مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش مقدماتی لاراول Laravel - از صفر و سطح ساده ساده


با استفاده از فیلم های آموزشی تولید شده توسط کلیک سایت، به راحتی می توانید آموزش مقدماتی لاراول Laravel - از صفر و سطح ساده ساده را آموزش ببینید. در ادامه دعوت می شود که فیلم دمو (بخش اول آموزش) را در زیر مشاهده نمایید.


لاراول یکی از قدرتمندرترین فریمورکها به زبان PHP  و براساس الگوی طراحی Model-View-Controller یا به اختصار MVC می باشد. لاراول توسط شخصی به اسم "تیلور اوتول" ساخته شد و اولین نسخه آن در سال 2011 منتشر شد.

فریمورک چیست ؟

در آموزش مقدماتی لاراول ،  ممکن است سوالی برایتان پیش آید که فریمورک چیست و استفاده از فریمورک چه مزیتی دارد ؟ و چرا بجای استفاده از فریمورک لاراول که به زبان php هست ، نباید از کدهای خام php استفاده کنیم ؟

پس ، قبل از آموزش مقدماتی ، لازم است ابتدا به صورت خلاصه با مفهوم فریم ورک آشنا می شویم.

ترجمه فارسی فریمورک ، " چارچوب"  است  ولی تعریف آن  به "زبانِ برنامه نویسی"، به مجموعه ای از کتابخانه های از پیش ساخته شده و کدها و قوانین و قواعدی گفته می شود که توسط توسعه دهندگان زیادی در سرتاسر دنیا نوشته میشود و به صورت OpenSource  و رایگان در اختیار سایر برنامه نویسان قرار میگیرد.

فریمورک برنامه نویس را ملزم میکند که در یک چارچوب واحد کدنویسی کند. بخصوص برای کارهای گروهی و تیمی که افراد زیادی در ساخت یک پروژه مشارکت دارند میتواند بسیار مفید باشد.چرا که هرکدام به سبک و سیاق خود کد می نویسند و آنها را ملزم می کنند که طبق قواعد و چارچوب های تعیین شده در فریمورک کار کنند . و این باعث نظم بیشتر درکار می شود.از فواید دیگر فریمورک می توان به این مورد نیز اشاره کرد که اگر هریک از اعضا از تیم خارج شود یا عضو جدیدی به تیم وارد شود در صورتیکه  فریمورک و چارچوب اصلی را بداند میتواند به راحتی به توسعه پروژه کمک کند.

یکی از مهمترین مزایا و اهداف فریمورک ها "راحتی کار" برنامه نویسان می باشد. به این ترتیب که از کدهایی که دیگران قبلا نوشته اند استفاده می کنند و دیگر نیازی به نوشتن دوباره آنها نیست. واین مطلب تداعی این شعار است که "چرخ را نباید دوباره اختراع کرد"  .

درمورد امنیت فریمورک ها ، چون فریمورک ها در اختیار افراد زیادی بصورت open source  در سرتاسر دنیا قرار میگیرند بنابراین باگ های امنیتی زودتر آشکار می شوند و برای رفع این باگ ها، چون توسعه دهندگان فریمورک ها ، با روش های مختلفی کد می نویسند ،نکات امنیتی بیشتری را در فریمورک پیاده سازی می کنند و آنها را امن تر میکنند.

انواع فریمورک های php  و مقایسه آنها در 5 سال اخیر :

در این آموزش ، هدف فریم ورک لاراول | Laravel است . اما بد نیست برخی از فریم ورک های مهم را هم بشناسیم.

فریمورک های زیادی به زبان php وجود دارد، که چند نمونه از معروف ترین آنها عبارتند از :

  • Laravel

  • Codeigniter

  • CakePhp

  • Symfony

  • Yii

  • ...

همانطور که میبینید طبق آمار گوگل ترند ، برترین و پرکاربردترین فریمورک در چند سال اخیر لاراول بوده است:

 

با وجود اینکه لاراول فریمورک جوانی است اما در عین حال ساده و زیبا و قدرتمند است. و درواقع تمام نکات مثبت فریمورک هایی چون CodeIgniter, Yii, Symfont, Cakephp  را دارا میباشد.

میتوان گفت که لاراول اکثر پکیج های فریمورک سیمفونی را بکار میگیرد.و سادگی وآسانی فریمورک CodeIgniter  را دارد و در آینده و با پیشرفت بیشتر ، کارایی و Performance بالای فریمورک Yii  را نیز خواهد داشت.

ویژگی های لاراول

با توجه به ویژگی های مهم فریم ورک لاراول ، خواهیم دید که چرا آموزش مقدماتی لاراول را باید از همین امروز شروع کنیم!

  • لاراول فریمورک ساده ای است هر توسعه دهنده ای که php  و php-MVC  را درک کرده باشد این فریمورک را به سرعت میتواند یاد بگیرد.

  • نکته قوت دیگر لاراول استفاده از Composer  است که با استفاده از آن میتوان کتابخانه ها و پکیج های PHP  را به آسانی به پروژه تان اضافه کرد.

  • بهره گیری از ORM روشی قدرتمند و مدرن برای ارتباط و کار با دیتابیس، یکی دیگر از نقاط قوت فریمورک لاراول میباشد. که بجای روش های سنتی و کُند واکشی اطلاعات ، از این روش استفاده می کند.

  • یکی از بخش های الگوی MVC  ، ویو (view) میباشد.این فریمورک از تمپلیت انجین blade  استفاده میکند که کار با view  ها را سریعتر می نماید.

  • Routing یا مسیریابی قدرمند ، یکی دیگر از نقاط قوت فریمورک لاراول میباشد. که براساس آن تعیین میشود درصورت وارد کردن یک آدرس چه صفحه ای نمایش داده شود.

  • Migration یا سیستم کنترل ورژن دیتابیس، یکی دیگر از ویژگی های لاراول است، که بوسیله آن می توانید نسخه های مختلفی از دیتابیس تان را داشته باشید و در مواقع لزوم به آنها سوئیچ کنید.

  • رابط خط فرمان (Artisan) :  یکی از پرکاربردترین ویژگی های لاراول است. بوسیله این خط فرمان می توان دستورات زیادی را به فریمورک داد تا بسرعت اجرا شود.

امکانات لاراول

  • صفحه بندی خودکار : در لاراول صفحه بندی یا تعداد نمایش رکوردها در هر صفحه بصورت خودکار و بسیار آسان میباشد.

  • پکیج ها : درلاراول میتوانید جهت پرهیز از "دوباره کاری"  ، قسمتی از پروژه خود را به پکیج تبدیل کنید و دربرنامه های دیگر از آن استفاده کنید یا حتی در اختیار دیگران قرار دهید.

  • ابزار تست : یکی از امکانات لاراول تست سریع این فریمورک میباشد که براحتی میتوانید کدهای خود را تست کنید.

  • کار با دیتابیس : در لاراول از Elequent که از الگوی طراحی Activerecord  استفاده کرده است بهره گرفته شده است. که در این روش برای هر جدول یک کلاس Model داریم .و بوسیله آن میتوانید به آسانی به انواع مختلفی از دیتابیس ها نظیر Mysql , Redis و غیره متصل شوید.

  • آپلود فایل : امکان آپلود آسان فایلها و کار با آنها نیز یکی دیگر از امکانات این فریمورک قدرتمند میباشد.

  • آرتیسان : لاراول خط فرمان قدرتمندی بنام Artisan  دارد که شما می توانید بوسیله دستورات ساده، کارهای زیادی را انجام دهید.

  • تینکر: Tinker : بوسیله پکیج قدرتمند Tinker میتوانید حتی در محیط خط فرمان کد نویسی کنید.

  • موتور قالب بلید : بااستفاده از آن می توانید با سرعت زیادی داده ها را در  view به نمایش بگذارید.

  • ایجاد ای پی آی: درلاراول می توان براحتی API هایی طراحی و ایجاد کرد مانند API های  Restful

فصلِ: 28 , تعداد قسمت ها: 253 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

آشنایی با امکانات جدید لاراول ۷…

برخی از سرفصل های این پکیج آموزشی :   لاراول چیست و چرا ما لاراول استفاده میکنیم کامپوزر کارش چیه و نصب اون نصب لاراول آموزش نصب لاراول از طریق اینستالر آموزش نصب لاراول با استفاده ا…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 2 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

بهترین و پر بازده ترین روش تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری تبلیغات هدفمند و برند سازی هوشمندانه با ایمیل می باشد. ایمیل…

  وبینار(سمینار آنلاین) آموزش تکنیک های ایمیل مارکتینگ   اگر تا انتها این متن را مطالعه کنید نظر شما در مورد ایمیل مارکتینگ 180 درجه عوض می شود!! بر هیچکس پوشیده نیست که از سال 1972 که ای…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 368 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث تکمیلی فریم ورک لاراول…

فصل اول :آموزش مقدماتی فریم ورک لاراول معرفی فریم ورک لاراول و پیشنیازهای انجام کار انجام کانفیگ های اولیه برای نصب و راه اندازی فریم ورک معرفی روش های نصب پروژه لاراولی از طریق سایت گی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 155 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث مقدماتی فریم ورک react.js…

توضیحات کلی مجموعه: فصل اول : آشنایی با مباحث مقدماتی فریم ورک react.js نصب و راه اندازی node.js  و کلیه پیش نیازهای لازم نصب فریم ورک react روی لوکال و انجام تست های لازم آغاز آشنایی …

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید