مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

جلسه هفتم آموزش ios : افزودن Splash Screen - صفحه لودینگ


قبل از این که وارد مباحث Storyboard بشویم، بیایید در این جلسه از دوره  برنامه نویسی iOS، به موضوع افزودن صفحات Splash Screen به اپ iOS خود بپردازیم.

کار را با این سؤال آغاز می کنیم: چگونه می توانیم یک صفحه Splash Screen به اپ خود اضافه کنیم؟ آیا کار سختی هست؟

ممکن است تصور کنید که برای انجام این کار نیاز به کدنویسی داریم، اپل انجام این کار را در Xcode بسیار ساده نموده است. نیازی به برنامه نویسی نیست. چیزی که نیاز دارید این است که یک پیکربندی را در Xcode انجام دهید.

Splash Screen چیست؟

برای کسانی که در برنامه نویسی تازه کار هستند و واژه “Splash Screen” را نشنیده اند، اجازه بدهید یک توضیح خلاصه در مورد آن ارائه دهیم. Splash Screen معمولاً در اپ های iOS همانند سایر برنامه های desktop استفاده می شود. این صفحه، اولین صفحه ای است که شما در هنگام راه اندازی یک برنامه مشاهده می کنید. معمولاً Splash Screen یک تصویری است که صفحه نمایش را پوشش می دهد و بعد از بارگذاری صفحه اصلی ناپدید می شود. تصویر زیر چند صفحه Splash Screen ساده را نشان می دهد.

هدف اصلی از Splash Screen این است که اجازه دهید کاربر بداند برنامه شما در حال بارگذاری است و یک صفحه مقدماتی به کاربر نشان می دهد که نام تجاری شما را به کاربر معرفی می کند. Splash Screen برای اپ هایی که مدت زمان راه اندازی بیشتری دارند، بسیار مهم است و می تواند تجربه کاربری خوبی به کاربر بدهد.

 

افزودن Splash Screen به اپ شما

همان طور که قبلاً گفتیم، برای نمایش Splash Screen نیازی به نوشتن کدنویسی نداریم. iOS با یک تابع داخلی به نام launch image همراه است. وقتی کاربر اپ را باز می کند این تصویر به طور خودکار نمایش داده می شود و وقتی که اپ به طور کامل آماده استفاده شود، ناپدید می شود. شما به سادگی می توانید Splash Screen خود را به عنوان تصویر راه اندازی در Xcode تعیین کنید، Xcode بقیه کار را خودش انجام می دهد.
 

آماده کردن Splash Screen

همان طور که می دانید، iPhone 4/4S از یک وضوح صفحه بالاتری پشتیبانی می کند (چیزی که Rentia Display نامیده می شود). به منظور پشتیبانی هر دو حالت وضوح صفحه در مدل های آیفون قدیمی تر و مدل های جدیدتر، شما باید دو ورژن از تصاویر Splash Screen را با این اندازه ها آماده کنید:

  • 320 x 480  (برای آیفون 2G/3G/3GS)
  • 640 x 960  (برای آیفون 4/4S)

 

برای سهولت،  ما نحوه افزودن Splash Screen را در اپ آیفون نشان خواهیم داد. در صورتی که شما در حال ساخت یک اپ ipad هستید، می توانید به دستورالعمل رابط کاربری iOS  اپل  (Human Interface Guideline) درباره اندازه تصویر راه اندازی و قرارداد نامگذاری در ipad مراجعه کنید.

برای تصویر Splash Screen فرمت تصویر باید PNG باشد. به طور پیش فرض، شما باید نام فایل تصویر را برای وضوح پایین تر صفحه، “Default.png” بگذارید. برای تصویری که قصد دارید برای نمایش Rentina (برای مثال، وضوح صفحه 640 960) استفاده کنید، نام فایل را “Default@2x.png” انتخاب کنید. “@2x.png” یک اصلاح مقیاس استاندارد مورد استفاده در iOS است. تمام فایل های تصویری که برای نمایش Rentina اختصاص یافته اند، باید با رشته “@2x” نامگذاری شوند.

به جای استفاده از “Default” برای نام فایل تصویر راه اندازی، ممکن است شما آن را به نامی که ترجیح می دهید، تغییر دهید. نام تصویر راه اندازی در فایل Info.plist اپ شما تعریف می شود. برای تمرین، از برنامه اپ Simple Table استفاده کنید، می توانید یک ویژگی جدید به نام “Launch image” را در Simple Table-Info.plist اضافه کرده و نام فایل موردنظر را تعیین کنید (برای مثال MyLaunchImage).

این تغییر به iOS دستور می دهد تا “MyLaunchImage.png” و “MyLaunchImage@2x.png”  را به عنوان تصویر راه اندازی انتخاب کند.

شما می توانید Splash Screen خود را طراحی کنید. برای تست، شما می توانید Splash Screen ساده را از این جا دانلود کنید: download the sample splash screens.

افزودن تصویر راه اندازی خود به Xcode

پس از آماده سازی تصویر راه اندازی، به سراغ Xcode بروید و پروژه Xcode خود را باز کنید. در اینجا ما از پروژه Simple Table که قبلاً در جلسه اول دوره  iOS، آموزش داده ایم، استفاده خواهیم کرد. روی پروژه “SimpleTable” کلیک راست کرده و گزینه “Add Files to SimpleTable” را انتخاب کنید. دو فایل “Default.png” و “Default@2x.png”  را به پروژه خود اضافه کنید.

اگر همه موارد را به درستی انجام داده باشید، شما دو فایل Splash Screen را در پروژه خود خواهید دید و Xcode به طور خودکار تصاویر را به عنوان تصاویر راه اندازی شناسایی خواهد کرد.

تست اپ

به سادگی اپ خود را دوباره اجرا کنید. این بار شما بلافاصله پس از اجرای اپ، یک صفحه Splash Screen را خواهید دید. در حال حاضر، در طول راه اندازی برنامه، چیز زیادی برای بارگیری وجود ندارد. (نکته: صفحه Splash Screen فقط برای یک ثانیه نشان داده می شود و بعد ناپدید می شود.)

 

در این آموزش کوتاه در دوره  برنامه نویسی iOS، ما به شما نحوه افزودن صفحه Splash Screen را در اپ ایفون نشان دادیم. تصویر راه اندازیی که ما استفاده می کنیم در جهت عمودی هست. اگر شما برنامه ای را طراحی کنید که در جهت افقی باشد، چه کار باید کرد؟ چطور باید تصویر راه اندازی را نامگذاری کرد؟ برای پاسخ به این سؤال و کسب اطلاعات بیشتر، شما باید دستورالعمل برنامه نویسی اپل برای تصویر راه اندازی اپ را مطالعه کنید. iOS از نسخه های مختلف تصاویر راه اندازی با قرادادهای نامگذاری متفاوت ، پشتیبانی می کند. لذا، آن را بررسی کنید و در مورد آن بیشتر یاد بگیرید.

 

 

فصلِ: 3 , تعداد قسمت ها: 179 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این دوره آموزشی ، برنامه نویسی اندروید و ios را با استفاده از زامارین خواهیم آموخت. همچنین به صورت کاملا پروژه محور ، اپلیکیشن فروشگاهی مشابه دیجی کالا را پیاده سازی خواهیم کرد. در انته…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 221 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش IOS

این فصل در یک نگاه:

در این فصل:-نمایش notification به کاربر زمانی که اتفاقاتی از قبیل لایک کردن پست و ... میافتد(این مبحث مبحثی مهم بوده و ج…

  توضیحات کلی دوره: با سلام خوش اومدین به حرفه ای ترین دوره ی Swift ابتدای کار ممکن است سوالی برای شما پیش آید: -من نیازی به ساخت اپلیکیشن اجتماعی ندارم چرا باید این دوره را ببینم؟ ج…
فصلِ: 7 , تعداد قسمت ها: 159 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش IOS

این فصل در یک نگاه:

اپل نویس حرفه ای شوید... با این پکیج کسب درآمد میلیونی کنید....   در این پکیج به نکات ریز و درشت زیادی پرداختیم که خیلی خیلی میتونه به شما کمک کنه که تبدیل به برنامه نویس حرفه ای شوید... …
فصلِ: 12 , تعداد قسمت ها: 126 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش IOS

این فصل در یک نگاه:

فصل 16 فصل آخرمون هست و میایم توی این فصل یه سری مباحث کوچیکی که جامونده و کارهای نهایی برای انتشار برنامه توی مایکت های…

با سلام نکته:هیچ نیازی به mac و یا iphone نیست... نکته:هیچ نیازی به بلد بودن برنامه نویسی از قبل نیست... مباحثی که توی این دوره مرور میکنیم میتونه ما رو از سطح صفر برنامه نویسی ios به صد …
فصلِ: 6 , تعداد قسمت ها: 194 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل آپدیت های مربوط به دوره را قرار میدهیم…

با سلام و خسته نباشد خدمت کلیک سایتی های عزیز در ادامه با توضیحات مختصری درمورد دوره ی react native با ما همراه باشید: React Native چیست؟ قطعا یکی از آرزوهای برنامه نویسان این میباشد که ب…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 51 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش پرداخت درون برنامه ای بازار در یونیتی-اموزش خرید سکه در بازی-اموزش خرید مصرفی و غیر مصرفی…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش مقدماتی تا پیشرفته یونیتی(ساخت بازی توپ چرخنده-اموزش بازی دوبعدی-اموزش بازی سه بعدی اول شخص شوتر-اموزش بازی سه بعدی رالی (ماشین سواری))   سرفصلهای دوره: نصب ی…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 68 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

آموزش ساخت یک فروشگاه کوچک-آموزش کار با bottom navigation -آموزش کار با تب بار-آموزش کار با scrollview - آموزش کار با ان…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش دوره فلاتر از پایه تا پیشرفته(این دوره به دوره متخصص فلاتر تغییر پیدا کرد) درسال های گذشته تعدا زیادی فریمورک معرفی شد که هرکدام تجربه خاص خودش رو داشت،اما فلاتر …
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 25 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل پنجم…

توضیحات کلی مجموعه: درباره گیت: لذت پیش بردن پروژه های برنامه نویسی خود را با بهترین ورژن کنترل سیستم جهان تجربه کنید کامل ترین دوره ی آموزشی گیت و گیت هاب به همراه مثال های کاربردی گی…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید