مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

طراحی صفحات وب - چگونه در خانه یک طراح وب شویم؟


طراحی صفحات وب

راهنمای مبتدیان: چگونه طراحی وب را در خانه یاد بگیریم.

 

این پست به شما نحوه طراحی وب در خانه را آموزش می دهد و چندین وب سایت ، کتاب و دوره آنلاین را برای یادگیری طراحی وب معرفی می کند.

طراحی وب می تواند بسیار پیچیده و دلهره آور باشد ، اما با توسعه تکنولوژی و نفوذ اینترنت ، صنعت طراحی وب در ابعاد وسیعی رشد کرده است. تعجب آور نیست که گرایش زیادی در نسل امروزی برای تبدیل شدن به یک طراح وب حرفه ایی وجود دارد.

 

اگر شما علاقه مند به حرفه ای شدن در صنعت طراحی وب هستید ، از جای مناسب شروع کرده اید. در این مقاله ، ما امکان یادگیری طراحی وب در خانه را برای شما فراهم می آوریم. این مقاله ، هم چنین می تواند به عنوان یک راهنما ، برای مبتدیانی که می خواهند شروع به طراحی وب کنند و در آینده در یک شرکت طراحی سایت فعالیت نمایند، کمک کننده باشد.

 

مردم اغلب معنای طراحی صفحات وب را درست درک نمی کنند!

 

خوب، دقیقا طراحی وب چیست؟

 

قابلیت های بصری + تعاملی = طراحی وب

بسیاری از طراحان جوان اغلب مفهوم طراحی وب را با توسعه  back-end اشتباه می گیرند.

به یاد داشته باشید: طراحی صفحات وب در مورد طراحی است، نه در مورد برنامه نویسی و توسعه front-end یا  back-end .

مطمئناً بهتر است که با برخی از زبان های برنامه نویسی (HTML، CSS، جاوا و غیره) آشنا شوید. اگر می خواهید در طراحی صفحات وب متمرکز شوید ، نباید به طور عمیق خود را درگیر توسعه front-end یا  back-end کنید. اینها در اصل طراحی وب نیستند.

 

طراحی صفحات وب از نگاهی دیگر

طراحی وب ، فرآیند مفهوم سازی، برنامه ریزی و ساخت مجموعه ای از فایل های الکترونیکی است که طرح ، رنگ ، سبک متن ، ساختار ، گرافیک ، تصاویر ، و استفاده از ویژگی های تعاملی را تعیین می کند تا صفحات را به بازدید کنندگان سایت ارائه دهد.

انواع متداول طراحی صفحات وب

انواع متداول طراحی های وب شامل طراحی بصری تجارت الکترونیکی (e-commerce) ، طراحی وب سایت رسمی شرکت ، طراحی تبلیغاتی محصول جدید ، طراحی وب سایت فعالیت های پروژه ای ، و طراحی رابط کاربری صفحه وب می باشد. شما ممکن است درگیر انواع این فعالیت ها در کار روزانه خود بشوید. در ابتدا ، شما باید از جنبه های خاصی از مهارت های نرم افزاری، طرح بندی ، پردازش تصویر و طراحی دست آزاد شروع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این آدرس مراجعه نمایید :

Design Handoff: 7 Things Must Known About Design Specs for Developers

 

قبل از تبدیل شدن به یک طراح وب خوب، باید یک طراح خوب باشید.

قبل از تبدیل شدن به یک طراح وب عالی ، ابتدا باید یک طراح عالی باشید. به طور کلی ، شما باید عاشق طراحی ، تایپوگرافی، رنگ و فونت باشید. عاشق زیبایی باشید. زیبایی را کشف کنید. توانایی خود را برای پیدا کردن زیبایی در همه چیز افزایش دهید. به عنوان یک حرفه ای ، فکر طراحی باید بخشی از زندگی شما باشد ، نه فقط بخشی از شغل شما.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این آدرس مراجعه نمایید :

25 Best UX/UI Design Inspiration Sites in 2018

 

9 مهارت اساسی برای شروع طراحی صفحات وب که شما به عنوان یک طراح وب جوان به آنها نیاز خواهید داشت:

  • اصول طراحی بصری
  • طراحی چیدمان
  • ترکیب رنگ
  • طراحی تعاملی
  • فتوشاپ
  • زبان برنامه نویسی پایه
  • قوانین SEO
  • آشنایی با محصول شرکت و گروه کاربران
  • تسلط بر حداقل یک نرم افزار ویرایش کدنویسی front-end

دانستن برخی از زبان های کدنویسی شما را به سطح بعدی مهارت هدایت می کند.

حتی اگر شما نمی توانید کدنویسی کنید ، باید بدانید که چه فناوری هایی می توانند به شما در دستیابی به افکت نهایی کمک کنند.

سایت های مفید برای آموزش کدنویسی و طراحی صفحات وب برای مبتدیان:

1. W3schools

برای یادگیری زبان های برنامه نویسی پایه ، از جمله HTML و CSS مفید است.

 

2. Google Code University

نحوه کدنویسی را از توسعه دهندگان Google یاد بگیرید.

 

3. Code Avengers

یادگیری از این وب سایت را توصیه می کنیم ؛ زیرا این کار درست مانند یک ماجراجویی بزرگ است که به شما اجازه می دهد تا در برنامه های چالشی کدنویسی و کشف باگ مشارکت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این آدرس مراجعه نمایید :

30 Best & Free Online Websites to Learn Coding for Beginners

 

5 عنصر کلیدی طراحی صفحات وب

چیدمان (Layout)

طراحی چیدمان وب بر سطح بالایی از وحدت تکنولوژی و هنر متمرکز است. طراحی چیدمان وب به ترکیب عناصر بصری مانند متن و تصاویر اشاره می کند تا صفحات ، زیباتر به نظر بیایند و حرکت در میان آنها ساده تر باشد. چیدمان ، یک شکل مهم از ارتباطات بصری و بخش جدایی ناپذیر از طراحی وب است.

 

رنگ

ترکیب رنگ یک وب سایت ، نشان دهنده ی ترجیحات / زیبایی شناسی طراح وب می باشد و به طور مستقیم بر روی درک بیننده تأثیر می گذارد.

 

گرافیک

تصاویر به مردم احساس بصری می دهند ؛ به طوری که شدت آن بیشتر از متن است. آنها می توانند شانس جلب توجه کاربران را افزایش دهند.

 

فونت

فونت های شخصی سازی شده می توانند سرگرم کننده باشند یا بیانگر باشند ، اما همیشه کاربردی نیستند. اگر می خواهید یک وب سایت قابل خواندن و حرفه ای باشد ، مناسب ترین فونت را برای آن انتخاب کنید.

 

محتوا

محتوا ، بخش اصلی طراحی وب و عنصر ضروری در طراحی وب است ؛ زیرا پیام اصلی را ارائه می دهد.

 

نحوه یادگیری طراحی وب در خانه

ابزارهای طراحی وب

1. فتوشاپ

همان طور که قبلا گفتیم ، طراحی وب در مورد طراحی بصری و تعاملی است. انسان ها موجودات بصری هستند و ارتباط عمیقی با چیزهای زیبا دارند. بنابراین ، برای یک وب سایت مهم است که تعامل خوبی را برای کاربران خود فراهم سازد و طراحی رابط کاربری عالی داشته باشد. فتوشاپ ، یکی از مهم ترین ابزارهای طراحی برای طراحان وب محسوب می شود تا با استفاده از آن طرح های بصری زیبا ایجاد کنند.

 

فتوشاپ می تواند عکس ها ، تصاویر و کارهای هنری سه بعدی را ایجاد کرده و ارتقا دهد ؛ وب سایت ها و  برنامه های کاربردی تلفن همراه را طراحی نماید ؛ فیلم ها را ویرایش کند ؛ نقاشی های real-life  را شبیه سازی کند و غیره. فتوشاپ ابزار ضروری حرفه ایی برای هر کسی است که می خواهد به یک طراح وب تبدیل شود.

 

 

2. Dreamweaver

Dreamweaver ، یک ویرایشگر WYSIWYG است (آنچه شما می بینید چیزی است که شما دریافت می کنید). یک ابزار طراحی بصری وب است که به طور خاص برای طراحان حرفه ای وب طراحی شده است ، به راحتی می توانید صفحات وب پویا را ایجاد کنید و بدون محدودیت در سیستم عامل ها و مرورگرهای مختلف قابل استفاده می باشد.

"Dreamweaver اجازه می دهد تا کاربران آن طراحی کنند ، کدنویسی کنند و وب سایت ها و همچنین محتوای تلفن همراه را مدیریت نمایند. Dreamweaver یک ابزار توسعه یکپارچه(IDE)  است" (برگرفته از ویکیپدیا).

 

3. Mockplus

Mockplus ، یکی از بهترین ابزارهای ساخت پرتوتایپ برای طراحان وب جهت ایجاد یک وب سایت تعاملی است. شما می توانید مؤلفه های ساخت را برای ایجاد یک وب سایت بردارید و بکشید (drag & drop) و پیش نمایش آن را در لینک های HTML یا سایر فرمت ها مشاهده کنید.

 

امکانات:

 

  • پشتیبانی از تمامی پلتفرم ها
  • پشتیبانی از اکسپورت نسخه های Sketch artboards به فایل های Mockplus
  • Component style
  • همکاری تیمی
  • 200 مؤلفه داخلی و بیش از 3000 آیکن
  • WYSIWYG
  • منحنی یادگیری کوتاه

 

کتاب های یادگیری طراحی وب:

1. HTML and CSS: Design and Build Websites

2. Learning Web Design: A Beginner's Guide

3. Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability

4. Learning web design

5. Designing with Web Standards

 

 

دوره های آموزشی آنلاین طراحی وب:

Treehouse

Lynda

Udemy

Coursera

Webdesign.tutsplus

 

وبلاگ های طراحی وب

1. Smashing Magazine

2. Mockplus blog

3. Webdesigner Depot

4. Webdesignledger

5. WEB DESIGN LIBRARY

6. Hacking UI

7. 1stwebdesigner

8. WEBAPPERS

 

در اینجا برخی از اصول ضروری را که باید در هنگام یادگیری طراحی وب به خاطر بسپارید ، مطرح می کنیم:

1. کار را با یک وبلاگ شروع کنید

شما مجبور نیستید یک وب سایت دقیق ایجاد کنید. یک وبلاگ شخصی ساده نیز جوابگو خواهد بود. شما می توانید آن چه را که می خواهید انجام دهید و لازم نیست نگران چیزی باشید. با این حال ، شما نیاز دارید که بفهمید این وب سایت چگونه کار می کند ، چگونه می توانید آن را کارآمد و زیبا بسازید. از وردپرس برای شروع کار استفاده کنید ، زیرا امروزه ، محبوب ترین پلتفرم می باشد.

2. هر منبعی را که می توانید دنبال کنید

از آنجا که شما صاحب یک وب سایت هستید ، لازم است که با آخرین اصول طراحی و فن آوری وب آشنا شوید. علاوه بر این ، سعی کنید با برخی از طراحان وب ارتباط برقرار نمایید. چه کسی می داند ، شاید آنها بتوانند ، در سیر طراحی وب شما ، مربیان خوبی باشند.

3. هرگز از یادگیری دست برندارید

با خواندن مقالات طراحی صفحات وب و اخبار شروع کنید و آخرین اطلاعات مربوط به طراحی UI را دنبال نمایید. همانند بسیاری از چیزها در زندگی ، یادگیری مداوم مهم ترین چیز است.

نتیجه گیری

اگر می خواهید طراحی صفحات وب را در منزل یاد بگیرید ، اطلاعات فوق به شما کمک می کند که بدانید چه چیزهایی را برای شروع نیاز دارید.

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 177 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل صفحات قالب فروشگاهی را بطور کامل واکنشگرا می کنیم.…

HTML مخفف عبارت Hypertext Markup Language است. این زبان در واقع یک نوع زبان نشانه‌گذاری استاندارد برای ایجاد صفحات وب و وب اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود. در واقع HTML را عنصر کلیدی صفحات وب می‌…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 77 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

ساخت منوی مدیریت سایت،ایجاد بخش دسته بندی ها ، جدول نمایش دسته ها و ایجاد دسته جدید،ایجاد بخش ویژگی های یک دسته،ایجاد وی…

این مجموعه با تلفیقی از فریمورک bootstrap  و کد های html و css  ارائه گردیده و پیش نیاز این آموزش ، دوره دیجی کالای آقای مهندس بلاغی است چون این پروژه در قالب mvc پیاده گردیده و با توجه به ا…
فصلِ: 11 , تعداد قسمت ها: 162 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل(فصل یازدهم مجموعه)،به طراحی CMS (سیستم مدیریت محتوا)اختصاصی فروشگاه می پردازیم.هدف از طراحی این بخش،آنست که م…

در این مجموعه آموزشی قصد داریم از صفر تا صد طراحی یک فروشگاه اینترنتی رو به صورت کامل آموزش بدهیم.این فروشگاه شامل تمامی بخش های مورد نیاز یک فروشگاه اینترنتی است. هدف از این مجموعه،آموزش…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

طراحی پنل مدیریت(دسته بندی)- دسته بندی یا category - نمایش دسته های فرعی در view با ورود به یکی از دسته های اصلی و آشن…

توضیحات کلی مجموعه: این مجموعه توسط فریمورک محبوب و دوست داشتنی bootstrap  و به صورت تضمینی  و صفر تا صد جهت یادگیری کارآموزان عزیز ارائه گردیده و دوستانی که این دوره را به طور کامل و دقیق…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 368 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث تکمیلی فریم ورک لاراول…

فصل اول :آموزش مقدماتی فریم ورک لاراول معرفی فریم ورک لاراول و پیشنیازهای انجام کار انجام کانفیگ های اولیه برای نصب و راه اندازی فریم ورک معرفی روش های نصب پروژه لاراولی از طریق سایت گی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 155 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث مقدماتی فریم ورک react.js…

توضیحات کلی مجموعه: فصل اول : آشنایی با مباحث مقدماتی فریم ورک react.js نصب و راه اندازی node.js  و کلیه پیش نیازهای لازم نصب فریم ورک react روی لوکال و انجام تست های لازم آغاز آشنایی …
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 15 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

رشد و درآمدزایی یک وب سایت یا کسب و کار اینترنتی کاملا به ذوق و مهارت وب مستر یا همان مدیر اصلی وب سایت گره خورده و متاس…

 اصول مدیریت وب سایت برای وب مستر شدن برای موفقیت یک وب سایت لازم الاجراست. زیرا شما دوست دارید وب سایت خود را به کارخانه پولسازی تبدیل کنید. این واقعیت رویا نیست. هرکس این اصول را بداند به …

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید