مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

جلسه اول آموزش ios : اولین اپ آیفون خود را بسازید - بخش اول


جلسه اول: 

Hello World!. اولین اپ آیفون خود را بسازید- بخش اول

به روز رسانی: این آموزش فقط بر مبنای  Xcode 4.6 و یا نسخه های پایین تر می باشد.  اگر شما نسخه upgrade شده Xcode را دارید، لطفاً آموزش Hello World آپدیت شده را مشاهده کنید.

 

امیدواریم که محیط توسعه خود را به درستی با Xcode نصب کرده و پیکربندی لازم را انجام داده باشید. اگر این کار را انجام ندادید، مقاله قبلی ما درباره این که برای شروع برنامه نویسی iOS به جه چیزهایی نیاز داریم، را مطالعه نمایید.

اگر قبلاً هر کتاب برنامه نویسی را که خوانده  باشید، ممکن است از برنامه “Hello World” خبر داشته باشید. این برنامه سنتی است که برای اولین بار توسط یادگیرنده ایجاد می شود و یک برنامه بسیار ساده محسوب می شود که معمولاً خروجی “Hello World” را در صفحه نمایش دستگاه نشان می دهد.  ما نیز این سنت برنامه نویسی را دنبال می کنیم و یک برنامه “Hello World” با استفاده از Xcode ایجاد می کنیم. با وجود ساده بودن این برنامه، چندین هدف با توسعه آن دنبال می شود:

  • این برنامه به شما درک بهتری درباره syntax و ساختار برنامه Objective- C، زبان برنامه نویسی iOS می دهد.
  • یک مقدمه اولیه از محیط Xcode برای شما فراهم می کند. شما نحوه ایجاد یک پروژه Xcode و ایجاد رابط کاربری با interface builder را یاد خواهید گرفت.
  • شما چگونگی کامپایل یک برنامه، ساختن آپ و تست آن با استفاده از شبیه ساز را یاد خواهید گرفت.
  • در نهایت، به شما کمک خواهد کرد که فکر نکنید برنامه نویسی کار سختی هست. ما نمی خواهیم شما را از برنامه نویسی کردن بترسانیم!

نگاهی به اولین اپ خود بیاندازید!

قبل از این که وارد بخش کدنویسی شویم، بیایید یک نگاهی به نسخه اپ “Hello World” ما بیاندازید. نتیجه نهایی چیزی شبیه این خواهد شد:

 

برنامه بسیار ساده ای هست که فقط یک کلید “Hello World” را نمایش می دهد. هنگامی که به آن ضربه بزنید، برنامه یک پیام برای شما نمایش می دهد. فقط همین! هیچ چیز پیچیده ای نیست، اما به شما کمک می کند تا سفر خود را برای یادگیری برنامه نویسی iOS شروع کنید.

 

 

شروع کدنویسی

برای شروع، ابتدا XCode را راه اندازی کنید. اگر Xcode را از طریق Mac App Store نصب کرده باشید، شما قادر خواهید بود از طریق LaunchPad به آن دسترسی داشته باشید. فقط کافی هست روی آیکون Xcode کلیک کرده و شروع کنید!

در اولین اجرا، Xcode پنجره خوش آمدگویی را نمایش می دهد. از اینجا، عبارت “Create a new Xcode project” را برای شروع پروژه جدید انتخاب نمایید.

Xcode انواع مختلفی از templete های پروژه را جهت انتخاب، به شما نمایش می دهد. برای اولین اپ، تمپلت “Single View Application” را انتخاب کرده و کلید “Next” را فشار دهید.

با این انتخاب شما به صفحه دیگری هدایت می شوید که لازم است گزینه های ضروری را برای پروژه خود تکمیل نمایید:

 

به راحتی می توانید گزینه ها را به صورت زیر کامل کنید:

  • Product Name: HelloWorld. این نام پروژه شماست.
  • Company Identifier: اگر شما یک نام دامنه دارید، می توانید از آن استفاده کنید؛ در غیر این صورت، از نام خود یا از عبارت  “edu.self” استفاده کنید.
  • ClassPrefix: HelloWorld- Xcode به طور خودکار از پیشوند (prefix) برای نام گذاری کلاس استفاده می کند. در آینده ممکن است پیشوند خود را انتخاب کرده یا حتی آن را خالی بگذارید. اما برای این آموزش، اجازه دهید آن را ساده نگه داریم و از HelloWorld استفاده کنیم.
  • Device Family: iPhone- برای این پروژه فقط عبارت “iPhone” را استفاده کنید.
  • Use StoryBoards: برای این پروژه این گزینه را انتخاب نکنید. برای چنین پروژه ی ساده ای نیاز به انتخاب Storyboards نداریم.
  • Use Automatic Reference Counting: این گزینه را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض، این گزینه باید به صورت انتخاب شده باشد. همان طور که هست رهایش کنید.
  • Include Unit Tests: این گزینه را انتخاب نکنید و به صورت انتخاب نشده رهایش کنید. الان شما نیازی به کلاس unit test ندارید.

برای ادامه، روی کلید “Next” کلیک نمایید. Xcode سپس از شما در خصوص محل ذخیره سازی پروژه “HelloWorld” می پرسد. یک پوشه (به طور مثال روی دسکتاپ) روی مک خود انتخاب نمایید. ممکن است متوجه شده باشید که گزینه ای برای Source Control وجود دارد. آن را انتخاب نکنید. در مورد این گزینه در آموزش های بعدی، بحث خواهیم کرد. روی کلید “Create” کلیک کنید تا ادامه یابد!

 Xcode به طور خودکار پروژه “Hello World” را بر اساس تمام گزینه هایی که شما وارد کرده اید، ایجاد می کند. صفحه نمایش به شکل زیر خواهد بود:

با Xcode Workspace آشنا شوید!

قبل از اینکه ما کدنویسی اپ خود را انجام دهیم، بیایید چند دقیقه نگاه سریعی به محیط کاری Xcode workspace بیاندازیم. در سمت چپ، این ناوبر (navigator) پروژه قرار دارد. شما می توانید تمام فایل های خود را در این بخش پیدا کنید.

قسمت میانی، فضای کاری ادیتور است. شما ویرایش  همه اقلام (مانند ویرایش تنظیمات پروژه، فایل کلاس، رابط کاربری و غیره) را در این ناحیه بسته به نوعه فایل انتخاب شده، انجام خواهید داد.

پنل سمت راست ناحیه utility است. این ناحیه، ویژ گی های فایل  را نمایش داده و به شما اجازه می دهد دسترسی سریع به بخش Help پیدا کنید. اگر Xcode ، این ناحیه را نشان ندهد، می توانید کلید view را  در نوار ابزار انتخاب کنید تا فعال شود.

در نهایت، بخش نوار ابزار را داریم. این بخش، عملکردهای مختلفی را برای اجرای اپ تان فراهم می کند، ویرایش گر را تغییر دهید و فضای کاری را مشاهده کنید.

اپ تان را برای اولین بار اجرا کنید.

حتی اگر هیچ کدی ننوشته باشید، شما می توانید برای امتحان شبیه ساز، اپ خود را اجرا نمایید. این کار به شما ذهنیت می دهد که اپ خود را چگونه در Xcode نوشته و تست نمایید. به سادگی، کلید “Run” را در toolbar کلیک کنید.

Xcode به طور خودکار اپ را ساخته و آن را در شبیه ساز اجرا می نماید. شکل زیر نحوه کار را نشان می دهد.

 

یک صفحه خاکستری بدون این که چیزی داخلش باشد! طبیعی هست، چون اپ شما ناقص است و شبیه ساز صفحه سیاه را نشان می دهد. برای اتمام اجرای برنامه، روی کلید “Stop” در toolbar کلیک نمایید.

ادامه مطلب را در آموزش های بعد ببینید.

فصلِ: 3 , تعداد قسمت ها: 179 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این دوره آموزشی ، برنامه نویسی اندروید و ios را با استفاده از زامارین خواهیم آموخت. همچنین به صورت کاملا پروژه محور ، اپلیکیشن فروشگاهی مشابه دیجی کالا را پیاده سازی خواهیم کرد. در انته…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 221 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش IOS

این فصل در یک نگاه:

در این فصل:-نمایش notification به کاربر زمانی که اتفاقاتی از قبیل لایک کردن پست و ... میافتد(این مبحث مبحثی مهم بوده و ج…

  توضیحات کلی دوره: با سلام خوش اومدین به حرفه ای ترین دوره ی Swift ابتدای کار ممکن است سوالی برای شما پیش آید: -من نیازی به ساخت اپلیکیشن اجتماعی ندارم چرا باید این دوره را ببینم؟ ج…
فصلِ: 7 , تعداد قسمت ها: 159 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش IOS

این فصل در یک نگاه:

اپل نویس حرفه ای شوید... با این پکیج کسب درآمد میلیونی کنید....   در این پکیج به نکات ریز و درشت زیادی پرداختیم که خیلی خیلی میتونه به شما کمک کنه که تبدیل به برنامه نویس حرفه ای شوید... …
فصلِ: 12 , تعداد قسمت ها: 126 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش IOS

این فصل در یک نگاه:

فصل 16 فصل آخرمون هست و میایم توی این فصل یه سری مباحث کوچیکی که جامونده و کارهای نهایی برای انتشار برنامه توی مایکت های…

با سلام نکته:هیچ نیازی به mac و یا iphone نیست... نکته:هیچ نیازی به بلد بودن برنامه نویسی از قبل نیست... مباحثی که توی این دوره مرور میکنیم میتونه ما رو از سطح صفر برنامه نویسی ios به صد …
فصلِ: 6 , تعداد قسمت ها: 194 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل آپدیت های مربوط به دوره را قرار میدهیم…

با سلام و خسته نباشد خدمت کلیک سایتی های عزیز در ادامه با توضیحات مختصری درمورد دوره ی react native با ما همراه باشید: React Native چیست؟ قطعا یکی از آرزوهای برنامه نویسان این میباشد که ب…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 51 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اموزش پرداخت درون برنامه ای بازار در یونیتی-اموزش خرید سکه در بازی-اموزش خرید مصرفی و غیر مصرفی…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش مقدماتی تا پیشرفته یونیتی(ساخت بازی توپ چرخنده-اموزش بازی دوبعدی-اموزش بازی سه بعدی اول شخص شوتر-اموزش بازی سه بعدی رالی (ماشین سواری))   سرفصلهای دوره: نصب ی…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 68 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

آموزش ساخت یک فروشگاه کوچک-آموزش کار با bottom navigation -آموزش کار با تب بار-آموزش کار با scrollview - آموزش کار با ان…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش دوره فلاتر از پایه تا پیشرفته(این دوره به دوره متخصص فلاتر تغییر پیدا کرد) درسال های گذشته تعدا زیادی فریمورک معرفی شد که هرکدام تجربه خاص خودش رو داشت،اما فلاتر …
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 25 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل پنجم…

توضیحات کلی مجموعه: درباره گیت: لذت پیش بردن پروژه های برنامه نویسی خود را با بهترین ورژن کنترل سیستم جهان تجربه کنید کامل ترین دوره ی آموزشی گیت و گیت هاب به همراه مثال های کاربردی گی…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید