عضویت
ورود

آموزش WHMCS - به همراه فیلم های آموزشی و ده ها مثال کاربردی

یادت باشه هر زمانی اسم سایت ما رو فراموش کردی کافیه در گوگل ، عبارت کلیک سایت رو سرچ کنی.

جهت مشاوره رایگان و دانلود بقیه بخش های آموزش میتونید همین الان از طریق تلگرام / واتساپ با ما در ارتباط باشید. شماره تماس ما در تلگرام/ واتساپ :

09010005000



 در این مقاله سعی داریم تا شما را با برنامه کاربردی WHMCS اشنا کنیم.

 معرفی برنامه کاربردی WHMCS

این نرم افزار تمامی امکانات کاربردی مربوط به مدیریت کاربران ، مدیریت پرداخت و دریافت ها را دارا است و از طرف دیگر یک رابط کاربری بسیار مناسب برای شرکت های که در زمینه میزبانی صفحات وب (web hosting business) کار می کنند فراهم کرده است. از این رو این نرم افزار برای استفاده کسانی که خدمات میزبانی وب را انجام می دهند بسیار مناسب است. زیرا  در کنار امکانات یاد شده بسیاری از فرایند های تکراری که باید هر روزه در شرکت ها ای از این نوع انجام شود ، در این نرم افزار به صورت خودکار انجام می شود از این رو مقدار زیادی صرفه جویی زمانی و هزینه برای این شرکت ها را بدنبال خواهد داشت. شما می توانید با توجه به نیاز خود و با پرداخت هزینه متناسب ان از  ادرس http://download.whmcs.com  نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید.

بانک اطلاعاتی مورد استفاده در در برنامه کاربردیWHMCS که از آن برای نگهداری تنظیمات و داده ها در این برنامه استفاده می شود ، بانک اطلاعاتی MySQL است. از آنجا که در طی فرایند نصب برنامه کاربردی WHMCS از شما خواسته می شود تا بانک اطلاعاتی را نصب کنید بهتر است تا برای راحتی کار قبل از نصب ، بانک اطلاعاتی MySQL را  نصب کرده باشید. بانک اطلاعاتی MySQL  یک بانک اطلاعاتی رابطه ای بر پایه زبان SQL است. همچنین این نرم افزار  منبع باز (open source ) است و دانلود آن نیز رایگان است. اطلاعات بیشتر برای نصب و دانلود  و تنظیم آن برای برنامه کاربردی WHMCS را می توانید از  ادرس  Database Setup پیدا کنید.

 

نصب برنامه کاربردی WHMCS بسیار آسان است و با پیگیری مراحل زیر به راحتی امکان پذیر است :

 /configuration.php CHMOD 400 : با دسترسی خواندن (readable)
  /attachments CHMOD 777  :با دسترسی نوشتن (weiteable)
  /downloads CHMOD 777 : با دسترسی نوشتن (weiteable)
  /templates_c CHMOD 777  :        با دسترسی نوشتن (weiteable)

 

و وارد کردن شماره مجوز (license key ) و انجام تنظیمات برای ایجاد یک حساب کاربری مدیریتی (admin account) است .

 

کارهای پیشنهادی بعد از نصب برنامه کاربردی WHMCS :

بعد از نصب برنامه کاربردی WHMCS پیشنهاد شده است تا تنظیمات زیر را در برنامه کاربردی WHMCS انجام دهید: