مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش linq در سی شارپ


آموزش linq در سی شارپ

 

Linq مختصر کلمه Language Integrated Query بوده و یک زبان برای تقاضا از هر گونه مجموعه داده (بانک اطلاعاتی، آرایه‌ها، Xml و...) می‌باشد. این زبان بسیار شبیه زبان SQL بوده و با زبان‌های C# و Vb.NET قابل پیاده سازی است.
هدف اصلی خلق Linq ارائه یک زبان یکتا جهت تقاضا، برنامه ریزی و فیلتر کردن اطلاعات ذخیره شده در اشیاء مختلف اعم از پایگاه داده، اشیا، آرایه‌ها و از همه مهتر XML است، این زبان قابلیت Debug شدن به صورت Runtime را دارست و بسیار قابل انعطاف است.

خب تا این جای کار احتمالا متوجه شده باشین که آموزش Linq در سی شارپ  خیلی می تونه ضروری باشه و به شما کمک کنه برای برنامه نویسی خصوصا برای برنامه نویسی پایگاه داده.

اما اگر بخام خیلی خلاصه و مفید براتون بگم که Linq چی هست و آموزش Linq در سی شارپ به چه دردی می خوره میتونم اینجوری بگم که Linq یه زبان ارتباط با پایگاه داده هست که کاملا مشابه با Sql هست و همون کارهای دستورات Sql رو برامون انجام میده. اون دوستانی که زبان Sql رو کار کرده باشن آموزش Linq در سی شارپ خیلی براشون راحتتره. البته آموزش Linq در سی شارپ برای اون دوستایی که Sql هم کار نکردن مطمئنم که ساده است :-)

 

خب در ادامه آموزش Linq بریم سراغ چند تا مثال ساده از Linq و Sql مقایسه اونا با هم.

 

دستور Sql

Select * From Product

 

دستور معادل Linq (آموزش Linq در سی شارپ)

from P in Context.Product select P;

 

خب دستور بالا Linq هست و دقیقا معادل همون دستور Sql هست. اگر میخاین بدونین دقیقا دستور بالا چه کاری رو انجام میده و چجوری نوشته میشه به این مقاله مراجعه کنین.

 

اما در ادامه آموزش Linq در سی شارپ میریم و یه مثال از نحوه گذاشتن شرط رو داخل sql  و داخل Linq با هم نگاه می کنیم

 

دستور Sql

Select * From Customer Where CustomerName = 'مهدوی'

 

و اما دستور معادلش تو Linq  به شکل زیر هست

 

from C in Context.Customer 
    where C.CustomerName = 'مهدوی'
    select C;
    

خب برای اینکه دقیقا بدونین این مورد چه کاری رو انجام میده هم به این مقاله مراجعه کنین تا با جزییات و به صورت کامل یاد بگیرین شرط رو چجوری باید تو آموزش Linq در سی شارپ اعمال کرد.

 

در هر صورت خواستم خدمتتون عرض کنم که آموزش Linq در سی شارپ هم کار ساده ای هست و اصلا نگرانش نباشین ولی خب یه  پیشنهاد شگفت انگیز هم براتون دارم. اگر می خاین به صورت تصویری و با استفاده از فیلم فارسی و به صورت پروژه محور این مورد رو یاد بگیرین حتما این آموزشها رو دانلود کنین.

فصلِ: 11 , تعداد قسمت ها: 92 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اجرای سیستم روی سیستم، قرار دادن سیستم روی سرور، تعریف Connetion String، آشنایی با فایل App.config، ساخت رشته اتصال به ص…

مهمترین تکنولوژیهای استفاده شده در این دوره پروژه محور (سیستم فروش کالا و انبارداری) طراحی گرافیکی به روش WPF (Windows Presentaion Foundation) آموزش کامل برنامه نویسی xaml (برای طراحی های …

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید