پذیر است. از آنجا که از مجموعه ای از  components ها تشکیل شده است ، روشی استاندارد برای توسعه سریع و آسان وب سایت ها فراهم می کند. هدف اصلی جنگو سهولت در ایجاد وب سایت های پیچیده پایگاه داده محور است.

Django بهترین راه حل برای ایجاد یک MVP است - به اصطلاح Minimum Viable Product - که می تواند هرچه سریعترو با تمام امکانات ساخته شود. این بدان معنی است که در حال حاضر شامل تمام ابزارهای لازم برای ایجاد ویژگی های اضافی برای محصول است. همچنین ، جنگو با اطمینان از ایمن بودن پروژه شما ، یکی از بهترین سطوح امنیتی چارچوب های موجود را ارائه می دهد. در عین حال ، Django همچنین می تواند به تعداد زیادی از برنامه های شخص ثالث موجود مانند Twitter ، Facebook یا برنامه های پرداخت متصل شود.

MVP (Minimum Viable Product)، نسخه ای از محصول است که فقط دارای ویژگی‌های کافی می‌باشد تا بتواند توسط مشتریان اولیه قابل استفاده باشد ، سپس با توجه به بازخورد می تواند برای توسعه محصول آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

اسناد مناسب برای صرفه جویی در وقت توسعه دهنده بسیار مهم است ، که به معنی صرفه جویی در هزینه مشتریان است. جنگو دارای تمام جنبه های اصلی مورد نیاز برای اطمینان از تمرکز بر توسعه پروژه است. مقیاس پذیری علی  Django نیز یکی از مهمترین بخشهای توسعه و تکمیل پروژه است. همچنین یکی از بزرگترین انجمن ها به همراه کتابخانه‌های منبع باز ابزاری خارق العاده به توسعه دهندگان ارائه می دهد که به آنها کمک می کند تا قابلیت های بیشتری را در مدت زمان کمتری توسعه دهند.

نمونه هایی از اجرا: Instagram ، Disqus ، NASA.

 

Pyramid

Pyramid نوشتن وب اپلیکیشن را آسان می کند. هرچه برنامه شما رشد می کند ، Pyramid ویژگی های بسیاری را ارائه می دهد که نوشتن نرم افزار پیچیده تلاش کمتری را می‌طلبد. Pyramid در تمام نسخه های پشتیبانی شده Python کار می کند ، بنابراین تسعه دهندگان Python ممکن است آن را مفید بیابند.

توسعه دهندگان ممکن است محو اسناد توضیحی Pyramid شوند یا مرجع گسترده API را بررسی کنند.Pyramid از منابع غنی برخوردار است. Pyramid ، همانند Django ، دارای ابزارهای بوت استرپینگ داخلی است. قابلیت های Pyramid لیستی قابل فیلتر شدن از افزونه ها ، بسته ها (Packages) و برنامه های ساخته شده برای کار با Pyramid است.

می تواند برای برنامه های کوچک استفاده شود اما همچنین به وب سایت های سطح بالا قدرت می بخشد. یکی از رایج ترین شکایات در مورد Pyramid این است که  به سبب گزینه های زیادی که برای ایجاد یک پروژه جدید فراهم می‌آورد باعث سردرگمی توسعه دهنده های تازه کارمی‌شود.

نمونه پیاده سازی: Dropbox ، SurveyMonkey ، Reddit

 

Flask

Flask یکی دیگر از چارچوب های پایتون است. Flask که یک چارچوب مینیمالیستی برای ساخت برنامه های وب (وب اپلیکیشن) است ، "هسته" ساده ای دارد ، اما تعداد زیادی از برنامه های افزودنی وجود دارد که به خوبی با آن ادغام می شوند. این متکی به میان افزارها است ، روشی قابل جابجایی برای افزودن ویژگی های مورد نیاز در صورت لزوم. Flask  بیشتر ازDjango  با زبان پایتون  محوریت دارد زیرا کد برنامه وب Flask در بیشتر موارد خواناتر است. Flask نیز چندین سال پس ازDjango توسعه یافت و بنابراین با واکنش هایی که از جامعه پایتون دریافت میکرد، پیشرفت کرد.

مهم نیست که تیم دورکار شما می خواهد چه چیزی ایجاد کند ، یک برنامه وب کاملاً بارگیری شده یا یک API ، فلاسک می تواند چارچوبی باشد که ممکن است به آن نیاز داشته باشند.

نمونه هایی از اجرا: Blender3D ، World of Tanks ، Bitly ، Google

 

Laravel

زبان PHP یکی از رایج ترین ها در شبکه است ، احتمالاً به دلیل محبوبیت فوق العاده وردپرس و چارچوب‌های(Framework) مکرر استفاده شده، محبوبیت زیاد جامعه بزرگی را که در اطراف PHP جمع شده اند تحت تأثیر قرار می دهد ، به لطف آن ما در شبکه راه حل های بسیاری پیدا خواهیم کرد که اجرای پروژه ما را تسریع می کند و هزینه های آن را کاهش می دهد. PHP به دلیل توانایی ادغام با بسیاری از پایگاه های داده شناخته شده است و زبان بسیار پویایی است. PHP با ارائه تمام ویژگیهای اساسی که توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های وب(Web Application) ، کار با پایگاه داده Back-end و مشکلات تأیید اعتبار نیاز دارند ، کار شگفت انگیزی انجام داده است.

در میان چارچوب‌های(Framework) PHP ، لاراول قابل توجه ترین آن ها است. لاراول یک چارچوب

 PHP MVC (Model View Controller) است که با الگوی زیبا و کد ساده ، انتقال پایگاه داده و ابزارهای طرحواره ، سازوکار احراز هویت ساده و ایمن و بسیاری دیگر ، روند توسعه را سرعت می بخشد.

 

مستندات لاراول تمیز ، سازمان یافته و قابل درک است. معماری MVC در لاراول پشتیبانی می شود و به شما کمک می کند تا عملکردهای داخلی مختلفی را انتخاب کنید تا از یک معماری توسعه بهتر بهره ببرید. لاراول به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های کوچک و همچنین عظیم ایجاد کنند. لاراول یک ساختار امن API ارائه می دهد که می تواند باعث ایجاد برنامه های ترکیبی شود.

PHP طرفداران و منتقدان خود را دارد. شاید تیم های توسعه دهنده زیادی آنچنان مشتاق کار با PHP نباشند، ولی با وجود منتقدان متعدد ، اغلب توسط برنامه نویسان استفاده می شود.

نمونه هایی از اجرا: laracasts.com ، events.arsenal.com

 

Ruby on Rails

روبی به دلیل آسان خواندن و نوشتن کد مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است. همچنین Rails که چارچوب (Framework) افزودنی برای Ruby است که ساخت برنامه های وب را ساده می کند. بین برنامه نویسانی که مورد مطالعه قرار گرفتند، بیش از 10٪ آن ها Ruby را به عنوان زبان اول خود انتخاب کرده اند. همچنین محبوبیت آن در حال افزایش است - بیش از 47٪ پاسخ دهندگان Ruby را به عنوان محیط توسعه مورد علاقه خود می دانند.

توسعه Ruby on Rails سریع است ، که به خصوص برای استارت آپ ها مفید است. این ویژگی بر اساس نگرش MVC (Model-View-Controller) ساخته شده است ، که حتی با پیچیده ترین برنامه ها با ویژگی های جدید یا منطق تجاری امکان تطبیق را دارد.همانند Django، نمونه های واقعا شگفت انگیزی از RoR در عمل وجود دارد ، که آن را به یک چارچوب (Framework) قابل اعتماد تبدیل می کند.

هدف اصلی RoR سرعت و سهولت نوشتن کد است ، که به معنای زمان ، کیفیت اجرای یک راه حل جدید است. با این حال ، یک اشکال جدی در مورد این راه حل، عملکرد آهسته در مقایسه با زبان های رقیب است - توسعه دهندگان اغلب مشکلات مربوط به قابلیت های مورد نیاز برای سرور و مقیاس بندی را ذکر میکنند.

جامعه Ruby بزرگ است - و منظور ما از جامعه این است که تقریباً هر شهر بزرگ دنیا دارای یک جامعه Ruby است که به طور منظم گرد هم می آید. سوالات زیادی که ممکن است تیم توسعه دهنده شما بخواهد بپرسد که قبلاً پاسخ داده شده است. کتابخانه های متن باز متنوعی وجود دارد ، بنابراین کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است. با این حال ، یافتن اسناد خوب و منظم ، به ویژه برای کتابخانه های کمتر محبوب ، دشوار است.

نمونه هایی از پیاده سازی: Airbnb ، Couchsurfing ، Kickstarter ، Shopify ، GitHub ، Bloomberg.

 

خلاصه بحث

برای یک بنیانگذار استارتاپ یا یک تصمیم گیرنده شرکتی تعیین اینکه کدام پروژه به چه زبانی نوشته شود ممکن است دشوار باشد. در بیشتر موارد می توان چندین گزینه را با موفقیت پیاده سازی کرد تا پروژه اجرایی شود. آنچه مهم است یافتن تیمی است که بتواند ایده شما را در کمترین زمان ممکن به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کند. تیم توسعه دهنده شما باید از ابزارهایی که در آنها تخصص دارند استفاده کند تا بهترین نتیجه را به شما برساند.

زبان برنامه نویسی پایتون مطمئناً انتخاب خوبی است اگر پروژه شما مهلت مقرر کوتاه و به صرفه بودن هزینه ها در اولویت باشد زیرا ساده ، قابل اعتماد و شفاف است. Node.js ممکن است گزینه بهتری برای راه حل های نوآورانه توسعه وب باشد که نیاز به کنترل کامل بر معماری چارچوب ، ماژول ها ، یکپارچه سازی پایگاه داده و استقرار سرور دارد. اگر در حال ساخت برنامه هایی هستید که عملکرد و مقیاس پذیری آنها یکی از نگرانی های اصلی است ، این مورد را باید درنظر گرفت.

ما نمی گوییم که نوشتن کد خوب در PHP امکان پذیر نیست ، اما این خود کد نیست که یک راه حل را به یک عامل مهم تبدیل میکند. بسترهای نرم افزاری چندگانه پایتون باید مزیت اصلی هر کسی باشد که می خواهد خدمات/محصول خود را در چندین سیستم عامل در دسترس قرار دهد. از این زبان می توان برای ایجاد بازی ها ، برنامه ها ، برنامه های تلفن همراه ، برنامه های وب یا وب سایت ها استفاده کرد. به دلیل سهولت مراقبت از وضوح و خلوص آن ، برنامه نویسان بیشتری به دنبال آن هستند.

فصلِ: 7 , تعداد قسمت ها: 401 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل به بروزرسانی های جاوااسکریپت پرداخته می شود…

توجه: این دوره دائما توسط مهندس روشنایی (مدرس دوره) بروز گردیده و مطابق با آخرین استانداردهای برنامه نویسی آپدیت می شود. توجه فرمائید دریافت آپدیت ها برای خریداران قبلی رایگان می باشد و نیاز…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 155 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث مقدماتی فریم ورک react.js…

توضیحات کلی مجموعه: فصل اول : آشنایی با مباحث مقدماتی فریم ورک react.js نصب و راه اندازی node.js  و کلیه پیش نیازهای لازم نصب فریم ورک react روی لوکال و انجام تست های لازم آغاز آشنایی …

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید