مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

Bootstrap چیست و چه کاربردی دارد؟


چند سالی است که Bootstrap به ابزاری اساسی برای توسعه دهندگان frontend تبدیل شده است.

اما بوت استرپ چیست؟

می دانیم که کارآمد است ، اما برای چه استفاده می شود و واقعاً چگونه به توسعه دهندگان وب کمک می کند؟

جعبه ابزار Bootstrap برای توسعه برنامه های وب توسط کارمندان سابق توییتر مارک اوتو و جیکوب تورنتون ایجاد شده است (در زیر).

 

وب سایت رسمی Bootstrap آن را چنین توصیف می کند:

"محبوب ترین چارچوب HTML ، CSS و JS برای توسعه پروژه های ریسپانسیو (responsive) ، اولویت-اول موبایل در وب."

 

معنای ساده تر آن این است:

Bootstrap مجموعه عظیمی از بلاک های کد مفید و قابل استفاده مجدد است که با HTML ، CSS و JavaScript نوشته شده است. این همچنین یک چارچوب (FrameWork) توسعه Front-end است که توسعه دهندگان و طراحان را قادر می سازد تا به سرعت وب سایت های کاملاً پاسخگو ایجاد کنند.

اساساً ، Bootstrap شما را از نوشتن کد CSS زیادی نجات می دهد و زمان بیشتری را برای طراحی صفحات وب در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین این Framework رایگان است!

اکنون که دانستیم  Bootstrapچیست ، بیایید نگاهی دقیق بیندازیم تا ببینیم آیا برای کار توسعه وب مفید است یا خیر.

 

1- چرا Bootstrap برای توسعه دهندگان وب کاربردی است ؟

 

بیایید مزایا را در 8 قسمت زیر توضیح دهیم :

 

1. چارچوب پاسخگوی آن (responsiveness)

دیگر ساعاتی برای کدنویسی چارچوب خود صرف نمی کنید - Bootstrap همراه با سیستم شبکه از پیش تعریف شده خاص خود آماده استفاده است.

اکنون می توانید مستقیماً به پر کردن محتویات سایت خود بپردازید.

تعیین نقاط و مرزهای طراحی سفارشی برای هر ستون با استفاده از مرزهای های کوچک ، کوچک ، متوسط ​​، بزرگ و فوق العاده بزرگ آنها قابل دسترسی و سریع است. شما همچنین می توانید به سادگی به طراحی پیش فرض خود ادامه دهید زیرا ممکن است نیازهای سایت شما را برآورده کند.

 

2. تصاویر پاسخگو آن (Image responsiveness)

بوت استرپ کد اختصاصی خود را برای تغییر اندازه خودکار تصاویر بر اساس اندازه صفحه فعلی ارائه می دهد. فقط کلاس .img-responsive را به کلاس تصاویر خود اضافه کنید ، و قوانین از پیش تعریف شده CSS از بقیه کار را انجام می دهد.

اجازه دهید بوت استرپ تصاویر شما را تغییر اندازه دهد!

حتی به راحتی می تواند شکل تصاویر شما را با افزودن کلاسهایی مانند img-circle و img-round تغییر دهد ، و این ها بدون رفت و برگشت بین کد و نرم افزار طراحی شما است.

 

3. اجزای آن

بوت استرپ با تعداد کاملی از اجزای سازنده همراه است که می توانید به راحتی به صفحه وب خود بچسبانید ، از جمله:

  • خطوط راهنمای وب سایت
  • منوهای پایین رونده (drop downs)
  • خطوط پیشروی در وب سایت
  • عکس پیش نمایش (thumb nail)

نه تنها توانایی افزودن عناصر طراحی چشم نواز را به صفحه وبتان دارید ، بلکه می توانید مطمئن باشید که بدون توجه به اندازه صفحه یا دستگاهی که برای مشاهده آنها به کار می رود ، هر یک از آنها عالی به نظر می رسند. این ها قابلیت های بسیار خوبی است که تحت کنترل شماست.

برای مشاهده لیست کامل تری از ویژگی های قابل افزودن ، اسناد موجود برای آن را بررسی کنید.

 

4. بخشی از جاوا اسکریپت است

هنوز به عملکردهای کافی دسترسی ندارید؟ JQuery را امتحان کنید!

بوت استرپ همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از بیش از ده افزونه سفارشی JQuery استفاده کنند. این کتابخانه به شما فضای بیشتری برای کار با ویژگی های تعاملی را می دهد ، و راه حل های آسان برای پنجره های پاپ آپ ، انتقال از یک صفحه به صفحه دیگر ، نشان دادن اسلایدهای تصویر و یکی از موارد مورد علاقه خیلی از توسعه دهنده ها- افزونه ای به نام scrollspy ، که هنگام پیمایش در صفحه ، به طور خودکار نوار ناوبری شما را به روز می کند.

 

5. مستندات آن

به زبان ساده ، اسناد Bootstrap از بهترین مواردی است که تاکنون دیده ایم. هر قطعه کد در وب سایت آنها با جزئیات صریح توصیف و توضیح داده شده است.

توضیحات همچنین شامل نمونه های کد برای پیاده سازی اساسی ، ساده سازی فرایند که حتی برای مبتدیان نیز قابل انجام می باشد. تنها کاری که شما باید انجام دهید اینست که یک جز را انتخاب کنید ، کد را در صفحه خود کپی و جایگذاری کنید و از آنجا شروع به کار کنید.

 

6. قابلیت شخصی سازی آن

یکی از اصلی ترین انتقادها در مورد چارچوب هایی مانند Bootstrap حجم آنهاست - حجمی که آنها به عنوان راه حل ارائه می دهند می تواند هنگام بارگیری اولیه ، برنامه شما را کند. به عنوان مثال نسخه فعلی پرونده CSS Bootstrap با حجم عظیم 119 کیلوبایت است. اگرچه این ممکن است در مقایسه با فایل های تصویری و ویدئویی زیاد به نظر نرسد ، اما برای یک فایل CSS بسیار زیاد است!

آنچه به شما امکان می دهد برای مقابله با این مسئله انجام دهید ، سفارشی کردن عملکردی است که می خواهید در بارگیری خود قرار دهید. با رفتن به صفحه سفارشی سازی و بارگیری آنها ، می توانید ویژگی هایی را که برای برنامه خود نیازی ندارید بررسی کنید ، وزن فایل را برش دهید و در مدت زمان بالا آمدن وب سایت برای کاربران خود صرفه جویی کنید.

سفارشی سازی کلیدی است!

 

7. جامعه آن

همانند بسیاری از پروژه های منبع باز ، Bootstrap جامعه بزرگی از طراحان و توسعه دهندگان را پشت سر خود دارد. میزبانی در GitHub باعث می شود تا توسعه دهندگان بتوانند کد Bootstrap را اصلاح کرده و به آن کمک کنند. این امر همچنین باعث می شود افراد به راحتی بتوانند با یکدیگر همکاری کنند ،پیشنهادهای خود را با هم اشتراک بگزارند ، و با افراد دیگر و کاربران دیگر تعامل کنند.

Bootstrap یک صفحه فعال توییتر ، یک وبلاگ Bootstrap ، و حتی یک اتاق اختصاصی Slack دارد. و این تنها گوشه ای از امکاناتی است که برای شما فراهم شده است. توسعه دهندگانی در Stack Overflow هستند که مایل به کمک در حل مشکلات فنی شما می‌باشند ، شما می توانید همه سوالات را در برچسب bootstrap-4 بررسی کنید.

 

8. الگوهای خارجی آن

با افزایش محبوبیت ، مردم شروع به ایجاد الگوهای مبتنی بر Bootstrap کردند تا روند توسعه وب را بیش از پیش تسریع ببخشند. وب سایت های زیادی وجود دارد که به اشتراک گذاری و خرید قالب های سفارشی بر اساس Bootstrap اختصاص داده شده اند.

در اینجا فقط چند مورد ذکر شده است:

 

2- چرا ممکن است از Bootstrap خودداری کنید؟

تاکنون ، احتمالاً فکر می کنید که استفاده از آن امری واضح است. اما به یاد داشته باشید - هر سکه دو روی دارد. تقریباً مانند هر چیزی در زندگی ، حتی بوت استرپ نیز نقاط ضعفی دارد.

بیایید نگاهی سریع به برخی از شکایات متداول در مورد Bootstrap بیندازیم:

 

Syntax .1 آن گیج کننده است!

قبل از اینکه با Bootstrap آشنا شوید ، برخی از Syntax های آن می تواند گیج کننده باشد. به عنوان مثال هنگام استفاده از سیستم grid ، برای ساختن ستونی که یک سوم صفحه را اشغال کند ، باید کلاس col-md-4. را به آن اضافه کنید.

"صبر کنید - 4؟ این 4 از کجا آمده است ؟! »

بدون شک ، این چهار ممکن است شما را به این باور سوق دهد که ستون یک چهارم صفحه را اشغال می کند - نه یک سوم. گرچه این نحو منطقی است (بوت استرپ از یک سیستم 12 ستونی استفاده می کند و 4 یک سوم از 12 است) ، اما برای کسانی که تازه وارد کل فرآیند شده اند می تواند کمی گیج کننده باشد.

 

2. فایل های آن خیلی بزرگ است!

همانطور که قبلا ذکر شد ، فایلهای Bootstrap می توانند کمی حجیم باشند، زیرا عملکرد محصولی را که توسط چارچوب آن ارائه می شود ، به حساب می آورند. این می تواند منجر به افزایش زمان بارگذاری برای وب سایت ها ، به ویژه در شبکه های کندتر شود.

مبتدیان ممکن است در شناسایی و رفع این مشکل در ابتدا هیچ راه حلی نداشته باشند. با این حال ، همانطور که در بالا ذکر شد ، ابزار سفارشی سازی در وب سایت Bootstrap می تواند به حذف کد غیرضروری برای عملکردهایی که هرگز استفاده نخواهید کرد، چاره ساز شوند.

بنابراین این کار را به روش خود ادامه دهید - فقط قابلیت های مورد نیاز را انتخاب کنید و بقیه را حذف کنید. (البته هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کدنویسی داشته باشید این کار آسانتر می شود!)

 

3. من را از یادگیری کدنویسی باز میدارد

همیشه این ریسک وجود دارد که با استفاده از Bootstrap ، در چرخه بازیافت و بازنویسی ساده کد، بدون درک واقعی آن وقت صرف کنید. با صرف وقت برای یادگیری واقعی کارهایی که انجام می دهید ، می توانید بوت استرپ را به عنوان راهی برای تسریع در یادگیری خود ، و نه به عنوان یک مانع استفاده کنید.

 

3- نتیجه گیری نهایی

همانطور که احتمالاً تا به الآن متوجه شده اید ، Bootstrap ابزاری قدرتمند است که به توسعه دهنده اجازه می دهد تا سریع و بدون درد مشغول کار شود. و بکارگیری بسیاری از ویژگی های عالی که تعامل کاربر با وب را بدون نیاز به کدنویسی ممکن می‌سازد.

بوت استرپ بسیار محبوب است و برای ساخت برخی از وب سایت های مشهوری مورد استفاده قرار گرفته است. باور نمی کنید؟ وب سایت MongoDB ، وب سایت ناسا یا حتی FIFA را بررسی کنید.

 

 

 

 

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 176 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل پس از بررسی سیستم مسیریابی و طراحی صفحه نمایش ویدیو ها، به سراغ پنل کاربری خواهیم رفت و مباحث Model Binding و…

توجه: این دوره آموزشی به صورت پیوسته بر اساس آخرین نسخه ی ASP.NET Core بروزرسانی خواهد شد.   آموزش صفر تا صد طراحی سایت اشتراک ویدیو مشابه آپارات با استفاده از  ASP.NET CORE  MVC 3.0 و V…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 135 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

توضیحات کلی مجموعه: در این مجموعه آموزشی، با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و ابزار های مایکروسافت (دات نت)، به یک پروژه جذاب مدیریت آگهی مشابه دیوار می پردازیم. این آموزش در دو بخش کلی و…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 13 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش Bootstrap

این فصل در یک نگاه:

مباحث ریسپانسیو سازی شامل نقاط شکست مختلف - گرید سیستم - فلکس باکس - …

توجه : این دوره هیچ پیش نیازی ندارد و تمام مطالب از صفر آموزش داده شده است. از این رو شما برای شروع این دوره به هیچ مقدمه یا دوره دیگری نیاز ندارید. ویژگی های دوره آموزش بوت استرپ ۵ : - آم…
فصلِ: 6 , تعداد قسمت ها: 23 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش Bootstrap

این فصل در یک نگاه:

فصل ششم: پروژهپروژه ا : ساخت یک قالب واکنشگرای گروه موسیقیپروژه 2 : ساخت قالب واکنشگرای سایت 5040…

سرفصل دوره آموزش فریم ورک بوت استرپ فصل اول : معرفی بوت استرپ طراحی واکنشگرا ( Responsive Design ) چیست ؟ با مفهوم طراحی واکنشگرا آشنا خواهید شد و تفاوت بین سایت واکنشگرا و سایت نسخه ی …
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 78 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

در این دوره آموزشی، وبسایت ورزش3 را با استفاده از ASP.NET Core پیاده سازی می کنیم و همچنین اپ اندروید آن را هم با Xamarin متصل به سرور سایت طراحی و در نهایت نحوه انتشار آن در مارکت هایی مثل …
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

طراحی پنل مدیریت(دسته بندی)- دسته بندی یا category - نمایش دسته های فرعی در view با ورود به یکی از دسته های اصلی و آشن…

توضیحات کلی مجموعه: این مجموعه توسط فریمورک محبوب و دوست داشتنی bootstrap  و به صورت تضمینی  و صفر تا صد جهت یادگیری کارآموزان عزیز ارائه گردیده و دوستانی که این دوره را به طور کامل و دقیق…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 201 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

ایجاد پروژه آژانس مسافرتی.....…

فصل اول: آشنایی با مبانی برنامه نویسی اندروید   آشنایی با معماری برنامه های اندرویدی ساخت شبیه ساز جهت تست پروژه اندروید آشنایی با دستور Toast و حلقه for در برنامه های اندروی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 2 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

بهترین و پر بازده ترین روش تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری تبلیغات هدفمند و برند سازی هوشمندانه با ایمیل می باشد. ایمیل…

  وبینار(سمینار آنلاین) آموزش تکنیک های ایمیل مارکتینگ   اگر تا انتها این متن را مطالعه کنید نظر شما در مورد ایمیل مارکتینگ 180 درجه عوض می شود!! بر هیچکس پوشیده نیست که از سال 1972 که ای…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 368 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث تکمیلی فریم ورک لاراول…

فصل اول :آموزش مقدماتی فریم ورک لاراول معرفی فریم ورک لاراول و پیشنیازهای انجام کار انجام کانفیگ های اولیه برای نصب و راه اندازی فریم ورک معرفی روش های نصب پروژه لاراولی از طریق سایت گی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 155 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث مقدماتی فریم ورک react.js…

توضیحات کلی مجموعه: فصل اول : آشنایی با مباحث مقدماتی فریم ورک react.js نصب و راه اندازی node.js  و کلیه پیش نیازهای لازم نصب فریم ورک react روی لوکال و انجام تست های لازم آغاز آشنایی …

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید