مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان


آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

هر بچه ای باید آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان را شروع کند و کدنویسی کودکان را یاد بگیرد. برنامه نویسی کودکان و کدنویسی برای بچه‌ها نه تنها به بهبود مهارت‌های ریاضی و نوشتن کمک می‌کند، بلکه به آنها مهارت‌های ارزشمندی در زندگی و در نهایت در نیروی کار یاد می‌دهد. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان برای یادگیری مهم است؟

چرا باید کدنویسی را از سنین پایین در مدارس آموزش داد. هرچه بچه ها در سن های پایین تر کدنویسی را یاد بگیرند، شانس موفقیت آنها بیشتر است. به زبان ساده، کدگذاری روشی برای برقراری ارتباط با کامپیوتر است. برنامه نویسی به ما امکان می دهد چیزهایی مانند نرم افزار کامپیوتری، وب سایت ها، برنامه ها و بازی های ویدیویی ایجاد کنیم.

اگر می خواهید باتوجه به گروه سنی کودکتان آن را در کلاس های برنامه نویسی ثبت نام کنید و آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان را شروع کنید. آموزشگاه ایرانیان سایبر در سه سطح متفاوت با توجه به رده سنی دانش آموزان به برگزاری دوره های برنامه نویسی می پردازد و در هر دوره مباحثی را آموزش می دهد که برای آن گروه سنی قابل درک باشد.

فواید آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان چیست؟

فواید آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان

زبان به کودکان نحوه برقراری ارتباط و تفکر منطقی را می آموزد. زبان همچنین مهارت های کلامی و نوشتاری را تقویت می کند. کودکان باید در سنین پایین با زبان های مختلف آشنا شوند. آشنایی با زبان های برنامه نویسی کودکان به آنها کمک می کند تا دنیای اطراف خود را بهتر درک کنند.

1) برنامه نویسی خلاقیت کودکان را تقویت می کند.

با آموزش برنامه نویسی به کودکان ، بچه ها یاد می گیرند و مغز خود را تقویت می کنند. حتی وقتی اشتباه می کنند، یاد می گیرند. خلاقیت بخشی از فرآیند است و همیشه محصول نیست. منابع  آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان دارای بسیاری از اسباب بازی های تخیلی است که به جرقه زدن خلاقیت بیشتر در کودک شما کمک می کند.

 

2) آموزش کدنویسی به کودکان در مهارت های ریاضی کمک می کند.

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان به بچه ها کمک می‌کند تا بتوانند مفاهیم انتزاعی را تجسم کنند، به آن‌ها اجازه می‌دهد ریاضیات را در موقعیت‌های دنیای واقعی اعمال کنند و ریاضیات را سرگرم‌کننده و خلاق می‌کند.

یکی از دوره هایی که باعث بهتر شدن مهارت حل مسئله می شود دوره الگوریتم وفلوچات است این دوره در ایرانیان سایبر www.iraniancyber.com برای رده سنی 8 تا 11 برگزار می شود و کودکان در این دوره یاد می گیرند چگونه الگوریتم مسئله ها را پیدا کنند و مرحله به مرحله یک مسئله را حل کنند.

 

3) پیشرفت تحصیلی با آموزش برنامه نویسی به کودکان

کودکانی که آموزش برنامه نویسی به کودکان را شروع می کنند و کدنویسی را یاد می گیرند، نحوه برنامه ریزی و سازماندهی افکار را می دانند. این می‌تواند منجر به مهارت‌های نوشتاری بهتری شود که می‌توان با توسعه مهارت‌های کدنویسی در طول زمان، بر آن‌ها افزود.

 

4) کدنویسی به کودکان کمک می کند تا به حل مشکلات با اعتماد به نفس تبدیل شوند.

همانطور که در آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان، بچه ها کدنویسی و جهت دهی را یاد می گیرند، می آموزند که یک راه برای انجام هر کاری وجود دارد، حتی اگر راه آنها کارساز نبود. آن‌ها می‌توانند کارهایی را که قبلا انجام داده‌اند، بدون نگرانی از شکست، بهبود بخشند. کدنویسی یک سواد اساسی در عصر دیجیتال است و بچه ها باید فناوری اطراف خود را درک کنند و با آن کار کنند و آن را درک کنند.

 

اینکه کودکان در سنین پایین کدنویسی را یاد بگیرند، آنها را برای آینده آماده می کند. کدنویسی به کودکان در برقراری ارتباط، خلاقیت، ریاضیات، نوشتن و اعتماد به نفس کمک می کند.

چگونه آموزش برنامه نویسی به کودکان را شروع کنیم؟

ابتدا فرزندان خود را وادار به شروع یادگیری کنید. لزومی ندارد که یک برنامه کدنویسی رسمی باشد. یادگیری اصول اولیه نیز می تواند شروع خوبی برای آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان باشد.

نکته اساسی در مورد همه اینها این است که تا آنجا که می توانید سعی کنید نقاط را بین زمینه های آشنایی و کدنویسی از قبل تثبیت شده وصل کنید، به طوری که بچه ها بتوانند به راحتی ببینند که چگونه قطعات مختلف دنیای اطراف ما با هم تطبیق می یابند و زنده می شوند.

برنامه نویسی اسکرچ به گونه ای است که کودکان با استفاده از بلوک های رنگی و جابه جا کردن آنها می توانند بازی سازی را یاد بگیرند و برای خود انیمیشن طراحی کنند یکی دیگر از دوره های جذاب ایرانیان سایبر دوره اسکرچ در سطح آموزش برنامه نویسی کودکان است.

بهترین نرم افزار های آموزش کدنویسی به کودکان و نوجوانان

بهترین نرم افزار های آموزش کدنویسی به کودکان و نوجوانان

کد اسپارک این اپلیکیشن که برای کودکان بین 4 تا 9 سال ایده آل است، به بچه ها کمک می کند مفاهیم کلیدی برنامه نویسی را یاد بگیرند و از آنها برای کدنویسی پروژه های خود استفاده کنند. با فعالیت‌های روزانه‌ای که بر اساس پیشرفت فرزندتان تغییر می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که مغز او همیشه با چالش‌های جدید تحریک می‌شود، اما هرگز آن‌قدر پیش نمی‌آید که نتواند ادامه دهد.

 اگر قبلاً یک گزینه عالی نبود، می‌توانید با دانستن اینکه هیچ تبلیغ درون‌برنامه‌ای یا تراکنش‌های کوچکی وجود ندارد که به‌طور تصادفی روی آن کلیک کنند، احساس امنیت می‌کنید، به‌علاوه همه چیز می‌تواند توسط والدین به‌عنوان یک حفاظت اضافی نظارت شود.

 

1. بازی های آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

بازی‌های آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان با استفاده از توالی‌ها، حلقه‌ها و توابع در بازی‌هایی که صحنه‌های دنیای واقعی را تکرار می‌کنند، روشی منحصربه‌فرد برای یادگیری ارائه می‌کند. برخی از این بازی‌ها عبارتند از: «آتش نشان کوچک»، که در آن بچه‌ها می‌توانند یک ماشین آتش‌نشانی را فرماندهی کنند و «دندان‌پزشک هیولا» که در آن آداب‌ها و نحوه مراقبت از دندان‌های خود را در حین خوردن میان ‌وعده‌های خوشمزه یاد می‌گیرند.

 

2. کد کارت

گاهی اوقات، علاقه بچه ها به یادگیری برنامه نویسی کودکان و نوجوانان و کدنویسی خیلی احساس می‌شود، مخصوصاً وقتی می‌خواهند بازی کنند. Code Karts با استفاده از یک بازی مسابقه ای سرگرم کننده، که کدنویسی را برای سنین 4 سال به بالا آموزش می دهد.

 بچه ها با مسابقه دادن کارت های خود با موانعی روبرو می شوند که باید آنها را حل کنند تا به خط پایان برسند و برنده شوند. با 10 سطح رایگان و 60 سطح اضافی با گزینه پرداخت، می توانید با پیشرفت بیشتر و بیشتر به یادگیری ادامه دهید.

 

3. تینکر

برنامه نویسی کودکان تینکر برنامه‌های ساده و سازنده را با دستورالعمل‌های صوتی برای بچه‌های 4 تا 7 ساله ارائه می‌کند، به کودکان 7 تا 13 ساله اجازه می‌دهد بازی‌ها و حالت‌ها را طراحی کنند و به بچه‌های 13 سال به بالا اجازه می‌دهد تا تمام مسیرهای آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان در دنیای واقعی را طی کنند. با پایتون، جاوا اسکریپت و موارد دیگر، جایی که بچه ها می توانند ساختن وب سایت و حتی آمادگی برای امتحانات را بیاموزند.

 

4. اسکرچ جونیور

برنامه نویسی کودکان اسکرچ جونیور بر اساس زبان برنامه نویسی محبوب اسکرچ که توسط MIT برای کودکان ساخته شده است، به بچه های 5 تا 7 ساله کمک می کند ضمن یادگیری اصول برنامه نویسی کودکان از طیف وسیعی از بازی ها و داستان ها لذت ببرند. هرچه بچه‌های خردسال بیشتر با اسکرچ جونیور کدنویسی کنند، مهارت‌های توالی، اعداد و سوادشان را بیشتر توسعه می‌دهند. اسکرچ جونیور با آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان، توانایی شخصی‌سازی شخصیت‌ها و ساخت داستان‌ها را ایجاد می کند و بچه‌ها را قادر می‌سازد تا مهارت‌های ضروری را به طور همزمان توسعه دهند.

 

5. جزیره جعبه

جزیره جعبه مانند بسیاری از برنامه های دیگر آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان، درس های برنامه نویسی اساسی را از طریق یک بازی ساده و جذاب ایجاد می کند. با این حال، این برنامه با گرافیک با کیفیت بالا خود را از رقبا جدا می کند و بچه ها را غرق می کند

 

چرا باید آموزش برنامه نویسی به کودکان در مدارس اجرا شود؟

آموزش برنامه نویسی به کودکان به بچه ها کمک می کند تا انعطاف پذیری خود را توسعه دهند هنگامی که کودکان کدنویسی را یاد می گیرند، توانایی بازگشت پس از شکست را در آنها ایجاد می شود. آنها یاد می گیرند که شکست لزوما چیز بدی نیست.

و در واقع، اغلب می تواند چیز مثبتی باشد زیرا به عنوان یک فرصت یادگیری عمل می کند. این یکی از مهم ترین دلایلی است که بچه ها باید کدنویسی کنند، زیرا آنها به سرعت یاد می گیرند که "اشکال زدایی" برنامه شان نیمی از سرگرمی است. در واقع اشکال زدایی یکی از مهمترین بخش های آموزش برنامه نویسی نوجوانان است.

چگونه در دوره های آموزش برنامه نویسی ایرانیان سایبر ثبت نام کنیم؟

جهت ثبت نام یا گرفتن مشاوره در دوره های آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ایرانیان سایبر روی اینجا کلیک کنید. دوره های آموزش برنامه نویسی ایرانیان سایبر به صورت تخصصی به آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان می پردازد.

 

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید